Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Deutsche Coalition: Auf Umwegen zum Ziel : TomTom
Volgen
Via MSN op weekdraadje geplaatst: en dan effe graag zonder die Apple Geit :-) 12. Juni 2015, 18:53 Uhr Here oder Tomtom? Auf Umwegen zum Zielwww.sueddeutsche.de/wirtschaft/here-o... Ciao!
De bewust slechte vertaling door Googel: 12 juni 2015, 18:53 uur Hier of Tomtom? In een rotonde weg naar het doel De Duitse automaker dringen op zijn eigen navigatie-bedrijf. Ondertussen, blijkbaar haggled ook Tomtom. Van Thomas Fromm , Max Hagler Zonder deze gegevens kunnen de auto's van de toekomst niet rijden op zich: straat breedtes, verkeersborden, hellingen, eenrichtingsverkeer regelgeving, snelheidsbeperkingen. Als een auto is om automatisch te verplaatsen, moet het precies waar en hoe de run weg weten, anders wordt de ingebouwde radar en stereo camera's om hem te helpen niets. En omdat een dergelijke autonome rijden auto's alleen zijn de grote ding morgen - enkele premium Duitse auto's kan nu bijvoorbeeld in het verkeer -, een spannende race voor deze informatie schat heeft gebroken voor bepaalde tijd. Het is ook een race tussen de VS en Duitsland, tussen de IT-industrie en de klassieke auto-industrie. De drie autofabrikanten Audi, BMW en Daimler wil dat alle rivaliteit ondanks hun gemeenschappelijke partner op lange termijn, de navigatiedienst Nokia Hier kopen. Wekenlang wordt onderhandeld, nu de druk toeneemt: In een week of twee willen dat je een conclusie te komen, op basis van de industrie. Maar de prijs stijgt, en anderen die geïnteresseerd zijn IT-bedrijven uit de VS, rijdt hem. Daarom is de Duitse fabrikant voor informatie van de Süddeutsche Zeitung is nu ook in gesprek met de Navigation dienst Tomtom. Een paar weken geleden waarschijnlijk leden van de tweede kamer niveau met vertegenwoordigers van het Nederlandse bedrijf zijn bij elkaar komen. Deze week was naar verluidt in Amsterdam tussen een Duitse arbeidsmarkt delegatie en de Nederlanders hebben een zogenaamde due diligence- gesproken, dus de grondige herziening van de financiële resultaten door potentiële kopers. TONEN Het Nederlands kan hebben om alleen dienen als een dreigende scenario van de auto bedrijven Op verzoek, de wil niemand bevestigen: je geen positie op geruchten of speculaties op de markt te nemen, wordt er gezegd over Tomtom zelfs mogelijk dat het allemaal om tactische manoeuvres .. TomTom moet dienen als bedreigend scenario voor de Duitse fabrikant. Mensen die willen liever gewoon kopen het systeem dat ze toch al hebben geïnstalleerd. En dat wordt geleverd met Audi, BMW en Volkswagen voornamelijk uit Hier. De experimenten dat er ongeveer een compleet zelfrijdende S-klasse - ze zijn alleen mogelijk door de Here data. En niet in het minst omdat een cruciale ontwikkelingsafdeling van Hier in Berlin-Mitte ligt, het hier ontwikkelaars streven vermoedelijk een deal met de Duitsers. In Berlijn geloven ze dat deze combinatie biedt de grootste vrijheid en kansen voor ontwikkeling. Maar dit verlangen moet samenvallen met de belangen van de moedermaatschappij niet per se: Nokia zal natuurlijk de beste prijs, wil haar verkopen 6.000 