Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,695 31 mei 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,605 - 5,735
  • 246.504 Gem. (3M) 280,6K

TomTom 13-19 december: kom op, kom op, kom op nou

1.010 Posts
Pagina: «« 1 ... 46 47 48 49 50 51 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 22 december 2014 07:37
    quote:

    xynix schreef op 20 december 2014 16:14:

    [...]
    Ik dacht dat je misschien ook gekeken zou hebben bij:

    www.mehr-als-werkzeug.de/category/Nor...

    Tamelijk Robert de Niro, lijkt mij.
    Heb je wel eens gewerkt met Japans snijdend gereedschap? Dat is een sensatie, kan ik je vertellen.

    Volgens mij baal jij een beetje dat ASML in Veldhoven is gevestigd, he?! Gebluf op de nanometer. Ooit beter dan gebluf "op grote schaal" ;-)!

    Doe maar gewoon, dan doede gek genoeg ;-)!
    Ach, dat geschrijf van mij over Brabant was slechts voor de lol, maar dat begrijp je ook wel. Voor 'Robert de Niro' heb ik veiligheidshalve toch maar gekozen voor een goeie fles whisky, en -als plagerijtje- een heuptasje van de ANWB.

    Effe serieus, over het combineren van allerlei gegevens (we discussieerden daar in deze draad op 18 december over):

    www.ndw.nu/nieuws/bekijk/184/eerste_t...

    Het gaat over een verkennend onderzoek over FCD (= probe) data en het combineren daarvan met andere gegevens van vaste (overheids)apparatuur. Het complete rapport is ook via die link op te vragen.

    Het onderzoek was idd nog zeer verkennend en voorlopig, wel was het een aardige opzet: diverse teams mochten hun best doen om te laten zien wat ze op dat gebied konden. In een van de teams deed TomTom mee, in een ander HERE...
    Enfin, ik verwijs verder naar bovengenoemde link.

    Wel een kritische noot mijnerzijds over een opmerking in het volledige rapport, dat men twijfelt of de beoogde datafusie wel snel genoeg kan zijn om van nut te kunnen zijn voor realtime verkeersinfo.
    Vreemde vraag! TomTom bewijst dagelijks, in landen met voldoende marktpenetratie, dat het kan.
  2. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 22 december 2014 08:13
    Toevoeging aan mijn vorige post:

    Toevallig weet ik ook vrij veel over de 'vaste' meet-apparatuur langs snelwegen, en met name over de software om daar als de bliksem realtime verkeersinfo uit te destilleren.
    Met 'de bliksem' bedoel ik overigens: binnen 2-4 min, net als TomTom dat kan en doet (in principe ook voor onderliggende wegen, en dat is knap). Veel sneller is principieel moeilijk, alleen al op grond van wiskundig-statische overwegingen.

    'Safety alerts' is een ander verhaal. Dat moet sneller, en kan eigenlijk niet met vaste meetpunten. Maar ook voor TT is dat nog niet zo simpel, gezien hun methodiek van het eens per 1-3 min verzenden van de 'traces' door hun echte probes.
    En ook hier speelt statistiek een rol. Stel mijn (klein)kind op de achterbank moet kotsen en ik maak een 'noodstop' op de vluchtstrook, of erger: de spitsstrook. Safety-alert?
  3. [verwijderd] 22 december 2014 09:00
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 22 december 2014 08:13:

    Toevoeging aan mijn vorige post:

    Toevallig weet ik ook vrij veel over de 'vaste' meet-apparatuur langs snelwegen, en met name over de software om daar als de bliksem realtime verkeersinfo uit te destilleren.
    Met 'de bliksem' bedoel ik overigens: binnen 2-4 min, net als TomTom dat kan en doet (in principe ook voor onderliggende wegen, en dat is knap). Veel sneller is principieel moeilijk, alleen al op grond van wiskundig-statische overwegingen.

    'Safety alerts' is een ander verhaal. Dat moet sneller, en kan eigenlijk niet met vaste meetpunten. Maar ook voor TT is dat nog niet zo simpel, gezien hun methodiek van het eens per 1-3 min verzenden van de 'traces' door hun echte probes.
    En ook hier speelt statistiek een rol. Stel mijn (klein)kind op de achterbank moet kotsen en ik maak een 'noodstop' op de vluchtstrook, of erger: de spitsstrook. Safety-alert?
    Wat dacht je van het verschil tussen "scheduled" en "non-scheduled". Als in de scheduled information van de probes de positie/snelheid en richting bekend zijn dan kan na een non-scheduled alert het separate "warning proces" gaan lopen dat filtert op de mate van relevantie (iemand op de vluchtstrook zou best relevant kunnen zijn, zeker voor vermoeide vrachtwagen-chauffeurs) en vervolgens de pool van relevante nadere voertuigen ook weer non-scheduled waarschuwt. Dat "warning proces" kan worden geschreven op minimale response tijd.

    Sorry, BDB je denkt volgens mij soms nog vanuit de jouw bekende, maar inmiddels deels verouderde, concepten. Misschien wel op meerdere vlakken ;-). Dat laatse in het kader van de grapjes. Wat zijn helden?
  4. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 22 december 2014 10:30
    quote:

    xynix schreef op 22 december 2014 09:00:

    [...]
    Wat dacht je van het verschil tussen "scheduled" en "non-scheduled". Als in de scheduled information van de probes de positie/snelheid en richting bekend zijn dan kan na een non-scheduled alert het separate "warning proces" gaan lopen dat filtert op de mate van relevantie (iemand op de vluchtstrook zou best relevant kunnen zijn, zeker voor vermoeide vrachtwagen-chauffeurs) en vervolgens de pool van relevante nadere voertuigen ook weer non-scheduled waarschuwt. Dat "warning proces" kan worden geschreven op minimale response tijd.

    Sorry, BDB je denkt volgens mij soms nog vanuit de jouw bekende, maar inmiddels deels verouderde, concepten. Misschien wel op meerdere vlakken ;-). Dat laatse in het kader van de grapjes. Wat zijn helden?
    Deels verouderd? Kan best zijn, ik word zo langzamerhand ... etc, maar iets als statistiek veroudert niet.

    Ik daag je uit om enige huidige TomTom technieken of -bronnen te noemen die voorzien in jouw early-warning fantasieën en minimale response tijd.

    In theorie kan alles (voorzover het principieel statistisch mogelijk is), maar ook de moderne praktijk is weerbarstig.

    Je lijdt aan het e-call syndroom: snelle melding. En daarna komt alles goed...

    PS. Wil je helden? Ik noem er een: R.-P. Schaefer.
  5. B_B 5 januari 2015 13:20
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 16 december 2014 10:19:

    [
    B_B schreef op 16 dec 2014 om 10:13:

    Chinese Goklust
    China heeft de beurzen opengesteld voor de Chinezen.
    Dankzij hun goklust doe de Chinese beurzen beter dan andere beurzen.
    Ze hoeven niet meer naar Macau te gaan, ze kunnen nu Online Gokken.
    Let op kwartaalcijfers van casino´s in Macau.
    ]

    Forget it, boy.
    Je bent afval hier. Je hebt voor serieuze posters afgedaan. Doe geen moeite meer, het zal vergeefs zijn.

    Macau’s Casinos Empty as China Stock Bets Jump: Chart of the Day
    By Richard Frost and Billy Chan Dec 9, 2014
    .....
    “Customers who used to wager on casino tables are probably now sitting at home betting on stocks,” said Tai Hui, Hong Kong-based chief Asia market strategist at JPMorgan Asset Management. “Investors are levering up on margin trading, or ‘using a small knife to cut a large tree.’”
    .....
    www.bloomberg.com/news/2014-12-09/mac...

    De Chinese regering maakt gebruik van de hebzucht van de bevolking om hogere aandelenkoersen te verwezenlijken.
    Joseph Yam deed hetzelfde in Hong Kong tijdens de Azie Crisis, waardoor George Soros bijna 1 miljard dollar verloor (aan short posities).
1.010 Posts
Pagina: «« 1 ... 46 47 48 49 50 51 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links