Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,780 26 apr 2024 17:35
  • +0,205 (+3,68%) Dagrange 5,600 - 5,820
  • 475.734 Gem. (3M) 324,5K

TomTom Januari

3.929 Posts
Pagina: «« 1 ... 169 170 171 172 173 ... 197 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 25 januari 2016 18:12
    quote:

    scuderia FF schreef op 25 januari 2016 18:05:

    [...]

    dat denk ik ook, zeker aangezien ze ook door MS ingefluisterd worden

    ik ben wat van mijn apropos door de verklaring van Goddijn dat ze 5 jaar geleden wel kwetsbaar waren voor een mogelijke overname ( hij vergat er maar even bij te zeggen door hemzelf ) , maar dat dit thans helemaal niet aan de orde is en geen punt van overweging, tenminste als mijn Duits goed genoeg is.

    indien zo, dan hoop ik echt dat hij geen 2e Google doet , want Heinz gaat Here wel verzelfstandigen en die staan open ook voor Chinese deelneming en dan kan TT korte termijn wellicht winnen, maar dat is dan echt korte termijn en dan moet je je ook afvragen , wat is fact-finding en wat is longterm commitment van 3rd party ?

    ik ben positief op het aandeel TT, maar het is een ingewikkeld verhaal aan het worden, er wordt toch ge-jockeyed voor posities en wat is fictie en wat is werkelijk ?
    Dat was idd voor hemzelf (een smerige delisting tegen een prikkie door exit-boeven en hun dirty bank).

    Bij 5 miljard doet hij het denk ik niet, want die waarde komt er de komende jaren autonoom ook wel uit (de orders zijn binnen en de WPA-groei 2017-2020 wordt spectaculair; 2016 zal conform verwachting zijn).
    Bij ergens tussen de 5 en 10 miljard gaat het denk ik voor de Chinezen wel lukken. En als hij dat niet doet, dan weet je dat Apple/Uber deze waarde min of meer garandeert qua winstontwikkeling.

  2. Balimoney 25 januari 2016 18:12
    quote:

    Hik schreef op 25 januari 2016 12:06:

    [...]

    Zeg B_B. Als het aan mij ligt dan zou ik je willen vragen om even de moeite te nemen om december en januari nieuws van de verschillende draadjes te lezen? Het meeste wat je de laatste dagen post is al helemaal gefileerd (en op zijn minst besproken) door het forum. (Of begin een eigen draadje met losse flodders).
    Of is het je bedoeling om mensen te verontrusten? Jammer, ook dat gaat niet meer lukken vrees ik! Volgens mij staan alle neuzen weer allemaal dezelfde kant op en samen met Goddijn c.s. staan we op de voorplecht van zijn majestueuze jacht, frisse wind op te snuiven en van zins om hongeriger dan ooit nieuwe werelden te betreden.
    Laat maar Hik, B_B laat alleen maar scheten, communiceren doet hij niet aan.
  3. [verwijderd] 25 januari 2016 18:17
    quote:

    scuderia FF schreef op 25 januari 2016 18:05:

    want Heinz gaat Here wel verzelfstandigen en die staan open ook voor Chinese deelneming en dan kan TT korte termijn wellicht winnen, maar dat is dan echt korte termijn
    Ikke nietuh snappuh. Heinz heeft tot grote ergernis van de Chinezen HERE weggekaapt om geen belangrijke kennis te laten lekken naar Amerikanen en/of Chinezen. En nu zou Heins als eigenaar het opeens helemaal prima vinden als HERE-dochter vreemd gaat met de eerste de beste Aziaat?

    Ich denke nicht!
  4. [verwijderd] 25 januari 2016 18:27
    quote:

    xynix schreef op 25 januari 2016 18:17:

    [...]
    Ikke nietuh snappuh. Heinz heeft tot grote ergernis van de Chinezen HERE weggekaapt om geen belangrijke kennis te laten lekken naar Amerikanen en/of Chinezen. En nu zou Heins als eigenaar het opeens helemaal prima vinden als HERE-dochter vreemd gaat met de eerste de beste Aziaat?

    Ich denke nicht!
    Neen de weg-kaping was voor Big Tech uit de US, de Duitse auto Industrie wil niets liever dan in China, het is verdorie hun grootste markt, maar de Chinezen staan bekend overal de bid-books te bekijken en overal een offer op te doen, maar voor hen is een offer geen bieding, een offer is showing an interest for, dat betekend helemaal niet dat je het wilt hebben, je hebt interesse en daar hang je een prijskaartje aan, maar t betekend shit

    die interesse uit China van 4,5 miljard voor Here was niet verzonnen, die was echt, maar die Finnen wisten pas later dat een offer uit China, geen bieding is.

    ja we Globaliseren enkel nog niet in uitdrukkingen.
  5. [verwijderd] 25 januari 2016 18:56
    Hee B_B word jij niet heel klein beetje moe van jezelf? Ik in ieder geval wel van jou.
    Laat die berichten die je post nu maar gewoon staan, ook al slaan de als een tang op een varken.
    Het gevolg van het feit dat je je berichten weer weghaalt is dat we het draadje niet normaal kunnen volgen.
  6. [verwijderd] 25 januari 2016 19:53
    Apple's 'Project Titan' at crossroads, team in hiring freeze, source says
    By Sam Oliver
    Monday, January 25, 2016, 09:06 am PT (12:06 pm ET)

    Apple has placed a hiring freeze on the team responsible for the company's nascent automotive ambitions after executives became unhappy with the project's direction and progress, AppleInsider has learned

    The change was precipitated by a post-holiday progress review conducted by Apple design chief Jony Ive, according to a previously reliable source with knowledge of the team's activities. Ive is said to have "expressed his displeasure" with the group's headway.

    In all, Apple is believed to have more than 1,000 people working on Project Titan at sites both inside and outside of Cupertino. Hiring was so aggressive that Apple's poaching of engineering talent from Tesla is thought to have had a "big impact" on the Elon Musk-led company's ability to keep up with development of future vehicles.

    The news comes days after a report that Steve Zadesky, a longtime Apple engineering lead who was initially put in charge of Project Titan, would leave the company. It's not immediately clear whether Zadesky's departure — said to be for "personal reasons" — is related to the staffing restrictions.

    Apple's car initiative has seen multiple setbacks in recent months as the company works to meet an ambitious schedule that would have final engineering completed by 2019.

    In September, AppleInsider learned that manufacturing issues had forced Apple to consider partnering with an established automaker. The company is thought to have spoken with BMW about a tie-up that could involve using BMW's electric i3 model as a development platform, though the German marque is seemingly reluctant to enter into such an agreement.

    Apple is said to be particularly interested in BMW thanks to the company's willingness to move beyond traditional approaches to carmaking with the i3.
  7. [verwijderd] 25 januari 2016 19:57
    quote:

    scuderia FF schreef op 25 januari 2016 18:05:

    [...]

    dat denk ik ook, zeker aangezien ze ook door MS ingefluisterd worden

    ik ben wat van mijn apropos door de verklaring van Goddijn dat ze 5 jaar geleden wel kwetsbaar waren voor een mogelijke overname ( hij vergat er maar even bij te zeggen door hemzelf ) , maar dat dit thans helemaal niet aan de orde is en geen punt van overweging, tenminste als mijn Duits goed genoeg is.

    indien zo, dan hoop ik echt dat hij geen 2e Google doet , want Heinz gaat Here wel verzelfstandigen en die staan open ook voor Chinese deelneming en dan kan TT korte termijn wellicht winnen, maar dat is dan echt korte termijn en dan moet je je ook afvragen , wat is fact-finding en wat is longterm commitment van 3rd party ?

    ik ben positief op het aandeel TT, maar het is een ingewikkeld verhaal aan het worden, er wordt toch ge-jockeyed voor posities en wat is fictie en wat is werkelijk ?
    Is toch juist een teken van kracht als Goddijn zegt dat tomtom master of its own destiny is. En niet onder druk gezet kan worden om overgenomen te worden...

    Een jaar of 5 geleden zat tomtom nog in de perfect storm. De technologie was opgebouwd in een niet-connected tijd en moest omgebouwd worden om mee te kunnen in een connected tijd, met mobiel internet en cloud diensten. In die tijd was er bovendien een flinke crisis gaande die maar voort duurde. Gedoe met de PIGGS en wat we allemaal wel niet hebben meegemaakt.

    Het bestuur van tomtom heeft toen de keuze gemaakt om de transitie zelf te gaan doormaken. Transitie is ook het woord dat tomtom zelf in 2011 introduceerde. Op dat moment hebben ze ook een afschrijving gedaan op tele atlas. Wetende dat de technologie vernieuwd zou worden binnen 5 jaar, werd ook de economische levensduur van sommige bedrijfsmiddelen verkort. Op dit moment is tomtom precies over op het nieuwe platform en is het oude platform afgeschreven.

    tegelijkertijd in 2011 begon ook de samenwerking met Apple. Mogelijk ook als onderdeel van de strategische herorientatie. Die samenwerking werd pas ruim een jaar later bekend maar was al heel lang in voorbereiding. Dit hebben we toen ook op basis van meerdere bronnen kunnen nagaan. TomTom had een team bij Apple in San Francisco aan het werk.

    In het bericht van vandaag, niet uit de mond van goddijn opgetekend maar wel hoe de journalist het ziet:

    TomTom isn’t the first company to face disruption from Apple and Google, but it has cultivated a certain “if you can’t beat em, join ’em” mentality that others would have refused to consider. Apple ditched Google Maps in 2012 as its default map app, and signed an agreement with TomTom to use its mapping data as the backbone of Apple Maps. The partnership continues and the TomTom logo is still prominent within Apple Maps today. www.theaustralian.com.au/business/tec...

    Destijds is ook wel eens aan Goddijn gevraagd of tomtom zelfstandig blijft en toen was het antwoord dat die intentie er wel was, maar dat er nog veel moest gebeuren (transitie) en dat dat als gevolg daarvan niet met zekerheid te zeggen was. Dat werd toen gezien als "tomtom rijdt zich in de etalage", maar ik denk dat het gewoon een eerlijk antwoord was dat door beleggers anders werd geinterpreteerd. By the way en van horen zeggen... een jaar of drie geleden, wilde BMW tomtom hebben. Toen wilde Goddijn ook zelf verder met hun plan.

    De opmerking die hij NU maakt dat tomtom zelfstandig wil blijven en kan blijven is dus een teken van kracht.

  8. [verwijderd] 25 januari 2016 20:03
    quote:

    *Justin* schreef op 25 januari 2016 19:57:

    [...]

    Is toch juist een teken van kracht als Goddijn zegt dat tomtom master of its own destiny is. En niet onder druk gezet kan worden om overgenomen te worden...

    Een jaar of 5 geleden zat tomtom nog in de perfect storm. De technologie was opgebouwd in een niet-connected tijd en moest omgebouwd worden om mee te kunnen in een connected tijd, met mobiel internet en cloud diensten. In die tijd was er bovendien een flinke crisis gaande die maar voort duurde. Gedoe met de PIGGS en wat we allemaal wel niet hebben meegemaakt.

    Het bestuur van tomtom heeft toen de keuze gemaakt om de transitie zelf te gaan doormaken. Transitie is ook het woord dat tomtom zelf in 2011 introduceerde. Op dat moment hebben ze ook een afschrijving gedaan op tele atlas. Wetende dat de technologie vernieuwd zou worden binnen 5 jaar, werd ook de economische levensduur van sommige middelen verkort. Op dit moment is tomtom precies over op het nieuwe platform en is het oude afgeschreven.

    Ik denk tegelijkertijd dat de samenwerking met Apple toen begon. Die werd pas anderhalf jaar later bekend maar was al heel lang in voorbereiding. Dit hebben we toen ook op basis van meerdere bronnen kunnen nagaan. TomTom had een team bij Apple in San Francisco aan het werk.

    In het bericht van vandaag, niet uit de mond van goddijn opgetekend maar wel hoe de journalist het ziet:
    TomTom isn’t the first company to face disruption from Apple and Google, but it has cultivated a certain “if you can’t beat em, join ’em” mentality that others would have refused to consider. Apple ditched Google Maps in 2012 as its default map app, and signed an agreement with TomTom to use its mapping data as the backbone of Apple Maps. The partnership continues and the TomTom logo is still prominent within Apple Maps today. www.theaustralian.com.au/business/tec...

    Destijds is ook wel eens aan Goddijn gevraagd of tomtom zelfstandig blijft en toen was het antwoord dat die intentie er wel was, maar dat er nog veel moest gebeuren (transitie) en dat dat als gevolg daarvan niet met zekerheid te zeggen was. Dat werd toen gezien als "tomtom rijdt zich in de etalage", maar ik denk dat het gewoon een eerlijk antwoord was dat door beleggers anders werd geinterpreteerd. By the way en van horen zeggen... een jaar of drie geleden, wilde BMW tomtom hebben. Toen wilde Goddijn ook zelf verder met hun plan.

    De opmerking die hij NU maakt dat tomtom zelfstandig wil blijven en kan blijven is dus een teken van kracht.

    Eens, we staan aan de vooravond van explosieve winstgroei. TomTom is schuldenvrij, kerngezond en heeft met het nieuwe real-time platform + RoadDNA goud in handen.
    Desalniettemin zou het verstandig zijn om de huidige verborgen waarde (minimaal 30 euro per aandeel) te ontsluiten door opsplitsing/verzelfstandiging in 3 delen (Maps, Telematics, Consumer). Daarmee kan de groei in een hogere versnelling komen.
  9. [verwijderd] 25 januari 2016 20:06
    Dat is niet wat ik zei, gb. Ik denk niet dat tomtom aan de vooravond staat van explosieve winstgroei. Maar wel dat het een stabiel bedrijf is geworden met een toekomst. Alle vier de divisies gaan dit jaar omzetgroei laten zien. Hefboom qua winstgroei (leverage) blijft nog even achterwege, door toenemende investeringen en werk voor nieuwe klanten. Wat op zich ook een goed teken is.
3.929 Posts
Pagina: «« 1 ... 169 170 171 172 173 ... 197 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links