Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Euronav BRU:EURN.BL, BE0003816338

  • 15,060 6 okt 2022 17:35
  • +0,480 (+3,29%) Dagrange 14,700 - 15,690
  • 456.548 Gem. (3M) 517,4K

Forum geopend voor Euronav

18.250 Posts
Pagina: «« 1 ... 908 909 910 911 912 913 | Laatste | Omlaag ↓
  1. krach03 26 september 2022 16:02
    via tradewinds: www.tradewindsnews.com/tankers/china-...

    Clarksons platou:

    China to the rescue: Clarksons raises 2024 VLCC rate forecast to $90,000 per day
    Suezmaxes and aframaxes also set to strengthen over the next two years

    26 September 2022 10:37 GMT UPDATED 26 September 2022 10:37 GMT
    By Gary Dixon in London
    Chinese crude buying power is likely to drive continuing rate rises for tankers over the next two years, according to Clarksons Securities.

    The investment bank has raised dirty tanker earning projections across the board on Monday.

    Analysts Frode Morkedal and Even Kolsgaard argue that, despite looming recessions, Chinese demand and the energy crisis will support both oil and the tankers that carry it.
  2. febelfifi 27 september 2022 10:49
    Tankers international (euronav+ insw) publiceerd een app met gratis versies: fixings...
    Dat bevestigd alleen dat voor VLCC reeds regelmatig meer betaald wordt dan 70 000$/dag.
    Die tarieven lijken nu hoger dan die van suezmax ,mr of clean. Uitkijken nu we in q4 terechtkomen...waar welicht nog heel wat het volgen waard is. Indien die tarieven enkel jaren aanhouden, valt nog heel wat te verdienen met euronav! Normaliter is dat supercycle, maar dat verdwijnt pas met nieuwe vloot...Maar wie zal nog in supertankers investeren, als er elk jaar meer vrachten wegvallen dan er schepen worden gescrapt? Daarom denk ik dat de supercycle wat langer gaat aanslepen. Welsneller plaats voor nieuwe, kleinere schepen wellicht, maar voor de grootste werven zullen ander scheepstypes wel dringender aan nieuwbouw toe zijn.
  3. krach03 27 september 2022 14:43
    www.hellenicshippingnews.com/wp-conte...

    "..things seem to have been stabilised within the last month, maybe waiting for the next catalyst that will move the market to higher rate prices. Since the start of the western sanctions and as the flow of U.S. oil towards EU is increasing, Russia has made
    a turn to the East, exporting oil to China and India with adiscount. These new oil flows have added ton miles and are gradually replacing pipeline oil trade with seaborne, increasing the ship demand mainly on the crude market. But according to executives of oil companies this will also lead in increasing ship demand also on the product market because as increasing Russian oil flows are
    moving to the East, (where there are many refineries), oil products will increasingly move ina western direction.
    A very interesting information that points out the increased oil demand in the near future is the announcement from the U.S. Energy Information Administration about the Strategic Petroleum Reserve, that declined by nearly 7 million barrels in the week ended 16 September, leaving it at roughly 427 million barrels. This is the lowest point since 1984 and for the first time since 1983, the SPR holds less oil than commercial storage."
  4. febelfifi 3 oktober 2022 12:33
    cyprus is nog ver...
    het is blijkbaar niet nodig dit openbaar te maken, maar voor de herdomiciliering naar cyprus is ook al een 50% meerderheid nodig. De data om die beslissing voor te leggen aan de aandeelhouders staan nog niet in de sec filings. Daarna nog een procedure in cyprus, en ja, dan zou er kunnen begonnen worden met de volgende fase. Zolang cyprus niet europees is kan er wellicht niet echt een fusie zijn. ik begin nu te denken 2024...En dan kunnen de verhoudingen tussen Clean en crude heel anders liggen: meer in verhouding met de intrendieke waarde, dus in voordeel van VLCC, denk ik.
    Op korte termijn is dat eerder slecht voor Euronav, tenzij...Frontline extra toegevingen doet aan de familie Saverijs: dan kan het eerder snel gaan.
    Maar tijd brengt raad, en bij de Saverijs familie brengen de cmb participaties en exmar aardig wat op...Wie weet, de ruil met frontline is nu al minder winstgevend 11 euro voor frontline is 16 euro voor euronav...De nieuwe tankers gaan wellicht extra veel opbrengen met clean transport, en dat kan dan de LR en MR tankers beconcurreren...
    Ik denk dat we nu niet meer moeten denken aan q4... Maar ja, onderhandelen of stilstaan...
    De belgische aandeelhouders zouden wel eens kunnen stemmen tegen 'cyprus', en ook de pariculiere en financiele belgen... Euronav en frontline zwijgen.. wie heeft het dan voor het zeggen?

