Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Het lachen is Elon Musk vergaan: concurrentie op Chinese markt van elektrische wagens is moordend Niels Saelens - Gisteren om 10:03 De markt van elektrische voertuigen is aan het boomen in China. Het is dan ook geen toeval dat almaar meer Chinese producenten van elektrische wagens, ook wel EV-producenten genoemd, het levenslicht zien. En dat is een probleem voor Tesla, want het Amerikaanse bedrijf dreigt een aanzienlijk marktaandeel te verliezen. Musk voelt onder meer de hete adem van BYD in zijn nek. © Aangeboden door Newsmonkey Tesla-baas Elon Musk zal zich ongetwijfeld even verslikt hebben toen hij het nieuws las dat zijn bedrijf niet langer de grootste producent van elektrische wagens is. Als we naar de verkoopcijfers van de voorbije zes maanden kijken, moet Tesla de Chinese producent BYD, waarin de topbelegger Warren Buffett overigens een belang heeft, laten voorgaan. Dat bedrijf heeft gedurende die periode 641.000 wagens aan de man gebracht, tegenover 564.000 verkochte Tesla-wagens. Vorig jaar was Tesla met 936.027 wagens nog de grootste producent van elektrische wagens. De grootste concurrenten waren toen het Chinese SAIC met 609.730 verkochte voertuigen en Volkswagen met 451.131 geleverde elektrische wagens. BYD stond toen op de vierde plaats. De Chinese wagenproducent had toen 323.143 voertuigen aan de man gebracht. Het lachen is Musk vergaan Een decennium geleden liet Musk nog uitschijnen dat hij niet onder de indruk was van de Chinese concurrenten, zoals BYD. “Ik denk niet dat ze een geweldig product hebben”, zei hij in 2011 over zijn Aziatische concurrent in een interview met Bloomberg TV. Maar het lachen zal hem intussen wel vergaan zijn. Tesla ziet het aantal concurrenten op het Chinese vasteland namelijk fors toenemen. Nio is nog zo’n bekende producent van elektrische wagens uit China. Dat bedrijf heeft in de eerste helft van dit jaar het aantal verkochte eenheden (in China) zien toenemen met 14 procent tot 25.059, mede dankzij de lancering van de elektrische ES7 SUV. Het komt als geen verrassing dat de Chinese EV-producenten als paddestoelen uit de grond schieten. De Chinese markt is immers aan het boomen. In 2021 werden er in China 3,3 miljoen elektrische wagens aan de man gebracht, inclusief plug-in hybrides. Ter vergelijking: in de Verenigde Staten kwam het verkoopcijfer in datzelfde jaar uit op 608.000. Waarom is de Chinese markt aan het boomen? Een agressief overheidsbeleid heeft de verkoop van elektrische voertuigen in China een boost gegeven. Daarenboven spitsen heel wat Chinese producenten zich toe op de productie van goedkopere wagens. Zo kan je in het Verre Oosten bijvoorbeeld de Han-sedan van BYD kopen voor 32.800 dollar. Uit cijfers van de autoverkoper Kelley Blue Book blijkt dat je in de Verenigde Staten gemiddeld 64.000 dollar moet neertellen voor een elektrische wagen. De concurrentie op de Chinese markt is dan ook moordend. “We zijn al getuige van intense binnenlandse concurrentie op de massamarkt. Denk bijvoorbeeld aan Leap Motor, Hozon Neta, WM Motor, BYD en tal van submerken van gevestigde OEM’s (Original Equipment Manufacturer red.), zoals Aion, een submerk van Guangzhou Automobile Corporation. Nieuwkomers op de markt zijn overigens bereid grote verliezen te slikken om snel marktaandeel te winnen”, verduidelijkt Edison Yu, analist bij Deutsche Bank, in een interview met de economische nieuwssite Forbes. Ook in de Verenigde Staten zelf ziet Tesla het aantal concurrenten toenemen. Denk bijvoorbeeld aan Lucid Motors en Rivian. Analisten verwachten hoe dan ook dat Tesla in de tweede jaarhelft een tandje zal bijsteken. Zo kan het bedrijf de productie verhogen dankzij onder meer de recent geopende gigafabriek in Duitsland. (fjc) The post Het lachen is Elon Musk vergaan: concurrentie op Chinese markt van elektrische wagens is moordend appeared first on Newsmonkey.www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig/het-l...
