Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 22,680 3 mei 2024 17:35
  • -0,740 (-3,16%) Dagrange 22,600 - 23,480
  • 168.706 Gem. (3M) 236,4K

AMG 2024

2.956 Posts
Pagina: «« 1 ... 81 82 83 84 85 ... 148 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Lamsrust 23 februari 2024 13:11
    quote:

    Fox WIld schreef op 23 februari 2024 12:01:

    [...]

    En tijdens de cc na de Q3 cijfers is ook gemeld dat er dit jaar desinvesteringen ("more than one") aan zitten te komen.
    Dat is juist, maar dat zijn mogelijke gestructureerde verkoopprocessen waarbij AMG het initiatief neemt. Dat is heel iets anders dan een vijandig bod op heel AMG. HS zal geen bod onder de E 60 accepteren vermoed ik, omdat hij als geen ander weet dat er een enorme operationele leverage in het bedrijfsmodel zit zodra de prijzen van vanadium en lithium weer aantrekken. Dat werd ook nog opgemerkt in de recente call: de Mibra mijn is aangeschaft/gebouwd voor USD 75 miljoen in 2018 en heeft inmiddels een veelvoud opgeleverd aan cash flow.

    AMG heeft bovendien een overname protectie constructie, waarbij een stichting in geval van een vijandig bod de zeggenschap overneemt via een emissie van beschermingsprefs als ik het me goed herinner.

    Voor LT investeerders zoals ik is dit een 10 jaren plan. De partijen die op E 32 zijn ingestapt op de laatste emissie zullen dat ook niet voor de korte handel hebben gedaan.

    Het feit dat Vulcan Energy bezig is E 1.8 mrd op te halen om een lithium hydroxide faciliteit in Dld te bouwen impliceert mijns inziens dat de fundamentele lithium business van AMG zeker levensvatbaar is. In de nieuwe structuur kunnen ook veel makkelijker investeerders worden aangetrokken voor puur het Lithium deel door een emissie van aandelen in AMG Lithium buiten de beurs om: dit maakt het mogelijk om de capex te financieren zonder leningen aan te trekken, zodat de jaarlijkse FCF veel hoger wordt en daarmee het dividend.
  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 23 februari 2024 13:22
    quote:

    Instapmoment schreef op 23 februari 2024 11:54:

    DZR kletst maar wat. Ze hebben niet voor niets een nieuwe corporate structure aangekondigd. Dat is mede om de organisatie klaar te maken om opgeknipt te worden in de toekomst. Als Heinz overnames tegenhoudt hadden ze die beslissing nooit genomen.

    "This new structure will decrease the potential for overreliance on individual executives, improve succession planning, and improve collaboration throughout the organization. Additionally, the new structure will create strategic flexibility for various forms of equity diversification.”
    Allemaal geklets van Heinz om de aandeelhouders koest te houden.

    Hij doet al minstens 5 jaar dit soort loze beloftes.
  3. peter_36 23 februari 2024 14:16
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 23 februari 2024 13:24:

    [...]
    Ik zei het al: de stijging van gisteren werd veroorzaakt door shortdekking.
    Over jouw gekletst zullen we het maar niet hebben.
    Lees liever goede argumenten waarom wel of niet investeren in Amg dan die oneliners van jou zonder onderbouwing. Amg en Shell zijn mijn best presterende fondsen vanaf 2020 geweest en de techjes doen het nu erg goed dus winwin :)
  4. forum rang 5 Fox WIld 23 februari 2024 14:23
    quote:

    Lamsrust schreef op 23 februari 2024 13:11:

    [...]

    Dat is juist, maar dat zijn mogelijke gestructureerde verkoopprocessen waarbij AMG het initiatief neemt. Dat is heel iets anders dan een vijandig bod op heel AMG. HS zal geen bod onder de E 60 accepteren vermoed ik, omdat hij als geen ander weet dat er een enorme operationele leverage in het bedrijfsmodel zit zodra de prijzen van vanadium en lithium weer aantrekken. Dat werd ook nog opgemerkt in de recente call: de Mibra mijn is aangeschaft/gebouwd voor USD 75 miljoen in 2018 en heeft inmiddels een veelvoud opgeleverd aan cash flow.

    AMG heeft bovendien een overname protectie constructie, waarbij een stichting in geval van een vijandig bod de zeggenschap overneemt via een emissie van beschermingsprefs als ik het me goed herinner.

    Voor LT investeerders zoals ik is dit een 10 jaren plan. De partijen die op E 32 zijn ingestapt op de laatste emissie zullen dat ook niet voor de korte handel hebben gedaan.

    Het feit dat Vulcan Energy bezig is E 1.8 mrd op te halen om een lithium hydroxide faciliteit in Dld te bouwen impliceert mijns inziens dat de fundamentele lithium business van AMG zeker levensvatbaar is. In de nieuwe structuur kunnen ook veel makkelijker investeerders worden aangetrokken voor puur het Lithium deel door een emissie van aandelen in AMG Lithium buiten de beurs om: dit maakt het mogelijk om de capex te financieren zonder leningen aan te trekken, zodat de jaarlijkse FCF veel hoger wordt en daarmee het dividend.
    Dit had ik ook gehoord. Ik wist niet dat de mijn zo (relatief) goedkoop gekocht is. Dat is echt de beste beslissing die ooit door Heinz/bestuur genomen is.

