Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Unilever uit kritiek op reclamereus WPP

CANNES (AFN) - Het systeem van veel verschillende reclamebureaus onder de vlag van moederbedrijf WPP, werkt niet meer. Dat heeft Unilevers marketingdirecteur Keith Weed gezegd. Unilever is een van de grootste klanten van het Britse WPP.

WPP verkeert in een moeilijke periode na het opstappen van topman Martin Sorrell, die van misbruik en wangedrag werd beschuldigd. Onder Sorrells leiding groeide WPP uit tot een enorm bedrijf dat bestond uit honderden reclamebureaus. Die concurreerden soms met elkaar in plaats van samen te werken, meent Weed. ,,Voor mij werkt dat systeem niet echt. Daar moeten ze aan werken.''

Unilever besteedt jaarlijks zo'n 7 miljard euro aan reclame-uitingen. Weed zegt het bestuur van WPP aan te hebben gesproken over de strategie.

De marketingdirecteur van Unilever zei ook dat het levens- en verzorgingsmiddelenbedrijf strenger gaat kijken naar zogeheten influencers op sociale media. Als die volgers gekocht hebben, verbreekt Unilever de banden met ze.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

2 Posts
| Omlaag ↓
2 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links