Mick75 schreef op 24 september 2015 13:49:
Iedereen met gezond verstand wist dat de opgegeven verbruikswaarden niet strookten met de werkelijkheid tenzij men de wind van achteren mee had. Iedereen die een beetje mee is met de actualiteiten van de laatste jaren, weet dat autofabrikanten hun waarden berekenen in ideale test situaties, waarbij roosters worden afgeplakt om zo min mogelijk weerstand te hebben.
Ik heb mijn bedenkingen bij de oprechtheid van de Amerikanen.
Zij formuleerden extreem strenge emissie eisen voor dieselauto's (de producten van Europese fabrikanten) en lieten de eisen voor benzineauto's (de producten van Amerikaanse fabrikanten) nagenoeg ongemoeid.
De EPA, die de strenge eisen voor dieselauto's in Amerika formuleerde, liet VW 6 jaar lang aanmodderen om vervolgens na deze periode "bij toeval" een enorme monsterboete op te kunnen leggen, toevallig nu Europa een eindelijk een economisch herstel laat zien. Zelfs de NOS kon eenvoudig verklaren hoe eenvoudig de EPA tests te omzeilen waren. Wie gelooft dat de EPA zelf al niet jaren wist dat dieselautofabrikanten aan het sjoemelen waren, is volgens mij naief.
Amerika speelt keiharde handelsoorlog met Europa en de rest van de wereld. Ze hebben als eerste, vanaf 2008, enorm veel geld bijgedrukt om de economie van de VS sneller te laten herstellen dan die van Europa. Nu Europa en China dat truucje doorkregen, gaan de Amerikanen kritiek uiten op Europa en China hen verwijtende een valuta oorlog te beginnen.
Om nog maar te zwijgen van alle andere ellende die de VS in Europa geiniteerd heeft (financiële crisis door Lehman en Amerikaanse rommelhypotheken, vluchtelingencrisis door IS vanwege Chaos in Irak, handelsoorlog Rusland, etc.)