medewerkers grote divisie financiën vooral de dure aankoop van Alcatel-Lucent. Met twee miljard euro is de prijs zou moeten beginnen. De Finnen zal nu in gesprek met de taxi service Uber, naar verluidt 2,7 miljard euro heeft geboden. En in de Duitse auto-industrie, zegt iemand: "We hebben het over een bedrag van meer dan drie miljard euro." Waardoor het de bovengrens wordt bereikt, vooral omdat naar verluidt geïnteresseerd zelfs Facebook? Waarschijnlijk niet. Moving On Up. De Finse financiële analisten Inderes Equity Research beoordeling zelfs met 4,4 tot 6,9 miljard euro. Kunnen meespelen met de Duitsers helemaal genaamd buzz - gewoon gezond: drie DAX bedrijven, betekent dit financiële slagkracht. Maar natuurlijk willen zo weinig mogelijk betalen en daarom beweren dat er "voldoende alternatieven". Maar dit is niet zo. Omdat er in principe twee mogelijkheden, waarvan er evenmin, en hoewel het Amerikaanse Google. Het kan zijn kaarten te hebben, maar werkt op een zelfrijdende karren automatisch en is derhalve in concurrentie met de Duitse fabrikanten. En dan gewoon Tomtom is er nog steeds, de grappige naam bedrijf leek een lange tijd synoniem met navigatie-apparaten; de dominante positie die ze niet hebben doorgezet, maar ze zijn nog steeds vrij technologisch relevant. Apple koopt er data naar iPhone-gebruikers leiden de weg kan. In de Amerikaanse auto-stad Detroit bieden de Nederlanders een paar dagen geleden, tickets voor "Highly Automated Driving (HAD)" aan, dat wil zeggen voor geautomatiseerde rijden. Of ze bieden dergelijke gegevens snel voor haar dan misschien Duitse eigenaren in Wolfsburg, München en Stuttgart, is het waarschijnlijk om te laten zien in een paar weken Ciao!
Dit gaat de speculatie een boost geven aankomende week, geloof me. @Xynix : ik weet niet waarom maar moet gelijk aan jou denken ;-)
Von Thomas Fromm, Max Hägler Max Hägler Jahrgang 1981, geboren in München. Studium der Politikwissenschaft ebendort. Während des Zivildienstes baute er eine Verlags-GmbH auf, die das Münchner Jugendmagazin clash und Ratgeberbücher herausbrachte. Zur Bundestagswahl 2005 begann er als Landeskorrespondent für die taz aus Bayern zu berichten, mit einem breiten Arbeitsfeld zwischen Zugspitzgletscher, Maximilianeum, Siemens-Zentrale und Landarzt-Praxen; daneben Arbeiten für AFP und Vanity Fair. Seit Sommer 2008 ist er bei der Süddeutschen Zeitung. Dabei war er zuerst als Korrespondent der Bayernredaktion mit dem Aufbau eines SZ-Büros in Regensburg für Ostbayern beauftragt. Zum Jahresbeginn 2012 wechselte er nach Stuttgart, um von dort vor allem über Porsche, Daimler, SAP und die restliche Wirtschaft zu berichten. Thomas Fromm Thomas Fromm arbeitet bei der Süddeutschen Zeitung im Wirtschaftsressort. Mail schreiben Wie kan der Thomas even im Deutsch mailen? Ciao!
Het is jammer, dat alle op- en aanmerkingen over dit ... toekomstig nieuws door alle draden heen wordt geslingerd. Het zou overzichtelijker zijn als alles hier geplaatst zou worden. NB: MSN heeft dit nieuws als eerste geplaatst, waarvoor dank! Ciao!
Kom er maar in Justin! :-) Ciao!
Johan@61 schreef op 12 juni 2015 20:44 :
Kom er maar in Justin! :-)
Ciao!
