Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Tesla blow-off

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.291 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 ... 161 162 163 164 165 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
RaWi
0
De Tesla S is wel een prima auto, maar heeft wat beginnersklachten gehad. In ieder geval bovengemiddeld bij de garage. Wel goede service van Tesla. Alleen hebben ze in de usa de financiën totaal niet op orde. Dat hebben ze zelf eindelijk ook door, er moet sneller en meer (3) geproduceerd worden wat leidt tot echt teveel productieproblemen. Ik vrees het ergste voor het bedrijf, wellicht klapt de boel. Toch blijft Tesla wel bestaan, zij het bij een andere eigenaar verwacht ik.
seekingalpha.com/amp/article/4203477-...
roloff
0
quote:

RaWi schreef op 31 aug 2018 om 22:36:


De Tesla S is wel een prima auto, maar heeft wat beginnersklachten gehad. In ieder geval bovengemiddeld bij de garage. Wel goede service van Tesla. Alleen hebben ze in de usa de financiën totaal niet op orde. Dat hebben ze zelf eindelijk ook door, er moet sneller en meer (3) geproduceerd worden wat leidt tot echt teveel productieproblemen. Ik vrees het ergste voor het bedrijf, wellicht klapt de boel. Toch blijft Tesla wel bestaan, zij het bij een andere eigenaar verwacht ik.
seekingalpha.com/amp/article/4203477-...
@RaWi, inderdaad, Tesla S is een prima auto www.autozine.nl/tesla/model-s/100d/au...

Als de boel klapt - wat jij en ik niet voor onmogelijk houden - lijkt het me ook dat de boedel wordt opgekocht.

Maybe Volkswagen AG will be the buyer when Tesla stock is collapsing.

Wait (for the Endgame) and see ...
Skater
0
Tesla is een beetje als Apple. Als die in vergelijkbaar stadium was geklapt, zou dan niet iemand het merk op willen pikken? Zelfs Opels worden nog gemaakt. Zeg nou zelf, wil je een €40K Opel of Tesla? En al je vrienden?

2 maanden into Q3, volgens Bloomberg (die iets achter loopt) zo'n 40.000 Model 3 bijgebouwd. Beginstand was 41.000 (Tesla cijfers), dus in 2 maanden werd de vloot verdubbeld.
Met enige vorm van groei door September komen ze dan toch nog op 60.000 voor een kwartaal. Bovenop 23-27.000 Model S+X. 85.000 gemaakt versus 53.000 verkocht (iets van 60.000 gemaakt) in Q2.

Wie wil er 1 oktober short zitten als Tesla de aantallen bekend maakt? Of erna, als de financials uitgelegd worden en verdere achtergrond geboden voor het beursgenoteerd blijven?

Het is allemaal diep teleurstellend natuurlijk. Maar wie kent er een autofabrikant (ooit) die zo de yardstick van de markt was, en zó snel wist te groeien, met zó'n vol orderboek? Tesla's groeipijntjes zijn problemen die andere merken graag zouden hebben.




RaWi
0
Ik zit als particuliere belegger voor het eerst in twintig jaar short. Ook op 1 oktober nog. Heb goed gespreid dus risico is gering. De financiën van Tesla zijn bizar slecht. Tesla maakt per auto toch verlies? Wellicht dat grotere productie het verlies per auto verminderd, maar financieel is het een bodemloze put geworden.
Ik ken iemand die net een nieuwe opel heeft gekocht, zakelijk nog wel. Mensen willen zekerheid, willen niet eeuwig wachten op een auto, maar binnen een paar maanden rijden. Met de S ging dat nog wel, maar de 3 is een wassen neus. Ander zakelijk voorbeeld, Aanbetalen en al anderhalf jaar wachten op je tesla. Investeringsaftrek beperkt op 50k binnenkort. Nee dat wordt een annulering, en keuze voor een ander merk. Zelf kies ik voor betrouwbaarheid, je wilt niet met je gezin langs de weg komen te staan, of langs de route de soleil, dus voor mij een Honda accord. Wellicht uiterlijk wat minder, maar zeer degelijk in elkaar gezet en reuze betrouwbaar. Tot shorts...;)
roloff
0
Ja inderdaad, dat zijn zeker overwegingen die wellicht ook voor anderen gelden. Suk6 met keuze!
Wired
0
Vrijdag ingestapt voor weer een ritje richting minimaal $350.
Je kan er dit jaar bijna de klok op gelijk zetten, sub 300=long en rond de 350 weer short.
Short gaan lijkt me vanaf nu (komen goeie cijfers aan) wat riskanter, laat ik graag over aan de faillissement profeten hier op dit draadje : )


DeZwarteRidder
0
quote:

Wired schreef op 1 sep 2018 om 18:52:


Vrijdag ingestapt voor weer een ritje richting minimaal $350.
Je kan er dit jaar bijna de klok op gelijk zetten, sub 300=long en rond de 350 weer short.
Short gaan lijkt me vanaf nu (komen goeie cijfers aan) wat riskanter, laat ik graag over aan de faillissement profeten hier op dit draadje : )


Hou er wel rekening mee dat zowel de koers als het bedrijf van de ene op de andere dag in elkaar kunnen storten.
Wired
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 1 sep 2018 om 19:25:


[...]

