Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Is HD traffic van TomTom een Unique Selling Point?
Volgen
Hier een opening tot een serieuze discussie (zijn er techneuten aanwezig?) over het verschil tussen HD traffic van TomTom en file-informatie die andere partijen (willen gaan) bieden. Eerst maar eens hebben over het onderliggend principe over wat ik zelf onder file informatie versta. Ten eerste vind ik dat file informatie an sich vrij overbodig is. Zo heb ik – als ik de radio luister – helemaal geen behoefte aan files die niet op mijn weg liggen. Ook wil ik niet alleen files weten, maar ook hoe lang ze duren. Dus niet ‘3 kilometer’, maar ’15 minuten vertraging’. Daarnaast wil ik weten of het zin heeft om om te rijden, of dat ik ondanks de file nog steeds op de snelste route zit. Dit moet het systeem dus kunnen berekenen. Bij TomTom gebeurt dat met IQ routes. Daarnaast wil je gewoon je nieuwe aankomsttijd weten. Wat je niet wilt (wat mijn MMI inbouwnavigatie in mijn audi doet, die heel nieuw is en bovendien heel duur was, maar onderdeel van een pakket) is dat je van de snelweg wordt gestuurd. Want daar is een file. Om vervolgens op een 80km weg te komen die nog veel meer file heeft. Je wilt dus een dekking van alle wegen. Samenvattend: - Je wilt geen files maar vertragingen - Je wilt geen lengtes, maar duur - Je wilt geen andere files dan op jouw route - Je wilt een aankomsttijd - Je wilt weten of je route nog steeds de snelste is - Je wilt zeker weten dat een alternatieve route niet ook een file heeft. Bij voorkeur werkt de melding zoals nu bij HD traffic van TomTom: a) Vertraging onderweg 9 minuten. Geen snellere route gevonden. Aankomsttijd 12.50 uur b) Vertraging onderweg. Snellere route gevonden. 9 minuten sneller. Aankomsttijd bij nieuwe route: 12.41 uur. Dus wat je wilt en wat ‘hopelijk’ uniek is aan HD traffic - zekerheid hoe laat je aankomt - zekerheid dat je de snelste route hebt ----------------Vraag Vanuit dit perspectief kom ik tot de volgende vraag: Wat betekent het als een andere partij, of dat nou Google is, of Nokia of wie dan ook met ‘file informatie’ komt? Is dat dan gelijkwaardig aan HD traffic? Wie weet daar meer over?
Google heeft live verkeersinformatie voor onder andere Nederland en België toegevoegd aan zijn Google Maps-dienst. In totaal is live traffic nu in dertien Europese landen beschikbaar, waarbij ook mobiele telefoons ondersteund worden. De eerste live verkeersinformatie kwam in 2008 in Google Maps beschikbaar, maar aanvankelijk alleen in de Verenigde Staten. Inmiddels heeft Google aangekondigd dat zijn kaartendienst live verkeersinformatie heeft gekregen in dertien Europese landen, waaronder de Benelux. Deze informatie kan als een laag over het kaartmateriaal worden gelegd. Ook mobiele gebruikers kunnen van de dienst gebruikmaken, al was live verkeersinformatie sinds maart beschikbaar voor de navigatie-app van Google op Android-smartphones. Behalve in Nederland, België en Luxemburg, biedt Google Maps ook verkeersinformatie in Oostenrijk, Tsjechië, Denemarken, Duitsland, Ierland, Israël, Polen, Slowakije, Spanje en Zwitserland. In deze landen wordt actuele informatie over de snelwegen en de hoofdwegen gegeven. Volgens Google is de data in het Verenigd Koninkrijk zelfs tot op straatniveau beschikbaar. De verkeersinformatie wordt elke vijf tot tien minuten geactualiseerd, terwijl via een slider ook informatie van de verwachte drukte op een bepaald traject wordt geboden.