Ik denk dat er op hoog niveau een spelletje wordt gespeeld. De Duitsers willen om een of andere reden HERE graag kopen. Ik denk trouwens niet dat het Audi is die dat heel graag wil, die is via Volkswagen bij TomTom binnen. De drijvende kracht achter dat consortium is Mercedes, en ze zijn daar blijkbaar erg gesteld op Nokia HERE, dat ook nogeens fysiek dichtbij zit. TomTom is wat mij betreft net zo dichtbij (Eindhoven) en met de realtime maps een beter alternatief. En Mercedes is ook erg tevreden over TomTom traffic, dus waarom zo hechten aan Nokia HERE? Dat snap ik niet, maar het lijkt - voorlopig - wel zo te zijn. Als we het bericht lezen is het niet de eerste intentie van de Duitsers om op TomTom over te gaan of zelfs deel te nemen. Ze zien het als iets achter de hand. Dat is het hoge spel dat gespeeld wordt. Het is een soort dreigement. Navinfo heeft - als we dat verwijderde persbericht mogen geloven - 4 miljard over voor Nokia HERE. Maar als de Duitsers naar TomTom gaan, dan gaat 30% van de omzet van Nokia HERE verloren. Als de Duitsers overstappen, maakt HERE geen 1.000.000.000 omzet meer, maar in de loop van tijd 700.000.000 vermeerderd met autonome groei. En dan is Nokia HERE dat nu eindelijk licht winstgevend is, een dik verliesgevend bedrijf. En is HERE dan nog 4 miljard waard voor Navinfo? Dat is wat de Duitsers nu proberen uit te spelen. Ze hebben minder geld te bieden dan anderen denk ik. Maar ze hebben als grote klanten wel op een andere manier onderhandelingsmacht, door met de voeten te stemmen. Ik vind het heel spannend. Het belangrijkste vind ik, en hoop ik, dat de Duitsers gaan misgrijpen bij het bieden op Nokia HERE. Dat hoop ik volgende week of twee weken te horen. Als het de Duitsers lukt om HERE te kopen, is dat ook gunstig voor TomTom (want ze hebben niet echt verstand van deze business, ze zijn geen data experts, en het kan andere autofabrikanten naar TomTom trekken), alleen zou het weleens ongunstig uitgelegd kunnen worden.
Ik denk dat dat bod van NavInfo/Tencent al rekening houdt met het feit dat ze waarschijnlijk de ze de Duitsers kwijt raken als klant.
Eerst zien he mannen ,hopelijk wordt ons geduld beloond
[quote alias=*Justin* id=8554818 date=201506122234] [...] TomTom is wat mij betreft net zo dichtbij (Eindhoven) en met de realtime maps een beter alternatief. En Mercedes is ook erg tevreden over TomTom traffic, dus waarom zo hechten aan Nokia HERE? Dat snap ik niet, maar het lijkt - voorlopig - wel zo te zijn. Navtech (Here) zit ook op het industrieterrein de Run (Eindhoven/Veldhoven) Volgens mij zitten ze vlak langs elkaar...
Er is een evenwicht verstoord waarin Here (grootste deel 80%) en TT samen de markt in handen hadden. Ideaal voor de autobouwers: - Here in handen van Nokia (large cap + band met Microsoft), komt niet snel bod door bv Uber dat is te grote brok. - TomTom is voor meerderheid in handen van oprichters (+Flevo die meestemt) en kan vijandelijk bod tegenhouden. Balletje gaat rollen als VW overstapt van haar eigen map leverancier Here naar TT voor de zelfrijdende auto. Als VW de kaarten van TT meer waarde toekent als optie voor HAD kaarten dan zullen andere partijen dat mogelijk ook gaan inzien. Nokia gaat de verschuiving van marktaandeel van Here naar TT niet lijdzaam afwachten. Nokia moet om strijd aan te gaan fors investeren in HAD maps maar ziet meer heil in verleggen van focus naar het netwerk onderdeel. Dat is voor mij na de overstap van VW naar TT de tweede aanwijzing dat TT voorsprong heeft op Here. Nokia wil de handdoek in de ring gooien. Hiervan schrikken de autobouwers: - vrees dat er kennis naar