Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,780 26 apr 2024 17:35
  • +0,205 (+3,68%) Dagrange 5,600 - 5,820
  • 475.734 Gem. (3M) 327,6K

TomTom Mei 2021.

1.106 Posts
Pagina: «« 1 ... 40 41 42 43 44 ... 56 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 sniklaas 18 mei 2021 12:24
    quote:

    boem! schreef op 18 mei 2021 12:09:

    [...]

    Sorry maar dan heb je mijn verhaal verkeerd geinterpreteerd..

    Ik bedoel geenszins @wies ervan te beschuldigen een graaier te zijn.

    Hij maakt evenals HG gebruik van de mogelijkheden om goedkoop aandelen in te slaan uit een voor iedereen openbaar gegeven dat er voor 13mei 900.000 optierechten op de markt kwamen.

    MIjn ergernis zit hem niet in het feit, dat HG zowelals @wies hiervan geprofiteerd hebben hetging mij om de benaming graaier di e @wies regelmatig bezigt indien het over TT gaat
    Oke, duidelijk..

    Dat is nu het verschil, wij zijn allemaal belanghebbende en aandelen zijn gelijk maar de wijze waarop ermee wordt omgegaan is verschillend tussen aandeelhouders die tevens bestuurder zijn en aandeelhouders die niet op de payrol staan bij het betreffende bedrijf.

    Wanneer ik mijn positie in @TOM2 dump hoef ik alleen rekening te houden met mijn belangen, wanneer Alain de Taeye hetzelfde doet moet hij rekening houden met de belangen van alle belanghebbenden, dat zou zijn plicht moeten zijn.

    Als particulier mag ik zelfs opties nemen die anticiperen op een forse daling van de koers, om dat te bewerkstelligen dump ik bestens mijn positie, top effect bij een illiquide aandeel en geen haan die daar naar kraait.

    Voor professionele partijen en bestuurders en anderen die op de payroll van het betreffende bedrijf staan is dat verboden en is er sprake van een strafbaar (lastig te bewijzen) feit.
  2. forum rang 7 ketchup 18 mei 2021 12:24
    quote:

    boem! schreef op 18 mei 2021 11:24:

    [...]

    Wat mij nog het meest fascineert in jouw GRAAIERS verhaal is hoe jij jezelf wilt kwalificeren.

    Eerst serveer je AdT af als graaier omdat hij om hem moverende redenen kiest om zijn optierechten als inkomsten te zien terwijl jij zij aan zij gebroederlijk optrekt met de in jouw ogen grootste graaier HG door gebruikmakend van het vervallen van optierechten aandelen in te slaan tegen 7,25 euro.
    wederom lees je niet goed of begrijp je het niet goed
    rep geen woord over het doel van bonussen
    stel enkel dat indien je een lock-up periode voorschrijft de aandelen als een commitment beloning gezien worden, anders geef de mensen gewoon het equivalent direct in cash
    en ja, als je de aandelen verworven hebt en je dumpt ze per direct op de markt dan komt dat over als graaien en wegwezen, zonder enige committent jegens het bedrijf

    dat is wat ik zeg
    ik zeg niet geef ze geen bonus, ik zeg geef die mensen dan de cash ipv de aandelen, dus een lock-up periode en waarschijnlijk zijn de commissarissen daar wellicht eens een keer wakker geschrokken en overweegt men een verandering

    als je mij persoonlijk vraagt, maar dat is niet aan de orde : dan zeg ik voor key Management ( niet voor basis personeel ) enkel gratificatie of bonus als de aandeelhouder ook wat ziet
    als de aandeelhouder bij TT al 15 jaar geen dividend ziet ( heb het niet over een zelf betaalde kapitaaluitkering waar je aandelen inleverde voor cash ) dan moet je als bestuur ook geen bonus nemen.

    maar goed, jouw beweegredenen waarom je HG zo verheerlijkt is mij compleet onduidelijk, zeker gezien al die ellende waar je long dan wel of niet zit en je kijkt wat je elders had kunnen verdienen.
  3. forum rang 6 boem! 18 mei 2021 13:31
    Ik begrijp als geen ander dat er een tweeedeling bestaat tussen de FF's als aandeelhouder en de aandeelhouder uit de free-float.

    Door de belangen verstrengeling tussen de FF's hebben zij met hun minimale minderheid van 45% het voor 100% voor het zeggen bij TT.

    De behandeling tussen beide groepen aandeelhouders is echter volledig gelijk terwijl ook de doelstelling van beide partijen dezelfde is nl rendement maximaliseren.

