Van beleggers
voor beleggers
desktop iconOne Monitor

Inloggen

  • Geen account? Registreren

Wachtwoord vergeten?

'Beleggersvertrouwen herstelt van dip'

Reacties

5 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 4 shorterman 9 september 2018 12:07
    quote:

    The 1 schreef op 8 september 2018 21:09:


    Herstelt van Dip??? Volgens mij begint het pas en de komende maanden zal het erger worden door handelsoorlog, Turkije, Portugal, opkomende markten etc... Longers erin en dan shorten die hap zal het wel worden.
    Die handelsoorlog maakt niet zo bang. Trump komt immers vrij komisch over. Bevendien is het voor Europese bedrijven helemaal niet zo slecht wanneer de Chinese export wordt ingedamd. De reactie zou tegengesteld moeten zijn: de indamming van de Chinese low cost export schept immers veel meer kansen voor Europese bedrijven. Wat anders zijn de heffingen op Europese produkten, maar daar vindt men wel een redelijk akkoord. Beleggers zijn doemdenkers, maar uiteindelijk zullen ook zij het inzien, dat Trumps beleid helemaal niet zo slecht is.
  2. Probeerportefeuille 9 september 2018 21:40
    quote:

    shorterman schreef op 9 september 2018 12:07:


    [...]Die handelsoorlog maakt niet zo bang. Trump komt immers vrij komisch over. Bevendien is het voor Europese bedrijven helemaal niet zo slecht wanneer de Chinese export wordt ingedamd. De reactie zou tegengesteld moeten zijn: de indamming van de Chinese low cost export schept immers veel meer kansen voor Europese bedrijven. Wat anders zijn de heffingen op Europese produkten, maar daar vindt men wel een redelijk akkoord. Beleggers zijn doemdenkers, maar uiteindelijk zullen ook zij het inzien, dat Trumps beleid helemaal niet zo slecht is.


    Trump heeft alle beschermingen voor consumenten uit de Dodd-Frank act teruggedraaid. Die waren juist ingesteld om een nieuwe subprime mortgage bubbel te voorkomen die aanleiding was voor de financiele crisis. Ik kan dat moeilijk goed beleid noemen. Net als een belastingkorting die voor 90% naar bedrijven gaat en volledig gefinancierd is met staatsschuld. Ik vind dat wanbeleid. De toplaag profiteert van easy money (debt) en de onderlaag ziet de lonen nauwelijks stijgen.
5 Posts
|Omhoog ↑