Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Rare boel, of bull?

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Frank van Dongen (Cees Smit)

Frank van Dongen is het pseudoniem van vermogensbeheerder en fondsmanager Cees Smit. Hij is algemeen directeur van Today’s Vermogensbeheer en Today’s Tomorrow Fondsbeleggen (For Tomorrow). Today’s is als vergunninghouder geregistreerd is bij de AFM en het DSI. Cees Smit is gespecialiseerd in ingewikkelde derivatenco...

Meer over Frank van Dongen (Cees Smit)

Recente artikelen van Frank van Dongen (Cees Smit)

  1. apr '17 De Show is over: Iedereen bedankt 77
  2. jan '17 Mindf*ck 34
  3. mei '16 De beren krijgen lucht 14

Reacties

16 Posts
| Omlaag ↓
  1. Mick75 5 oktober 2015 09:48
    Mooi stuk over VW. Helemaal mee eens.

    We mogen ook wel eens nadenken hoe het spelletje door de Amerikanen wordt gespeeld.
    Eerst absurd hoge emissie eisen formuleren waarmee het leven van dieselfabrikanten (voornamelijk Europese fabrikanten) extreem lastig wordt gemaakt (onder die omstandigheden kunnen dieselauto's niet performant concurreren met benzinemotoren), vervolgens wachten totdat een autofabrikant over de scheef gaat en de boete maximaal laten oplopen. Immers wie gelooft nu dat de Amerikanen niet snugger genoeg zijn voor het uitvoeren van een praktijktest waarmee de emissie van VW diesel al in 2009 kon worden aangepakt.

    Om nog maar te zwijgen over de Wallstreet pers die dit dieselprobleem bij VW hebben opgeblazen tot een enorme wereldramp.
  2. Ivanrybkin 5 oktober 2015 09:49
    Wat een onzinverhaal over volkswagen.
    Als er is gefraudeerd kan het bedrijf failliet.
    Dat is niet echt bijzondere info, zie bv Imtech.

    Er komt vanzelf een fabrikant die het wel voor elkaar krijgt om aan de normen te voldoen. Misschien is dat geen volkswagen of audi en betekent het dat auto's niet meer langdurig harder kunnen rijden dan 100.
    Is dat nu echt zo'n ramp? Voor het milieu zou het een zegen zijn.

  3. [verwijderd] 5 oktober 2015 10:19
    quote:

    Mick75 schreef op 5 oktober 2015 09:48:

    Mooi stuk over VW. Helemaal mee eens.

    We mogen ook wel eens nadenken hoe het spelletje door de Amerikanen wordt gespeeld.
    Eerst absurd hoge emissie eisen formuleren waarmee het leven van dieselfabrikanten (voornamelijk Europese fabrikanten) extreem lastig wordt gemaakt (onder die omstandigheden kunnen dieselauto's niet performant concurreren met benzinemotoren), vervolgens wachten totdat een autofabrikant over de scheef gaat en de boete maximaal laten oplopen. Immers wie gelooft nu dat de Amerikanen niet snugger genoeg zijn voor het uitvoeren van een praktijktest waarmee de emissie van VW diesel al in 2009 kon worden aangepakt.

    Om nog maar te zwijgen over de Wallstreet pers die dit dieselprobleem bij VW hebben opgeblazen tot een enorme wereldramp.
    Is het jou en Cees ontgaan dat VW niet verplicht is om diesels in VS te verkopen? Ze hadden ook gewoon alleen benzine auto's kunnen verkopen als ze niet aan de gestelde eisen kunnen voldoen. Dit is gewoon oplichting!
  4. Met Effekt 5 oktober 2015 10:21
    quote:

    Ivanrybkin schreef op 5 oktober 2015 09:49:

    Wat een onzinverhaal over volkswagen.
    Als er is gefraudeerd kan het bedrijf failliet.
    Dat is niet echt bijzondere info, zie bv Imtech.
    Dat zijn toch heel andere zaken. Bij Imtech is er gefraudeerd met de boekhouding; ze maakten geen winst en verloren hun bankkrediet. Bij Volkswagen is geknoeid met een emissietest. Dat gaat zeker geld kosten maar een faillissement lijkt mij wat overdreven. Ik heb wel een Turbo gekocht op de European Automobiles.
  5. Eventus docebit 5 oktober 2015 10:31
    De hele crux van het schandaal bij VW is nou juist dat de auto in een testsituatie het braafste jongetje van de klas lijkt, maar in het dagelijks verkeer andere instellingen gebruikt. Aanpassen van de software ga je dus misschien zien in het geteste verbruik, maar niet in de dagelijkse rijpraktijk. Daar sta je nog even vaak even zwart van het roet aan de pomp. Tenzij ze natuurlijk niet alleen de testcheat aanpassen maar ook het gewone motormanagement. Maar ik denk dat ze dat sowieso al geoptimaliseerd hebben, dat ze frauderen met de test wil niet zeggen dat ze niet ook de beste motor proberen te maken.
  6. Ivanrybkin 5 oktober 2015 11:19
    quote:

    Met Effekt schreef op 5 oktober 2015 10:21:

    [...]

    Dat zijn toch heel andere zaken. Bij Imtech is er gefraudeerd met de boekhouding; ze maakten geen winst en verloren hun bankkrediet. Bij Volkswagen is geknoeid met een emissietest. Dat gaat zeker geld kosten maar een faillissement lijkt mij wat overdreven. Ik heb wel een Turbo gekocht op de European Automobiles.
    Ik verwacht ook niet dat ze failliet gaan, maar helemaal uitsluiten doe ik het ook niet.

    In ieder geval verwacht ik dat ze de emissienormen veel serieuzer gaan nemen met als consequentie dat de auto's een flinke ontwerpwijziging zullen doormaken.

  7. [verwijderd] 5 oktober 2015 11:37
    leuk om over VW te lezen. De VS regering heeft dringend geld nodig en dan zijn forse boetes een leuke manier om geld binnen te krijgen. Wat betreft milieu verontreiniging: in fijnstof kan men op de lange duur 'stikken', klimaatwijziging is gewoon onzin of een klimaat neutrale auto is al helemaal onzin. Bovendien ruiken andere regeringen intussen ook miljarden euro's. Leen goedkoop geld aan banken, beschuldig ze van manipulatie, hef een torenhoge boete, en de begroting komt op orde. Dat is globaal de gedachte. Nu nog de fraude van grote bedrijven aantonen. Dat er schurken zijn weet ik ook, griekse reders bijvoorbeeld. Beleggen is leuker want je moet zelf op de blaren zitten.
  8. forum rang 7 handyman6 5 oktober 2015 11:55
    "We moeten maar es stoppen met de claimcultuur"...beste Frank toch!
    Als er ergens makkelijk groot geld verdiend wordt ,is het daar wel.
    Das ook de reden dat Ttip,Ceta,met ISDS zo stiekum door de Ami's door onze strot wordt geduwd:goudgeld...ben bang dat we nog maar het begin van grootscheeps claimen hebben gezien.Canada kan er intussen over meepraten met hun Naftaverdrag.
    GrH6
  9. ilrenato 6 oktober 2015 11:25
    quote:

    QED schreef op 5 oktober 2015 16:15:

    Oh oh wat zijn die andere autofabrikanen stil.....
    Gisteren anders een mail via de dealer van Ford (de CEO) dat zij gewoon voldoen aan de regels.

    Mijn diesel fordje is dus geen sjoemel diesel (en inderdaad voor zover we iemand op zijn zwart witte toetsaanslagen mogen geloven)
16 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links