Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel STELLANTIS NV PSE:STLAP.FR, NL00150001Q9

  • 20,880 30 apr 2024 17:35
  • -2,330 (-10,04%) Dagrange 20,835 - 23,020
  • 6.746.835 Gem. (3M) 2,4M

Forum Stellantis geopend

433 Posts
Pagina: «« 1 ... 17 18 19 20 21 22 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 N audio 31 januari 2024 08:36
    quote:

    'belegger'' schreef op 30 januari 2024 20:00:

    [...]
    Wat is die 68%?
    Zoals ik het begrijp, is dat de verhouding tussen het aantal geshorte aandelen, afgezet tegen de gemiddelde omzet.
    Een lagere ratio zou ik dus liever zien.
    Ik laat me graag corrigeren wanneer ik dit verkeerd begrepen heb.
  2. forum rang 6 'belegger'' 31 januari 2024 13:02
    quote:

    N audio schreef op 31 januari 2024 08:36:

    [...]

    Zoals ik het begrijp, is dat de verhouding tussen het aantal geshorte aandelen, afgezet tegen de gemiddelde omzet.
    Een lagere ratio zou ik dus liever zien.
    Ik laat me graag corrigeren wanneer ik dit verkeerd begrepen heb.
    Geleende stukken of "short" posities? En als het short posities betreft, kunnen we nog geen conclusies trekken. Maar stel iemand zit long Stellantis en wil daar short Tesla tegenover zetten met aandelen. Dan kan die partij d.m.v. securities lending stukken Tesla lenen en hun stukken Stellantis als onderpand overdragen. Hoe en waarom probeert deze fictieve partij de koers van Stellantis naar beneden te manipuleren?
  3. forum rang 6 N audio 31 januari 2024 13:54
    quote:

    'belegger'' schreef op 31 januari 2024 13:02:

    [...]
    Geleende stukken of "short" posities? En als het short posities betreft, kunnen we nog geen conclusies trekken. Maar stel iemand zit long Stellantis en wil daar short Tesla tegenover zetten met aandelen. Dan kan die partij d.m.v. securities lending stukken Tesla lenen en hun stukken Stellantis als onderpand overdragen. Hoe en waarom probeert deze fictieve partij de koers van Stellantis naar beneden te manipuleren?
    Nou, die laatste regel van je. Helemaal mee eens. Totaal onlogisch inderdaad wat mij betreft. Het zou hier gaan om verhandelde aandelen short. Volgens Fintel. Wel zie ik nu dus ook dat er 300k aan stukken zojuist zijn teruggekeerd bij de broker. Het hoogste aantal in 4 dagen.

    Maar goed, we hebben de afgelopen tijd wel wat koersdruk gehad. Zelfs met goed nieuws. Dus het zal me benieuwen of met de huidige mooie ontwikkelingen rond Stellantis de situatie rond de shortvolume's ook zo blijft zoals deze de laatste tijd was. Lijkt me totaal onlogisch.
    Ik zie het zonnig in hier hoor. Schitterende opdracht van Hertz bijvoorbeeld voor de levering van die 250.000 voertuigen tot 2025. Echt een mooie opsteker.
  4. Uppertje 7 februari 2024 15:35
    leuk om te zien dat er inmiddels " iets" meer leven is in dit forum.
    Stellantis staat momenteel met ene plus nog 2,3% op 21,93
    Volgende week Donderdag komen de cijfers uit. Zo nu en dan lees ik over de hoop van een Buyback programma. Niets wat is bevestigd.
    Tussentijdse cijfers over verkopen kan ik moeilijk terug vinden om een indicatie te krijgen hoe de voortgang gaat.
    Jullie wel?
    Ik heb behoorlijk wat calls die verlopen na de Earnings date..
  5. derftrep 8 februari 2024 11:46
    Cijfers kan ik ook niet vinden, maar het feit dat de Italiaanse overheid zeer graag een aandeel in Stellantis wil hebben om zo productie in Italië te bevorderen en derhalve met aankoop subsidies strooit, lijkt positieve werking op de koers te hebben.

    Ik had calls geschreven op mijn aandelen, maar die heb ik er gisteren afgehaald. Mis anders al dat koerspotentieel. Laat Italië en Frankrijk maar vechten om dit been, dan lopen wij wel met de koerswinst heen.
  6. Bache 8 februari 2024 13:06
    quote:

    Uppertje schreef op 7 februari 2024 15:35:

    leuk om te zien dat er inmiddels " iets" meer leven is in dit forum.
    Stellantis staat momenteel met ene plus nog 2,3% op 21,93
    Volgende week Donderdag komen de cijfers uit. Zo nu en dan lees ik over de hoop van een Buyback programma. Niets wat is bevestigd.
    Tussentijdse cijfers over verkopen kan ik moeilijk terug vinden om een indicatie te krijgen hoe de voortgang gaat.
    Jullie wel?
    Ik heb behoorlijk wat calls die verlopen na de Earnings date..
    Ter geruststelling persbericht van Stelantis zojuist:

