Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,220 25 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 22,940 - 23,580
  • 108.936 Gem. (3M) 239,8K

AMG - derde kwartaal 2021

1.415 Posts
Pagina: «« 1 ... 44 45 46 47 48 ... 71 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 DeZwarteRidder 27 augustus 2021 14:52
    quote:

    Zembla schreef op 27 augustus 2021 14:14:

    [...]Dat het nog een aantal jaren kan duren ontken ik niet. Voor mij is het geen reden om het dan maar te vergeten. Ik heb een lange adem en alles wat AMG tot nu toe laat zien getuigt van visie, niet van kortzichtige keuzes. In plaats van dingen te vergeten zou je eens moeten proberen om dingen te onthouden ;)
    Voordat die mooie fabriek van AMG in Duitsland gebouwd wordt, moet er al zekerheid zijn over de te leveren grondstoffen, want anders gaat de bouw niet door.
  2. H. Voorman 27 augustus 2021 15:14
    Laten we het volgende plaatje even compleet proberen te maken zodat het helder is voor mensen ipv mensen die opzoek zijn naar erkenning. Aanvullingen zijn welkom.

    De Battery Grade Lithium Hydroxide fabriek in Duitsland gaat hoe dan ook door, ook zonder Technical Grade Lithium Hydroxide fabriek in Brazilië. AMG doet dit vanwege de doelstellingen van de EU zoals Gerard vaak aangeeft. Deze doelstellingen om meer grip op de supply chain the krijgen worden ondersteund dmv subsidies. Ook wil je Battery Grade Lithium Hydroxide zo dicht mogelijk bij de batterijproductie produceren, vanwege de complexiteit en de hoge kosten voor het vervoer van Lithium Hydroxide. Kortere lijntjes = lagere kosten. De EU zal blij zijn met de eerste Lithium Hydroxide fabriek in Europa. Het is strategisch een slimme zet.

    Dit is hoe het toekomstige plaatje Battery Grade Lithium Hydroxide bij AMG (los van eventuele andere leveranciers) eruit moet zien:

    Brazilië: Spodumene -> Technical Grade Lithium Hydroxide

    Vervoer: Vanadium Redox Flow bootje naar Duitsland (wie weet heren ;)

    Duitsland: Technical Grade Lithium Hydroxide -> Battery Grade Lithium Hydroxide -> Nortvolt, Gigafactory etc etc.
  3. Gerard M. 27 augustus 2021 15:24
    quote:

    H. Voorman schreef op 27 augustus 2021 15:14:

    Laten we het volgende plaatje even compleet proberen te maken zodat het helder is voor mensen ipv mensen die opzoek zijn naar erkenning. Aanvullingen zijn welkom.

    De Battery Grade Lithium Hydroxide fabriek in Duitsland gaat hoe dan ook door, ook zonder Technical Grade Lithium Hydroxide fabriek in Brazilië. AMG doet dit vanwege de doelstellingen van de EU zoals Gerard vaak aangeeft. Deze doelstellingen om meer grip op de supply chain the krijgen worden ondersteund dmv subsidies. Ook wil je Battery Grade Lithium Hydroxide zo dicht mogelijk bij de batterijproductie produceren, vanwege de complexiteit en de hoge kosten voor het vervoer van Lithium Hydroxide. Kortere lijntjes = lagere kosten. De EU zal blij zijn met de eerste Lithium Hydroxide fabriek in Europa. Het is strategisch een slimme zet.

    Dit is hoe het toekomstige plaatje Battery Grade Lithium Hydroxide bij AMG (los van eventuele andere leveranciers) eruit moet zien:

    Brazilië: Spodumene -> Technical Grade Lithium Hydroxide

    Vervoer: Vanadium Redox Flow bootje naar Duitsland (wie weet heren ;)

    Duitsland: Technical Grade Lithium Hydroxide -> Battery Grade Lithium Hydroxide -> Nortvolt, Gigafactory etc etc.
    Heb wat vervoer details. Ik gok dat dit over het eindproduct gaat. Dus lithium hydroxide battery grade.