Fabriek Tesla bij Berlijn twee weken dicht voor onderhoudswerk ANP Producties - 3 uur geleden © ANP GRÜNHEIDE (ANP/DPA) - De grote Duitse autofabriek van Tesla nabij Berlijn gaat deze maandag voor twee weken dicht vanwege onderhoudswerkzaamheden. De productie van elektrische auto's komt daardoor stil te liggen. Vakbond IG Metall zegt dat de werknemers al eerder op de hoogte waren gebracht van de productiepauze. De fabriek in Grünheide ten oosten van Berlijn werd in maart officieel in gebruik genomen. Bij de fabriek moeten jaarlijks 500.000 auto's van de band gaan lopen, met behulp van 12.000 werknemers. Nu zouden nog maar 1000 auto's per week worden gebouwd bij de fabriek door 5000 werknemers. Er wordt gewerkt aan vergroting van de productiecapaciteit. De komende kwartalen zou de productie moeten groeien naar 5000 elektrische auto's per week. Daarnaast moet er ook een fabriek voor batterijen op de locatie worden gebouwd. Tesla-topman Elon Musk zei onlangs nog dat de nieuwe fabrieken van Tesla in Duitsland en Texas miljarden dollars verliezen vanwege hoge kosten en moeilijkheden om de productie snel op te voeren. Volgens Musk zijn de twee fabrieken nu "gigantische geldverbrandende hoogovens".
Dit is hoe Hyundai de strijd wil aangaan met Tesla Andrei Stiru - Gisteren om 16:47 De Zuid-Koreaanse autoreus Hyundai Motor Company toonde donderdag zijn eerste elektrische berline, de Ioniq 6. Daarmee is het startschot gelost: het bedrijf wil tegen 2030 maar liefst 12 procent van de wereldwijde markt voor elektrische voertuigen (EV’s) veroveren. © Aangeboden door Newsmonkey De CEO van Hyundai, Jaehoon Chang, toonde de Ioniq 6 op donderdag Met de Hyundai Ioniq 6 wil het bedrijf aantonen dat het klaar is om met de grote jongens te spelen. De wagen zou immers een bereik van 610 kilometer moeten krijgen, waarbij het slechts 14 kilowattuur (kWh) per 100 kilometer moet verbruiken. Dat zorgt er meteen voor dat de wagen een potentiële Tesla-killer wordt: de Model 3 met de langste actieradius kan immers maar 602 kilometer rijden voordat je hem moet opladen. Op de Koreaanse markt zal de wagen naar schatting tussen de 42.000 en 50.000 euro kosten. Dat is vergelijkbaar met de prijs van de Tesla 3 Long Range. De exacte prijs is echter nog niet bevestigd en voor de Europese markt zijn er zelfs nog geen schattingen. De eerste van velen De Ioniq 6 is slechts het topje van de ijsberg: Hyundai Motor wil, samen met zusterbedrijf Kia en premiummerk Genesis, maar liefst 31 nieuwe elektrische modellen op de markt brengen in de komende acht jaar. Dat doet het conglomeraat om een ambitieuze doelstelling te behalen. De Zuid-Koreanen willen tegen 2030 immers 12 procent van de wereldwijde EV-markt veroveren. Hyundai en Kia zijn nu al grote spelers. Volgens berichtgeving van Gadgets360 zouden de twee merken nu al de tweede grootste exporteur van EV’s zijn in de wereld, waarbij ze een comfortabele tweede plaats innemen achter Tesla. In juni tweette Tesla-topman Elon Musk zelfs dat Hyundai “goed bezig” is, een onkarakteristieke zet van de vaak bellicose zakenman. Intussen is het alle hens aan dek bij Hyundai. Het bedrijf kondigde dinsdag nog aan een nieuwe fabriek voor elektrische wagens te gaan bouwen in Zuid-Korea. Dat is een historische gebeurtenis: het wordt de eerste nieuwe autofabriek in het land in de voorbije drie decennia. In 2025 moeten daar al de eerste elektrische wagens van de lopende band beginnen rollen. Het bedrijf kijkt ook naar het buitenland om de productie op te schalen. In mei kondigde Hyundai aan dat het een fabriek zal bouwen in de Verenigde Staten (VS). Daar zal het zo’n 5,5 miljard dollar in pompen (5,49 miljard euro). De elektrische wagens van Hyundai doen het in de VS bijzonder goed. Volgens berichtgeving van Bloomberg zijn de wagens van Hyundai en Kia daar bijna even populair als koploper Tesla. Ze hebben een hoger marktaandeel dan zelfs de Amerikaanse Ford Mustang Mach-e. (fjc) The post Dit is hoe Hyundai de strijd wil aangaan met Tesla appeared first on Newsmonkey. met sub-links:www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig/dit-i...
