Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Eurocommercial Properties AEX:ECMPA.NL, NL0015000K93

  • 22,100 29 jun 2022 14:19
  • -0,800 (-3,49%) Dagrange 21,780 - 22,680
  • 46.285 Gem. (3M) 85,1K

Eurocommercial Properties 2022

893 Posts
Pagina: «« 1 ... 40 41 42 43 44 45 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 !@#$!@! 27 juni 2022 20:32
    Ik zie het: "Interim dividend payable in
    January and final dividend
    payable in July"

    Hoop dat Branco dan gelijk heeft en ex-dividend wel in december is.

    Heb ze maar een mailtje gestuurd of ze hier wel aan willen denken. Zou iedereen die geen zin heeft om 1,5 jaar op je dividendbelastingteruggave te wachten adviseren om hetzelfde te doen. Dan luisteren ze daar wel naar denk ik.
  2. forum rang 6 !@#$!@! 29 juni 2022 12:42
    Ik ben normaal niet van reageren op dagelijkse koersbewegingen. Zonde van je tijd. Koersen gaan gewoon op en neer zonder dat we weten waarom in de meeste gevallen.

    Echter het consumentenvertrouwen was het thema van gisteravond. Heel fintwit staat vol met grafiekjes van het instortende consumentenvertrouwen, sinds heel lang niet meer zo laag geweest etc.....

    Dus dat commercieel vastgoed dan een tik krijgt is niet zo gek. Als retail na alle COVID weer een moeilijke periode gaat krijgen dan zal dat weinig goed doen voor de leegstand. Plus huurverhogingen die ver zullen achter blijven bij inflatie.
  3. forum rang 7 Branco P 29 juni 2022 13:07
    Er is een wezenlijk verschil tussen consumentenvertrouwen enerzijds, dat nu vooral ingegeven wordt door paniek in de media rondom energiekosten, inflatie, corona en Oekraïne, en de feitelijke consumentenuitgaven anderzijds. Ga een consument nu niet naar zijn vertrouwen in de toekomst vragen want hij heeft het nu ontzettend goed en als dan allerlei negatieve berichten hem om de oren vliegen heeft hij juist extra weinig vertrouwen.

    Er is uiteraard wel een klein self-fulfilling prophecy gevaar: steeds maar naar buiten brengen dat de verwachting is dat consumentenuitgaven gaan dalen zal consumenten uiteindelijk beïnvloeden waardoor ze uit voorzorg ook even wat minder zullen uitgeven. Dit geeft maar weer even aan hoe sterk die invloed van (social)media kan zijn.
  4. forum rang 6 !@#$!@! 29 juni 2022 13:15
    Er zijn hier onderzoeken naar gedaan, de media heeft niet zoveel invloed op het consumenten vertrouwen, net als de koersverlopen op de financiele markten (die door veruit de meeste mensen sowieso niet gevolgd wordt).
    Het zijn de persoonlijke ervaringen/perceptie, plus die van hun directe omgeving die het meest van invloed zijn.

    In dit geval is dat dus inflatie en huizen. Ik zie het zelf ook, mijn vaste lasten/kosten zijn aanzienlijk gestegen en dan heb ik nog het voordeel van een 3 jaar vast energiecontract van net voor alle periekelen.
    In spanje is de inflatie onverwacht gestegen met 10%, met een core van 5,5%. Dat is niet niks en telt gewoon zwaar voor veel inkomens.
    Alles is duurder, mensen klagen _> minder vertrouwen.

    Misschien stom voorbeeld, maar haar opmerking viel gewoon op: Ik belde onlangs het WNF om mijn maandelijkse bijdrag wat te verhogen nu ik wat meer ruimte heb. Die vrouw aan de lijn zei ook dat het erg welkom was in deze tijd nu mensen het moeilijker hadden met alle hogere kosten. Dus kennelijk merken ze het daar ook al.
  5. forum rang 7 Branco P 29 juni 2022 13:51
    quote:

    !@#$!@! schreef op 29 juni 2022 13:15:

    Er zijn hier onderzoeken naar gedaan, de media heeft niet zoveel invloed op het consumenten vertrouwen, net als de koersverlopen op de financiële markten (die door veruit de meeste mensen sowieso niet gevolgd wordt).
    Het zijn de persoonlijke ervaringen/perceptie, plus die van hun directe omgeving die het meest van invloed zijn.