nieuwe concurrenten gaat uit de "techsector" (uber/Google/Tesla) - volledig afhankelijk worden van TT is gevaarlijk (straks koopt Apple TT) en slecht voor onderhandelingspositie over prijs/voorwaarden met TT Daarom biedt het consortium van autobouwers mee op Here. Niet voor strategische toekomstige rol Here in bv HAD maar als defensieve zet. Als ze Microsoft laten meebieden (of private equity) en Nokia een minderheidsbelang laten houden dan kunnen ze hoger. Vraag is hoeveel business deze autobouwers bereid zijn om Here te garanderen als ze mede eigenaar worden. Doen zij geen toezeggingen dan verandert er voor Nokia in feite niets tov huidige situatie. Zij gaan dan liever voor volledige focus op fusie met Alcatel. Wat we nu zien wijst erop dat consortium de strijd gaat verliezen van Uber/Chinese bieders: - Duitse delegatie die paar weken geleden komt praten met TT vertegenwoordigers. Vorige week het opstarten van gesprekken die evt tot boekenonderzoek moet leiden. - Het aanbieden van HAD kaart Detroit voor autobouwers wat er op wijst dat TT wil uitstralen dat zij alternatief zijn voor iedere autobouwer als Here naar Uber/Chinese partij gaat. - De houding bij TT die mij doet vermoeden dat knopen geteld zijn. Het zeilen van Goddijn en de Bandit presentatie met aanwezigheid van volledige team. - Het benadrukken door Goddijn tijdens webcast van de voordelen van het mappingplatform tov Here. De persberichten die naar buiten werden gebracht tijdens Here veiling. Lijkt op het prijs opdrijven van TT assets en het ondersteunen van lopende gesprekken met in TT geïnteresseerde partijen. - Wachten met traject opvolging CFO tot nieuwe bedrijf vorm heeft gekregen (afsplitsing maps naar consortium autobouwers). - Deal met Apple verlengd/uitgebreid om belangen van deze belangrijke partner te beschermen bij change of controle van Maps. Ik denk dat het TT mappingplatform naar een consortium van autobouwers gaat. Ben benieuwd:).
Mooie analyse harrysnel! Dan is de opdrachtgever van de shorters misschien ook in die sector te zoeken.
@Harrysnel. Ik ben niet van mening dat HERE "de handdoek in de ring gooit" vanwege concurrentie door TomTom. Wel denk ik dat TomTom marktaandeel van Nokia HERE heeft gewonnen door het strikken van Volkswagen. Ik denk dat de voornaamste reden gewoon is, en dat hadden wij samen al bijna twee jaar geleden voorspeld, dat indien de nieuwe CEO van Nokia iemand is met een networks achtergrond, dat dan Nokia HERE te koop zou komen, omdat Nokia een netwerkbedrijf wordt. Ik denk dat Nokia HERE prima winstgevender kan worden onder de vlag van Nokia (als ze onder nokia blijven). Zelfs als ze marktaandeel aan TomTom verliezen, want de markt voor connected cars en automated driving wordt steeds interessanter. De primaire reden om het dan toch weg te doen, is gewoon omdat het niet meer bij Nokia past. Suri (de CEO) vindt het letterlijk 'afleiding'. Hij wil volledige focus op de integratie met Alcatel Lucent.
Ik volg helemaal de gedachtenlijn van Harry Snel en deze opmerking van Justin: De primaire reden om het dan toch weg te doen, is gewoon omdat het niet meer bij Nokia past. Suri (de CEO) vindt het letterlijk 'afleiding'. Hij wil volledige focus op de integratie met Alcatel Lucent. Dus dan zoek je gewoon de hoogste bieder en dat zijn niet de Duitse autobouwers, maar tot nog toe bekend, volgens gerucht: Navinfo
*Justin* schreef op 12 juni 2015 23:35 :
@Harrysnel.
Ik ben niet van mening dat HERE "de handdoek in de ring gooit" vanwege concurrentie door TomTom. Wel denk ik dat TomTom marktaandeel van Nokia HERE heeft gewonnen door het strikken van Volkswagen.