    Ik reageerde trouwens op Instapmoment die de herstructurering noemde waardoor AMG makkelijk opknipbaar geworden is. Een algehele overname van AMG zie ik niet gebeuren. Heinz heeft volgens mij dan een bod van > € 100 in gedachten.

    Woensdagavond stelde iemand ook nog de vraag of AMG ooit de investeringen in de lithiumtak zou terugverdienen maar dat lijkt mij een retorische vraag want die zijn al lang terugverdiend. Alle lithiuminvesteringen worden uit de cash/cashflow gefinancierd. De enige langlopende schuld is vanwege de uitbreiding van de vanadium fabrieken in Ohio.
  5. watergeus 23 februari 2024 14:39
    quote:

    peter_36 schreef op 23 februari 2024 14:16:

    [...]

    Over jouw gekletst zullen we het maar niet hebben.
    Lees liever goede argumenten waarom wel of niet investeren in Amg dan die oneliners van jou zonder onderbouwing. Amg en Shell zijn mijn best presterende fondsen vanaf 2020 geweest en de techjes doen het nu erg goed dus winwin :)
    Ik zat met periodes in AMG sinds 2006. Nooit LT want het heeft erg lang geduurd voor meneer Heinz bedacht dat dividend voor de eigenaars van zijn toko aardig zou zijn. Vorig jaar definitief uitgestapt. Teveel loze beloftes van een onkundig bestuurder. Terugkijkend is er even rugwind geweest toen in 22 de lithium prijs skyhigh ging en er eindelijk serieus werd verdiend. Die prijs komt niet meer terug en de winsten al helemaal niet. Tenzij men andere handel start maar daar is die ouwe niet meer toe in staat en weet ook niemand die jong is toe te laten in zijn mijnen toko. Over 10 jaar zit er alleen nog lithium in goedkope batterijen van de Action.
  6. forum rang 4 Xynix 23 februari 2024 14:48
    www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nieuws/ni...

    Ik vermoed dat de Chinezen heel veel druk op de Solid-State ketel gaan zetten. Ik denk dat Tesla, de Japanners, Koreanen en Europeanen dan echt wel op zoek gaan waar ze nog een tandje bij kunnen schakelen. Iedereen kan nu al zien aankomen dat Solid-State een doorslaand succes zal worden voor de "early adapters". Niemand zal willen zien gebeuren dat de Chinezen dit breekijzer gaan gebruiken om de markt in hun richting te forceren.

    Bedenk zelf maar wat dat met de Lithium-vraag gaat doen. Vermoedelijk 2025 al flinke tekorten. Een actieradius van 800km voor de vette variant en dan waarschijnlijk 550km in het wat betaalbaarder segment zal veel EV-geïnteresseerden als muziek in de oren klinken. Zeker als je ook nog in 30 minuten die batterij weer 80% vol zou kunnen laden. Kun je opeens zonder veel stress naar Bordeaux of de wintersport in een lekker pittige en muisstille wagen, waaraan ook nog eens weinig aan kapot kan.
  7. forum rang 7 Thorgall 23 februari 2024 14:54
    quote:

    Xynix schreef op 23 februari 2024 14:48:

    www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nieuws/ni...

    Ik vermoed dat de Chinezen heel veel druk op de Solid-State ketel gaan zetten. Ik denk dat Tesla, de Japanners, Koreanen en Europeanen dan echt wel op zoek gaan waar ze nog een tandje bij kunnen schakelen. Iedereen kan nu al zien aankomen dat Solid-State een doorslaand succes zal worden voor de "early adapters". Niemand zal willen zien gebeuren dat de Chinezen dit breekijzer gaan gebruiken om de markt in hun richting te forceren.

    Bedenk zelf maar wat dat met de Lithium-vraag gaat doen. Vermoedelijk 2025 al flinke tekorten. Een actieradius van 800km voor de vette variant en dan waarschijnlijk 550km in het wat betaalbaarder segment zal veel EV-geïnteresseerden als muziek in de oren klinken. Zeker als je ook nog in 30 minuten die batterij weer 80% vol zou kunnen laden. Kun je opeens zonder veel stress naar Bordeaux of de wintersport in een lekker pittige en muisstille wagen, waaraan ook nog eens weinig aan kapot kan.
    Tesla staan bovenaan in de lijst van auto's die vaak met mankementen naar de garage moeten. De benzine-auto's van Japanse merken onderaan. Ook je op vakantie gaat, gaat er niets boven benzine op diesel of je moet in Frankrijk uren willen wachten op een beschikbare laadpaal. Ook afgelopen jaar nog.
  8. forum rang 4 Xynix 23 februari 2024 14:57
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 23 februari 2024 13:24:

    [...]
    Ik zei het al: de stijging van gisteren werd veroorzaakt door shortdekking.
    Ik herinner het me nog als de dag van gisteren. ;-)

