Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,605 3 mei 2024 17:35
  • -0,015 (-0,27%) Dagrange 5,580 - 5,740
  • 375.660 Gem. (3M) 302,1K

14 - 21 juni - DE ONTKNOPING

1.778 Posts
Pagina: «« 1 ... 76 77 78 79 80 ... 89 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Erg chebbi 19 juni 2015 08:04
    Hoe hard moet Nokia nu verkopen?

    Als iets duidelijk is geworden, dan is het de strategische waarde van HERE. Die waarde loopt de komende jaren alleen maar op lijkt me. Als ik Nokia was, dan bedank ik een ieder voor de getoonde belangstelling en ga ik mij strategisch heroriënteren.

  2. chris123 19 juni 2015 08:10
    quote:

    Erg chebbi schreef op 19 juni 2015 08:04:

    Hoe hard moet Nokia nu verkopen?

    Als iets duidelijk is geworden, dan is het de strategische waarde van HERE. Die waarde loopt de komende jaren alleen maar op lijkt me. Als ik Nokia was, dan bedank ik een ieder voor de getoonde belangstelling en ga ik mij strategisch heroriënteren.

    Nokia heeft NU geld nodig.
  3. Executive 19 juni 2015 08:13
    Angeblich würde Nokia einen Verkauf an das deutsche Autobauer-Trio bevorzugen, die Höhe der Gebote dürfte dabei aber eine wesentliche Rolle spielen. Wer am Ende die Nase vorn und das attraktivste Angebot gemacht hat, wird in den nächsten Tagen in Finnland entschieden – die finalen Gebote sollen in dieser Woche bei Nokia eingegangen sein.

    www.bimmertoday.de/2015/06/19/bmw-aud...
  4. [verwijderd] 19 juni 2015 08:14
    quote:

    R8GT schreef op 19 juni 2015 08:02:

    @ Xynix, ik zeg toch niets anders dan dat jij zegt, enkel in verschillende bewoording. ( zie mijn comment gisteren op t Apple draadje )
    ( er zijn iets teveel draadjes, da's wel wat nadelig Here )
    Wies, misschien lees ik verkeerd, maar ik meen dat jij zegt dat de Duitsers alleen maar interesse in TT hebben gefaked om er een betere deal met HERE uit te slepen. Terwijl ik denk dat die Duitsers verdomd goed op de hoogte zijn van de technologische voorsprong van TomTom en hooguit om defensieve redenen interesse in HERE hebben (of faken?). Die defensieve redenen kunnen zijn dat de toegang tot TomTom is geblokkeerd, of het beschermen van de HAD-knowhow uit de lopende projecten met HERE.

    Dat lijken mij 2 verschillende manieren van er tegenaan kijken.

    Als ik je verkeerd lees, bij voorbaat excuses.
  5. [verwijderd] 19 juni 2015 08:17
    quote:

    Executive schreef op 19 juni 2015 08:13:

    Angeblich würde Nokia einen Verkauf an das deutsche Autobauer-Trio bevorzugen, die Höhe der Gebote dürfte dabei aber eine wesentliche Rolle spielen. Wer am Ende die Nase vorn und das attraktivste Angebot gemacht hat, wird in den nächsten Tagen in Finnland entschieden – die finalen Gebote sollen in dieser Woche bei Nokia eingegangen sein.

    www.bimmertoday.de/2015/06/19/bmw-aud...
    Het lijkt wel huizenverkoop: "Ja, er is een bieder in the running, waar wij een warme band mee hebben en die we het normaal graag zouden gunnen. Maar ja, die zullen ook wel begrijpen dat wij ook geen vijand van onze eigen portemonnee mogen zijn als er een veel beter bod komt."
  6. [verwijderd] 19 juni 2015 08:24
    Intraday news op een expiratiedag zou wel eens voor ECHT vuurwerk kunnen zorgen. Ik ben al enkele dagen bezig met het doorrollen van mijn juni calls naar juli met zo min mogelijk premiekosten. Tot dusver lukt dat aardig en ik ben bijna waar ik moet zijn. Ik zit nog steeds op max. 10 cent premie vanaf het moment dat het HERE circus begon. En dat is maar goed ook, want ik heb een broertje dood aan weglopende premies.

    Maar een dikke hefboom om van een grote stijging te profiteren vraagt nu eenmaal naast het schrijven van deep ITM puts (kostbaar qua VBR) om het kopen van calls. Of heeft iemand nog andere suggesties.
  7. [verwijderd] 19 juni 2015 08:32
    quote:

    xynix schreef op 19 juni 2015 08:14:

    [...]
    Wies, misschien lees ik verkeerd, maar ik meen dat jij zegt dat de Duitsers alleen maar interesse in TT hebben gefaked om er een betere deal met HERE uit te slepen. Terwijl ik denk dat die Duitsers verdomd goed op de hoogte zijn van de technologische voorsprong van TomTom en hooguit om defensieve redenen interesse in HERE hebben (of faken?). Die defensieve redenen kunnen zijn dat de toegang tot TomTom is geblokkeerd, of het beschermen van de HAD-knowhow uit de lopende projecten met HERE.

    Dat lijken mij 2 verschillende manieren van er tegenaan kijken.

    Als ik je verkeerd lees, bij voorbaat excuses.
    ja, dat zeg ik ook, de Duitsers zijn echt bezig de presse te bewerken en ze doen dat geweldig en dus hebben ze TT (mis)bruikt om NOK onder druk te zetten.
    het gaat om Audi, Merc ( de aandrijver in t geheel ) en BMW
    VW zit bij TT in t Apple-plan , dus de VW/Audi Groep zit gebeiteld ( die zitten echt gehedged) ,
    maar let op het is nog geen gelopen race, er is ook oorlog tussen Apple en Google en dan MSFT , die intern elkaar de tent hebben uitgevochten, Elop is wel history and dat was "de" man voor deze deal.

    kijk, hoe dit allemaal gaat eindigen weet ik ook niet, maar het is duidelijk dat NOK zich in allerhande bochten wringt om het naar de Duitsers te schuiven

    we weten t gauw genoeg, ik ben echt benieuwd hoe de analisten dit allemaal gaan zien voor TT
  8. [verwijderd] 19 juni 2015 08:40
    quote:

    R8GT schreef op 19 juni 2015 08:32:

    [...]
    ja, dat zeg ik ook, de Duitsers zijn echt bezig de presse te bewerken en ze doen dat geweldig en dus hebben ze TT (mis)bruikt om NOK onder druk te zetten.
    het gaat om Audi, Merc ( de aandrijver in t geheel ) en BMW
    VW zit bij TT in t Apple-plan , dus de VW/Audi Groep zit gebeiteld ( die zitten echt gehedged) ,
    maar let op het is nog geen gelopen race, er is ook oorlog tussen Apple en Google en dan MSFT , die intern elkaar de tent hebben uitgevochten, Elop is wel history and dat was "de" man voor deze deal.

    kijk, hoe dit allemaal gaat eindigen weet ik ook niet, maar het is duidelijk dat NOK zich in allerhande bochten wringt om het naar de Duitsers te schuiven

    we weten t gauw genoeg, ik ben echt benieuwd hoe de analisten dit allemaal gaan zien voor TT
    Echt gaaf dat je hier weer meedoet, Wies! Op jouw posts kun je altijd wel lekker "kauwen".

    Begrijp ik het goed dat jij denkt dat BMW/Mercedes/Audi alleen voor know how bescherming gaan (en dus voor strategische ontwikkelingen aanhaken bij "the grand coalition"?). Of denk je dat die de wip met het loopse buurmeisje willen laten ontaarden in "gedwongen huwelijk"? Soort "Paradise by the dashboardlight"-scenario, met Nokia die hysterisch blijft gillen: "I wonna know right now!"

