Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
florida_tower schreef op 11 oktober 2022 10:04 :
[...]
Er is eerder dit jaar al aangekondigd dat extra kapitaal nodig is om de uitbreiding naar nieuwe markten (spanje, italie, ierland, polen, denemarken, luxemburg) te financieren. Vind je dat te riskant?
En elektrisch rijden is geen hype. Vanaf 2025 rijden er geen elektrische taxis en bedrijfswagens meer in Nederlandse grote steden. Vanaf 2026 zijn benzine-aangedreven bedrijfswagens niet meer fiscaal aftrekbaar. Vanaf 2030 worden in Nederland geen benzine-autos meer verkocht, en 5 jaar laten in de hele Europese Unie.
Overigens is er veel af te dingen op Fastned's waardering, personeelsbeleid (opties), concurrentiepositie etc. Maar los daarvan is het een bedrijf dat een enorm harde groei laat zien en werkelijk de uitrol van elektrisch rijden een grote steun geeft.
Ik denk dat je een stomme vergissing hebt gemaakt in bovenstaande tekst.
DeZwarteRidder schreef op 11 oktober 2022 11:13 :
[...]
Ik denk dat je een stomme vergissing hebt gemaakt in bovenstaande tekst.
Klopt, er staat elektrisch waar benzine had moeten staan. Maar dat had je al door, gezien je reacties. Waarom ben je zo overtuigd dat de EV-revolutie niet doorzet, terwijl duidelijk alle seinen de andere kant op staan? 25% van de Nederlandse nieuwverkochte autos is momenteel al elektrisch.
florida_tower schreef op 11 oktober 2022 11:21 :
[...]Klopt, er staat elektrisch waar benzine had moeten staan. Maar dat had je al door, gezien je reacties.
Waarom ben je zo overtuigd dat de EV-revolutie niet doorzet, terwijl duidelijk alle seinen de andere kant op staan? 25% van de Nederlandse nieuwverkochte autos is momenteel al elektrisch.
Verreweg de meeste mensen kunnen geen elektrische auto betalen en er is lang niet genoeg electriciteit voor alle Nederlandse auto's. Er zullen eerst kerncentrales moeten komen.
florida_tower schreef op 11 oktober 2022 11:07 :
[...]
De hoeveelheid verkochte stroom per station per dag (in kWh dus, niet in €) is met 78% gestegen tov 2021. Dat is een forse stijging in mijn optiek.
Verder helemaal met je eens dat het aandeel erg (te?) hoog gewaardeerd is.
Hoe zit het met concurrentie? Bijvoorbeeld van Shell? Is het ombouwen van benzinestations naar laadstations niet goedkoper dan nieuwe laadstations uit de grond stampen? En is Shell doordat het zelf energie produceert en veel meer schaalgrootte heeft niet altijd veel goedkoper?tweakers.net/nieuws/201100/shell-rech... En hoe zit het met de verhouding t.o.v. thuisladen? En t.o.v. publieke laadpalen (momenteel 100.000 in Nederland)? Er is sprake van veel technologische ontwikkeling op dit gebied. Electrische auto's gaan een grotere actieradius krijgen waardoor onderweg laden wellicht minder vaak nodig is. En wat als het thuisladen of opladen via een publieke laadpaal ook een stuk sneller gaat worden? Voor snel laden wil de consument wel wat meer betalen dan voor langzaam laden. Maar wat als de keuze er een wordt tussen snel laden en nog sneller laden?
DeZwarteRidder schreef op 11 oktober 2022 11:25 :
[...]
Verreweg de meeste mensen kunnen geen elektrische auto betalen en er is lang niet genoeg electriciteit voor alle Nederlandse auto's.
Er zullen eerst kerncentrales moeten komen.
verreweg de meeste mensen kunnen geen níeuwe auto betalen, wat voor aandrijflijn er ook inzit. Er zijn al zeker 10 jaar elektrische autos op de Nederlandse markt, de tweedehands markt zal zich de komende jaren sterk gaan ontwikkelen. Het rijk geeft hier subsidies op (ook voor tweedehandsautos.) En er is zeker genoeg elektriciteit beschikbaar. we hebben 8,9 miljoen autos in Nederland. Als we daarvan 10% tegelijk op vol vermogen (redelijk extreem) zouden willen opladen zouden we maximaal 8,9 * 10% X 11 kW aan vermogen nodig hebben => 9,8 gW. Dat is minder dan we in 2030 alleen al aan windenergie op de noordzee hebben staan. Dus al zouden we alle autos voor 2030 vervangen voor EV's, dan zouden we ze met gemak met wind op zee kunnen opladen. Maar de kernenergie hebben we wel zeker nodig voor de energietransitie. Bijvoorbeeld om alle scheepvaart naar waterstof om te zetten
Ik adviseer Fastned om nieuwe laadstations te bouwen op flinke heuvels, zodat elektrische bootjes bij Fastned kunnen tanken als Nederland onder water staat.