Tesla in de penarie: topman autonoom rijden stapt op Jennifer Mertens - Gisteren om 21:50 De problemen bij Tesla stapelen zich op. Naast alle capriolen van zijn CEO, de grote beursschommelingen, de productieonderbrekingen, de ontslagen en de teruggeroepen producten, is ook nog eens een belangrijk figuur binnen het bedrijf teruggetreden. © Aangeboden door Business AM In een reeks tweets heeft Andrej Karpathy, belangrijk figuur binnen Tesla op het gebied van kunstmatige intelligentie en architect van het autonome rijsysteem Autopilot, zijn vertrek aangekondigd. De man die in 2017 bij het bedrijf kwam, leidde onder meer het team dat gespecialiseerd was in computer vision – de technologie die de kern vormt van de zelfrij-functie. Dit was niet zomaar iemand bij Tesla; en vooral in deze tumultueuze tijden voor het bedrijf zal zijn vertrek merkbaar zijn. Autopilot in gevaar? Het ontslag van het hoofd autonoom rijden voert de druk op het management van Tesla alleen op. Ook voorspelt het niet veel goeds voor de ontwikkeling van het project. De technologie waar Karpathy en zijn team aan werkten is essentieel voor het autonome rijsysteem van Tesla, merkt de nieuwssite Bloomberg op. Autonoom rijden is een van de speerpunten van de onderneming, maar toch heeft Tesla vorige maand al enkele honderden werknemers in de Autopilot-divisie ontslagen en een onderzoeksfaciliteit in het Californische San Mateo gesloten. Welke toekomst wacht Tesla’s Autopilot? Vanwege de verschillende hindernissen waarmee het bedrijf al enkele maanden te kampen heeft, kan het project gewoon op de lange baan geschoven worden. (lb,kg)www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nieuws/te...
Tesla wil meer Australisch lithium voor elektrische auto's ANP Producties - 1 uur geleden © ANP SYDNEY (ANP/BLOOMBERG) - Australië moet meer werk maken van de productie en verwerking van lithium om zo te helpen bij de grote vraag naar die belangrijke grondstof voor batterijen van elektrische auto's. Dat heeft voorzitter Robyn Denholm van Tesla gezegd op een conferentie in Sydney. Australië is nu goed voor ongeveer de helft van de wereldwijde productie van onverwerkt lithium, maar heeft slechts beperkte raffinagecapaciteit voor dat metaal. Denholm stelt dat het land extra capaciteit moet toevoegen om zo de productie te verhogen en meer voordelen te kunnen behalen uit zijn belangrijke positie op de markt voor lithium. "Australië heeft de mineralen, niet alleen lithium, en de kennis om de mogelijkheden van deze nieuwe tijd in energie te benutten." De Tesla-topvrouw zei verder dat lithiumionbatterijen voor elektrische auto's nu de belangrijkste technologie is. "Om de uitdaging van klimaatverandering het hoofd te bieden moet de gehele industrie in een sprinttempo opschalen", aldus Denholm op de Australian Clean Energy Summit. De voorzitter van Tesla, die zelf van Australische komaf is, verklaarde verder dat Australië met normen moet komen om de verkoop van elektrische auto's te stimuleren. Vorig jaar waren elektrische auto's goed voor 2,4 procent van de totale verkoop van nieuwe personenwagens in het land. Dat is minder dan in de Verenigde Staten en Europa.www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nieuws/te...
Beursblik: Tesla gaat winstdaling rapporteren Analisten twijfelen aan productiedoelstelling. (ABM FN-Dow Jones) Tesla zal woensdag nabeurs kwartaalcijfers publiceren en naar verwachting gaat de autofabrikant voor het eerst in meer dan een jaar een lagere winst boeken dan in het voorgaande kwartaal, nadat de grote fabriek in Shanghai tijdelijk dicht moest. Door coronalockdowns in China en aanhoudende verstoringen van de aanvoerketen werd de productie in het tweede kwartaal beperkt en viel 18 procent lager uit dan een kwartaal eerder, meldde Tesla eerder deze maand al. In het tweede kwartaal werden 254.695 auto' s afgeleverd, tegen 310.048 een kwartaal eerder. In juni werd een productierecord gehaald. Daarmee is het voor het eerst in twee jaar dat de leveringen op kwartaalbasis daalden. Tesla zal naar verwachting een omzet van 16,5 miljard dollar boeken voor het kwartaal, denken analisten. Dat is fors hoger dan de 12 miljard dollar in hetzelfde kwartaal van vorig jaar, maar minder dan de 18,8 miljard dollar van het eerste kwartaal van dit jaar. De winst komt naar verwachting uit op 1,9 miljard dollar, volgens FactSet, lager