Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,605 3 mei 2024 17:35
  • -0,015 (-0,27%) Dagrange 5,580 - 5,740
  • 375.660 Gem. (3M) 296,4K

Nokia HERE te koop

4.995 Posts
Pagina: «« 1 ... 132 133 134 135 136 ... 250 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Leiwand 19 juni 2015 02:03
    Alhoewel ik TT reeds volg vanaf eind 2009 heb ik nooit een entry in een draadje geschreven. De TT draadjes bevatten een enorme hoeveelheid aan deskundige informatie, ideeen en suggesties. De ijver waarmee content op de draadjes geschreven wordt - bijna 24 uur - is grenzeloos. Echter vind ik 17/18 draadjes te veel en maakt het onderwerp TomTom onoverzichtelijk. Ook de draadjes zelf bevatten veel te veel "draadjes vervuiling". Iedereen die in de draadjes schrijft zou zich af moeten afvragen of zijn entry voor de lezers nuttig is, nieuwe inzichten geeft etc etc voor wat betreft TomTom. Ik wil hier geen voorbeelden noemen, maar ik denk dat iedereen weet wat ik bedoel.

    Wat Nokia betreft denk ik dat de veiling eerlijk zal verlopen. Geen geo en/of emotionele voordelen zal hebben bij de bepaling van de uiteindelijke koper. Ik zie dat als volgt.: Nokia+Alu is de grootste netwerk producent ter wereld. Nokia heeft ook een mega schuld. Daarom hebben ze een groot afzet gebied nodig. Als Nokia enigszins een koper voortrekt b.v. West-Europa om wat voor redenen dan ook, denk ik dat China - Baidu, Tenscent, Alibaba etc - dat niet leuk vindt. Dat zou voor Nokia heel vervelend uit kunnen pakken.
  2. [verwijderd] 19 juni 2015 06:15
    quote:

    *Justin* schreef op 18 juni 2015 23:57:

    [...]
    Ik was ff niet hier, want de artikelen "Google is a traitor" en "Google is a thief" aan het lezen

    www.linkedin.com/pulse/google-traitor...
    www.linkedin.com/pulse/google-thief-r...

    Weer goed leesvoer van Roger Lanctot
    Zeker goed leesvoer. Natuurlijk niet zo diepzinnig als de posts van RABO c.s., maar toch een vette AB!! ;-)
  3. [verwijderd] 19 juni 2015 06:20
    quote:

    Leiwand schreef op 19 juni 2015 02:03:

    Alhoewel ik TT reeds volg vanaf eind 2009 heb ik nooit een entry in een draadje geschreven. De TT draadjes bevatten een enorme hoeveelheid aan deskundige informatie, ideeen en suggesties. De ijver waarmee content op de draadjes geschreven wordt - bijna 24 uur - is grenzeloos. Echter vind ik 17/18 draadjes te veel en maakt het onderwerp TomTom onoverzichtelijk. Ook de draadjes zelf bevatten veel te veel "draadjes vervuiling". Iedereen die in de draadjes schrijft zou zich af moeten afvragen of zijn entry voor de lezers nuttig is, nieuwe inzichten geeft etc etc voor wat betreft TomTom. Ik wil hier geen voorbeelden noemen, maar ik denk dat iedereen weet wat ik bedoel.

    Wat Nokia betreft denk ik dat de veiling eerlijk zal verlopen. Geen geo en/of emotionele voordelen zal hebben bij de bepaling van de uiteindelijke koper. Ik zie dat als volgt.: Nokia+Alu is de grootste netwerk producent ter wereld. Nokia heeft ook een mega schuld. Daarom hebben ze een groot afzet gebied nodig. Als Nokia enigszins een koper voortrekt b.v. West-Europa om wat voor redenen dan ook, denk ik dat China - Baidu, Tenscent, Alibaba etc - dat niet leuk vindt. Dat zou voor Nokia heel vervelend uit kunnen pakken.
    Die "China niet voor het hoofd stoten" gedachte heb ik hier niet eerder gezien en is wat mij betreft een boeiende toevoeging aan de discussie. AB.

    Wil je wat meer kwijt van hoe jij in TomTom staat? Vanuit welke achtergrond?
  4. MSN 19 juni 2015 07:25
    quote:

    xynix schreef op 19 juni 2015 06:20:

    [...]
    Die "China niet voor het hoofd stoten" gedachte heb ik hier niet eerder gezien en is wat mij betreft een boeiende toevoeging aan de discussie. AB.

    Wil je wat meer kwijt van hoe jij in TomTom staat? Vanuit welke achtergrond?
    Goedemorgen!