florida_tower schreef op 11 oktober 2022 12:36 :
[...]
verreweg de meeste mensen kunnen geen níeuwe auto betalen, wat voor aandrijflijn er ook inzit. Er zijn al zeker 10 jaar elektrische autos op de Nederlandse markt, de tweedehands markt zal zich de komende jaren sterk gaan ontwikkelen. Het rijk geeft hier subsidies op (ook voor tweedehandsautos.)
En er is zeker genoeg elektriciteit beschikbaar. we hebben 8,9 miljoen autos in Nederland. Als we daarvan 10% tegelijk op vol vermogen (redelijk extreem) zouden willen opladen zouden we maximaal 8,9 * 10% X 11 kW aan vermogen nodig hebben => 9,8 gW. Dat is minder dan we in 2030 alleen al aan windenergie op de noordzee hebben staan.
Dus al zouden we alle autos voor 2030 vervangen voor EV's, dan zouden we ze met gemak met wind op zee kunnen opladen.
Maar de kernenergie hebben we wel zeker nodig voor de energietransitie. Bijvoorbeeld om alle scheepvaart naar waterstof om te zetten
Er is ook nog stroom nodig voor miljoenen warmtepompen en airconditioners.
win some... schreef op 11 oktober 2022 11:45 :
[...]
Hoe zit het met concurrentie? Bijvoorbeeld van Shell? Is het ombouwen van benzinestations naar laadstations niet goedkoper dan nieuwe laadstations uit de grond stampen? En is Shell doordat het zelf energie produceert en veel meer schaalgrootte heeft niet altijd veel goedkoper?
tweakers.net/nieuws/201100/shell-rech... En hoe zit het met de verhouding t.o.v. thuisladen? En t.o.v. publieke laadpalen (momenteel 100.000 in Nederland)? Er is sprake van veel technologische ontwikkeling op dit gebied. Electrische auto's gaan een grotere actieradius krijgen waardoor onderweg laden wellicht minder vaak nodig is. En wat als het thuisladen of opladen via een publieke laadpaal ook een stuk sneller gaat worden? Voor snel laden wil de consument wel wat meer betalen dan voor langzaam laden. Maar wat als de keuze er een wordt tussen snel laden en nog sneller laden?
Inderdaad de concurrentie is een van de belangrijkste bottlenecks voor groei (shell, ionity, tesla, etc), het product is niet uniek. Waarschijnlijk gaan al deze bedrijven proberen klanten te binden met spaar/kortingsacties, wachtruimtes tijdens het wachten etc. Fastned steekt er op dit moment bovenuit qua betrouwbaarheid en gebruiksgemak (goed ontwerp, overkappingen, plug en play opladen). Snelladen en thuisladen vullen elkaar aan, en zijn in principe geen concurrent van elkaar. Bij normaal gebruik laad je thuis (of in je buurt) je auto op, en hoef je niet te stoppen bij een snellader. Met een acculading rijd je 300+ km, en daar begin je dus elke dag mee. Er zijn weinig dagen dat je meer dan dat nodig hebt. Maar als je een keer wel verder rijdt, komt de snellader kijken. Amsterdam-Maastricht lukt wel op een batterijlading, maar als je ook weer terug wilt rijden stop je onderweg even bij een snellaadstation. Bedrijven als Fastned zijn dus vooral interessant voor de lange afstands-ritten, voor die keer dat je aan de andere kant van Nederland moet zijn voor een vergadering, of voor vakanties/weekendjes weg.
DeZwarteRidder schreef op 11 oktober 2022 12:43 :
[...]
Er is ook nog stroom nodig voor miljoenen warmtepompen en airconditioners.
Huizen met warmtepompen zijn in 90% van de gevallen voorzien van zonnepanelen, waardoor ze weinig stroom van het net gebruiken.
florida_tower schreef op 11 oktober 2022 12:49 :
[...]Huizen met warmtepompen zijn in 90% van de gevallen voorzien van zonnepanelen, waardoor ze weinig stroom van het net gebruiken.
Dat is natuurlijk gruwelijke onzin; blijkbaar heb je geen warmtepomp.
DeZwarteRidder schreef op 11 oktober 2022 12:53 :
[...]