dan de recordwinst van 3,3 miljard dollar in het vorige kwartaal. Een jaar eerder was dit 1,1 miljard dollar. Beleggers beginnen zich zorgen te maken of Tesla de productiedoelen voor dit jaar nog wel gaat halen. In april was topman Elon Musk nog optimistisch en zei dat er meer dan 1,5 miljoen Tesla's van de band gaan rollen dit jaar. Dat zou 60 procent meer zijn dan vorig jaar en daarmee boven de doelstelling om jaarlijks het aantal geleverde auto's met 50 procent te laten toenemen. Analisten denken inmiddels dat 1,4 miljoen exemplaren al een pittige opgave zal worden. De kwartaalwinst van Tesla zal waarschijnlijk worden gedrukt door een verliespost van 475 miljoen dollar in verband met de beleggingen in bitcoin, denkt Credit Suisse. Tesla kocht begin 2021 voor 1,5 miljard dollar aan bitcoin, voor meer dan 28.000 per stuk, en die waren medio juni minder dan 17.700 dollar waard. De laagste aandelenkoers is de boekwaarde voor Tesla. Het bedrijf bouwde recent nieuwe fabrieken in Austin en Berlijn en dat blijken "gigantische geldovens", zei Tesla-topman Musk in een interview dat in juni werd gepubliceerd. "Onze overheersende zorg is: hoe houden we de fabriek open zodat we de mensen kunnen betalen en niet failliet gaan?", aldus Musk, die ook zei te verwachten dat Tesla de problemen snel zal oplossen. Vorige maand begon Tesla met een ontslagronde die volgens Musk 10 procent van het werknemersbestand kan raken. Het aandeel is dit jaar bijna 40 procent gedaald. Onder meer het overnamebod van Musk op Twitter heeft de koers van de autofabrikant negatief geraakt. Musk heeft gezegd af te willen zien van de overname voor 44 miljard dollar, maar Twitter is naar de rechter gestapt om de deal toch af te dwingen. Tesla heeft zijn verkoopprijzen verhoogd nu de toeleveranciers meer vragen voor hun onderdelen. En Tesla Model Y kost nu 68.000 dollar tegen 54.000 dollar een jaar eerder, becijferde Bernstein. "Als de inflatie kalmeert kunnen we de auto's goedkoper maken", zei Musk vorige week op Twitter. Door: ABM Financial News.info@abmfn.nl Redactie: +31(0)20 26 28 999
Update: Tesla presteert beter dan verwacht Door ABM Financial News op woensdag 20 juli 2022 Views: 3.024 (ABM FN-Dow Jones) Tesla heeft woensdag zijn eerste daling van de kwartaalwinst in meer dan een jaar tijd gerapporteerd, terwijl het bedrijf herstelt van een langdurige sluiting van zijn assemblagefabriek in Shanghai. De fabrikant van elektrische auto's rapporteerde woensdag een omzet van 16,9 miljard dollar, tegen 18,8 miljard dollar in het eerste kwartaal. Analisten rekenden op een omzet van circa 16,5 miljard dollar. De meest waardevolle autoproducent in de wereld boekte het afgelopen kwartaal een winst van 2,3 miljard dollar, wat meer was dan de 1,9 miljard dollar waar analisten op rekenden en minder dan de record kwartaalwinst van 3,3 miljard dollar in de eerste drie maanden van het jaar. In dezelfde periode vorig jaar boekte Tesla een winst van 1,1 miljard dollar. Tesla meldde dat het driekwart van de bitcoins die het bedrijf in het verleden kocht, weer heeft verkocht. Die verkoop was goed voor circa 936 miljoen dollar. Tesla meldde dat het een afschrijving heeft gedaan op zijn investering in bitcoin. Outlook Tesla handhaafde zijn langetermijndoelstelling om de leveringen de komende jaren met gemiddeld 50 procent per jaar te verhogen. CEO Elon Musk zei in april dat Tesla in 2022 waarschijnlijk meer dan 1,5 miljoen voertuigen zal produceren, wat neerkomt op een groei van ongeveer 60 procent op jaarbasis. Analisten verwachten dat Tesla dit jaar net geen 1,4 miljoen voertuigen zal afleveren. Het aandeel Tesla noteerde woensdag in de elektronische handel nabeurs iets hoger, na een koerssprong direct na publicatie van de cijfers. Update: om meer informatie toe te voegen. Bron: ABM Financial News
Tesla meldde dat het in totaal 75% van zijn bitcoin heeft verkocht, om de cashpositie te maximaliseren. Niet tegen de hoofdprijs, maar wel voor het dieptepunt van de crash. En het rapport zegt dat zowel fremont als shanghai op het moment hun beste maand ooit draaien en dat H2 records gaat breken, er wordt nog steeds uitgegaan van 50%+ groei per jaar (dit kwartaal 42%+ omzet YoY)
Ik hoor niets meer over de aandelensplitsing. Gaat dat nog wel door?
TN17 schreef op 21 juli 2022 22:30 :
Ik hoor niets meer over de aandelensplitsing. Gaat dat nog wel door?
