Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

KLM en TU Delft werken aan vliegtuigontwerp

Gepubliceerd op 3 juni 2019 09:56 | Views: 2.967 | Onderwerpen: luchtvaart

Air France-KLM 07 aug

3,85 -0,01 (-0,34%)

SEOUL (AFN) - KLM en de TU Delft werken samen aan een nieuw vliegtuigontwerp: de Flying-V, een zeer energiezuinig type vliegtuig voor lange afstanden. Daarover hebben president-directeur van KLM Pieter Elbers en de decaan van de Delftse Faculteit Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek afspraken gemaakt op het jaarcongres van de brancheorganisatie IATA in Seoul.

Het gaat om een toestel in een opvallende v-vorm, waarbij de passagierscabine, het vrachtdek en de brandstoftanks zijn geïntegreerd in de vleugels. Dit ontwerp verbruikt door een betere aerodynamische vorm en een lager gewicht 20 procent minder brandstof dan de Airbus A350, het meest moderne vliegtuig van nu. Er zouden ruim driehonderd passagiers in kunnen.

De Flying-V is ontworpen als een vliegtuig van de toekomst, gericht op het verduurzamen van de luchtvaart. De partijen willen in oktober een vliegend schaalmodel en een segment van het interieur op ware grootte presenteren tijdens de KLM Experience Dagen op Schiphol. Over het project zijn geen financiële details gemeld.

Community trend

Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?

Aandeel Kies Huidige trend
Air France-KLM 75% zegt kopen 4 stemmen

Gerelateerd

luchtvaart

Volgen
 
Klik hier om dit onderwerp te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Air France-KLM

Volgen
 
Klik hier om dit instrument op uw watchlist te zetten en automatisch op de hoogte gehouden te worden van het laatste nieuws.

Reacties

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
10 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 5 dasokwat 3 juni 2019 11:06
    De KLM is toch een gebruiker van vliegtuigen. Ik zou het ontwerpen maar aan boeing of airbus overlaten.
    Eerdat zo'n brainstorm vliegtuig in de productie komt , kost 15 jaar + honderden miljarden.
    Kan de KLM zich dat permitteren, ik denk dat ze blij mogen zijn als ze het hoofd boven water kunnen houden
  2. forum rang 4 Ronald Engels 3 juni 2019 13:56
    De meest energie zuinige en meest low noise vliegtuigen zijn de Bombardier CS 200 en CS 300, nu helaas voor 51 % in handen van Airbus wegens financiele druk Bombardier, verbruik 22 % lager en 14 decibel minder herrie als vliegtuigen Embraer, Boeing en huidige niet moderne Airbus toestellen.

    M.v.g.
  3. grizzly hobbel 3 juni 2019 15:12
    voor mijn gevoel zou ik toch een dicte driehoek dan maken als je toch al een V-shape maakt, dan wel met zeer open ruimte in dat 3e been, evt. alleen maar een licht 3-hoekige aluminiumbalk voor veel meer sterkte in het geheel ,maar ja Delft berekent anders en die onderschat ik niet.
  4. forum rang 5 dasokwat 4 juni 2019 05:48
    quote:

    Zheng He schreef op 3 juni 2019 16:36:


    Als KLM niet gedwongen wordt zal het alleen Boeings kopen; net zoals Ford vroeger: elke kleur is goed, als het maar zwart is.


    Ik denk eerder dat de KLM door onze EU dictators en onze moeder, Air France gedwongen word Airbussen te kopen.
    We zijn geen vrij land meer, maar een kolonie v/d E.U., daar hebben linkse partijen vrijwillig voor gekozen
10 Posts
|Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

 
Quotedata: Amsterdam realtime by Euronext, other realtime by Cboe Europe Ltd.   US stocks: by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15min delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by VWD Group Crypto data by Crypto Compare