    Waar je kritiek op zou kunnen hebben zijn de besluiten die de FF's voor alle aandeelhouders uitvaardigen.

    Zo zou je kritie kunnen hebben op hun besluit:
    Opex boven Capex
    Prioriteit geven aan FCF boven IFRS(versnelde afschrijving)
    Het telkens herhalen van voorkeur voor zelfstandige voortzetting
    De kapitaal teruggave onder intrekking van aandelen
    De twee SBB programma's waardoor er geen verwatering ontstaat door uitoefening optierechten
    De renumeratie van de 3 RVB leden met een verdeling 1/3 basis, 1/3 bonus op fin targets en 1/3 RSU aandelen wanneer men aanblijft
    De wijziging van optierechten naar RSU aandelen
    en ga zo maar door want het zijn de FF's die deze besluiten afvaardigen.

    Welk middel heb je dan nog om als regulier aandeelhoudr iets van je te laten horen.

    Ik denk niet veel want deze besluiten liggen vast maar wat heb je te corrigeren bij het beleid van Shell.

    Ik denk dat het enige middel dat wij als free=float aandeelhouder nog rest is meegaan in de besluiten en de vinger aan de pols houden waar het de voortgang van het FCFverdienmodel raakt e bij onraad snel de konsekwntie trekken.

    Ik ben het met alle genomen besluiten eens en hoop dat de FF's hun beoogde rendement kunnen opschrijven want dan deel ik evengoed mee.
  4. forum rang 6 boem! 18 mei 2021 13:54
    quote:

    ketchup schreef op 18 mei 2021 12:24:

    [...]

    wederom lees je niet goed of begrijp je het niet goed
    rep geen woord over het doel van bonussen
    stel enkel dat indien je een lock-up periode voorschrijft de aandelen als een commitment beloning gezien worden, anders geef de mensen gewoon het equivalent direct in cash
    en ja, als je de aandelen verworven hebt en je dumpt ze per direct op de markt dan komt dat over als graaien en wegwezen, zonder enige committent jegens het bedrijf

    dat is wat ik zeg
    ik zeg niet geef ze geen bonus, ik zeg geef die mensen dan de cash ipv de aandelen, dus een lock-up periode en waarschijnlijk zijn de commissarissen daar wellicht eens een keer wakker geschrokken en overweegt men een verandering

    als je mij persoonlijk vraagt, maar dat is niet aan de orde : dan zeg ik voor key Management ( niet voor basis personeel ) enkel gratificatie of bonus als de aandeelhouder ook wat ziet
    als de aandeelhouder bij TT al 15 jaar geen dividend ziet ( heb het niet over een zelf betaalde kapitaaluitkering waar je aandelen inleverde voor cash ) dan moet je als bestuur ook geen bonus nemen.

    maar goed, jouw beweegredenen waarom je HG zo verheerlijkt is mij compleet onduidelijk, zeker gezien al die ellende waar je long dan wel of niet zit en je kijkt wat je elders had kunnen verdienen.
    Je begrijpt het niet of wil het niet begrijpen.

    Ik betoog dat we er voor hetzelfde bedrag inzitten vandaag de dag is dat 7,30 euro onverschillig of je nu @wies , martin of Harold heet.

    Alle drie pogen zij eeen maximaal rendement te behalen op hun investering en daar aandeelhouders op een gelijke wijze worden gecompenseerd zit daar het verschil niet in.

    Het verschil zit hem in het feit dat de 4 FF's de beslissingsbevoegdheid hebben over alles wat er met TT gebeurt.

    Dus stop aub met opmerkingen over het exacte resultaat uit mijn verleden die doen er niet toe evenmin de in het verleden behaalde resultaten van andere aandeelhouders jezelf incluis.

    INdien je het niet eens bent met de genomen besluiten maak dan je kritiek kenbaar maar onthou je aub van niet terzake doende insunuaties of erger vulgaire onwaarheden
  5. forum rang 7 ketchup 18 mei 2021 14:08
    [quote alias=ketchup id=13445682 date=202105181224]
    [...]

    wederom lees je niet goed of begrijp je het niet goed
    rep geen woord over het doel van bonussen
    stel enkel dat indien je een lock-up periode voorschrijft de aandelen als een commitment beloning gezien worden, anders geef de mensen gewoon het equivalent direct in cash
    en ja, als je de aandelen verworven hebt en je dumpt ze per direct op de markt dan komt dat over als graaien en wegwezen, zonder enige committent jegens het bedrijf

    dat is wat ik zeg
    ik zeg niet geef ze geen bonus, ik zeg geef die mensen dan de cash ipv de aandelen, dus een lock-up periode en waarschijnlijk zijn de commissarissen daar wellicht eens een keer wakker geschrokken en overweegt men een verandering

    als je mij persoonlijk vraagt, maar dat is niet aan de orde : dan zeg ik voor key Management ( niet voor basis personeel ) enkel gratificatie of bonus als de aandeelhouder ook wat ziet
    als de aandeelhouder bij TT al 15 jaar geen dividend ziet ( heb het niet over een zelf betaalde kapitaaluitkering waar je aandelen inleverde voor cash ) dan moet je als bestuur ook geen bonus nemen.