Er moet eerst toestemming komen van de aandeelhoudervergadering, 4 augustus. De kans lijkt me groot dat het doorgaat
Musk: “Cybertruck wordt volgend jaar geleverd en is mogelijk ons beste product ooit” Floris Cup - Gisteren om 17:37 Tijdens een videoconferentie met investeerders op woensdag, onthulde Tesla-CEO Elon Musk dat het bedrijf van plan is om volgend jaar te beginnen met de levering van zijn veelbesproken Cybertruck. © Aangeboden door Newsmonkey “We verwachten nog steeds halverwege volgend jaar de productie van de Cybertruck te starten”, zei Musk. “We zijn erg enthousiast over het product, wat mogelijk onze beste ooit zou kunnen zijn.” Het voertuig zal worden gebouwd in de Tesla Gigafactory in de Amerikaanse stad Austin, voegde de CEO toe. Tesla kondigde de truck in 2019 aan, met het doel om de productie eind 2021 te starten. Echter in augustus dat jaar meldde het bedrijf een vertraging tot 2022, waarna Musk later zelf de productie verplaatste naar “hopelijk ergens in 2023”. In de tussentijd hebben de concurrenten Ford en Rivian niet stilgezeten en hebben ze hun eigen elektrische pick-up gelanceerd. Tijdens het gesprek ging Musk niet in op wat Tesla nog moest doen om de pick-up op de weg te krijgen. Onveilig voor voetgangers en gebrek aan kreukelzones De autofabrikant heeft in het verleden te kampen gehad met verschillende (productie)problemen bij zijn bestaande modellen, en de Cybertruck is daarop geen uitzondering. Zo zouden er veiligheidsproblemen zijn omtrent het ontwerp van het voertuig, waarbij de scherpe randen een gevaar zouden vormen voor voetgangers. Daarnaast zijn deskundigen bezorgd over het gebrek aan zogenaamde kreukelzones, die een groot deel van de energie absorberen bij een botsing. Metalen bal Musk onthulde de elektrische pick-up voor het eerst in november 2019, tijdens een promotie-evenement in Los Angeles. De iconische presentatie werd gekenmerkt door een demonstratie van de splintervrije en kogelwerende ruit van het voertuig. Een assistent van het bedrijf slingerde een metalen bal naar de zijruit, die onmiddellijk werd verbrijzeld. Iets waar Musk niet op had gerekend. Een assistent van het bedrijf slingerde een metalen bal naar de zijruit, die onmiddellijk werd verbrijzeld. (REDERIC J. BROWN/AFP via Getty Images) Tesla’s tweede generatie Roadster staat ook gepland voor volgend jaar, hoewel er hieromtrent geen verdere details zijn vrijgegeven. Het bedrijf geeft daarnaast aan dat het ruim 75 procent van de Bitcoins die het bezit heeft verkocht. “De reden dat we een aantal van onze Bitcoin-holdings hebben verkocht, was dat we niet zeker wisten wanneer de COVID-lockdowns in China zouden verminderen, dus het was belangrijk voor ons om onze kaspositie te maximaliseren”, liet Musk weten. (evb) The post Musk: “Cybertruck wordt volgend jaar geleverd en is mogelijk ons beste product ooit” appeared first on Newsmonkey. Met diverse sub-links, zie link hieronder:www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig/musk-...
Tesla schreef 170 miljoen dollar af op bitcoins Driekwart portefeuille verkocht. (ABM FN-Dow Jones) Tesla heeft over de eerste zes maanden van dit jaar voor 170 miljoen dollar afgeschreven op zijn bitcoinpositie. Dit bleek maandag uit een document die de fabrikant van elektrische auto's indiende bij de Amerikaanse beurswaakhond de Securities and Exchange Commission. Vorige week bij de kwartaalcijfers meldde Tesla dat het driekwart van zijn bitcoins had verkocht. Dat leverde 936 miljoen dollar op. De fabrikant zei toen ook dat het een afschrijving had gedaan, maar niet hoog die was. Tesla meldde in de documenten voor de SEC ook een boekwinst van 64 miljoen dollar op de verkoop van bitcoins. Eind juni had Tesla nog voor ruim 200 miljoen dollar aan bitcoin. Door: ABM Financial News.info@abmfn.nl Redactie: +31(0)20 26 28 999
Elon Musks gedrag jaagt potentiële klanten bij Tesla weg, blijkt uit onderzoek Business Insider Nederland - 2 uur geleden © Aangeboden door Business Insider Nederland Negatieve aandacht is ook aandacht, gaat het gezegde. Maar alle negatieve aandacht voor Elon Musk van de laatste tijd kan Tesla nog wel eens duur komen te staan. Tot vorige maand was Musk een grote aantrekkingskracht voor het merk Tesla, maar in juli veranderde dat, blijkt uit onderzoek van marktonderzoeker CivicScience. Tussen april en juli van dit jaar hield CivicScience de vinger aan de pols bij ruim 8.000 Amerikaanse consumenten. Het bedrijf vroeg op meerdere momenten hoe ze tegenover het imago van Musk stonden en of ze daardoor nog een Tesla zouden overwegen als volgende auto. Begin