    Stellantis Begins 2024 with a Great Leap Forward in the European Total and Electrified Markets

    • Stellantis exceeds the positive 2023 trend in the European (EU29) total market sales rankings, growing in January both in market share[1] (19.7%, + 0.9 percentage points vs last year) and volumes (+17.6%)
    • France, Germany, Italy and the UK records double-digit growth, with the Netherlands, Portugal and other European countries being all up year-over-year
    • Stellantis Pro One continues its undisputed leadership in the Commercial Vehicles sector, with a market share of over 31% (+1.8 p.p. vs LY) and an increase in volume of 20.6%
    • In the Battery Electric Vehicle (BEV) market, Stellantis reports a 20% increase compared to last year with double-digit growth in almost all countries, recording a market share of 13.7%[2], up versus Q4 2023
     
    www.media.stellantis.com/em-en/corpor...
  7. Gooss 8 februari 2024 13:11
    De (klassieke) autosector in het algemeen lijkt niet slecht te boeren, met Stellantis als positieve (koers-)uitschieter. Berichten als die van Hertz (grote bestelling in het nadeel van elektrische wagens - lees : Tesla) zijn leuk meegenomen. Veel cash, lage waardering, herstel na enkele moeilijke jaren : ze zitten in een goede flow.
    Voor wie interesse heeft in Stellantis, maar denkt dat hij te laat is om nog in te stappen : Peugeot Invest heeft nog wat in te halen...
  8. Uppertje 8 februari 2024 23:52
    Dank voor de berichtgeving.

    Vandaag toch 1/3 van de positie getrimd. Niet vanwege vertrouwen maar de te grote toegenomen waarde en balans in de portefeuille.
    De 2/3 hou ik aan na de ER.
    K/w 3,3 blijf laag tov van andere sector genoten. 4 x+ is het minimale wat je ziet.
    Analisten, voor wat betreft ze waard zijn, bij een Zacks/motleyfool zien ze weinig groei in 2024.
    Wederom onderbouwing kan ik hier niet van terug vinden.
    2030 voor de Electrische auto verplichting voor de EU komt ook weer dichterbij.
    Prettige avond allen.
  9. forum rang 5 Endless 15 februari 2024 08:01
    Stellantis Delivers Record Net Revenues, Net Profit, Industrial Free Cash Flows for Full Year 2023


    Net revenues of €189.5 billion, up 6% compared to 2022, with consolidated shipment volumes increasing 7%
    Net profit grew 11% to €18.6 billion. Adjusted operating income(1) rose 1% to €24.3 billion, with AOI margin of 12.8%
    Industrial free cash flows(2) of €12.9 billion, an increase of 19% compared to 2022
    Strong balance sheet, with Industrial available liquidity at €61.1 billion
    LEV sales up 27% in 2023, with PHEVs at #1 in U.S. and #2 for LEVs in U.S.(3); 21% increase in global BEV sales in 2023
    Returned €6.6 billion in cash to shareholders in 2023 through dividends and share buybacks, an increase of 53% compared to €4.3 billion in 2022
    Dividend proposed of €1.55 per common share, increase of approximately 16% compared to prior year, pending shareholder approval
    Announcing 2024 open market share buyback program of €3.0 billion As we just passed the three-year mark since Stellantis’ inception, I warmly thank our teams who are executing at the highest levels and contributing greatly to our growth story, even in the strongest of headwinds. Today’s record financial results are proof that we have become a new global leader in our industry and will remain rock solid as we look to a turbulent 2024. Thanks to our flexible technology and product roadmap, we are prepared to address the various scenarios that could arise and to continue delivering on our Dare Forward 2030 targets.”
  10. forum rang 5 Endless 15 februari 2024 08:03
    AMSTERDAM - Stellantis N.V. today reported record full year 2023 results. Net revenues grew 6% y-o-y to €189.5 billion, Net profit rose 11% to €18.6 billion, and Industrial free cash flows increased 19% y-o-y to €12.9 billion. Global BEV sales are up 21% y-o-y and LEV sales up are 27% y-o-y, with PHEVs in the U.S. at #1(3) and #2 for LEVs in the U.S.(3) Results are in line with Dare Forward 2030 objectives and are supported by the following concrete actions:

    CARE: Stellantis remains on track to achieve its carbon net zero emission target by 2038(4). Stellantis reduced its scope 1 and 2 absolute emissions tCO2 by 20% in 2023 vs Baseline 2021. A constant focus on the customer led to a reduction of vehicle defect rates three months after customer delivery by more than 40%, as compared to 2021. Embracing a circular consumption model, the Company opened its first Circular Economy Hub in Italy, creating a center of excellence aimed at industrializing the recovery and sustainable reuse of materials, and the business realized 18% year-over-year sales growth. The Company launched an employee share purchase plan – Shares to Win – in Italy and France and will extend it to other countries during 2024. As well, more than 600 collective agreements were signed covering approximately 90% of employee across the world. The Stellantis Student Awards celebrated more than 600 family members of employees for dedication to continuous learning and education, and the Stellantis Foundation partnered with CERN to inaugurate the Science Gateway in Geneva, its new outreach center for science education.

    TECH: To support overall market growth and the electrification push in North America, 18 additional BEVs will be launched in 2024, reaching a total of 48 models by end of 2024. The all-new Citroën ë-C3 starts at €23,300 and is the most competitively priced B-segment EV produced in Europe and the Jeep® Avenger, which was awarded European Car of the Year 2023, continues to earn top honors. Stellantis launched the first of four all-new BEV-centric platforms, STLA Medium, on the Peugeot E-3008 with best-in-class range of up to 700 kilometers (435 miles). The second platform, STLA Large, is launching in 2024 with 800 kilometers (500 miles) range and fitted to exceed customer expectations. STLA Large is a highly flexible, BEV-native platform that will serve as the foundation for upcoming global vehicles in the D and E segments, and able to take multiple propulsion systems, including hybrid and internal combustion. Stellantis secured raw materials sourcing through 2027, and signed an agreement with CATL for the supply of LFP battery cells and modules, further expanding its battery chemistries portfolio. Stellantis and Ample established a partnership in battery swapping technology to deliver fully charged EV batteries in less than five minutes. Stellantis joined Symbio and the other shareholders in inaugurating SymphonHy, the first gigafactory in France and Europe’s largest integrated site producing hydrogen fuel cells. Stellantis is implementing a multifaceted semiconductor strategy to ensure supply security and drive innovation. SiliconAuto, the 50/50 joint venture with Foxconn, will tailor chips aimed at a new generation of automotive industry vehicle platforms starting in 2026. In 2023, Stellantis Ventures invested in six new startups, and Stellantis signed 49 commercial contracts with new startups.

    VALUE: Flexibility, execution, resilience and agility remain core tenants of the Stellantis mentality and with its several tech and new model announcements the Company is poised to profitably navigate customer demand, market fluctuations and political shifts. Stellantis delivered continued growth outside Enlarged Europe and North America with the “third engine”(5) delivering a 13% increase in Net revenues. In China, Stellantis invested €1.4 billion in Leapmotor, a pure play NEV OEM, and now holds approximately 21% equity, giving Stellantis a leading role in supporting their promising growth in China as well as global expansion opportunities through the new Leapmotor International joint venture managed by Stellantis. With it, Stellantis is addressing a white space in its business model and can now benefit from Leapmotor’s competitiveness both in China and abroad. The Stellantis Pro One commercial vehicles achieved market share leadership in EU30 and South America and is the undisputed leader in EU30 BEV sales with 38.8% BEV market share. The business is targeting to achieve global leadership by 2027 with its completely updated and expanded line-up including internal combustion, battery electric, fuel cell hydrogen and range extended variants. The Data-as-a-Service arm, Mobilisights, created innovative solutions and secured strategic agreements through its custom data packages and data streaming offer.

    GUIDANCE AND OUTLOOK: Building on 2023 momentum, management notes a number of factors could create a supportive revenue backdrop in 2024, including reduced supply and logistical constraints, stabilizing and potentially reduced interest rates, and the benefits of the Company’s expected expansion of its product offering. The Company is reiterating a minimum commitment of double-digit adjusted operating income (AOI) margin in 2024, as well as positive industrial free cash flow, despite macroeconomic uncertainties.

    Pending shareholder approval, Stellantis proposes to pay a dividend of €1.55 per common share, an increase of approximately 16% compared to the prior year, and an expected calendar for NYSE, Euronext Milan and Euronext Paris to be as follows: (i) ex-date April 22, 2024, (ii) record date April 23, 2024, and (iii) payment date May 3, 2024. Stellantis will also execute a 2024 open-market share buyback program of €3.0 billion, which includes €0.5 billion of shares repurchased to service share-based compensation and employee share purchase, in 2024.

    On
  11. forum rang 6 'belegger'' 15 februari 2024 10:51
    Voor €3 miljard aandeleninkoop. Daarvan zal maximaal €0,5 miljard voor personeelsbeloning zijn. Men heeft de intentie om de overige aandelen t.w.v. €2,5 miljard in te trekken m.a.w. dat gaat bijdragen aan de winst per aandeel. Als het wordt goedgekeurd op de aandeelhoudersvergadering van 13 april 2024, dan worden de aandelen ingekocht in 2024, uiterlijk 31/12/2024 om precies te zijn.

    www.stellantis.com/en/news/press-rele...
433 Posts
Pagina: «« 1 ... 17 18 19 20 21 22 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Recordomzet en -winst voor Stellantis in 2023

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links