Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TOMTOM DECEMBER 2015

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.369 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 ... 165 166 167 168 169 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
[verwijderd]
0
@dipity Inderdaad prachtig en het blijft ontroerend mooi. Dank @bdb. Zag het 2 jaar geleden via een tip van mijn vriendin. Haar kleindochter zat op dezelfde basisschool als Amira. Ze had het zonder zangles zover gebracht, alleen maar gekeken naar youtube filmpjes. Wat ik begreep heeft ze verstandige ouders, die niet voor het geld op korte termijn gaan.

@Misschien, Inderdaad kan dit forum soms heel mooi zijn. Vandaag was dit zo. Heb er vanavond van genoten, toen ik het teruglas.
Omnius
2
van het AND forum:

www.nytimes.com/2015/12/18/automobile...

Navigation Systems Still Show the Way, but Also Make the Route Safer

Had deze hier volgens mij nog niet gezien
Tom3
0
Weet iemand wat er met Fleetmatics aan de hand is? Koers liep dit najaar lekker op, nu in december is er een flinke daling ingezet. Zou de markt in de gaten krijgen dat er voordeliger aanbieders zijn? Vond Fleetmatics altijd nogal een duur adres.


www.bloomberg.com/quote/FLTX:US

amigobulls.com/stocks/FLTX/analysis
boem!
1
Fleetmatics is een echt amerikaans aandeel.

Zij laten revenues en winsten zien die je in eerste instantie doen duizelen.

Indien je kijkt naar de wijze hoe zij boekhoudkundig de winsten naar voren halen door acquistiekostn te activereven zegt mij genoeg.

Dan is de super behoudende wijze waarop tom2 omgaat met toekomstontwikkelingen voor mij een verademing.

Ik zit al zo lang overtuigend in Tom2 dat het mij een biet zal wezen of ik de krenten uit de pap in 2016, 2017 of nog een paar jaartjes later zal zien.Ik denk dat diegenen die overtuigd waren van een volledige ondergang van tom2 inmiddels beter weten.

Hou in de gaten dat ik een koers van 100 euro zeker voor mogelijk houdt binnen 3 jaren.

boem!
0
Fleetmatics is een echt amerikaans aandeel.

Zij laten revenues en winsten zien die je in eerste instantie doen duizelen.

Indien je kijkt naar de wijze hoe zij boekhoudkundig de winsten naar voren halen door acquistiekostn te activereven zegt mij genoeg.

Dan is de super behoudende wijze waarop tom2 omgaat met toekomstontwikkelingen voor mij een verademing.

Ik zit al zo lang overtuigend in Tom2 dat het mij een biet zal wezen of ik de krenten uit de pap in 2016, 2017 of nog een paar jaartjes later zal zien.Ik denk dat diegenen die overtuigd waren van een volledige ondergang van tom2 inmiddels betrr weten.

Hou in de gaten dat ik een koers van 100 euro zeker voor mogelijk houdt binnen 3 jaren.

lapins
0
quote:

martinmartin schreef op 20 dec 2015 om 14:30:


Fleetmatics is een echt amerikaans aandeel.

Zij laten revenues en winsten zien die je in eerste instantie doen duizelen.

Indien je kijkt naar de wijze hoe zij boekhoudkundig de winsten naar voren halen door acquistiekostn te activereven zegt mij genoeg.

Dan is de super behoudende wijze waarop tom2 omgaat met toekomstontwikkelingen voor mij een verademing.

Ik zit al zo lang overtuigend in Tom2 dat het mij een biet zal wezen of ik de krenten uit de pap in 2016, 2017 of nog een paar jaartjes later zal zien.Ik denk dat diegenen die overtuigd waren van een volledige ondergang van tom2 inmiddels betrr weten.

Hou in de gaten dat ik een koers van 100 euro zeker voor mogelijk houdt binnen 3 jaren.


de eerste keer had ik je ook al begrepen:-)
boem!
1
Klinkt misschien gek maar daar hebben we de professionals voor nodig en tot op heden geven die tot op heden nog niet een heel klein krimpje.

Wat wij hier allang weten duurt even voor dat het inzakt en gedragen wordt door de professionals.

Nadat dat is begrepen door de achternalopers kan het snel gaan.
loesje62
0
quote:

martinmartin schreef op 20 dec 2015 om 14:30:


Fleetmatics is een echt amerikaans aandeel.

Zij laten revenues en winsten zien die je in eerste instantie doen duizelen.

Indien je kijkt naar de wijze hoe zij boekhoudkundig de winsten naar voren halen door acquistiekostn te activereven zegt mij genoeg.

Dan is de super behoudende wijze waarop tom2 omgaat met toekomstontwikkelingen voor mij een verademing.

Ik zit al zo lang overtuigend in Tom2 dat het mij een biet zal wezen of ik de krenten uit de pap in 2016, 2017 of nog een paar jaartjes later zal zien.Ik denk dat diegenen die overtuigd waren van een volledige ondergang van tom2 inmiddels betrr weten.