    Maar was dan wel een heel mooi voorbeeld van het mogelijke einde aan de shortfeestjes in AMG. Gezien de volumes zal het geshort gistermorgen toch stevige tikken op de vingers van de risk-managers hebben opgeleverd voor de "over-eager" short-handelsbaasjes. Ook vandaag lijken de baasjes weer verkeerd te gokken. Kunnen ze geen weken volhouden. Dan moeten ze toch echt op zoek naar een fundamenteel zwakker slachtoffer.
  9. forum rang 4 Xynix 23 februari 2024 15:05
    quote:

    Thorgall schreef op 23 februari 2024 14:54:

    [...]Tesla staan bovenaan in de lijst van auto's die vaak met mankementen naar de garage moeten. De benzine-auto's van Japanse merken onderaan. Ook je op vakantie gaat, gaat er niets boven benzine op diesel of je moet in Frankrijk uren willen wachten op een beschikbare laadpaal. Ook afgelopen jaar nog.
    Beiden gaan veranderen als Toyota 2027 met hun nieuwe EV's op Solid-State gaan komen. Ik zou wel een Toyota willen hebben die 900km (of 700km in de winter) ver kan komen en ergens rond de 50k kost. Voor 10k minder mag hij iets minder ver komen, maar wel nog verder en (veel?) sneller oplaadbaar dan de huidige modellen.

    Als Toyota die 2027 zou weten te vervroegen naar 2026 begint het feestje nog een jaar eerder. En die eerste golf wordt dan gegarandeerd nog op Lithium basis. Net als de komend jaar te lanceren goedkope EV-instappers, die nu al aantrekkelijk gaan zijn voor de steden.
  10. forum rang 8 Lepre Chaun 23 februari 2024 17:08
    De Amerikaanse activistische investeerder Elliott Management richt een bedrijf op dat meer dan 1 miljard dollar gaat investeren om wereldwijd mijnbouwactiva te kopen, meldde de Financial Times vrijdag, op basis van mensen die bekend zijn met de zaak.

    Tegen 2035 zal de vraag naar lithium, nikkel en kobalt naar verwachting 23 keer hoger zijn dan in 2021, waarbij de vraag naar koper in dezelfde periode zal verdubbelen, zo bleek uit een onderzoek van het Amerikaanse ratingbureau S&P afgelopen augustus.

    Elliot’s nieuwe onderneming, genaamd Hyperion, zou een mandaat hebben om alle activa op te kopen, inclusief basis- en edele metalen en grondstoffen die in elektrische voertuigen worden gebruikt, aldus het rapport.
    De nieuwe onderneming zal worden geleid door de voormalige CEO van Newcrest Mining Sandeep Biswas, voegde het eraan toe.

    De mijnbouwsector is een belangrijk aandachtspunt voor beleidsmakers en investeerders wereldwijd, omdat deze de cruciale grondstoffen levert die nodig zijn voor elektrische voertuigen en de infrastructuur voor hernieuwbare energie.

    Het beleggingsbeheerbedrijf is ook bereid de 65 miljard dollar die het onder beheer heeft te benutten om grotere deals te sluiten als de gelegenheid zich voordoet, meldde FT.

    www.mining.com/web/elliott-management...

    Nou dan kunnen Ze zo AMG kopen zeg . WoW We zijn gewoon onder gewaardeerd en spotgoedkoop .
  11. forum rang 6 Lamsrust 23 februari 2024 18:42
    quote:

    Groen_gras schreef op 23 februari 2024 17:48:

    Tenzijner een bod van 100 euro komt geef ik het weinig kans. Die overname wall is er niet voor niets.
    In mijn notitie van gisteren schatte ik in dat bij een herstel van de vanadiumprijzen en een verdubbeling van de lithiumprijzen de EBITDA van AMG ongeveer USD 350 mln zou kunnen bedragen. Dan zou de equity waarde ongeveer zijn 8x USD 350 mln - EUR 325 mln schuld - USD 125 mln capex verplichting = USD 2.350, i.e. EUR 65 per aandeel.

    Echter, bij een veel verder herstel van vanadium en lithiumprijzen kan de EBITDA ook zo maar ruim boven de USD 500 mln uitkomen.

    Rond de EUR 60 zit een zogenoemde sweet spot.

    Maar eerlijk gezegd denk ik dat HS nu helemaal niet gaat verkopen, aangezien de kans niet ondenkbaar is dat de lithiumprijzen door uitval van concurrenten en vertraging van nieuwe projecten in 2025 veel hoger zijn. En tijdens een nieuwe lithiumhype kun je een veel hogere prijs uitonderhandelen dan nu.

    Daarnaast heeft AMG geen enkele haast nu haar Net debt/EBITDA 0 bedraagt en de operationele cash flow ruim positief is, i.e. na afronding capex verplichting van USD 125 miljoen is er plm. USD 80 à 90 mln FCF zelfs bij de huidige prijzen.
2.956 Posts
Pagina: «« 1 ... 81 82 83 84 85 ... 148 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links