Hou er wel rekening mee dat zowel de koers als het bedrijf van de ene op de andere dag in elkaar kunnen storten.


Proest. Ja hoor. De mediamachine heeft de pappegaaien weer aan het raaskallen gekregen.
Skater
0
quote:

RaWi schreef op 1 sep 2018 om 14:29:


Ik zit als particuliere belegger voor het eerst in twintig jaar short. Ook op 1 oktober nog. Heb goed gespreid dus risico is gering. De financiën van Tesla zijn bizar slecht. Tesla maakt per auto toch verlies? Wellicht dat grotere productie het verlies per auto verminderd, maar financieel is het een bodemloze put geworden.
Ik ken iemand die net een nieuwe opel heeft gekocht, zakelijk nog wel. Mensen willen zekerheid, willen niet eeuwig wachten op een auto, maar binnen een paar maanden rijden. Met de S ging dat nog wel, maar de 3 is een wassen neus. Ander zakelijk voorbeeld, Aanbetalen en al anderhalf jaar wachten op je tesla. Investeringsaftrek beperkt op 50k binnenkort. Nee dat wordt een annulering, en keuze voor een ander merk. Zelf kies ik voor betrouwbaarheid, je wilt niet met je gezin langs de weg komen te staan, of langs de route de soleil, dus voor mij een Honda accord. Wellicht uiterlijk wat minder, maar zeer degelijk in elkaar gezet en reuze betrouwbaar. Tot shorts...;)

Als er verlies is en je kijkt alleen naar auto's, maken ze verlies op auto's.
Maar wat nu als de vaste kosten vrij stabiel zijn (R&D, service centers, super chargers, fabrieken), en de output (in auto's) in 1 kwartaal zo'm 70% stijgt? Daar hebben we het hier over. In Q2 werden 53.000 auto's verkocht en iets van 10.000 achter gehouden om wat rijke Yanks te matsen met 3 maanden langer subsidie op hun nieuwe luxewagen. Q3 loopt de productie beter en zijn er heel wat mensen die niet nodig waren (vooral non-productie) de laan uitgestuurd.
Het kan niet lang duren voor er winst "per auto" geboekt wordt. De marginale kosten per auto zijn al lager dan de opbrengst. Nu nog genoeg maken om de overhead te overstijgen.
Skater
0
Dit is een leuke video.
Met een fangirl die iets over the top reageert op argumenten van een extreem eenzijdige mega shorter. De waarheid zal ergens er tussenin liggen.
www.youtube.com/watch?v=JQGhHAr3oqQ
Wired
1
Leuk maar oud. Deze is actueler: www.youtube.com/watch?v=w-Uz5gPQ6Bs
Galiano (fangirl?) vind ik geniaal, heeft destijds overname Wholefoods door Amazon voorspeld.
Dutcheon
0
quote:

RaWi schreef op 1 sep 2018 om 14:29:


Ik zit als particuliere belegger voor het eerst in twintig jaar short. Ook op 1 oktober nog. Heb goed gespreid dus risico is gering. De financiën van Tesla zijn bizar slecht. Tesla maakt per auto toch verlies? Wellicht dat grotere productie het verlies per auto verminderd, maar financieel is het een bodemloze put geworden.
Ik ken iemand die net een nieuwe opel heeft gekocht, zakelijk nog wel. Mensen willen zekerheid, willen niet eeuwig wachten op een auto, maar binnen een paar maanden rijden. Met de S ging dat nog wel, maar de 3 is een wassen neus. Ander zakelijk voorbeeld, Aanbetalen en al anderhalf jaar wachten op je tesla. Investeringsaftrek beperkt op 50k binnenkort. Nee dat wordt een annulering, en keuze voor een ander merk. Zelf kies ik voor betrouwbaarheid, je wilt niet met je gezin langs de weg komen te staan, of langs de route de soleil, dus voor mij een Honda accord. Wellicht uiterlijk wat minder, maar zeer degelijk in elkaar gezet en reuze betrouwbaar. Tot shorts...;)



Succes met je short, als het een beetje meezit pak ik op 280-290 weer een long, en doe ritje 4 mee omhoog tot 350. Ik vind het prachtig.
Iedereen die de Model3 besteld heeft wist waar die aan begon, zo niet heb je zitten slapen!
Verder heeft Tesla prima service en kom je heus niet zomaar te staan.
Jij short in je Accord, ik Long in mijn Landrover RR. Hij is dan bijna 15 jaar oud, doet het prima en laat me nooit in de steek.
Wacht maar weer op de cijfers van Q3, Tesla is de enige speler die op deze schaal electrische auto's bouwt!
fausto1
0
quote:

Dutcheon schreef op 4 sep 2018 om 09:19:


[...]