Dat is natuurlijk gruwelijke onzin; blijkbaar heb je geen warmtepomp.
Ik moet helaas je gezond verstand weer teleurstellen: Iedere energieadviseur je het volgende aanraden als je je huis verduurzaamt: Stap 1: Isoleren, stap 2: natuurlijke warmtebronnen, bijvoorbeeld warmtepomp, stap 3: de resterende energiebehoefte zelf opwekken. Je verdient je investeringen in je warmtepomp namelijk maar moeilijk terug als je niet zelf de energie opwerkt. Bij nieuwbouwwoningen is het zelfs verplicht, daar is de eis namelijk dat je vrijwel alle energie die je huis gebruikt zelf opwekt. (de zogenaamde BENG-norm, ofwel: bijna energie neutrale gebouwen)
florida_tower schreef op 11 oktober 2022 13:10 :
[...]Ik moet helaas je gezond verstand weer teleurstellen:
Iedere energieadviseur je het volgende aanraden als je je huis verduurzaamt: Stap 1: Isoleren, stap 2: natuurlijke warmtebronnen, bijvoorbeeld warmtepomp, stap 3: de resterende energiebehoefte zelf opwekken. Je verdient je investeringen in je warmtepomp namelijk maar moeilijk terug als je niet zelf de energie opwerkt.
Bij nieuwbouwwoningen is het zelfs verplicht, daar is de eis namelijk dat je vrijwel alle energie die je huis gebruikt zelf opwekt. (de zogenaamde BENG-norm, ofwel: bijna energie neutrale gebouwen)
Jij hebt dus geen warmtepomp.
DeZwarteRidder schreef op 11 oktober 2022 12:43 :
[...]
Er is ook nog stroom nodig voor miljoenen warmtepompen en airconditioners.
Als die stroom groen is, is dat uitstekend. En die stroom wordt steeds groener: volg o.a. Martien Visser op twitter. Gas verbranden thuis is zéker niet duurzaam en áltijd milieuvervuilend (CO2). En ja, veel mensen hebben zonnepanelen (ik ook met een hybride warmtepomp en airco cq lucht/lucht verwarming) en ik speel vrijwel quitte. Enige minpunt en spoiler zal het afschaffen van de salderingsregeling worden met als gevolg "mensen aanzetten tot opslag energie dmv bv batterijen", maar dat staat nog in de 'kinderschoenen'. De kreet "met een warmtepomp en zonnepanelen trek ik geen stroom uit het net" gaat niet altijd op. Als de zon niet schijnt dan trekt die pomp wel uit het net. Door de salderingsregeling is het jaarlijks wel gecompenseerd (optellen en aftrekken).
DeZwarteRidder schreef op 11 oktober 2022 13:15 :
[...]
Jij hebt dus geen warmtepomp.
Graag jouw visie dan. Ben benieuwd.
Fasted maakt de komende jaren geen winst. Inflatie is niet direct van de baan. De hoge interestkosten en hoge energieprijzen zullen niet helpen. Lubbers en Langenzaal verkopen mooie praatjes, maar maken enkel verlies. Typisch dat ze 1000 laadpunten melden ( het zijn 350 stations). Dat is nog steeds peanuts met de 10.000en stations die de concurrentie ingepland heeft. Conclusie : Lubbers is sterk in het verkopen van gebakken lucht om zijn aandelen te pumpen.
nine_inch_nerd schreef op 11 oktober 2022 13:18 :
[...]
Als die stroom groen is, is dat uitstekend.
En die stroom wordt steeds groener: volg o.a. Martien Visser op twitter.
Gas verbranden thuis is zéker niet duurzaam en áltijd milieuvervuilend (CO2).
En ja, veel mensen hebben zonnepanelen (ik ook met een hybride warmtepomp en airco cq lucht/lucht verwarming) en ik speel vrijwel quitte.
Enige minpunt en spoiler zal het afschaffen van de salderingsregeling worden met als gevolg "mensen aanzetten tot opslag energie dmv bv batterijen", maar dat staat nog in de 'kinderschoenen'.
De kreet "met een warmtepomp en zonnepanelen trek ik geen stroom uit het net" gaat niet altijd op. Als de zon niet schijnt dan trekt die pomp wel uit het net. Door de salderingsregeling is het jaarlijks wel gecompenseerd (optellen en aftrekken).
Helaas maar tijdelijk. Vanaf 2025 wordt de saldering stevig afgebouwd. Uiteindelijk moet daar wel een subsidieregeling voor in de plaats komen, waarbij je minimaal 80% terugkrijgt voor je stroom, op basis van het kale leveringstarief.