Ik denk dat de voornaamste reden gewoon is, en dat hadden wij samen al bijna twee jaar geleden voorspeld, dat indien de nieuwe CEO van Nokia iemand is met een networks achtergrond, dat dan Nokia HERE te koop zou komen, omdat Nokia een netwerkbedrijf wordt.
Ik denk dat Nokia HERE prima winstgevender kan worden onder de vlag van Nokia (als ze onder nokia blijven). Zelfs als ze marktaandeel aan TomTom verliezen, want de markt voor connected cars en automated driving wordt steeds interessanter.
De primaire reden om het dan toch weg te doen, is gewoon omdat het niet meer bij Nokia past. Suri (de CEO) vindt het letterlijk 'afleiding'. Hij wil volledige focus op de integratie met Alcatel Lucent.
Dat ben ik niet met je eens, Justin. Ik denk dat Nokia wel degelijk serieuze zorgen zal hebben gehad over het verlies aan marktaandeel, nul positie in Traffic en de veel slechtere kostenstructuur dan TomTom, gecombineerd met een technologische (en patenten-) achterstand m.b.t. kerntechnologie voor de toekomst. Ik denk echt dat ze absoluut zeker weten dat DIT moment de laatste kans is om nog enigszins ongeschonden weg te komen. Het moeras begint meer en meer te zuigen. Ik kan mij wel heel erg herkennen in de analyse van Harrysnel. Maar dat is niet ongebruikelijk ;-) !!
Ik lees steeds dat het Duitse consortium HERE onder druk willen zetten om met TomTom te gaan praten. Heb ik wat gemist de afgelopen tijd? Nokia wil voor zichzelf toch de hoogste prijs voor HERE en dan zal het toch een worst zijn aan wie ze het verkopen, als ze maar kunnen cashen? Waarom anders een openbare bieding organiseren? Nee, ik denk echt dat de Duitsers de boot hebben gemist en nu voor TomTom zullen gaan.
@Justin : ik meen mij te herinneren dat Goddijn iets gezegd heeft tijdens recente webcast in de trend van " de oude manier van mapmaking is achterhaald, niet afdoende voor de nieuwe eisen" (uit mijn hoofd). Gaat om efficiëntere dataverwerking tegen aanvaardbare kosten. Om te kunnen concurreren met TT moet Nokia investeren, reorganiseren, omslag maken. Wellicht speelt idd grotere rol de veranderende strategische focus die verklaarbaar is vanuit achtergrond CEO. Beide aspecten zullen elkaar versterken denk ik. Nokia en het consortium hebben 1 gemeenschappelijk belang : als Here verkocht wordt aan Uber/Chinees en de Duitse autobouwers willen belang nemen in TT/ maps van TT kopen dan moeten deze 2 gebeurtenissen samenvallen . Stel autobouwers nemen eerst belang in TT/ kopen TT Maps: Here verliest veel waarde doordat belangrijkste klanten al weggevallen zijn. Verkoopprijs Here stuk lager. Stel Nokia verkoopt Here aan Uber/Chinees: uit de waarde van Here blijkt onderwaardering TT. Daarnaast is TT dan de enige overgebleven partij. De Duitsers moeten dan veel dieper in buidel tasten voor belang in TT/ de TT maps. Het gehannes met het ingetrokken persbericht van VW tijdje terug en nu het "maar in de lucht blijven hangen" van VW deal voor maps in Europa past bij bovenstaande redenering. Het doet afbreuk aan de waarde van Here en maakt TT daarentegen waardevoller. Iets wat zowel Nokia als de autobouwers op dit cruciale moment liever nog niet hebben.
Bosporus schreef op 13 juni 2015 00:06 :
Ik lees steeds dat het Duitse consortium HERE onder druk willen zetten om met TomTom te gaan praten. Heb ik wat gemist de afgelopen tijd?
Nokia wil voor zichzelf toch de hoogste prijs voor HERE en dan zal het toch een worst zijn aan wie ze het verkopen, als ze maar kunnen cashen? Waarom anders een openbare bieding organiseren? Nee, ik denk echt dat de Duitsers de boot hebben gemist en nu voor TomTom zullen gaan.
De Duitsers kunnen inderdaad Nokia niet onder druk zetten. Ze kunnen het echter wel onaantrekkelijker maken voor andere bieders, als ze dreigen weg te lopen. Navinfo wil natuurlijk graag HERE kopen INCLUSIEF BMW, Mercedes en Audi aan boord. Ze willen zich in de Europese markt kopen. De 4 miljard die ze bereid zijn neer te leggen is inclusief de 300 miljoen per jaar aan omzet uit die drie fabrikanten. De Duitsers kunnen echter niet te openlijk dreigen, dan lijkt het op kartelvorming.
harrysnel schreef op 13 juni 2015 00:07 :
@Justin : ik meen mij te herinneren dat Goddijn iets gezegd heeft tijdens recente webcast in de trend van " de oude manier van mapmaking is achterhaald, niet afdoende voor de nieuwe eisen" (uit mijn hoofd). Gaat om efficiëntere dataverwerking tegen aanvaardbare kosten. Om te kunnen concurreren met TT moet Nokia investeren, reorganiseren, omslag maken. Wellicht speelt idd grotere rol de veranderende strategische focus die verklaarbaar is vanuit achtergrond CEO. Beide aspecten zullen elkaar versterken denk ik.
Nokia en het consortium hebben 1
gemeenschappelijk belang : als Here verkocht wordt aan Uber/Chinees en de Duitse autobouwers willen belang nemen in TT/ maps van TT kopen
dan moeten deze 2 gebeurtenissen samenvallen .
Stel autobouwers nemen eerst belang in TT/ kopen TT Maps: Here verliest veel waarde doordat belangrijkste klanten al weggevallen zijn. Verkoopprijs Here stuk lager.
Stel Nokia verkoopt Here aan Uber/Chinees: uit de waarde van Here blijkt onderwaardering TT. Daarnaast is TT dan de enige overgebleven partij. De Duitsers moeten dan veel dieper in buidel tasten voor belang in TT/ de TT maps.
Het gehannes met het ingetrokken persbericht van VW tijdje terug en nu het "maar in de lucht blijven hangen" van VW deal voor maps in Europa past bij bovenstaande redenering. Het doet afbreuk aan de waarde van Here en maakt TT daarentegen waardevoller. Iets wat zowel Nokia als de autobouwers op dit cruciale moment liever nog niet hebben.
*Dan moeten deze 2 gebeurtenissen samenvallen* Dat is een leuke bewering. Alleen dan zouden Nokia en die autobouwers samen georkestreerd moeten handelen, onder 1 hoedje moeten spelen, wat zwaar illegaal is. En omdat er nu een biedingsstrijd rond HERE plaatsvindt, denk ik niet dat Nokia en de Duitsers zomaar een onderonsje tussentijds kunnen doen. Ze zitten nu een soort van tegenover elkaar in plaats van naast elkaar. De setting is er dus nu niet naar, los van dat het niet mag.
*Justin* schreef op 13 juni 2015 00:26 :
[...]
De Duitsers kunnen inderdaad Nokia niet onder druk zetten. Ze kunnen het echter wel onaantrekkelijker maken voor andere bieders, als ze dreigen weg te lopen. Navinfo wil natuurlijk graag HERE kopen INCLUSIEF BMW, Mercedes en Audi aan boord. Ze willen zich in de Europese markt kopen. De 4 miljard die ze bereid zijn neer te leggen is inclusief de 300 miljoen per jaar aan omzet uit die drie fabrikanten. De Duitsers kunnen echter niet te openlijk dreigen, dan lijkt het op kartelvorming.
Is plausibel wat je zegt. Alleen is het dan een onwerkelijke situatie dat de klanten van morgen je concurrenten van vandaag zijn, toch? Op het moment dat Navinfo gaat bieden op HERE dan hebben ze de Duitse autobouwers al afgeschreven, dunkt mij.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)