Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

Miskend dividend

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
New dawn
0
Ik zou zeggen: koersstijgingen komen en gaan, maar dividendrendement blijft altijd bestaan.
--------------------------------------------------------------------

Bovenstaande wat je schreef klopt alleen wanneer het dividend een hoge mate van voorspelbaarheid heeft. Een ieder zal dat uit moeten zoeken.

Er zijn de nodige bedrijven die het dividend na de crises hebben verlaagd of zijn gestopt met dividend te betalen.

Gunther
0
Kijk eens naar Arcadis. Al jaren een hoger of tenminste gelijk dividend. Prachtig groei aandeel en vandaag niet voor niets een van de grootste stijgers.
Met Effekt
0
quote:

Hmm schreef op 10 jan 2011 om 19:19:


Ik zou zeggen: koersstijgingen komen en gaan, maar dividendrendement blijft altijd bestaan.
--------------------------------------------------------------------

Bovenstaande wat je schreef klopt alleen wanneer het dividend een hoge mate van voorspelbaarheid heeft. Een ieder zal dat uit moeten zoeken.

Er zijn de nodige bedrijven die het dividend na de crises hebben verlaagd of zijn gestopt met dividend te betalen.



Verlagen/stoppen van dividend valt best mee. Los van de financials en verzekeraars - maar dat was te verwachten na 2008.
Nu trekt de economie aan, dividend verlagen of stopppen lijkt zeer onwaarschijnlijk. Als je gespreid belegd en niet afhankelijk bent van 1 mee/tegenvaller lijkt mij hoog dividend beleggen een goed strategie. In ieder geval beter dan de gekken die gisteren de 3-jarige staatslening met effective coupon van 1.23% hebben gekocht. Alleen jammer dat dat net de pensioenfondsen en verzekeraars zijn die onze premies beheren. Ik vrees dat mijn pensioen dit jaar niet inflatievast is.
3 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Onderwerpen: dividend, Payout-ratio

Column door: Corné van Zeijl

Corné van Zeijl is analist en strateeg bij Actiam. Daarnaast is hij beurscommentator bij onder meer RTL Z en BNR en schrijft hij columns voor verschillende media. Van Zeijl begon zijn carrière a...

Meer over Corné van Zeijl

Recente columns van Corné van Zeijl

  1. dec '13 2014: Nieuwe eurocrisis? 8
  2. sep '03 Bulls versus bears (8):
    Het c...
  3. sep '03 Bulls versus bears (7):
    Fredd...

Gesponsorde links