april was 54 procent van de ondervraagden positief over Musk en zijn gedrag. Eind juli was precies hetzelfde percentage negatief over de CEO van Tesla. Het zijn vooral Musks eigen tweets die niet in de smaak vallen. Ook het feit dat de Tesla CEO onlangs een tweeling kreeg met een topvrouw van Neuralink, een ander bedrijf van Musk, en de beschuldigingen dat hij in bed beland was met de vrouw van ex-Google CEO Sergey Brin en seksuele advances maakte naar een SpaceX-medewerkster, helpen het imago van de rijkste man van de planeet niet. Ook het hele gedoe rondom het wel of niet kopen van Twitter laat ondervraagden denken dat Musk zich als een 7-jarige gedraagt, stelt Bloomberg. Aan de andere kant weten EV-kopers nog dondersgoed dat ze bij Tesla moeten aankloppen als ze een van de beste elektrische auto's van het moment willen rijden. Tesla scoort dan ook nog steeds erg goed op merkloyaliteit. Maar met de oprukkende concurrentie die steeds betere alternatieven biedt voor Tesla's technologische superioriteit, is het maar de vraag hoe lang die loyaliteit nog stand weet te houden. Tesla ondervindt op dit moment nog geen negatieve effecten van Musks gedrag, maar loopt wel een toenemend risico hierop. Musk is namelijk het enige marketingkanaal dat het bedrijf inzet, en is direct verbonden aan het imago van het merk. Tesla geeft in z'n geheel niets uit aan marketing. De dip in verkopen van Tesla is vooralsnog niet verbonden aan het gedrag van Musk. De autofabrikant loopt tegen productieproblemen in China. De Gigafactory in Shanghai heeft ondertussen al meerdere productiestoppen gekend door Covid-lockdowns. Ook blijkt het lastig om de toelevering van benodigde grondstoffen stabiel te houden. Voor meer, en sub-links, zie hieronder:www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nieuws/el...
Dit gaat de nieuwe 1020 pk sterke Tesla kosten De Tesla Model S Plaid heeft 1020 pk waarmee je in 2,1 seconden naar de 100 kilometer per uur kunt accelereren. De topsnelheid bedraagt 322 kilometer per uur. Tesla heeft nu de definitieve prijzen van de Model S en Model X Plaid bekendgemaakt. Erik Kouwenhoven 03-08-22, 18:00 Aan de buitenzijde is de nieuwe Plaid-uitvoering vooral herkenbaar aan zijn nieuwe voorbumper, maar voor het overige is het vooral nog steeds de Model S, een auto die in de basis al tien jaar oud is. Uiteraard heeft dit elektrische model in de loop der jaren een flink aantal upgrades ondergaan en ook de binnenzijde is verregaand gemoderniseerd. Lees ook Peter rijdt elke twee weken in zijn Tesla naar Oekraïne om hulpgoederen te brengen: ‘Opladen is toch gratis’ Kia EV6 GT: geweldenaar met manieren Tesla Model S Plaid © Tesla Wat vooral opvalt is het nieuwe beeldscherm dat uit de Model 3 lijkt te komen. Het 17 inch metende scherm steekt iets boven het dashboard uit en heeft een resolutie van 2200×1300 pixels. Ook beschikt de bestuurder nog over een eigen digitaal dashboard. Dat zit achter het optionele nieuwe ‘Yoke’-stuur, waarvan de bovenkant af lijkt gezaagd en dat doet denken aan het stuur van Kitt uit de serie Knight rider. De Model S Plaid wordt vanaf het derde kwartaal uitgeleverd De passagiers op de tweede zitrij krijgen een eigen scherm voor onder andere het spelen van games. Dit scherm bevindt zich tussen de twee voorstoelen. Daarvoor kunnen ook twee draadloze controllers worden besteld. De nieuwe Tesla’s zijn inmiddels te configureren op de site van Tesla en worden vanaf het derde kwartaal uitgeleverd in Nederland. Tesla Model S Plaid. © Tesla De vanaf-prijs van de Model S Plaid bedraagt 139.990 euro. Naast de Model S Plaid is de prijs van de Model X Plaid ook bekend. Deze kost 143.990 euro. Omdat deze groter en zwaarder is, accelereert dit model iets trager van 0-100 km/u. De zevenzitter raffelt de sprint af in slechts 2,6 seconden en de topsnelheid bedraagt 262 km/u. De actieradius van de modellen bedraagt respectievelijk 600 en 528 kilometer. Tesla Model S en Model X Dual Motor All-Wheel Drive komen later De Model S Plaid zou in Nederland aanvankelijk 119.990 gaan kosten, al werd die prijs later verhoogd naar 131.000. Daar is nu dus nog eens 9000 euro bij gekomen. De Model X Plaid stond aanvankelijk voor 121.000 op de Nederlandse bestellijst. De eerder aangekondigde Tesla Model S Plaid+, die nog sneller zou zijn, is al in een eerder stadium afgeblazen, omdat de standaardversies al snel genoeg zouden zijn. De levering van de minder snelle, vernieuwde Model S en Model X Dual Motor All-Wheel Drive is verschoven naar volgend jaar. Voor afbeeldingen, zie de link:www.ad.nl/auto/dit-gaat-de-nieuwe-102...