Iedereen die de Model3 besteld heeft wist waar die aan begon, zo niet heb je zitten slapen!



[/quote]

Onzin, Musk beloofde de auto's snel te leveren (100000 a 200000 in 2017) en een prijs van 35000 dollar. Hier is niets van terecht gekomen.

[/quote]
Wacht maar weer op de cijfers van Q3, Tesla is de enige speler die op deze schaal electrische auto's bouwt!


En de enige die op deze schaal verliezen maakt.
Skater
0
Dat is het frappante inderdaad. Zonder de kracht van een legacy car maker. Ondanks de hysterische climate change retoriek over heel de wereld en ermee gepaard gaande regelgeving. Nog steeds de marktleider. En dat met een premium product. Niet bepaald de equivalent van de VW Kever of Citroën 2CV. Tesla is een alternatief voor misschien de meest competitieve auto's op aarde, de BMW's en Audi's van deze wereld. En ze zijn niet snel genoeg te maken nog steeds.
De fail van de legacy brands is de win voor Tesla.

Zo veel vertragingen, en toch nog niet ingehaald. Wil je daar tegen gokken? Je kunt het aandeel inflated noemen, maar kijk waar ze als bedrijf waren toen de koers bijvoorbeeld $30 ipv $300 was. Is het niet in fundamentals netjes meegegroeid?
Ik roep die 1/10 koers maar random. Toch, zie eens. Dat is net rond de eerste Model S die met heel veel handwerk van de band moest gaan komen. Ze maakten op dat moment NUL auto's, hadden alleen in 4 jaar tijd 2.450 Roadsters afgeleverd en al uitgefaseerd.
Deze Q3 maken ze zeker 80.000 auto's, zeg 250.000 op jaarbasis. En 500.000 auto's per jaar is niet echt ver weg meer. Onontkoombaar zelfs. Enige was zeker is, is dat ze er later zullen zijn dan verwacht en de rest er alsnog achteraan zal hobbelen, technisch en kwantitatief.
Dutcheon
2
Ik ben heel blij me zoveel negativisme, alleen door die tweedeling kan ik elke keer opnieuw het ritje naar boven maken ;)
Skater
0
Die mythische $35K wagen is nooit voor 2017 beloofd volgens mij. En wat boeit dat investeerders nu, ze gaan heel 2018 nog alleen de $49K+ versies maken. Nu al bijna 100.000 van gedaan en nog geen teken dat ze over moeten op het instapmodel om de productie op de vraag te laten aansluiten.
De eerste 19 ofzo waarschijnlijk EU auto's staan nu gepland voor productie. Het duurt waarschijnlijk nog wel even voor de eerste 1.000 op een boot naar Europa staan. En daar gaan ze er wellicht ook eerste véél met grote accu leveren. Tegelijk mondjesmaat de iets goedkopere in de VS? Heel gezonde bizz. Zoveel vraag, en met alle toeters en bellen blijft er maar meer vraag dan productie.
gbakl
0
quote:

Dutcheon schreef op 4 sep 2018 om 13:02:


Ik ben heel blij me zoveel negativisme, alleen door die tweedeling kan ik elke keer opnieuw het ritje naar boven maken ;)


idem, maar dan short en allebei happy :)

wordt weer volatiel dagje na een lang weekend...

Tesla Inc
NASDAQ: TSLA
301,66 USD 0,00 (0,00%)
Gesloten: 4 sep. 09:20 GMT-4 · Disclaimer
Voorbeurs 295,32 -6,34 (2,10%)



gbakl
0
BTW, dit koersniveau is gebaseerd op een alsmaar rooskleuriger toekomst
en niet op de huidige matige productie met niet of nauwelijks winst.

kan nog alle kanten op...
3.291 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 ... 161 162 163 164 165 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Tesla Meer »

Koers 244,790   Verschil +1,98 (+0,82%)
Laag 0,000   Volume 1.121
Hoog 0,000   Gem. Volume 5.483.639
17-sep-19 22:00
label premium

Tesla: Winstgevendheid ontbreekt

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium