Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 22,340 29 apr 2024 17:35
  • +0,460 (+2,10%) Dagrange 21,900 - 22,340
  • 164.778 Gem. (3M) 240,4K

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 525 526 527 528 529 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 HaBe 2 augustus 2023 22:14
    quote:

    Fox WIld schreef op 2 augustus 2023 22:10:

    [...]

    shortsell.nl/short/AMGCriticalMaterial

    Gisteren wel weer verder opgelopen.

    Citadel nu 0,80% en we hebben een nieuwe liefhebber D.E. Shaw & Co. met 0,53%.
    op basis van onwetendheid proberen ze maximaal angst in de markt te krijgen en met als doel de aandelen in handen te krijgen. Misdadig en wolven gedrag.
  2. BEAR-BULL 2 augustus 2023 22:16
    quote:

    Lamsrust schreef op 2 augustus 2023 22:03:

    [...]

    AMG is een mickey mouse fonds, er staan maar 32 mln aandelen uit waarvan een deel in vaste handen is. Londonse hedgies (of hun algo's) voelen haarfijn aan wanneer het moment is om en masse aandelen op de markt te gooien en de koers omlaag te duwen. Mijns inziens is dit effect nu verstrekt door het feit dat veel partijen winst hebben genomen, aangezien de shortposities niet materieel oplopen.

    Eind juli 2019 ging bij de Q2,. 2019 cijfers de koers ook in een aantal dagen van E 26 naar E 18, omdat de vanadiumprijzen geïmplodeerd waren en AMG een schuur vol had liggen met veel te duur met de spent catalist leveranciers afgerekend vanadium: afboeking toen E 100 mln. Deze fout in de operationele financiële executie is toen hersteld door vanadium meteen te verkopen aan Glencore, zodat het voorraadrisico minimaal werd.

    Uiteraard staan de vanadium en lithiumprijzen nu ook onder druk, maar wordt dat gecompenseerd door het dubbele volume bij vanadium c.q. het 44% hogere volume bij lithium, i.e. er wordt geen gat in de P&L geslagen zoals in 2019 gebeurde. Daarnaast had AMG eind 2019 een schuld van dik USD 150 mln, waar het nu schuldenvrij is - afgezien van de schuld die pas in 2049 hoeft te worden afgelost en geen convenants kent. I.e. toentertijd en zeker in 2020 werd de schuldpositie ad USD 150 mln spannend met een EBITDA van USD 120 mln. Nu is sprake van een volstrekt andere situatie, i.e. eind 2023 nagenoeg schuldenvrij bedrijf met een EBITDA van zeer conservatief USD 400 mln in 2024.
    Daarom moet AMG starten met het inkopen van eigen aandelen. Die geven waarschijnlijk net zo een return on investment (ROI) als de de investeringen in fabrieken. Een ROI op inkoop eigenaandelen van 25% lijkt mij makkelijk haalbaar. Het kan ook gemakkelijk gezien de huidige cash.
    Daarnaast lijkt het mij de plicht als bestuur om aandeelhouders te beschermen tegen van buiten komend onheil, de shorters dus.

    Ze kunnen morgen beginnen met deze inkoop. Alle regels staan in de statuten
  3. forum rang 6 Goudmijn64 2 augustus 2023 22:18
    Voor mij (en ik denk voor velen) geldt dat ik geen touw aan dit koersverloop kan vastknopen.
    Een aandeel gaat nooit in 1 rechte lijn (30%)omlaag en zeker niet als er gewoon winst wordt gemaakt en in een markt van de toekomst opereert.
    Wat is er aan de hand? Speelt er iets wat wij niet weten?
    Overname (koers wordt gedrukt) of straks een negatief PB?

    Of is er niet iets speciaals aan de hand? En gebeurt dit vaker?

    Het koersverloop is voor mij een deja vu in het kwadraat met aperam toen het (begin 2022) ook van de 50 euro kwam om uiteindelijk ergens te eindigen na een half jaar rond de 24 euro….
    Verschil is dat amg bij deze daling een turbo er op heeft zitten

    Hopelijk maakt de koper zich snel bekend of komt er een activistische belegger aan boord moet goede plannen om het bedrijf op te splitsen.
    Kans is minimaal.
    Of nu verkopen of gewoon geduld.

    Grootste daling vanaf vorige week inmiddels gehad lijkt mij
  4. forum rang 5 Fox WIld 2 augustus 2023 22:22
    quote:

    Lamsrust schreef op 2 augustus 2023 22:03:

    [...]

    Eind juli 2019 ging bij de Q2,. 2019 cijfers de koers ook in een aantal dagen van E 26 naar E 18, omdat de vanadiumprijzen geïmplodeerd waren en AMG een schuur vol had liggen met veel te duur met de spent catalist leveranciers afgerekend vanadium: afboeking toen E 100 mln. Deze fout in de operationele financiële executie is toen hersteld door vanadium meteen te verkopen aan Glencore, zodat het voorraadrisico minimaal werd.
    Ik wist ook niet beter dat het vanadium meteen aan Glencore werd verkocht en was daarom verbaasd dat er in Q2 toch weer 3,5 miljoen afgeboekt was op de voorraad. Houden ze het spul toch nog maanden in voorraad of zo?
  5. forum rang 5 Fox WIld 2 augustus 2023 22:24
    quote:

    Lovaro schreef op 2 augustus 2023 22:22:

    Albemarle gaat als een speer! Goed voor AMG
    Ja, nabeurs bijna +5%.

    2023 Corporate Outlook
    The company is updating its full-year 2023 outlook to reflect recent lithium market prices. Net sales are expected to increase 40% to 55% over the prior year, primarily driven by the continued global shift to electric vehicles. The year-over-year increase in Adjusted EBITDA is expected to be in the range of 10% to 25%, primarily due to higher Energy Storage pricing. Net cash from operations is expected to be in the range of $1.2 billion to $1.8 billion for the full year 2023, below previous outlook primarily driven by changes in working capital related to timing of Energy Storage shipments and agreements in principle to resolve the previously disclosed matter ("DOJ Matter") with the U.S. Department of Justice ("DOJ") and the Securities Exchange Commission ("SEC"). The company's capital expenditures are expected to be between $1.9 billion and $2.1 billion for 2023, above previous outlook due to the retention of full ownership in lithium processing assets under the amended agreements with MinRes.
  6. forum rang 4 HaBe 2 augustus 2023 22:34
    quote:

    Fox WIld schreef op 2 augustus 2023 22:24:

    [...]

    Ja, nabeurs bijna +5%.

    2023 Corporate Outlook
    The company is updating its full-year 2023 outlook to reflect recent lithium market prices. Net sales are expected to increase 40% to 55% over the prior year, primarily driven by the continued global shift to electric vehicles. The year-over-year increase in Adjusted EBITDA is expected to be in the range of 10% to 25%, primarily due to higher Energy Storage pricing. Net cash from operations is expected to be in the range of $1.2 billion to $1.8 billion for the full year 2023, below previous outlook primarily driven by changes in working capital related to timing of Energy Storage shipments and agreements in principle to resolve the previously disclosed matter ("DOJ Matter") with the U.S. Department of Justice ("DOJ") and the Securities Exchange Commission ("SEC"). The company's capital expenditures are expected to be between $1.9 billion and $2.1 billion for 2023, above previous outlook due to the retention of full ownership in lithium processing assets under the amended agreements with MinRes.
    Jullie hebben me echt overtuigd om al mijn aandelen vast te houden. Ik had dit gevoel wel maar begon te twijfelen. AMG wordt keihard te grazen genomen. Maar we zullen zien wie het laatst lacht.

    Ik denk trouwens dat een aantal analisten meelezen met dit forum. Ze moeten zich schamen.
  7. forum rang 5 Gaasp 2 augustus 2023 22:53
    Ik heb begin deze zomer verkocht en twijfel nog om nu al terug te kopen.

    Waarom nu nog niet
    1. AMG heeft aangegeven dat de spot prijzen voor Lithium nu 50% lager liggen dan 1 jaar terug, en 25% lager voor de andere producten. Het duurt altijd een paar maanden voordat dit soort prijswijzigingen effect hebben op het resultaat, maar het 3e kwartaal wordt beslist geen jubelverhaal.
    2. Als je de toename van de EBITDA bij Lithium afzet tegen de toename van de totale EBITDA voor heel AMG, dan hebben de andere onderdelen dus nu al met een afname van het resultaat te maken, en dat zou wel eens een paar verliesposten in Q3 kunnen gaan opleveren.
    3. Met de afkoelende wereldeconomie zie ik geen aanleiding om te veronderstellen dat de spotprijzen zich op korte termijn gaan herstellen. De resultaten van AMG zullen niet denderend zij n in Q3 en Q4.

    Natuurlijk zijn de vooruitzichten voor AMG op langere termijn zonder meer prima, maar ik denk dat het sentiment voorlopig niet tot veel hogere koersen zal leiden, ja zelfs een nieuwe dip na de Q3-cijfers.

    Ik wacht dus nog even met het opnieuw innemen van een positie in AMG.
  8. forum rang 7 4finance 2 augustus 2023 23:01
    quote:

    Gaasp schreef op 2 augustus 2023 22:53:

    Ik heb begin deze zomer verkocht en twijfel nog om nu al terug te kopen.

    Waarom nu nog niet
    1. AMG heeft aangegeven dat de spot prijzen voor Lithium nu 50% lager liggen dan 1 jaar terug, en 25% lager voor de andere producten. Het duurt altijd een paar maanden voordat dit soort prijswijzigingen effect hebben op het resultaat, maar het 3e kwartaal wordt beslist geen jubelverhaal.
    2. Als je de toename van de EBITDA bij Lithium afzet tegen de toename van de totale EBITDA voor heel AMG, dan hebben de andere onderdelen dus nu al met een afname van het resultaat te maken, en dat zou wel eens een paar verliesposten in Q3 kunnen gaan opleveren.
    3. Met de afkoelende wereldeconomie zie ik geen aanleiding om te veronderstellen dat de spotprijzen zich op korte termijn gaan herstellen. De resultaten van AMG zullen niet denderend zij n in Q3 en Q4.

    Natuurlijk zijn de vooruitzichten voor AMG op langere termijn zonder meer prima, maar ik denk dat het sentiment voorlopig niet tot veel hogere koersen zal leiden, ja zelfs een nieuwe dip na de Q3-cijfers.

    Ik wacht dus nog even met het opnieuw innemen van een positie in AMG.
    Misschien een kleine opleving, maar Q3 en Q4 zijn de voorbode voor nog meer koers ellende.
  9. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 2 augustus 2023 23:05
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 31 juli 2023 16:48:

    [...]
    AMG levert geen 'zeldzame metalen'.
    Jawel hoor. Vanadium en tantaal zijn zeldzamer dan ijzer, zink of koper. Al moet je het niet verwarren met de 'rare earth metals'.

    In dit tijdschriftnummer (zelf even googelen) een verhaal over het voorkomen van de diverse metalen in ertsen:
    gea maart 2009, nummer 1 1,
    driemaandelijks tijdschrift van de Stichting Geologische Aktiviteiten voor belangstellenden in de geologie, mineralogie en paleontologie, maart 2009, vol. 42, nr. 1, pag. 1 – 33
    ISSN 0167-4692

    (de cijfers over Li zijn lichtelijk verouderd denk ik)

    Voor geïnteresseerden is dit een goed leesbaar verhaal over de eigenschappen en toepassingen van vanadium:
    www.alurvs.nl/roestvast-staal/artikel...
  10. forum rang 6 Lamsrust 2 augustus 2023 23:09
    quote:

    4finance schreef op 2 augustus 2023 23:01:

    [...]

    Misschien een kleine opleving, maar Q3 en Q4 zijn de voorbode voor nog meer koers ellende.
    Bij OCI kijken ze daar vandaag overheen. Timing bij AMG is erg lastig, wanr zo snelhet daalt stijgt het soms ook en dan loop je achter ee koers aan.
  11. forum rang 6 Lamsrust 2 augustus 2023 23:12
    quote:

    Calendar schreef op 2 augustus 2023 21:51:

    [...]

    Ok. Is het bedrag van de investering gecommuniceerd?

    Q4

    In January 2023, AMG approved building a vanadium electrolyte plant at its subsidiary, AMG Titanium, in Nuremberg, Germany. The target capacity is 6,000 m³ vanadium electrolyte. Basic engineering for the plant was completed in November, CAPEX is expected to be $15 million, and production is expected to start at the end of 2023.
  12. BEAR-BULL 2 augustus 2023 23:19
    @Lamsrust

    Ik zou toch graag zien dat je een ander posting gaat plaatsen en daarmee je eerdere eigen verhaal, waaruit een echt slechte liquiditeit van 12 M negatief zou aanpassen.

    Wellicht heb ooit iets eens gehoord over de current ratio.

    Bij AMG ligt die op 2 en dat is een heel goed cijfer.

    Met jouw verhaal van 12 M negatief geef je feitelijk weer dat AMG er financieel niet goed voor staat.

    Op basis van jouw foute info, waarin ze zegt dat AMG een krappe kaspositie heeft van min 12 M gaan mensen onterecht conclusies treken.
  13. forum rang 6 Lamsrust 2 augustus 2023 23:23
    quote:

    BEAR-BULL schreef op 2 augustus 2023 23:19:

    @Lamsrust

    Ik zou toch graag zien dat je een ander posting gaat plaatsen en daarmee je eerdere eigen verhaal, waaruit een echt slechte liquiditeit van 12 M negatief zou aanpassen.

    Wellicht heb ooit iets eens gehoord over de current ratio.

    Bij AMG ligt die op 2 en dat is een heel goed cijfer.

    Met jouw verhaal van 12 M negatief geef je feitelijk weer dat AMG er financieel niet goed voor staat.

    Op basis van jouw foute info, waarin ze zegt dat AMG een krappe kaspositie heeft van min 12 M gaan mensen onterecht conclusies treken.
    Dat heb ik in mijn post van 22.10uur toch uitgelegd, i.e. er is USD 391 mln op de bank, maar er staat een schuld van USD 352 mln tegenover.
  14. BEAR-BULL 2 augustus 2023 23:23
    quote:

    Lamsrust schreef op 2 augustus 2023 23:12:

    [...]

    Q4

    In January 2023, AMG approved building a vanadium electrolyte plant at its subsidiary, AMG Titanium, in Nuremberg, Germany. The target capacity is 6,000 m³ vanadium electrolyte. Basic engineering for the plant was completed in November, CAPEX is expected to be $15 million, and production is expected to start at the end of 2023.
    Voor wie het niet weet. Deze investering is bedoeld voor de Redox Flow Vanadium Batteries. Dit zij de zg container accu's. Uitermate nodig in NL vanwege het grid en kan heel veel geplaatst worden bij bedrijven die geen uitbreiding op het stroomnet kunnen krijgen. Voeding van deze systemen zijn wind- en zonneparken.
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 525 526 527 528 529 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links