    BOEM

    hier val je dus over, over deze één zin hieronder en dan schrijf je dat hele epiloog, over valsheden, onwaarheden insinuaties en weet ik wat allemaal

    maar goed, jouw beweegredenen waarom je HG zo verheerlijkt is mij compleet onduidelijk, zeker gezien al die ellende waar je long dan wel of niet zit en je kijkt wat je elders had kunnen verdienen.

    ROT OP - en onthou je verder van te reageren op mijn posts, doe ik dat ook niet bij jou

    Huichelaar , gisteren vroeg je nog specifiek naar iemand zijn niveau om te weten wat zijn verlies dan wel niet precies was, als hij zou overwegen op een rally naar 10 euro afscheid te nemen
    de enige die overal onderuit duikt ben jezelf en fantaseert de hele godse boel bij elkaar

  6. forum rang 7 tatje 18 mei 2021 14:57
    Nog 1tje voor vandaag.

    download.tomtom.com/open/banners/Capi...

    Slide 4.

    De afschrijvingen !

    Year end 2020

    Taco op de CMD 217 Balans

    Werkelijkheid.
    PPE 22
    Lease 43
    intangible assets 117
    totaal 182

    Year end 2021 balans

    Taco op de CMD 177

    In werkelijkheid Q1 2021 leidend.

    PPE 22 ( mits we elk kwartaal een capex nemen van 3 miljoen anders minder )
    Lease 40
    intangible assets 65
    totaal 127

    2020
    Taco 217
    In werkelijkheid 182

    2021
    Taco 177
    In werkelijkheid 127

    Eind 2022 zal worden Balans

    Intagible assets 13
    PPE 22
    Lease 40
    totaal 75

    afschrijvingen 2022
    Intangible asets 4 maal 13 is 52
    PPE 11
    lease 14
    totaal 77

    2023 Balans
    Intangible assets 0
    PPE 22
    Lease 40
    totaal 62

    afschrijvingen 2023
    Intangible assets 13 laatste keer
    PPE 11
    Lease 14
    totaal 38.

    2024
    afschrijvingen
    PPE 11
    Lease 14

    Blijf ik PPE via de capex met 3 miljoen per jaar voeden, dan geldt bovenstaand.

    Geen capex meer in PPE dan zal in ieder geval PPE in 2024 zijn verdwenen.
  7. forum rang 6 boem! 18 mei 2021 14:58
    Ja als je het dan ook op scherp wil spelen is hier mijn antwoord.

    Ik heb inderdaad cynisch de opmerking gemaakt dat ik met hem te doen had.

    Hij geeft nl zelf aan dat hij op 10 euro nog bijna op 50% verlies staat.

    Dat impliceert dat hij op 15 euro oid is ingestapt en dat weiger ik te geloven.

    Maar nu naar jouw insunuaties en vulgaire onwaarheden.

    Te beginnen met jouw wijze om mij neer te zetten als de gekke Henkie van dit form als de mallot die tegen beter willen in slaafs achter HG aanloopt en daarbij zichzelf tekort doet.

    Dat ik heel goed in de gaten hou wat ik met een andere keuze had kunnen verdienen kan je opmaken uit mijn oblectief genomen vergelijkingsmateriaal met de AEX herbeleggingsindex.

    Gegeven mijn instapmoment in 2009 op 4 euro waarna ik door overige handelingen nu een GAK hanteer van 4,60 euro heb ik aangegeven genoegen te nemen met een 4% belegingsresultaat ; tevreden te zijn met een rendemnt van 8% en pas blij te worden indien tt uitgroeit tot een dividend aandeel waarvan ik het meetpunt leg bij 2025.

