Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,620 17 mei 2024 17:35
  • +0,065 (+1,17%) Dagrange 5,510 - 5,635
  • 225.292 Gem. (3M) 278,3K

Goddijn: TomTom is te koop

59 Posts
Pagina: «« 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 1 juli 2015 14:20
    quote:

    *Justin* schreef op 1 juli 2015 14:13:

    [...]

    Masternaut is net zo groot als TomTom Telematics en vergelijkbaar product alleen waar TT sterk is op Europese vasteland zijn zij dat in de UK en Ierland. Samen hebben ze 1.000.000 subscriptions, terwijl ze nu beiden leidend zijn met rond de 500.000 per bedrijf. Als ze samen de 1 miljoen bereiken kunnen ze alle andere spelers uit de markt drukken, wegens de schaalvoordelen van SaaS.

    De eigenaar van Masternaut is summit partners, dus dan praat je wel over private equity
    en.wikipedia.org/wiki/Masternaut
    Je moet geen zaken willen doen met private equity. Grote ratten!
  2. [verwijderd] 1 juli 2015 14:27
    quote:

    yinx schreef op 1 juli 2015 14:16:

    [...]

    Het lijkt me als de dga's willen cashen, dat ze het hele bedrijf verkopen. Dit in delen verkopen, lijkt me niet zo'n strak plan voor de zittende aandeelhouders. Voor Corinne is best wel een ander leuk speeltje te vinden. Een start-up?

    Stel dat dit scenario uitkomt en voor die 2 onderdelen 3 of 4 miljard euro wordt betaald. Dan blijft alleen consumer beursgenoteerd. Wanneer TT besluit een superdividend uit te keren van 25 tot 50%, meer gaat het echt niet worden. Dan blijft er een aanzienlijke som achter in het bedrijf voor investeringen en aquisities. Daarnaast moeten deze gelden nog maar zo worden besteed, dat het een hoog rendement oplevert. Dat laatste moet zich nog maar bewijzen.

    Dit alles heeft impact op de koers. Tevens heeft een superdividend ook consekwenties voor de langlopende opties, ook niet echt ideaal voor al die strategieen die ik hier langs zie komen.

    Daarnaast leeft dit opknip scenario meer op dit forum, dan dat ik kan konkluderen uit uitspraken van de dga's.

    Maar zoals altijd, laat ik me graag verrassen. En nog steeds is niets wat het lijkt. Ook deze case niet.

    Er is geen reden waarom de drie Duitse fabrikanten de consumer divisie willen hebben. Die zou je dan apart naar de beurs kunnen brengen. Een IPO dus. De overnemers kunnen ook TT als 1 geheel kopen en daarna onderdelen afstoten. Ze kunnen het zelfs aan Goddijn en Co terugverkopen, dan is het een familiebedrijf dat niet beursgenoteerd meer is. Hebben ze ook direct hun delisting gedaan...
  3. yinx 1 juli 2015 14:37
    quote:

    *Justin* schreef op 1 juli 2015 14:27:

    [...]

    Er is geen reden waarom de drie Duitse fabrikanten de consumer divisie willen hebben. Die zou je dan apart naar de beurs kunnen brengen. Een IPO dus. De overnemers kunnen ook TT als 1 geheel kopen en daarna onderdelen afstoten. Ze kunnen het zelfs aan Goddijn en Co terugverkopen, dan is het een familiebedrijf dat niet beursgenoteerd meer is. Hebben ze ook direct hun delisting gedaan...
    Het gaat me ook niet zozeer om wie de eventuele koper zou zijn, maar meer om de exitstrategie. En die exitstrategie zie ik als een verkoop van het gehele bedrijf en niet delen ervan aan diverse partijen.

    Thats all. Zo eenvoudig zullen ze het zichzelf willen maken...... en dan een exit via de rode loper.. naar de onwoelige baren.

    YinX

    Btw die opties van de dga's kunnen dagelijk worden omgezet in aandelen. Van omzetten naar aandelen naar verkoop dat kan binnen een split second ;-).
  4. [verwijderd] 1 juli 2015 14:44
    quote:

    gerrit 69 schreef op 1 juli 2015 14:39:



    10 jaar geleden werd het aandeel TomTom ge-introduceert op een koers van € 17,50
    Bij een serieus overnamebod zou dat wel eens een koers kunnen zijn waarop beleggers voor zullen tekenen na jarenlange duffe koers ellende.

    Wat mijn betreft een prima prijs €17,50.
    Uiteraard is het nog mooier te denken aan veel hogere koersen die vanuit rekenarij goed zijn te onderbouwen. ECHTER! het is life in the fastlane in technology land.
    Voor je weet komt er een disruptive kink in de kabel over 1 of 2 jaar en denk je: was het toen maar..
  5. [verwijderd] 1 juli 2015 16:38
    @ Justin

    1. En over een nieuwe CEO wordt met geen enkele woord gerept .....?

    2. En Waarom in een Duitsblad weer laten interviewen?

    3. En over het "Boekenonderzoek" ook geen woord ....?

    4. We denken aan Aandeelhouderswaarde van Hunzelf bedoeld hij .... ?

    5. Ze noemen alleen zijn 11%, maar vergeten dat hij ook een wederhelft heeft met 11% .... ?

    6. Genoeg geïnteresseerden .... Tja D... "consortium" = ook meer dan 1 partij!?

    7. HG is pas 55 jaar, maar lijkt 65+ en wil toch wel cashen .... ?

    Conclusie, ondanks een paar nieuwe bevestigingen orkestreren 'zij' de koers rond 10,40???

    Je zou zowaar Gek worden van al die KiekeBoetjes terwijl het zo simpel is ....

    JA oder Nein!!!

    Korttom(tom), relaxen jongens, het is potver ...tropisch in dit Kikkerlandje, en denk aan je bloeddruk en lichamelijke en geestelijke gesteldheid, veel water zuipen en de boel nat houden .... en vergeet jullie (Plas) Pillen niet in te nemen ...

    Groeten en Sterkte!

    Ciao!
  6. harrysnel 1 juli 2015 16:53
    quote:

    *Justin* schreef op 1 juli 2015 13:18:

    Helaas was ik vandaag de hele ochtend druk. Ik heb het artikel in Handelsblatt gelezen en eigenlijk geeft Goddijn gewoon aan dat TomTom te koop is.

    ----

    Einem Übernahmeangebot stünde er wohl nicht von vornherein ablehnend gegenüber. „Wir haben die Interessen der Investoren im Blick“, meint der Manager.

    Een overnamebod staan we niet op voorhand negatief tegenover.
    We merken interesse vanuit investeerders, zegt de CEO.
    De tweede zin lees ik anders. Daar staat volgens mij: "we houden rekening met de belangen van de investeerders" (lees: aandeelhouders van TT). Sluit aan op de eerste zin dat Goddijn een overnamebod op voorhand niet uitsluit.

    @vriend Johan: goede tip om het hoofd koel te houden:). Dank ook voor de nominatie om het volgende weekdraadje te openen maar ik heb deze eer reeds gehad. De draadjes-commissie zal uitspraak doen over de opener. Wens ik je een goede vakantie, geniet ervan!
  7. [verwijderd] 1 juli 2015 18:12
    quote:

    Johan@61 schreef op 1 juli 2015 17:20:

    @Harrysnel

    Dank voor je reactie.

    Helaas heb ik je draadje niet kunnen vinden, het verbaasde mij al dat je nog niet genomineerd was, is ook moeilijk scrollen door alles heen :-)

    In dit geval moet de Commissie het maar beslissen!

    Ciao!

    Is groeibriljant misschien een goed idee?
  8. Juun 1 juli 2015 18:40
    quote:

    Dokus_ schreef op 1 juli 2015 18:33:

    6 Jaar lang hoop ik dat hij de toko verkoopt voor 15 of 20 eu. En nu hoop ik dat hij nog 2 jaar doorgaat vanwege het enorme potentieel...(20 eu is een lachertje over 2 jaar) en gaat ie verkopen...pffff
    Nergens staat dat ie gaat verkopen en ik denk ook niet dat ie gaat verkopen. Wel denk ik dat ie zo verstandig is om derden (bijvoorbeeld Duitse autobouwers) deel te laten nemen in een deel van de onderneming. Maar zo'n autobouwer heeft natuurlijk geen zin in een Bandit, dus kan ik me voorstellen dat de onderneming gesplitst wordt. In plaats van 1 notering, 2 noteringen, zodat Duitse autobouwers alleen maar deelnemen in dat deel waar ze belang bij hebben.
  9. [verwijderd] 1 juli 2015 20:20
    quote:

    Girakian2 schreef op 1 juli 2015 18:12:

    [...]
    Is groeibriljant misschien een goed idee?
    Bizar! Is Groeibriljant nog niet geweest? Onvoorstelbaar. Wat kunnen wij met zijn allen toch ongelofelijke blinde vlekken hebben. Zou je het willen doen GB?

    Ik vind de nieuwsgaring van Justin weer helemaal klasse. 2 AB's gegeven. De analyses vind ik soms net een tikje te gekunsteld. Ik ga vrijwel 100% zeker uit van een ASML deelname model in TomTom Traffic services (met de Duitsers! en mogelijk ook Apple), en mogelijk iets soortgelijks, of volledige verkoop van Telematics. Als BMW via mini inderdaad een (elektrische?!) Apple car gaat bouwen ligt een 4 partijen deelname wel erg voor de hand. Daarbij ga ik wel nog steeds uit van een controlerend belang voor het restant van TomTom in het nieuwe TomTom Traffic services. Het moge duidelijk zijn dat ik daar ook HD-maps onder zie vallen.

    Ik kan mij simpelweg niet voorstellen dat de founders zich tijdens de oogstfase volledig zouden willen terugtrekken uit hun levenswerk, dat nog maar aan het begin van de echte ontplooiing staat. Dat is te koel rationeel. Dit zijn gepassioneerde mensen die een verhaal te vertellen hebben aan volgende generaties.

    Het zou zijn alsof je een viool gebouwd zou hebben en daar dan niet op zou willen (laten?) spelen, maar dat je hem via Ebay verkoopt aan de eerste de beste Chinees die er een mooie prijs voor biedt. Dat klopt gewoon niet!
  10. loesje62 1 juli 2015 20:31
    quote:

    yinx schreef op 1 juli 2015 14:37:

    [...]

    Het gaat me ook niet zozeer om wie de eventuele koper zou zijn, maar meer om de exitstrategie. En die exitstrategie zie ik als een verkoop van het gehele bedrijf en niet delen ervan aan diverse partijen.

    Thats all. Zo eenvoudig zullen ze het zichzelf willen maken...... en dan een exit via de rode loper.. naar de onwoelige baren.

    YinX

    Btw die opties van de dga's kunnen dagelijk worden omgezet in aandelen. Van omzetten naar aandelen naar verkoop dat kan binnen een split second ;-).
    Ik weet niet,, maar ik vind dat je een verwarrende nickname hebt,,,, (yinx)
    ben jij nu xynix of,,,?

    Tip . Voeg een cijfertje toe.

    Loesje
59 Posts
Pagina: «« 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links