Helaas doet mijn dure systeem in mijn Z4 ook niet wat ik eigenlijk wil hebben.Ik heb daar bv de flitspaal meldingen inzitten,maar op een route hoor ik niks anders als waarschuwingen voor de flitspaal,omdat er in het verleden er wel eens heeft gestaan. Ik weet het,het is geen panne,maar eigenlijk om redelijk te navigeren met de zaken op de navigatie die voor mij belangrijk zijn,moet ik boven mijn dure inbouw systeem een losse TT live hangen.Te gek voor woorden. Ik vind dat de HD en IQ van TT zeker voor mij een absolute meerwaarde heeft.Wat mij betreft gaat BMW dan ook gauw TT kiezen als leverancier van hun hard en software toepassingen Ik kom trouwens net terug uit Roemenie met gebruik van de TT daar,maar moet constateren dat helaas daar nog wel wat aan kaart materiaal ontbreekt.Ook jammer dat in een stad als Boekarest je echt met je TT in een kluitje met riet word gestuurd.Maar ik denk dat het met een gratis Google echt niet beter zal zijn
aex2009 schreef op 14 juli 2011 21:20 :
Helaas doet mijn dure systeem in mijn Z4 ook niet wat ik eigenlijk wil hebben.Ik heb daar bv de flitspaal meldingen inzitten,maar op een route hoor ik niks anders als waarschuwingen voor de flitspaal,omdat er in het verleden er wel eens heeft gestaan.
Ik weet het,het is geen panne,maar eigenlijk om redelijk te navigeren met de zaken op de navigatie die voor mij belangrijk zijn,moet ik boven mijn dure inbouw systeem een losse TT live hangen.Te gek voor woorden.
Ik vind dat de HD en IQ van TT zeker voor mij een absolute meerwaarde heeft.Wat mij betreft gaat BMW dan ook gauw TT kiezen als leverancier van hun hard en software toepassingen
Ik kom trouwens net terug uit Roemenie met gebruik van de TT daar,maar moet constateren dat helaas daar nog wel wat aan kaart materiaal ontbreekt.Ook jammer dat in een stad als Boekarest je echt met je TT in een kluitje met riet word gestuurd.Maar ik denk dat het met een gratis Google echt niet beter zal zijn
Helemaal mee eens,in zo'n goede en dure auto hoort ook een goed navigatie systeem. Elk type Renault is te koop met Tomtom inbouw voor slechts 500 euro meerprijs dus de prijs kan het probleem niet zijn.
mps schreef:
[...]
Helemaal mee eens,in zo'n goede en dure auto hoort ook een goed navigatie systeem.
Elk type Renault is te koop met Tomtom inbouw voor slechts 500 euro meerprijs dus de prijs kan het probleem niet zijn.
En neem maar van mij aan dat bv bij een auto a 50000 euro niemand zich echt druk zal maken dat een goed systeem tussen de 500 en 1000 euro kost. Bovendien zijn inbouwsystemen om achteraf in te bouwen ook meer als 1500 euro.En dan heb je nog niet eens een systeem met HD en IQ.
Nokia heeft deze informatie ook al beschikbaar via Navteq. Deze biedt al enige tijd file informatie aan over wegen in Nederland. Zal niet lang duren voordat dat ook op de telefoons van Nokia beschikbaar is. Je wilt inderdaad altijd snelste route weten en dat is lang niet altijd file ontwijkend. Want als de file snel oplost kun je beter op de snelweg blijven. Een goede navigatie moet dit dus kunnen voorspellen. Daarnaast kan ook niet elke auto/vrachtwagen even hard rijden en mag hij ook niet overal rijden. Bij een goede navigatie moet je kunnen instellen waarmee je aan het rijden bent. Dat kan ik zo snel op m'n android telefoon niet vinden in de google navigatie. Voor de gewone consument gaat TomTom het gewoon niet redden tegenover de smartphones. Ingebouwd in auto's blijft voor consumenten wel aantrekkelijk als je goede routes voor die auto kunt bedenken. Voor professionelere gebruikers is gratis smartphone navigatie (nog) geen goed alternatief.
AngTalunin schreef op 14 juli 2011 22:53 :
Nokia heeft deze informatie ook al beschikbaar via Navteq. Deze biedt al enige tijd file informatie aan over wegen in Nederland. Zal niet lang duren voordat dat ook op de telefoons van Nokia beschikbaar is.
Je wilt inderdaad altijd snelste route weten en dat is lang niet altijd file ontwijkend. Want als de file snel oplost kun je beter op de snelweg blijven. Een goede navigatie moet dit dus kunnen voorspellen.
Daarnaast kan ook niet elke auto/vrachtwagen even hard rijden en mag hij ook niet overal rijden. Bij een goede navigatie moet je kunnen instellen waarmee je aan het rijden bent. Dat kan ik zo snel op m'n android telefoon niet vinden in de google navigatie.
Voor de gewone consument gaat TomTom het gewoon niet redden tegenover de smartphones. Ingebouwd in auto's blijft voor consumenten wel aantrekkelijk als je goede routes voor die auto kunt bedenken.
Voor professionelere gebruikers is gratis smartphone navigatie (nog) geen goed alternatief.
Je hebt het over gratis smartphone navigatie maar dat is natuurlijk niet zo. Een smartphone kost ook geld maar word vaak betaald via het abonnement maar je betaald hem uit eindelijk wel. Of denk je dat Nokia 7 miljard dollar voor navteq heeft betaald om het 'gratis ' weg te geven?
@AEX2009. Lekker autotje zo'n Z4. Het valt me op dat die Duitse dure auto's toch best beroerde navigatie hebben. In die zin dat het er allemaal ERG MOOI uitziet. Strak weggewerkt in het dashboard, vooral bij BMW, maar ook het interieur van de Mercedes C vind ik behoorlijk opgeknapt in de facelift. Maar zo goed als ze er uit zien, hoe snel ze achterhaald zijn. Van je inbouwnavigatie heb je alleen het eerste anderhalf jaar plezier, daarna moet je eigenlijk alweer die dure kaarten kopen. (Navteq simkaart van 150 euro!!) Dat zou echt met een abonnementje moeten, met onbeperkte en regelmatige updates. Wat dat betreft vind ik mijn tomtom navigatie op mijn iphone beter. Ik krijg map updates online binnen en ook diverse updates vanuit mapshare. Ik zie trouwens regelmatig taxis rijden met inbouwnavigatie aan boord met vervolgens een tomtom er bovenop geplakt. Ziet er qua uiterlijk niet uit. Ik heb weleens aan een taxichauffeur gevraagd waarom ie dat deed. Vanwege actuelere kaarten en HD traffic!
mps schreef:
[...]
Je hebt het over gratis smartphone navigatie maar dat is natuurlijk niet zo.
Een smartphone kost ook geld maar word vaak betaald via het abonnement maar je betaald hem uit eindelijk wel.
Of denk je dat Nokia 7 miljard dollar voor navteq heeft betaald om het 'gratis ' weg te geven?
Het is jammer dat jij je niet verdiept in de concurrenten van T2. Laat ik duidelijk zijn. Tot nu toe wordt ovi maps GRATIS vertrekt door Nokia. Het is in hun ogen een selling point. Daardoor verkoop je meer en kan je de investering terugverdienen. En ja het is nog de vraag of bij Windows Phone 7 Nokia ook gratis navigatie zal verstrekken. Als ik dan de keuze heb tussen een toestel met standaard offline navigatie kies ik dus van Nokia.
alcatel schreef op 15 juli 2011 01:43 :
[...]
Het is jammer dat jij je niet verdiept in de concurrenten van T2. Laat ik duidelijk zijn. Tot nu toe wordt ovi maps GRATIS vertrekt door Nokia. Het is in hun ogen een selling point. Daardoor verkoop je meer en kan je de investering terugverdienen.
En ja het is nog de vraag of bij Windows Phone 7 Nokia ook gratis navigatie zal verstrekken. Als ik dan de keuze heb tussen een toestel met standaard offline navigatie kies ik dus van Nokia.
Zo zie je maar dat er een handje vol mensen zijn die nog steeds nokia koopt :) En te beroerd zijn om een paar centen uit te geven voor goede navigatie. Waarschijnlijk zijn dit de mensen die ook koopzegels sparen bij de supermarkt.
(met een besturingssysteem dat dit jaar in de vs, hou je vast, 1% marktaandeel heeft! jaja)
Joris, Mijn vraag krijg ik maar niet beantwoord, ik bedoel, ik kan er niets over vinden. Er wordt gesproken over een 'traffic layar' over Google maps heen. Zodat je files kunt zien. Ik probeer een analyse te maken van het 'gevaar' daarvan. Deze lijkt me mee te vallen, maar ik weet het niet zeker, omdat ik niet precies weet hoe die traffic layar werkt. Wat ik tot nu toe van Google heb begrepen is: a) Dat je files 'kunt zien' op de weg, aan de hand van kleuren. b) Dat dit alleen snelwegen en ringwegen als dekking heeft. a) Dat is natuurlijk een vooruitgang ten opzichte van de vorige Google navigatie. Maar aan de hand van een kleur kun je nog steeds niet zien welke route je het best kan nemen en hoeveel vertraging je hebt. De USP van TomTom lijkt me dat je altijd een eindtijd krijgt. Mijn ervaring met die eindtijd is dat die op de minuut klopt. Dus technisch zit dat heel goed in elkaar. Vraag: biedt Google nav ook aankomsttijden, incl vertraging door files meegerekend? en: rekenen ze voor je uit wanneer je moet omrijden om minder files te hebben. b) Dat is dus niet voldoende voor het omleiden van mensen, bijvoorbeeld door de stad ipv via de ring. NB: Als ik geen tomtom zou hebben en ik zou een Android phone hebben en ik zou incidenteel op de weg zijn, dan zou ik zeker van deze Google nav gebruik maken. Dus het lijkt me zeker een serieuze concurrent aan de onderkant van de markt. En de features die ze toevoegen hebben zeker waarde. Bovendien: wie klaagt er nou over een gratis product. Alles wat gratis is, is mooi. Voor de wat serieuzere autorijder, of degenen die een smartphone te klein vinden (ouderen) lijkt het me echter nog geen volwaardige oplossing. Het heeft ook de kwaliteit van gratis. Ik denk dat TomTom er slim aan doet om zich nog sterker te richten op het professionele segment (transportbedrijven e.d.) waar ook de fleetmanagement aan vast zit, logistieke planning, rittenadministratie, etc. Vanuit die positie kunnen ze hun merknaam hoog houden als de intelligentste op de weg. Wie herinnert zich nog de tijd dat Apple geen massaproduct was, maar als je bij een reclamebureau naar binnen liep dan zag je overal Macs staan. Daar hebben ze de reputatie "voor de professionals" mee opgebouwd. En toen ging iedereen die dingen kopen, omdat als je zo'n bak op je bureau hebt staan, dan voel je jezelf een professional.
Ik weet niet precies hoe het werkt. Ik heb geen android, kan alleen de websites naast elkaar leggen. Dan zie je op google maps enkel iets dat bij tomtom vergelijkbaar is met IQ routs. Historische gegevens dat noemen ze daar live maar is dus alles behalve live. Geloof dat de app wel extra live gegevens toevoegd maar hoe het werkt met files ontwijken weet ik niet. Kan me wel herinneren dat Google in eerdere persberichten expliciet aangaf dat de voorgestelde route niet altijd de snelste zal zijn . Tuurlijk zit hier kwaliteitsverschil in, tele atlas is hier al jaren mee bezig. Ik hoop (en denk) dat TomTom voor de android ook met een gratis navigatie versie komt. En dat ze vanuit die app extra diensten en advertenties verkopen. Uiteraard met enig onderscheid t.o.v. de betaalde app. Maar toch kwalitatief mooier dan de Google App. Zodat men op Android de google navigatie links laat liggen. Al is het alleen al om Google eens flink terug te pakken.
Ja, dat zou mooi zijn. Ze kunnen ook twee apps maken, een gratis TT basis app en een betaalde TT geavanceerde app. En vanuit gratis kun je upgraden... Een gratis, met hier en daar een advertentie en niet met alle tomtom technologie aan boord. Maar waar je wel los dingen aan kan toevoegen. Stel je hebt een hoop kids die dat downloaden (is toch gratis), die toch amper in de auto zitten, dus het vreet niet in op je normale omzet. Dan kun je vervolgens wel starwars-stemmen en dat soort dingen verkopen. Dat vinden ze wel wat waard, gewoon voor de leuk. Als je maar genoeg verkoopt voor een klein bedrag heb je ook leuke winst (zie angry birds) En de andere app is duurder (40-50 euro) en zit ramvol met alle technologie van tomtom, met een iets beter UI en zonder reclame.
justin_case schreef op 15 juli 2011 10:55 :
Ja, dat zou mooi zijn. Ze kunnen ook twee apps maken, een gratis TT basis app en een betaalde TT geavanceerde app. En vanuit gratis kun je upgraden...
Een gratis, met hier en daar een advertentie en niet met alle tomtom technologie aan boord. Maar waar je wel los dingen aan kan toevoegen. Stel je hebt een hoop kids die dat downloaden (is toch gratis), die toch amper in de auto zitten, dus het vreet niet in op je normale omzet. Dan kun je vervolgens wel starwars-stemmen en dat soort dingen verkopen. Dat vinden ze wel wat waard, gewoon voor de leuk. Als je maar genoeg verkoopt voor een klein bedrag heb je ook leuke winst (zie angry birds)
En de andere app is duurder (40-50 euro) en zit ramvol met alle technologie van tomtom, met een iets beter UI en zonder reclame.
Ja precies, tevens nog meer data voor hd traffic (wat weer een mooi selling point is voor inbouw). Neem toch aan dat zij met een antwoord zullen komen op die gratis Android navigatie. Dat kun je gewoon niet negeren. Links om of rechtsom moeten ze daar wat mee.
*Joris* schreef op 15 juli 2011 11:04 :
[...]
Ja precies, tevens nog meer data voor hd traffic (wat weer een mooi selling point is voor inbouw). Neem toch aan dat zij met een antwoord zullen komen op die gratis Android navigatie. Dat kun je gewoon niet negeren.
Links om of rechtsom moeten ze daar wat mee.
maar duurt het zo lang...dat is de punt..
ilko, er zijn twee mogelijkheden a) TT is gewoon rete-traag in het ontwikkelen van fatsoenlijke Android app b) Het duurt zo lang, omdat ze echt met iets bijzonders gaan komen. Wie durft het te zeggen? Denk dat zelf toch ook wel snappen dat het haast heeft. Ze zeggen 'dit najaar'. Laat ze eens opschieten en direct in september hiermee komen.
Je krijgt nu eenmaal vertraging als een autobouwer tegen je zegt, we hebben een deal als je het systeem binnen X tijd kunt leveren. Dan gaat al je capaciteit eerst daar naar toe. Zoals het nieuwe Android systeem voor de Mazda 5 wat nog komen gaat, en vermoedelijk ook nog wel andere inbouw contracten. MyTomTom loopt ook al weer een jaar vertraging op. Ze kunnen helaas niet sneller en dat is ****. Goddijn zei niet voor niets dat er 500 extra man aangenomen zal worden.
*Joris* schreef op 15 juli 2011 11:26 :
Je krijgt nu eenmaal vertraging als een autobouwer tegen je zegt, we hebben een deal als je het systeem binnen X tijd kunt leveren.
Dan gaat al je capaciteit eerst daar naar toe.
Zoals het nieuwe Android systeem voor de Mazda 5 wat nog komen gaat, en vermoedelijk ook nog wel andere inbouw contracten.
MyTomTom loopt ook al weer een jaar vertraging op. Ze kunnen helaas niet sneller en dat is ****.
Goddijn zei niet voor niets dat er 500 extra man aangenomen zal worden.
Over dit laatste, dat was en sigaar uit eigen doos die 500 man. Het was zo dat ze dit voor kort outsourcete in India, maar nu daar geen gebruik meer van willen maken en zelf 500 man willen aannemen hiervoor. Het zal iets besparen, maar daar geeft TT nooit antwoord op. En bovendien is het misleiding, maar op zijn minst onzorgvuldig van HG om dit zo te zeggen, want er worden er wellicht 500 uitgegooid en aan de aan de andere kant 500 aangenomen, per saldo neutraal. Op bol com een informatief interview met de benelux manager:weblog.bol.com/article/hoe-tomtom-het...
Dat mytomtom is wel erg belangrijk. want dan kun je binnen zijn tomtom bijvoorbeeld nieuwe kaarten kopen. Dat dit nu niet kan, is waardeloos. Maar ze gaan wel met iets goeds komen, waar ook derde partijen op kunnen ontwikkelen. Dat dan weer wel.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)