Hou in de gaten dat ik een koers van 100 euro zeker voor mogelijk houdt binnen 3 jaren.


laten we hopen dat het gaat zoals je zegt Martin. Het zou grof weg inhouden dat we eind 2016 boven de 25€ moeten staan.eind 2017 boven de 50€. En eind 2018 boven de 100€. Dit als het in een rechte stijgende lijn gaat (wat natuurlijk niet zo is) ik hoop dat we eind dit jaar/begin volgend jaar gelijk de draad weer oppakken.

Loesje
Spoetnik
1
quote:

martinmartin schreef op 20 dec 2015 om 13:46:


Fleetmatics is een echt amerikaans aandeel.

Zij laten revenues en winsten zien die je in eerste instantie doen duizelen.

Indien je kijkt naar de wijze hoe zij boekhoudkundig de winsten naar voren halen door acquistiekostn te activereven zegt mij genoeg.

Dan is de super behoudende wijze waarop tom2 omgaat met toekomstontwikkelingen voor mij een verademing.

Ik zit al zo lang overtuigend in Tom2 dat het mij een biet zal wezen of ik de krenten uit de pap in 2016, 2017 of nog een paar jaartjes later zal zien.Ik denk dat diegenen die overtuigd waren van een volledige ondergang van tom2 inmiddels beter weten.

Hou in de gaten dat ik een koers van 100 euro zeker voor mogelijk houdt binnen 3 jaren.




Ik neem aan dat je die 100 verwacht bij een gewijzigd business-model? Ik zou anders oprecht niet weten hoe je binnen 3 jaar een koers van 11 naar 100 krijgt.
[verwijderd]
0
quote:

Spoetnik schreef op 20 dec 2015 om 17:41:


[...]

Ik neem aan dat je die 100 verwacht bij een gewijzigd business-model? Ik zou anders oprecht niet weten hoe je binnen 3 jaar een koers van 11 naar 100 krijgt.


het brengen van Beurswaarde naar wat wij geloven dat de onderliggende waarde is zou de veiligste en de snelste manier zijn om in ieder geval het aandeel van 12 naar 35 te tillen

vergeet echter niet dat TT zijnde een groeiende business in een groeiende sector wel aan een multiple van 30 @ 35 X de winst zou kunnen handelen, als het dan lukt om de winsten in de komende 3 @ 4 financiële jaren van 40 cent naar 2,50 euro te krikken dan kom je al aardig in de buurt 75 @ 87,5 euro , dan zou je het 4e jaar wel aan 100 euro kunnen staan, dan gaan we vanhier nog eens een keer of 10 over de kop met het aandeel.
Ja, ik durf daar ook enkel maar van te dromen, maar mij hoor je niet meer zeggen dat het niet kan, voorlopig ga ik voor 25 euro mid 2018 ( zonder verandering ) en dan voel ik me al spekkoper.
Tom3
1
quote:

martinmartin schreef op 20 dec 2015 om 15:31:


Klinkt misschien gek maar daar hebben we de professionals voor nodig en tot op heden geven die tot op heden nog niet een heel klein krimpje.

Wat wij hier allang weten duurt even voor dat het inzakt en gedragen wordt door de professionals.

Nadat dat is begrepen door de achternalopers kan het snel gaan.


Die professionals, ik neem aan dat je de analisten bedoeld, hebben voor mij behoorlijk afgedaan. Voor Tom2 zou ik al dik tevreden zijn met een koers van 20 over 3 jaar. We zitten nu ook nog steeds op een kw van 50+ als ik de toeters en bellen even niet meereken. Ben benieuwd wat HG voor winststreven in 2016 heeft. Aan dat nieuwe mappingplatform zal hij in ieder geval niet veel meer hoeven uitgeven. Het zal toch een keer tijd worden om te oogsten.
Eva1960
1
Spoetnik
0
quote:

Eva1960 schreef op 20 dec 2015 om 19:44:


die koersen van 25 (2016) 50(2017) en 75(2018) gaan het gewoon worden :)


Zoals Tom3 hierboven al aangeeft: het wordt nu echt wel eens tijd om te gaan oogsten. Geen bullshit meer, geen excuses, gewoon harde pegels onderaan de streep.
Jammer dit!!
0
quote:

Spoetnik schreef op 20 dec 2015 om 19:49:


[...]

Zoals Tom3 hierboven al aangeeft: het wordt nu echt wel eens tijd om te gaan oogsten. Geen bullshit meer, geen excuses, gewoon harde pegels onderaan de streep.


Helemaal eens, eerst maar eens wat meer winst genereren......
loesje62
0
quote:

Eva1960 schreef op 20 dec 2015 om 19:44:


die koersen van 25 (2016) 50(2017) en 75(2018) gaan het gewoon worden :)


Ehhh, niet om het een of ander Eva,maar Martinmartin hoopt op 100€ in 2018 he. ;-)
(Ik ben ook tevreden met 75€ hoor.) Zo ben ik dan ook wel weer he..

Maar eerst een beetje stijging in januari en februari( voor m n calletjes). :-)

Loesje
[verwijderd]
2
quote:

Tom3 schreef op 20 dec 2015 om 18:46:


[...]