    Dan weet ik uiteraard nog heel goed dat ik gestart ben met een verlies van 45k uit mijn vorig beleggersverleden.
    Dus stop aub met insunuaties naar mijn persoon.

    dan de meer tot de verbeelding sprekende vulgaire onwaarheden die jij telkenmale opvoert ten nadele van tt.

    ten eerste het door jou geclaimde vercshil tussen SBB programmma's tbv schrappen dan wel tbv uitoefening van optierechten.

    in beide gevallen gaat het om vermindering van het aantal uit te geven aandelen met dit verschil dat in geval van schrappen het aantal uitgegeven aandelen verminderd en bij uitoefening van optierechten om geen verwatering te krijgen.

    tweede punt is jouw kritiek geuit op het onvoorwaardelijk toedelen van inkomen aan leden van de RvB.
    zoals in 2020 duidelijk is geworden is die toedeligallerminst zonder financiele targets.
    Het bonusbedrag is in 2020 NIET uitgekeerd.
    Daarnaast vindt ik hte opvallend dat jij nu ineen skritiek hebt op de derde salariscomponent.
    deze longterm bleoning was als derde inkomensbron in het verleden gekoppeld aan het koersnivo.
    Deralve kon men daar slechts van profiteren indien er inderdaad koersaanwas is opgetreden.
    Deze geclausureerde optieregling is veranderd in een regeling die nog slechts het aanblijven van het RVB lid behoeft en nu is dat ineens het ei van columbus voor jou.
    daarnaast maak je je nu weer druk overr het feit, dat een RvB lid zijn optieregeling uitvoert zoals bedoeld nl een inkomensregeling.
    nu wil je re een verplichting in aanbrengen om deze optie bij uitoefening te blokkeren voor verkoop.

    IAan jou de keus om te reageren
  8. forum rang 6 pwijsneus 18 mei 2021 15:55
    @boem, geloof dat er helemaal niemand geinteresseerd is in jou instapmoment. Op welke manier is dat relevant.

    Voorts ben ik van mening dat de founders goed kunnen graaien, wordt telkens weer bewezen. Stop living in the past.

    Als de beurs straks een kleine correctie doormaakt, en na 2 of 3 doodvermoeiende kwartalen kan de koers van tt helemaal in elkaar worden geschopt om een "dirty" te doen, oftewel op een all-time-low van de beurs te plukken voor EUR 6,80 per aandeel ofzo. Dan heb ik er meer aan hoe we dit timing-technisch kunnen uitnutten door hier aan mee te kunnen profiteren, dan dat we blijven hangen bij jouw GAK uit 2009.

    Bovenstaand is een zeer realistisch scenario imo
  9. forum rang 6 boem! 18 mei 2021 16:26
    Ik ben het volledig eens met de irrrelevantie van mijn, jouw of welke persoon dan ook zijn GAK.

    iedereen zit er vandaag in met zijn inbreng van 7,30 euro.

    blijven hangen is nooit een goed idee.

    indien jij denkt dat een exit ad 6,80 een zeer realistisch scenario is geef ik jou in overweging nu op 7,30 euro afscheid te nemen
  10. forum rang 8 Wereldbelegger 18 mei 2021 16:46
    Het geschetste scenario is zeer goed denkbaar.
    Alleen een all-time-low van EUR 6,80 klopt niet helemaal
    3 maart 2009 2,12
    NA de "superdividend" uitbetaling
    29 oktober 2020 5,59

    quote:

    pwijsneus schreef op 18 mei 2021 15:55:

    @boem, geloof dat er helemaal niemand geinteresseerd is in jou instapmoment. Op welke manier is dat relevant.

    Voorts ben ik van mening dat de founders goed kunnen graaien, wordt telkens weer bewezen. Stop living in the past.

    Als de beurs straks een kleine correctie doormaakt, en na 2 of 3 doodvermoeiende kwartalen kan de koers van tt helemaal in elkaar worden geschopt om een "dirty" te doen, oftewel op een all-time-low van de beurs te plukken voor EUR 6,80 per aandeel ofzo. Dan heb ik er meer aan hoe we dit timing-technisch kunnen uitnutten door hier aan mee te kunnen profiteren, dan dat we blijven hangen bij jouw GAK uit 2009.

    Bovenstaand is een zeer realistisch scenario imo
  11. forum rang 8 Wereldbelegger 18 mei 2021 17:04
    "in beide gevallen gaat het om vermindering van het aantal uit te geven aandelen met dit verschil dat in geval van schrappen het aantal uitgegeven aandelen verminderd en bij uitoefening van optierechten om geen verwatering te krijgen."

    Bovenstaande klopt niet!
    Het aantal uit te geven aandelen NA het inkoopprogramma blijft hetzelfde.
    Dus er wel degelijk verschil.

    quote:

    boem! schreef op 18 mei 2021 14:58:

    Ja als je het dan ook op scherp wil spelen is hier mijn antwoord.