Elon Musk onthult robot op 30 september Redactie - Gisteren om 15:55 © Copyright Faqt De wereld is na 30 september nooit meer hetzelfde. Op die datum onthult Elon Musk zijn humanoïde robot voor het werk en thuis. Het ding zal in staat zijn om eenvoudige klusjes uit te voeren. De naam? Tesla Optimus. Op 30 september is het internationale dag van de kunstmatige intelligentie. Daarmee geeft Musk een voorzet dat de robot van zijn bedrijf zal draaien op een complex programma, waardoor het waarschijnlijk in staat zal zijn om te communiceren met zijn/haar eigenaren. Musk toonde ook een foto van de handen van de robot, die allerlei commando's kunnen uitvoeren. Tegelijk met de foto zijn er een paar details bekendgemaakt. De robot wordt iets meer dan 1,70 meter lang en weegt 57 kilo. Het centrale zenuwstelsel is dezelfde automatische piloot die ook in een Tesla auto zit. Het ding kan iets meer dan zijn eigen gewicht tillen, dus er zit een behoorlijke krachtbron in. Musk heeft ook een paar dingen vertelt over de vaardigheden van de robot. 'Je kunt zeggen: Pak alsjeblieft die bout op en bevestig hem aan een auto met die sleutel en dat moet hij kunnen.' Maar ook 'Ga alsjeblieft naar de winkel en haal de volgende boodschappen voor me.' Bovendien kan hij op dit soort commando's reageren. Op een vriendelijke manier, volgens Musk.www.msn.com/nl-nl/nieuws/wetenschap/e...
Musk verkocht voor bijna 7 miljard dollar aan Tesla-aandelen Met oog op Twitter. (ABM FN) Elon Musk heeft in de afgelopen dagen voor bijna 7 miljard dollar aan aandelen Tesla verkocht. Dit blijkt uit meldingen bij de Amerikaanse beurswaakhond Securities and Exchange Commission. Musk zei dat hij de stukken verkocht met het oog op een overname van Twitter. In principe heeft hij afgezien van de aankoop, maar mogelijk wordt hij gedwongen die deal toch door te zetten. Tussen vrijdag en dinsdag verkocht Musk 7,9 miljoen aandelen Tesla. Dat leverde 6,9 miljard dollar op. In een tweet legt Musk uit dat hij deze aandelen nu al verkocht, zodat hij, mocht hij gedwongen worden de aankoop van Twitter door te zetten, niet op dat moment uit noodzaak de aandelen moet verkopen. "Het is belangrijk om een noodverkoop te voorkomen", aldus Musk. De topman van Tesla verkocht eerder dit jaar al aandelen om de overname van Twitter te kunnen financieren. Hij zei op 28 april dat er geen verdere verkopen gepland waren. Door: ABM Financial News.pers@abmfn.be Redactie: +32(0)78 486 481
Eerste Tesla-vrachtwagens dit jaar nog op de weg Gisteren om 13:17 Tesla zal dit jaar nog zijn eerste elektrische vrachtwagens leveren. Dat zei de topman van de Amerikaanse constructeur, Elon Musk, op Twitter. © Aangeboden door Belga Het zal eerst gaan om Tesla Semi Trucks met een rijbereik van ruim 800 kilometer. Daarnaast biedt Tesla ook een variant met een rijbereik van iets meer dan 480 kilometer aan. Musk gaf geen verdere details, zoals het aantal geleverde vrachtwagens. Musk stelde de Semi Truck in 2017 voor en zei toen dat de vrachtwagen in 2019 in productie zou gaan. Tesla gaf er uiteindelijk de voorkeur aan om de bestaande productiecapaciteit de voorbije jaren volledig te gebruiken om batterijen voor zijn personenwagens te maken. Voorts bevestigde de Tesla-topman nogmaals dat de pick-uptruck Cybertruck volgend jaar in productie gaat.www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nieuws/ee...
Tesla: verkoop zonnepanelen 25 procent gegroeid, verkoop batterijen licht gedaald Tesla heeft de verkoop van zonnepanelen in het tweede kwartaal met 25 procent zien groeien ten opzichte van vorig jaar. In vergelijking met het eerste kwartaal van 2022 is de verkoop zelfs 120 procent gestegen. De vermindering van de verkopen van batterijen die in het tweede kwartaal zichtbaar was, werd volgens de Amerikaanse fabrikant veroorzaakt door vertragingen bij de import van bepaalde componenten. De vraag is momenteel hoger dan de productiecapaciteit van Tesla. 106 megawattpiek Tesla’s zonnepaneelverkopen in het tweede kwartaal – 106 megawattpiek – betekende het beste resultaat voor het bedrijf in 4 jaar tijd. Het bedrijf hierover: ‘Hoewel we voor bepaalde zonne-energiecomponenten nog steeds te maken krijgen met importvertragingen die buiten onze controle liggen, hebben we ons leveranciersbestand uitgebreid om groei mogelijk te maken. Ons installatieteam blijft de efficiëntie verbeteren, waardoor hogere verkoop- en installatievolumes mogelijk worden.’ ?De verkopen van zonnepanelen per kwartaal, uitgedrukt in megawattpiek, zijn in onderstaande tabel te zien. Voor meer, zie link:www.solarmagazine.nl/nieuws-zonne-ene...
Tesla bouwde al 1 miljoen auto's in Shanghai ANP Producties - 42 minuten geleden © ANP SHANGHAI (ANP) - Producent van elektrische auto's Tesla heeft een mijlpaal bereikt met zijn fabriek in Shanghai. Daar rolden al 1 miljoen auto's van de band sinds de productie eind 2019 begon, meldde Tesla-topman Elon Musk via Twitter. In totaal heeft Tesla al meer dan 3 miljoen auto's van de types Model S, Model 3, Model X en Model Y gebouwd, voegde Musk daar aan toe. Het bedrijf is al geruime tijd de meest waardevolle autoproducent ter wereld. Door die waardering op de beurs is Musk ook de rijkste persoon op aarde. De fabriek in Shanghai was de eerste van Tesla buiten de Verenigde Staten. Inmiddels heeft het Amerikaanse bedrijf ook een fabriek in Duitsland.
Twitter moet Elon Musk klein deel gevraagde informatie geven 1 uur geleden in FINANCIEEL WILMINGTON (ANP/BLOOMBERG) - Twitter moet Tesla-baas Elon Musk informatie geven van zijn voormalige hoofd consumentenproducten over spam en geautomatiseerde accounts. Dat heeft een rechter in de Amerikaanse staat Delaware besloten in de strijd tussen het socialemediabedrijf en de rijkste mens op aarde over de geplande overname van Twitter. Musk wilde ook nog van 21 andere Twitter-medewerkers documenten hebben, maar die krijgt hij niet. Tesla-topman Elon Musk krijgt niet volledig zijn zin bij de rechter. ANP/HH Waarom Twitter wel gegevens moet overhandigen van deze ene persoon, Kayvon Beykpour, werd niet direct duidelijk. Beykpour werd in mei onverwacht weggestuurd bij Twitter, waar hij al jaren de leiding had over de ontwikkeling van consumentenproducten. Hij werkte sinds 2015 bij het socialemediabedrijf, dat toen de door hem opgezette live-videoapp Periscope kocht. BEKIJK OOK: Elon Musk haalt hard uit naar Twitter: ’Verstoppertje spelen bij overnamedeal’ Geautomatiseerde accounts In zijn laatste functie was Beykpour de eindverantwoordelijke voor het laten toenemen van het aantal Twitter-gebruikers. Musk stelt dat onder de gebruikers veel meer geautomatiseerde accounts, of bots, zitten dan Twitter zelf zegt. Dat is volgens hem de reden om af te zien van de overname van Twitter voor zo’n $44 miljard. Twitter zegt dat Musk er zelf voor heeft gekozen om geen boekenonderzoek te doen en dat hij ook voordat hij zijn bod op Twitter deed al vraagtekens zette bij het aantal bots op de berichtendienst. Bovendien lag er volgens Twitter geen afspraak dat twijfel over het aantal gebruikers een reden zou om van de overname af te zien. Twitter wil dan ook dat de rechter Musk houdt aan het door hem gedane overnamebod. BEKIJK OOK: Deze topadvocaten van Twitter krijgt Elon Musk achter zich aanwww.telegraaf.nl/financieel/314940949...
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
AIRBUS
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia Oyj
Nokia OYJ
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)