Best een mooi bedrijf dat Fastned. En groeit leuk, en zal ook ooit wel winstgevend worden. Zelfs ná investeringen. Maar waarom zou je er in godsnaam nu al bijna €600M marktwaarde voor neertellen...? Beleggers zijn soms echt bezopen.
..... ik herhaal wat hierboven neergeschreven werd : " Best wel een mooi bedrijf dat Fastned " En wat ik zelf gisteren schreef : een heel kansrijk aandeel. Zovele, en steeds meer en meer particulieren schuiven bij hun banken / vermogenbeheerders meer en meer op richting " groen " duurzame fondsen. ( Ik Belgie sinds een tijdje verplicht dat vermogenbeheerders je een vragenlijst toeschuiven, waar je moet aangeven de mate dat je duurzaam wil beleggen. en, uiteraard zovelen vinken : " % duurzaam - High " aan. Iedereen wil het wel uiteindelijk) Maar, beleggen is vooruitzien, Aandelen lopen voorop, en de beurs loopt ja, zelfs 12 / 18 maanden of meer voorop. Ontwikkelingen, in de toekomst worden ingeprijsd, is toch zo bij zovele aandelen. Maar dus ook niet zo bij dit aandeel : - Solid State Batteries. ( Op basis van Lithium Sulfide )Ze zijn er natuurlijk al , maar hebben nog zoveel nadelen. Komen doen ze. : - Rijbereik haalbaar tot 2.000 km / Bij heel wat kleinere batterijen, dan de huidige, gaat er nog een rijbereik komen van pakweg 700 km. Is de heilige graal onder de batterijen. Toyota gaf aan 1e wagen te laten uitkomen ( en zal vermoedelijk een hybride worden) tegen eind 2025. Quantumscape ( 20 % VW ) gaat ze op de markt brengen : idem eind 2025. Geschreven wordt dat alle fabrikanten ze inzetten in hun wagens tegen 2027 / 2028. Maar, .... komen doen ze. Problemen waar ze nu nog mee worstelen gaan opgelost worden. ---------- En , lijkt me , de " doodsteek " van het verdienmodel van de Fastned's van deze wereld. Opladen zal af en toe nog steeds wel eens gebeuren, maar lijkt me verschrikkelijk moeilijk om hier een winstgevend bedrijf mee op te zetten, in die omstandigheden. ---------------------- Zelf een electrische wagen in bezit in huiskring. Sinds maart van dit jaar : 1 x opgeladen bij Fastned. Was voor een kort stukje van 70 km erbij, in 10 minuutjes. Kon vervolgens met een gerust hard verder. Moeilijk om aldus hier iets aan te verdienen. Gisteren trouwens elders gelezen dat een gemiddeld station 14 klanten per dag heeft. ( En er werd niets geschreven voor hoeveel ze opladen ) Je hebt ook nog de onderhoudskosten van elk laadstation erbij. ...... Elk nieuw station dat opent, vergroot het verlies. Maar bij de afgegeven cijfers gisteren werd hier wijselijk niets over verteld. - Niet heel eerlijk. Mooie praatjes trachten te verkondigen, maar geen volledige cijfers durven laten zien. LR
Beursblik: ING verlaagt koersdoel Fastned Van 40,00 naar 35,00 euro. (ABM FN-Dow Jones) ING heeft het koersdoel voor Fastned verlaagd van 40,00 naar 35,00 euro en handhaaft het Houden advies. Dit bleek woensdag uit een rapport van analist Marc Hesselink. Volgens Hesselink kwam Fastned dinsdag met een gemengde kwartaalupdate. Positief is bijvoorbeeld dat Fastned de hogere energieprijzen kan doorrekenen aan de klanten zonder dat dit gevolgen heeft voor de vraag. Anderzijds vindt de analist het tempo waarin nieuwe locaties worden verworven "teleurstellend". Per saldo is de visie van Hesselink op het aandeel Fastned niet veranderd. Wel gingen de taxaties voor de lange termijn wat omlaag en verhoogde de analist de korting die hij hanteert, wat resulteerde in de koersdoelverlaging van 5 euro. Het aandeel Fastned noteert woensdag 2,1 procent lager op 31,70 euro. Door: ABM Financial News.info@abmfn.nl Redactie: +31(0)20 26 28 999
Behoorlijk weggezakt vandaag. ING's analyse over de nieuwe locaties is denk ik terecht. Langezaal was weinig overtuigend in de call. En zonder nieuwe locaties zakken de groeicijfers over een paar maanden in.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)