    Ik heb inderdaad cynisch de opmerking gemaakt dat ik met hem te doen had.

    Hij geeft nl zelf aan dat hij op 10 euro nog bijna op 50% verlies staat.

    Dat impliceert dat hij op 15 euro oid is ingestapt en dat weiger ik te geloven.

    Maar nu naar jouw insunuaties en vulgaire onwaarheden.

    Te beginnen met jouw wijze om mij neer te zetten als de gekke Henkie van dit form als de mallot die tegen beter willen in slaafs achter HG aanloopt en daarbij zichzelf tekort doet.

    Dat ik heel goed in de gaten hou wat ik met een andere keuze had kunnen verdienen kan je opmaken uit mijn oblectief genomen vergelijkingsmateriaal met de AEX herbeleggingsindex.

    Gegeven mijn instapmoment in 2009 op 4 euro waarna ik door overige handelingen nu een GAK hanteer van 4,60 euro heb ik aangegeven genoegen te nemen met een 4% belegingsresultaat ; tevreden te zijn met een rendemnt van 8% en pas blij te worden indien tt uitgroeit tot een dividend aandeel waarvan ik het meetpunt leg bij 2025.

    Dan weet ik uiteraard nog heel goed dat ik gestart ben met een verlies van 45k uit mijn vorig beleggersverleden.
    Dus stop aub met insunuaties naar mijn persoon.

    dan de meer tot de verbeelding sprekende vulgaire onwaarheden die jij telkenmale opvoert ten nadele van tt.

    ten eerste het door jou geclaimde vercshil tussen SBB programmma's tbv schrappen dan wel tbv uitoefening van optierechten.

    in beide gevallen gaat het om vermindering van het aantal uit te geven aandelen met dit verschil dat in geval van schrappen het aantal uitgegeven aandelen verminderd en bij uitoefening van optierechten om geen verwatering te krijgen.

    tweede punt is jouw kritiek geuit op het onvoorwaardelijk toedelen van inkomen aan leden van de RvB.
    zoals in 2020 duidelijk is geworden is die toedeligallerminst zonder financiele targets.
    Het bonusbedrag is in 2020 NIET uitgekeerd.
    Daarnaast vindt ik hte opvallend dat jij nu ineen skritiek hebt op de derde salariscomponent.
    deze longterm bleoning was als derde inkomensbron in het verleden gekoppeld aan het koersnivo.
    Deralve kon men daar slechts van profiteren indien er inderdaad koersaanwas is opgetreden.
    Deze geclausureerde optieregling is veranderd in een regeling die nog slechts het aanblijven van het RVB lid behoeft en nu is dat ineens het ei van columbus voor jou.
    daarnaast maak je je nu weer druk overr het feit, dat een RvB lid zijn optieregeling uitvoert zoals bedoeld nl een inkomensregeling.
    nu wil je re een verplichting in aanbrengen om deze optie bij uitoefening te blokkeren voor verkoop.

    IAan jou de keus om te reageren
  12. forum rang 8 Wereldbelegger 18 mei 2021 17:55
    Beetje Turbohandel vandaag met voorzichtige keuzes gezien de de Stoplosses volgens het IEX overzicht

    Long
    18-5-2021
    Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
    Booster Long BNP 6,09 5,07 1,46 1,5 0,04 1,380 +0,36% 1.000 9:02
    Turbo Long BNP 6,6 5,41 1,35 1,39 0,04 1,320 +4,35% 40013:05
    UnlimitedBestTurbo Long Societe Generale 4,2 2,33 3,11 3,17 0,06 3,060 +1,66% 200 11:48
  13. forum rang 4 Gvv2024 18 mei 2021 18:18
    quote:

    ketchup schreef op 18 mei 2021 14:17:

    boem! schreef op 17 mei 2021 09:32:

    Ik heb erg met je te doen.

    Ben jij ook bereid ons een inkijkje te geven van het tijdstip waarop je bent ingestapt want bij verkoop tegen 10 euro nog steeds tegen een fors verlies aankijken is wel heel erg bijzonder.
    Ik ben denk ik de langst zittende TT belegger op het forum en steeds met heel kleine bijkoopjes (cash is gelimiteerd) geprobeerd mijn gemiddelde te verlagen. Een fout die ik heb gemaakt is om het superdividend niet te gebruiken om TT aandelen terug te kopen maar voor dat geld in het kader van spreiding een ander fonds te kopen. Dus ja 10 euro en dan flink verlies nemen : waar kan ik tekenen, nu is het al vele jaren dood geld.
1.106 Posts
Pagina: «« 1 ... 40 41 42 43 44 ... 56 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links