    In dit geval is dat dus inflatie en huizen. Ik zie het zelf ook, mijn vaste lasten/kosten zijn aanzienlijk gestegen en dan heb ik nog het voordeel van een 3 jaar vast energiecontract van net voor alle perikelen.
    In Spanje is de inflatie onverwacht gestegen met 10%, met een core van 5,5%. Dat is niet niks en telt gewoon zwaar voor veel inkomens.
    Alles is duurder, mensen klagen _> minder vertrouwen.

    Misschien stom voorbeeld, maar haar opmerking viel gewoon op: Ik belde onlangs het WNF om mijn maandelijkse bijdrage wat te verhogen nu ik wat meer ruimte heb. Die vrouw aan de lijn zei ook dat het erg welkom was in deze tijd nu mensen het moeilijker hadden met alle hogere kosten. Dus kennelijk merken ze het daar ook al.
    Of aannemelijker: je bent slachtoffer geworden van een standaard praatje dat die mevrouw afsteekt. Maar netjes hoor, ik was ooit lang geleden, in mijn studententijd, ook donateur van het WNF. Geen idee waarom ik daar mee gestopt ben. Bij Greenpeace was het omdat die zich opeens alleen nog maar met gemodificeerde soja gingen bezighouden. Enfin, ik zal er nog eens naar kijken.

    De media bepaalt grotendeels de stemming en de onderwerpen die door het volk besproken worden, dus de media heeft zeer zeker een doorslaggevende impact op het consumentenvertrouwen. Die onderzoeken van jou waaruit het tegendeel blijkt, die lees ik graag.
  6. forum rang 6 !@#$!@! 29 juni 2022 14:32
    quote:

    Branco P schreef op 29 juni 2022 13:51:

    [...]
    Of aannemelijker: je bent slachtoffer geworden van een standaard praatje dat die mevrouw afsteekt. Maar netjes hoor, ik was ooit lang geleden, in mijn studententijd, ook donateur van het WNF. Geen idee waarom ik daar mee gestopt ben. Bij Greenpeace was het omdat die zich opeens alleen nog maar met gemodificeerde soja gingen bezighouden. Enfin, ik zal er nog eens naar kijken.

    De media bepaalt grotendeels de stemming en de onderwerpen die door het volk besproken worden, dus de media heeft zeer zeker een doorslaggevende impact op het consumentenvertrouwen. Die onderzoeken van jou waaruit het tegendeel blijkt, die lees ik graag.
    :-) Ik ben niet gevoelig voor praatjes. Ik was al donateur en belde zelf op om het bedrag te verhogen (door alle winst op ECP heb ik nu wat meer financiele ruimte ;-) en doe niet aan koetjes en kalfjes praat. Ze maakt de opmerking terwijl ze het bedrag in de administratie aanpaste. Het kwam dus uit het niks, dat is dan ook de reden waarom het mij opviel. Context is belangrijk ;-)

    Mijn grootste bijdrage gaat trouwens naar de www.plasticsoupfoundation.org/ van die Nederlandse student. Die heb ik nog zijn aller eerste project (puur toevallig) helpen crowd-funden. Die doet het nog steeds erg goed en lijkt onderstend te worden door hele capabele mensen en grote organisaties en zelfs overheden (Nederlandse overheid heeft ook halverwege met veel geld een volgende stap mogelijk gemaakt). Dus heb daar wel vertrouwen in.

    Die onderzoeken heb ik niet meer. Zoiets lees ik misschien wel 5 jaar of langer geleden. Dan onthoud ik de conclusie die belangrijk is en de rest vergeet ik. Maar met dat soort dingen heb ik een goed geheugen en onthoud het alleen als de bron betrouwbaar is.

    Maar je hebt verder wel gelijk. Uiteindelijk gelden alleen de echte verkoopcijfers. Wie weet heeft het alleen invloed op duurdere vakanties en andere grote uitgaven. Al valt "uit eten gaan" daar wel onder. Dat is waar mensen meestal als eerste op besparen. Iets wat steeds belangrijker wordt in winkelcentra.
893 Posts
Pagina: «« 1 ... 40 41 42 43 44 45 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Eurocommercial Properties Meer »

Koers 22,100   Verschil -0,80 (-3,49%)
Laag 21,780   Volume 46.285
Hoog 22,680   Gem. Volume 85.061
29 jun 2022 14:19
Premium

Gemengde signalen uit winkelvastgoedmarkt

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links