    Ik denk niet dat dit zo werkt. Ook als ik iemand het meer gun dan de ander wil dat niet direct zeggen dat je business helemaal vervalt. Netwerk en maps staan los van elkaar en betreft in grote lijnen ook verschillende partijen. Ik verwacht niet dat Nokia een partij voortrekt, maarde Duitsers hebben wel en dik voordeel in de hele situatie. Partijen kunnen rustig een miljard meer bieden wanneer er van de Duitsers de intentie is om bij HERE te blijven. De Duiters zullen deze intentie niet geven omdat ze de kaarten zelf zo goedkoop mogelijk willen hebben.

    Maar alles is mogelijk!
  5. Leiwand 19 juni 2015 10:38
    Wat info over mijn persoon: Eind 2010 - 2009 in mijn vorige entry is niet correct - begon ik TT te volgen. Februari 2011 heb 5000 stukjes TT voor €7,68 gekocht en de gehele rit ben ik blijven "hangen". Tot de dag van vandaag.
    Ik ben zeker niet deskundig op economisch gebied. Heb de geschiedenis van de IT meegemaakt en als techneut stond ik altijd in de "debug-mode" n.l. het zorgen dat de klanten op de mainframes 7x24 gebruik konden maken van de geboden service.

    Wat betreft China geloof ik zeker dat het een rol speelt. China is een gesloten land. Chinezen investeren buiten China infrastructuur, nuts bedrijven - ja eigenlijk alles. Andersom is China voor soortgelijke investeringen van buitenstaanders in China zelf gesloten.

    Zomaar een voorbeeld in Griekenland:
    www.elsevier.nl/Buitenland/blogs/2014...

    Nokia heeft een afzetmarkt nodig en China is een grote afzetmarkt. Daarom verbaast het me dat ze überhaupt bij een veiling voorkeuren uitspreken.
  6. [verwijderd] 19 juni 2015 10:47
    quote:

    Leiwand schreef op 19 juni 2015 10:38:

    Wat info over mijn persoon: Eind 2010 - 2009 in mijn vorige entry is niet correct - begon ik TT te volgen. Februari 2011 heb 5000 stukjes TT voor €7,68 gekocht en de gehele rit ben ik blijven "hangen". Tot de dag van vandaag.
    Ik ben zeker niet deskundig op economisch gebied. Heb de geschiedenis van de IT meegemaakt en als techneut stond ik altijd in de "debug-mode" n.l. het zorgen dat de klanten op de mainframes 7x24 gebruik konden maken van de geboden service.

    Wat betreft China geloof ik zeker dat het een rol speelt. China is een gesloten land. Chinezen investeren buiten China infrastructuur, nuts bedrijven - ja eigenlijk alles. Andersom is China voor soortgelijke investeringen van buitenstaanders in China zelf gesloten.

    Zomaar een voorbeeld in Griekenland:
    www.elsevier.nl/Buitenland/blogs/2014...

    Nokia heeft een afzetmarkt nodig en China is een grote afzetmarkt. Daarom verbaast het me dat ze überhaupt bij een veiling voorkeuren uitspreken.
    Leuk om wat meer van je te weten. AB.
  7. Bosporus 19 juni 2015 11:49
    quote:

    Leiwand schreef op 19 juni 2015 10:38:

    Nokia heeft een afzetmarkt nodig en China is een grote afzetmarkt. Daarom verbaast het me dat ze überhaupt bij een veiling voorkeuren uitspreken.
    De exacte reden laat zich natuurlijk gissen, maar de reden dat ze een veiling hebben ingesteld kan te maken hebben dat ze hun "relaties" (lees: consortium) niet tegen de hoofd willen stoten?
    Ik vind het overigens goed gevonden, want zo had ik er niet naar gekeken. Geeft mij weer extra inzichten dat een deal met de Chinezen meer voor de hand ligt. Jullie Here en voorwaarde dat wij (Nokia-Alcatel Lucent) de Chinese markt kunnen betreden.
  8. [verwijderd] 19 juni 2015 11:59

    de Mappen makers en de Auto bedrijven zitten hier hand in hand er is een enorme uitwisseling van informatie en techniek, dat gaan die Duitsers nooit delen met de Chinezen, ze willen het niet eens delen met de Amerikanen

    er gaan hier 100 en 1 clausules opstaan, indien de Chinezen 5 miljard bieden, komt er na leegloop en restitutie een afrekening voor NOK die dik in de papieren kan lopen, hadden ze beter nu met clean-sheet aan de Duitsers kunnen verkopen.

    Dat staat dan ook mi te gebeuren 3,5 miljard, NOK blijft met een minderheid zitten ( de aandeelhouder tevreden ) en wellicht dat iemand er nog bijkomt voor wat cash bij te lappen.
  9. forum rang 6 Tom3 19 juni 2015 12:14
    quote:

    R8GT schreef op 19 juni 2015 11:59:

    de Mappen makers en de Auto bedrijven zitten hier hand in hand er is een enorme uitwisseling van informatie en techniek, dat gaan die Duitsers nooit delen met de Chinezen, ze willen het niet eens delen met de Amerikanen

    er gaan hier 100 en 1 clausules opstaan, indien de Chinezen 5 miljard bieden, komt er na leegloop en restitutie een afrekening voor NOK die dik in de papieren kan lopen, hadden ze beter nu met clean-sheet aan de Duitsers kunnen verkopen.

    Dat staat dan ook mi te gebeuren 3,5 miljard, NOK blijft met een minderheid zitten ( de aandeelhouder tevreden ) en wellicht dat iemand er nog bijkomt voor wat cash bij te lappen.

    @R8GT,
    Waarom zou Nokia het niet aan de Chinezen op "As is, where is" basis kunnen verkopen denk je? Denk dat ze alleen terug schrikken voor alle potentiele politieke issues rondom zo'n verkoop aan China Inc. Enig idee waarom je niets meer verneemt over de Amerikanen? Uber zal zijn ambities toch niet hebben verlaten?
  10. [verwijderd] 19 juni 2015 12:35


    Lenovo heeft echt geprobeerd om BBRY te mogen overnemen, enkel in zeer aangepaste vorm was er wellicht een mogelijkheid. ( ze mochten enkel die waardeloze handsets hebben )

    denk dat de politiek zeker een invloed heeft, de Chinezen willen de Amerikanen evenaren voor big Tech, ik zie dit niet zo 1,2,3 gebeuren.

    Uber kan het zeker kopen, zo ook FB, of MSFT, of Yahoo, IBM wie dan ook, maar AliBaba ligt al anders.

    we gaan het snel genoeg weten, want ook al zal het nog maanden duren voordat pen op papier staat, er zal zeker een indicatie zijn voor wie in de race zit.

  11. forum rang 6 Tom3 19 juni 2015 12:58
    quote:

    R8GT schreef op 19 juni 2015 12:35:

    Lenovo heeft echt geprobeerd om BBRY te mogen overnemen, enkel in zeer aangepaste vorm was er wellicht een mogelijkheid. ( ze mochten enkel die waardeloze handsets hebben )

    denk dat de politiek zeker een invloed heeft, de Chinezen willen de Amerikanen evenaren voor big Tech, ik zie dit niet zo 1,2,3 gebeuren.

    Uber kan het zeker kopen, zo ook FB, of MSFT, of Yahoo, IBM wie dan ook, maar AliBaba ligt al anders.

    we gaan het snel genoeg weten, want ook al zal het nog maanden duren voordat pen op papier staat, er zal zeker een indicatie zijn voor wie in de race zit.

    De positie van Nokia is dus niet zo rooskleurig als wij hier allemaal veronderstellen. De Duitsers willen liever een deal met Tom2, die ze inmiddels a la Garmin bij Navteq, al rond hebben, denk ik en de Amerikanen leunen achterover wetende dat China wel mag bieden maar het niet gegund krijgen.
  12. rutgervh 19 juni 2015 13:06
    quote:

    Tom3 schreef op 19 juni 2015 12:58:

    [...]

    De positie van Nokia is dus niet zo rooskleurig als wij hier allemaal veronderstellen. De Duitsers willen liever een deal met Tom2, die ze inmiddels a la Garmin bij Navteq, al rond hebben, denk ik en de Amerikanen leunen achterover wetende dat China wel mag bieden maar het niet gegund krijgen.
    Werkt dat zo? Het lijkt me toch niet echt voor de hand liggen om te bieden voordat je bent nagegaan of je wel volgens de politieke toestand HERE mag overnemen. Ze zijn zelfs zover gegaan dat ze de aandelenhandel hebben stopgezet. Dat lijkt me best een slechte bedrijfsvoering als ze dan nog te horen krijgen dat ze HERE helemaal niet mogen overnemen.

    Aan die andere kant, het kan allemaal onderdeel van een groots spel zijn.

    Rutger
  13. [verwijderd] 19 juni 2015 13:09

    @ Tom, er is natuurlijk wel een reden dat NOK zo tegen die Duitsers slijmt, maar ook dat is een 2 baan weg

    wij hebben het toch niet in de hand we gaan t wel zien.
    Rabo heeft wat dat betreft een goede post op zijn eigen draadje gezet, ik kan me daar wel in vinden.
    hij is positief, ziet ook dat het nodige al verdisconteert is en stelt ook, nou laat maar eens wat van die mooie winstverwachting zien en dan kunnen we richtig de 15 euro.

    let wel, je moet je ook altijd afvragen

    wat heeft straks voor sentiment meer weging voor de richting vh aandeel TT

    - het feit dat Here > 3,5 miljard waard is
    - het feit dat de Duitsers de nieuwe eigenaren zijn ( indien zo) elke ander gaat TT zonder twijfel een boost geven

    ik ben daar nog niet helemaal uit en laat me tzt graag adviseren.
  14. Juun 19 juni 2015 13:11
    Ik heb zojuist eens een aantal meters terug zitten lezen op dit draadje, en dat probeer ik voor mezelf te benoemen wat feiten zijn en wat onder de noemer meningen en speculatie te vatten is. Daar kunnen jullie niets aan doen, maar het meeste is speculatie en aannames.

    Omdat ik liever berichten lees over interpretatie van gerealiseerde cijfers, toekomstperspectief en outlook van TT, hoop ik dan ook dat de soap HERE snel tot het einde behoort, dan kunnen we weer over tot de orde van de dag.
  15. [verwijderd] 19 juni 2015 13:23
    Ja, waarom is NOK zo aan het slijmen tegen de Duitsers?

    Stel, ze verkopen het aan de duitsers, wat heeft het dan voor zin?

    Stel, ze verkopen het aan de chinezen, dan heeft het zin, dan tonen de duitsers misschien nog enig begrip en houden een aantal contracten bij Here?

    En ook, wie is in de toekomst belangrijk voor Nokia, de duitse autobouwers of de chinese overheid?

    maw, ik verwacht dat de Tencent coalitie de koper wordt.

  16. [verwijderd] 19 juni 2015 13:25
    quote:

    Juun schreef op 19 juni 2015 13:11:

    Omdat ik liever berichten lees over interpretatie van gerealiseerde cijfers, toekomstperspectief en outlook van TT, hoop ik dan ook dat de soap HERE snel tot het einde behoort, dan kunnen we weer over tot de orde van de dag.
    I couldn't agree more. Ik wil ook wel weer eens wat anders in mijn leven dan dit HERE geneuzel. Wat niet wegneemt dat ik erg blij ben dat dit is langsgekomen. Want zonder dat zou de waarde-ontsluiting van TomTom vast nog langer hebben geduurd.
  17. Bosporus 19 juni 2015 13:27
    quote:

    R8GT schreef op 19 juni 2015 11:59:

    de Mappen makers en de Auto bedrijven zitten hier hand in hand er is een enorme uitwisseling van informatie en techniek, dat gaan die Duitsers nooit delen met de Chinezen, ze willen het niet eens delen met de Amerikanen

    er gaan hier 100 en 1 clausules opstaan, indien de Chinezen 5 miljard bieden, komt er na leegloop en restitutie een afrekening voor NOK die dik in de papieren kan lopen, hadden ze beter nu met clean-sheet aan de Duitsers kunnen verkopen.

    Dat staat dan ook mi te gebeuren 3,5 miljard, NOK blijft met een minderheid zitten ( de aandeelhouder tevreden ) en wellicht dat iemand er nog bijkomt voor wat cash bij te lappen.

    De scenario die jij schetst is wat mij betreft te ver gezocht. Waarom een openbare bieding organiseren, als er te veel mitsen en maaren zijn aan verkoop HERE, ivm contractuele verplichtingen. Dan verkoop je het toch direct aan de Duitse consortium?
    Weten we uberhaubt wel, waarom de Chinezen die kaarten willen hebben? Ik heb niet de indruk, dat ze de kaarten opkopen, om vervolgens een dienst aan te bieden aan de automobiel sector. Wetende dat deze sector hun informatie niet gaat delen met ze. Ik denk dat de Chinezen de kaarten kopen, met hele andere bedoelingen. Maar wat, daar kan ik geen vinger achter krijgen.

  18. [verwijderd] 19 juni 2015 13:33
    De aankomende Here-deal heeft slechts een prijsvergelijkende werking op het aandeel Tomtom, vandaag de dag koers +€2,50(van €7,30)

    De voor TT altijd zwakke Q2-cijfers komen eraan, er zit zelfs geen paar ton winst in waarschijnlijk.......op een bedrijfswaarde van >€2 miljard!!!!!!!!

    TT wil zelfstandig verder in een snel veranderende omgeving, link en uitdagend voor vooral de kleinere aandeelhouder...
4.995 Posts
Pagina: «« 1 ... 132 133 134 135 136 ... 250 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links