    Transport classification :
    8, Corrosive, Packing Group II
    Storage:
    Keep containers sealed and closed. Store away from acids and water.
    Typical Shipping containers (Net package):
    100 kg in a polyethylene lined fiber drum
    25 kg bags, 40 per pallet (1 MT per pallet)
    50 lb bags, 40 per pallet (2,000 lb per pallet)

    Proper Shipping Name Lithium hydroxide
    Classification 8, Corrosive
    UN Number UN2680
    Packing Group II
    Marine Pollutant No
    Post Not acceptable
    Parcel, Air Restricted Quantities
    Sea Class 8 (IMDG)
    Road, Rail Class 8.41b (RID/ADR)
    For shipments within Europe labeling for supply requirements are
    C Corrosive
    R&S phrases see SDS
    Responsible Care initiatives dictates that all shipments
    of lithium chemicals must be transported in a
    DOT approved vehicle in a responsible manner
    (i.e., no flat bed trucks)

    Physical hazards:
    Corrosive lithium hydroxide dust
    Incompatible materials – Acids, aluminum & zinc
    Not an Oxidizer
    Noncombustible
    Does not polymerize
    Does not auto-ignite
    Not sensitive to static discharge
    Does not biodegrade

    Lithium Hydroxide Monohydrate is
    stable under normal storage and
    temperature conditions.
    Lithium Hydroxide Monohydrate is
    incompatible with acids,
    aluminum and zinc

    Corrosive to the eyes (may cause blindness), skin, nose and throat.
    Continuous inhalation exposure may cause lung damage.
    Use local exhaust ventilation to reduce airborne concentrations.

    Eye and Skin Contact: corrosive
    Skin Absorption: corrosive
    Ingestion: Oral LD50 = 210 mg/kg (rat) (LiOH, anhydrous)
    Inhalation: LC50 > 2.0 mg/L (rat) (LiOH, monohydrate)
    Acute Effects: Corrosive to the eyes (may cause blindness), skin, upper
    respiratory track
    Chronic Effects: Continuous inhalation exposure may cause lung damage
    Carcinogenicity: Not considered a carcinogen under OSHA
    Mutagenicity/Reproductive Toxicity: Not mutagenic or genotoxic

    Avoid contamination with incompatible materials
    Product should be kept cool and dry
    5 year shelf life if stored properly
    Avoid spills

    Eyes and Face:
    Safety goggles
    Respiratory:
    When adequate ventilation is not available, wear a NIOSH/MSHA
    respirator approved for protection against inorganic dust.
    Protective Clothing:
    Rubber gloves and apron
    Work Hygienic Practices:
    Quick-drench eyewash and safety shower

    Store in a cool, dry location
    Keep containers closed and sealed
    Do not storage close to acids or water

    Process Hazards Review on product use is required.
    Compatible materials of construction for equipment
    in contact with product, or a diluted or dissolved mixture.
    Contamination sources:
    - Need to be identified
    - Protected against
    Lithium Hydroxide Monohydrate dust :
    - Corrosive to the eyes (may cause blindness), skin, nose, and throat.
    - Exposure may cause breathing difficulty and continuous inhalation
    exposure may cause lung damage.
    - Use local exhaust ventilation to reduce airborne concentrations
  4. H. Voorman 28 augustus 2021 13:28
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 28 augustus 2021 08:50:

    [...]

    Heinz is vooral goed in blufpoker spelen, dus dit soort uitspraken zeggen niks.
    Het zegt vooral niks als het je uitspraken in de weg zit. Heinz had al 10x met pensioen kunnen gaan, man van passie.

    Knuffel je hond wat meer, het leven is mooi!
1.415 Posts
Pagina: «« 1 ... 44 45 46 47 48 ... 71 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links