  5. krach03 3 oktober 2022 16:23
    VLCC's die besteld werden door tankerbedrijven en geleverd worden de komende jaren:

    2023: 20 (driekwart daarvan wordt geleverd in de eerste vijf maanden van het jaar, de overige vijf in augustus-september)
    2024: 0 (nul)
    2025: tot nu toe slechts 1 besteld
    2026: tot nu toe eveneens slechts 1 besteld

    Suezmax die besteld werden door tankerbedrijven en geleverd worden de komende jaren:

    2023: 9 besteld (zeven ervan worden geleverd in de tweede jaarhelft)
    2024: 4 besteld
    2025: 0
    2026: 0
  6. mijn gedacht 5 oktober 2022 14:11
    De voorziene/verhoopte scrap van oude tankers blijft blijkbaar nog even uit nu Rusland heel oude tankers opkoopt om zijn crude bij de buren te krijgen ? Problemen mbt verzekering van vrachten zullen ze intern regelen met eigen maatschappijen (?). Maar goed, allemaal vracht die de reguliere markt dus niet meer kan vervoeren. De nieuw te leveren tankers zullen bijgevolg geen afdankertjes vervangen, zoals voorzien werd, maar de mondiale vloot laten groeien. Ik kan moeilijk aannemen dat dat goed nieuws is. Reken daarbij een aanstormende "nieuwe wereldorde" waarin Iran en Rusland samen 10 mio bpd kunnen oppompen. Niet bepaald lievertjes voor het oliedorstige Westen.
  7. krach03 5 oktober 2022 16:58
    quote:

    ThomasB schreef op 5 oktober 2022 15:24:

    Wat is de reden van recente daling? Het daalt wel erg ferm...

    Is dat te wijten aan de volledige beursbaisse?

    Voor diegenen die ingestapt waren aan 8 euro, valt er nog steeds een heleboel winst op te rapen, ook an de huidige koersen, maar dalende koersen is als sneeuwbal. Gaat steeds harder.
    Ik denk dat we huidige daling wel hebben gehad. Men is al een tijd aan het speculeren op een zogezegde OPEC+ productieverlaging en nu de bevestiging er zowat is, kan de rust misschien terugkeren, ondanks het recessiespook.

    Positief is dat er recent zeer veel oude tankers verkocht zijn aan ontzettend hoge prijzen, dus die opkopers gaan dat niet doen als ze denken dat de tankertarieven ineen gaan stuiken, toch?? Het klopt dat daardoor oude tankers enkele jaren langer in de vaart zullen blijven, maar als ze de ballon op die manier weer onder water gaan duwen, gaat ie binnen paar jaar des te hoger. Dat is wat ik denk.

    Aan deze prijzen is de beste koop Frontline naar mijn mening. Na de fusie of overname zoals een raket naar zeer hoge koersregionen. Mijn gedacht :)
18.250 Posts
Pagina: «« 1 ... 908 909 910 911 912 913 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

Euronav Meer »

Koers 15,060   Verschil +0,48 (+3,29%)
Laag 14,700   Volume 456.548
Hoog 15,690   Gem. Volume 517.398
6 okt 2022 17:35
Premium

Euronav-bestuur op ramkoers

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Ontdek IEX Premium

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links