    (Quant family: "Praying for the end of times, so I can end my time with you")
  9. [verwijderd] 19 juni 2015 08:41
    quote:

    xynix schreef op 19 juni 2015 08:17:

    [...]
    Het lijkt wel huizenverkoop: "Ja, er is een bieder in the running, waar wij een warme band mee hebben en die we het normaal graag zouden gunnen. Maar ja, die zullen ook wel begrijpen dat wij ook geen vijand van onze eigen portemonnee mogen zijn als er een veel beter bod komt."
    Wat dacht je van koehandel (kaartspel).
  10. forum rang 6 Tom3 19 juni 2015 08:46
    Volgens oudgediende hebben de Chinezen de ruimte om tot $ 5 miljard te gaan. Zouden al deze chicanes bedoeld zijn om het bod tot deze hoogte op te krikken? Ik vindt het verder merkwaardig dat Uber in feite niet genoemd wordt: het gaat tussen Navinfo cs en Germany Inc. Zou er binnen Uber een koerswijziging hebben plaats gevonden? Deze partij had aan het begin van het jaar een oorlogskas van $ 6 miljard. De berichten bij het begin van de veiling dat 6 a 7 miljard haalbaar moest zijn hoor je ook niet meer. Maar ja zoals bij een echte veiling komt het hoogste bod altijd in de laatste seconde van de veiling.
  11. [verwijderd] 19 juni 2015 08:46

    dat weet ik echt niet, daar zijn hier betere kenners voor die de biz vele malen beter dan ik kunnen beoordelen, wat ik wel zie is dat Mercedes voornamelijk echt Here wil, wellicht is de onderliggende gedachte ook, dat ze allemaal als de doods zijn voor Apple en ze zien dat Apple naar Musk en Detroit kijkt en dan VW (?) hebben die eigenlijk al kleur bekend door TT te kiezen wetende dat Apple wellicht toch een call optie heeft ? , ook een mega beslissing

    nu werkt eigenlijk de lage Beurswaarde in TT's nadeel, dit is een echt een gevaar, iemand kan het zomaar oprapen en ik weet wel dga en de beschermingswal en wat nog allemaal, maar heel TT is 2 miljard waard, dat is toch de realiteit.
  12. forum rang 6 pwijsneus 19 juni 2015 08:47
    quote:

    xynix schreef op 19 juni 2015 08:40:

    [...]
    Echt gaaf dat je hier weer meedoet, Wies! Op jouw posts kun je altijd wel lekker "kauwen".

    Begrijp ik het goed dat jij denkt dat BMW/Mercedes/Audi alleen voor know how bescherming gaan (en dus voor strategische ontwikkelingen aanhaken bij "the grand coalition"?). Of denk je dat die de wip met het loopse buurmeisje willen laten ontaarden in "gedwongen huwelijk"? Soort "Paradise by the dashboardlight"-scenario, met Nokia die hysterisch blijft gillen: "I wonna know right now!"

    (Quant family: "Praying for the end of times, so I can end my time with you")
    Uiteraard gaat het om know-how bescherming. Ik zou eerder zeggen content bescherming.

    De quote van de CEO van Daimler: "We do care who ends up owning this business".

    Tot dusver waren de autofabrikanten best in hun nopjes met de duopolie van HERE en TT.

    Echter, nu HD-maps een rol gaan spelen, en Bosch en VW al zijn geswitched naar TT. Zien ze ook dat Silicon Valley zich ermee gaan bemoeien, daar moeten die Duitsers al helemaal niets van hebben. En dan heb je ook nog China die aan de deur staat.

    Ze willen een onafhankelijke speler (lees, zelf een belang in HERE danwel TT om die HD-map content veilig te stellen. Dus wat nou onafhankelijk, als het die Duitsers maar goed uitkomt).

1.778 Posts
Pagina: «« 1 ... 76 77 78 79 80 ... 89 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links