Die professionals, ik neem aan dat je de analisten bedoeld, hebben voor mij behoorlijk afgedaan. Voor Tom2 zou ik al dik tevreden zijn met een koers van 20 over 3 jaar. We zitten nu ook nog steeds op een kw van 50+ als ik de toeters en bellen even niet meereken. Ben benieuwd wat HG voor winststreven in 2016 heeft. Aan dat nieuwe mappingplatform zal hij in ieder geval niet veel meer hoeven uitgeven. Het zal toch een keer tijd worden om te oogsten.

Ik zou me daar niet te veel van voorstellen. De automotiv omzet gaat nu langzaam in de cijfers terecht komen, uiteraard gecorrigeerd voor tijdswaarde dus veel zal naar de defrev gaan. Kosten zullen gemaakt worden om de wensen van de nieuwe klanten te honoreren, dat is al gezegd. Ergo het eerste halfjaar zal niet veel verandering laten zien of het moet uit de comsumerhoek komen (Bandit, Spark en wellicht dat de nieuwe PND's meer marktaandeel pakken).
Is dat een ramp en kan het aandeel daardoor niet omhoog? Nee hoor, geen ramp en het aandeel kan flink omhoog. Wanneer ze wederom flinke orders melden in automotiv dan begrijpt iedereen dat de winsten er aan zitten te komen. Verder hangt de verborgen waarde van de assets uiteraard boven het aandeel. Verder kan het zijn dat ze wederom flink positieve cashflow laten zien en dat ze de aandeelhouders gaan belonen met dividend wat wellicht, niet door mij, als een extra reden gezien wordt om in te stappen in TT
Dus ik ben positief maar niet omdat ik denk dat er nu ineens flinke winsten getoond gaan worden. Maar omdat ze in alles wat ze doen een winnaar lijken te zijn.

Succes
Juun
0
Niet dat ik morgen perse mijn gelijk wil halen, maar ik ben wel benieuwd of TT morgen weer zelfstandig richting kan kiezen. Ipv gevangen te zitten op een vaste koers ivm expiratie belangen.
mjmj
0
quote:

Juun schreef op 20 dec 2015 om 21:11:


Niet dat ik morgen perse mijn gelijk wil halen, maar ik ben wel benieuwd of TT morgen weer zelfstandig richting kan kiezen. Ipv gevangen te zitten op een vaste koers ivm expiratie belangen.


Soms krijg ik een versatel en crucell déjà vue als ik naar het boekje en de grafiek kijk. Ik weet niet waarom. Patronen die je probeert te ontwaren maar er niet blijken te zijn, Computers die zo zijn geprogrammeerd dat ieder patroon kapotgemaakt wordt?
Eva1960
2
Goedemorgen allen,

Nog even bij de start van de week de motivatie waarom koersen naar van 25 (2016), 50 2017 en 75 2018. Ik laat me dus niet leiden tot tijdelijke schommelingen als gevolg van wat dan ook. Onderstaand is een herhaling van een bericht dat ik vorige week woensdag geplaatst heb.

Zo, daar ben ik weer na een maandje afstand nemen. De koers lijkt even te stabiliseren in de zone 11,20-11,40. Niets mis mee even vaste grond zoeken voor de volgende lancering.

Als ik van afstand kijk komt er in een ware koersexplosie aan. Geleidelijk zullen grote groepen beleggers gaan zien dat TT zich heeft omgevormd van PND kastjesmakers naar een SAAS software businessmodel zich uitend in 3 SAAS successtory's (allemaal met potentie van wereldmarktleiderschap):

1 Een uniek real time kaarten platform wat ze juist door hun onafhankelijkheid kunnen en willen delen met partners zoals LUXOFT, Bosch, Apple, Uber, CMT en al vele Tier 1 autofabrikanten (alle Franse, alle Italiaanse, alle Koreaanse merken en nog deels met Duitse, Japanse en Amerikaanse). Gecombineerd met road DNA is dit een enorme strategische asset waar nog veel groei in mogelijk is.

2. Wereldmarktleider met verkeersinformatie/kritieke routebepaling.

3. Europees leider met fleetmanagement solutions (TT Telematics), die ook naar ZuidAmerika wordt uitgebouwd op weg naar wereldleiderschap:
corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...
corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

In de M&A wereld leidt een SAAS buinessmodel tot de hoogste waarderingen, omdat bij schaalbare omzet de winst exponentieel stijgt. En dat is nu exact wat bij TT staat te gebeuren. Daarom zijn we op weg naar een koers in de zone 25-75. Mijn simpele 3 jaarsvoorspelling na de verdubbeling in 2015 is:
- 25 in 2016 (verdubbeling)
- 50 in 2017 (verdubbeling)
- 75 in 2018

Ik wens jullie allemaal veel succes toe met TT beleggingen (of jullie nu longers zijn of shorters, vol beleggend of even uitgestapt).





3.369 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 ... 165 166 167 168 169 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 9,985   Verschil +0,18 (+1,85%)
Laag 9,757   Volume 475.441
Hoog 9,996   Gem. Volume 653.417
19-jul-19 13:49
label premium

TomTom: Outlook omhoog, advies omlaag

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium