Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,550 10 mei 2024 17:35
  • -0,035 (-0,63%) Dagrange 5,550 - 5,625
  • 204.317 Gem. (3M) 274,5K

TOMTOM JULI 2016

5.132 Posts
Pagina: «« 1 ... 225 226 227 228 229 ... 257 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 tatje 22 juli 2016 18:18
    quote:

    JacobusJW schreef op 22 juli 2016 17:57:

    Mooi weekje, 5,81% erbij.
    Juist, een mooie week.

    Hoe komt ( mag niet meer zeggen tuig ) het grote geld nog aan aandelen Tom Tom.

    Ze maken de kleine aandeelhouder murf, door stijgingen met dalingen af te wisselen.

    Soms denken de kleintjes bij een stijging, zo nu hebben we alle ellende gehad, maar dan, knalt de koers weer omlaag en zien sommige kleintjes het niet meer zitten en verkopen, al dan niet gedwongen.

    Zo is het spel en zo zijn de regels.

    Heb me bij Tom Tom gezworen, ik koop voor mij een groot belang in Tom Tom, zonder geleend geld, kan dus altijd blijven zitten, ook rammen ze de koers naar 6 5 4 of 3. ( Wat natuurlijk niet leuk is )
    Een stijgende koers geeft veel energie en een dalende koers vreet energie.

    Ik ben en blijf gewoon van mening, dat Tom Tom voor de 2e keer door de bliksem kan worden getroffen.

    Bedank me bij de forumleden, die veel moeite in dit forum steken.

    Sluit deze week af, met stellingen van dik een jaar oud.

    Maar misschien beseffen we niet hoe actueel misschien NU.

    Wij willen de slag zelf maken, maar er kunnen zodanige marktwijzigingen plaatsvinden, dat we de slag NIET zelf kunnen maken.

    De ontknoping komt steeds dichterbij, waarheid als een koe :-)

    Gelukkig veel minder uren achter de PC.

    Al doende leert men :-)
  2. forum rang 6 Tom3 22 juli 2016 18:38
    quote:

    Hik schreef op 22 juli 2016 18:08:

    [...]

    Dus zelfs het binnenhalen van de eerste klant voor HD-Maps wordt niet breed uitgemeten, noch op de website gezet, via een persbericht. Het is bijna onthouden van informatie richting beleggers.
    Dat Jack rijdt op Tom2 HD maps weten we toch alleen maar van Twitter berichten. Kennelijk, in lijn met alle automotive contracten tot dusverre, moet Tom2 zwijgen als het graf. Zelfs de take rates van Volvo zijn geheim. Het is al een wonder dat het Volvo contract in de openbaarheid mocht komen. Als Tom2 voor Audi werkt zal ook Volvo interesse tonen. Verder moet ook met Bosch zo`n licentieovereenkomst zijn gesloten. Hun Adas werkt toch op basis van HD kaarten, waarom zouden ze in het verleden een samenwerkingsovereenkomst hebben gesloten? Waarom een Mobileye vrolijk rond mag toeteren dat ze over 5 jaar een alternatief systeem hebben ontwikkeld met BMW is voor mij een teken dat er hele hoop andere zaken (die we niet kennen) verhuld moeten worden. Audi is al minimaal 2 jaar bezig en heeft dus 7 jaar voorsprong op BMW, als dat systeem in 2021 inderdaad werkt.
  3. Koos99 22 juli 2016 19:15
    quote:

    Vici schreef op 22 juli 2016 18:05:

    Mooi artikel Tom3, van Audi zelf. Zoals HarrySnel terecht opmerkte, in het interview met Simon Hania op BNR wordt over meerdere Duitse autofabrikanten gesproken. Dus de opmerking van Harold "We have licensed for at least one customer this set of data" wordt alleen maar interessanter.
    Het zou ook kunnen zijn dat HG met die ene customer Bosch bedoelt, en dat via Bosch dit bij meerdere autofabrikanten operationeel aan het worden is.
  4. [verwijderd] 22 juli 2016 21:03
    quote:

    harrysnel schreef op 22 juli 2016 16:54:

    1 De eigendomsstructuur maakt TomTom tot een veredeld familiebedrijf. Deze structuur maakt het ook mogelijk dat er mensen worden aangesteld waar andere bedrijven hun neus voor op zouden halen. De CFO zou ik niet eens mijn boekhouding durven laten doen en IR had bij mij allang op straat gestaan om maar wat te noemen.

    Hoewel je verder wat mij betreft een punt hebt zou ik de CFO en Brisera (of ze nu wel of niet een vriend heeft) niet naar beneden halen. Die doen wat er binnen het bedrijf van ze gevraagd wordt binnen de regels. Ik zou ook conservatief boekhouden zoals TomTom doet; kosten zoveel mogelijk nemen en omzet pas als deze echt zeker is. Op die manier kun je intern mooie voorspellingen doen. Dat de beleggers (die alleen rendement op hun aandelen willen) dit niet leuk vinden is begrijpelijk maar vanuit het standpunt van de lange termijn aandeelhouder is dit geen probleem.
    Je zou denk ik je frustratie meer moeten richten op de accountant die aftekent op het jaarverslag. Als je vindt dat er verkeerd wordt boekgehouden, dan moet je de accountant aanspreken. Die is wellicht makkelijker benaderbaar.
  5. forum rang 6 Tom3 22 juli 2016 23:14
    quote:

    Hik schreef op 22 juli 2016 22:29:

    Volvo is still looking for collaborators. The Swedish carmaker needs expertise in software and cloud services and is looking into "various partnerships right now," CEO Hakan Samuelsson said.

    www.autonews.com/article/20160722/COP...
    Zou dus een overeenkomst met Tom2 kunnen zijn. Vreemd dat het bij Volvo niet synchroon loopt met de kaarten/services die Tom2 vanaf 2019 gaat leveren.
  6. [verwijderd] 23 juli 2016 04:11
    quote:

    Stom2 schreef op 22 juli 2016 21:03:

    [...]
    Hoewel je verder wat mij betreft een punt hebt zou ik de CFO en Brisera (of ze nu wel of niet een vriend heeft) niet naar beneden halen. Die doen wat er binnen het bedrijf van ze gevraagd wordt binnen de regels. Ik zou ook conservatief boekhouden zoals TomTom doet; kosten zoveel mogelijk nemen en omzet pas als deze echt zeker is. Op die manier kun je intern mooie voorspellingen doen. Dat de beleggers (die alleen rendement op hun aandelen willen) dit niet leuk vinden is begrijpelijk maar vanuit het standpunt van de lange termijn aandeelhouder is dit geen probleem.
    Je zou denk ik je frustratie meer moeten richten op de accountant die aftekent op het jaarverslag. Als je vindt dat er verkeerd wordt boekgehouden, dan moet je de accountant aanspreken. Die is wellicht makkelijker benaderbaar.
    Uit het voorzichtheidsprincipe zou dit juist de goede manier om de boekhouding te doen zijn. Maar ik weet ook niet alle precieze details.
  7. [verwijderd] 23 juli 2016 18:32
    quote:

    tatje schreef op 22 juli 2016 18:24:

    John de Mol.

    Heeft iets meer aandelen dan 5%.

    Waarom 5 plus.

    Onder de 5 krijgen we bericht van de AFM.

    Maar van 5 plus tot 10 min krijgen we geen bericht van de AFM.

    Het kunnen aandelen zijn van ons FORUM !

    Kies maar :-)
    Volgens mij heeft het met de grens van deelnemersvrijstelling te maken en niets met AFM.
  8. Oeps..! 23 juli 2016 21:27
    Wie hebben er belang bij dat Tom2 laag staat:

    - Bedrijven die Tom2 graag overnemen:
    Apple, Uber, Amerikaanse automakers, div Chinese partijen, Microsoft, eigenlijk te veel om op te noemen.

    - Concurrenten:
    Here, Google, Mobiley (hoe zwakker Tom2 aan de beurs staat des te beter voor hen)

    - Shorters:
    AHL partners, J.P Morgen, World Quant, Black Rock en nog diverse anderen

    - Partijen die graag een deelneming in Tom 2 hebben:
    (Dan kun je alle bedrijven, behalve de shorters, nogmaals opschrijven)

    Partijen die er belang bij hebben dat de koers hoog staat:
    -De eigenaren (daar ga ik tenminste van uit)
    -De aandeelhouders

    Conclusie: de kracht en de macht van het kamp die voordeel hebben bij een lage koers van Tom 2 is gigantisch groot.
    De partij die belang hebben bij een hoge koers kun je samenvatten als de "Calimeropartij"

    Als de founders besluiten het spel niet eerlijk te spelen is het snel gedaan. (Wat ik trouwens niet geloof)
    We zijn dus 100% afhankelijk van de founders.

    Ik begrijp dat Wies daar een beetje de zenuwen van krijgt.

    Prettig weekeinde
5.132 Posts
Pagina: «« 1 ... 225 226 227 228 229 ... 257 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links