Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Kijken in de toekomst: zelfrijdende auto's
Volgen
En ze hadden Duitse kentekenplaten.
seren schreef op 9 juni 2015 08:54 :
www.bloomberg.com/news/articles/2015-... Mercedes gaat snel
Uit het filmpje blijkt (gelukkig voor ons) dat het volledig om ADAS draait, gebaseerd op sensors. De auto staat niet toe dat je de handen van het stuur haalt om even de krant te lezen.
ICT gaat partnerschap met Farmertronics aan voor onbemande tractor AMSTERDAM (Dow Jones)--ICT Automatisering nv (ICT.AE) gaat een samenwerking aan met Farmertronics BV voor de ontwikkeling van een onbemande tractor voor de landbouwsector. De tractor zal draaien op waterstof dat lokaal geproduceerd wordt in de clean tech boerderij uit zonne- en windenergie. Farmertronics ontwikkelt de tractor, en ICT draagt bij aan de ontwikkeling van de Electronic Control Units (ECU) om de onbemande tractor te besturen. Door Ellen Proper; Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; ellen.proper@wsj.com
quote: Tom3 schreef op 9 jun 2015 om 13:59: [...] @oudgediende, is meer iets voor het toekomstdraadje van de zelfrijdende auto. Als ze zeggen dat ze het funfdament hebben gelegd voor autonoom rijden, waarom moeten ze dan nog zwaar investeren in een next gen platform voor het bedrag van 1,5 miljard? PS veel succes met de opening voor het volgend weekend. Dank je..! Dat zeggen ze juist niet. Wat Here heeft zijn testtrajecten, bijv Eindhoven heeft er ook eentje. Ik dacht te herinderen dat er in totaal 12 hebben. Deze zones/trajecten zijn voor NDS/HAD of HD driving geschikt gemaakt. De HD kaart van Here is in algemeen niet geschikt voor HD. Deze moeten opnieuw in kaart worden gebracht en dat is het dilemma wat Here heeft. De data die ze krijgen leent hier ook niet voor. Crowd sourchen a la Road DNA dat heeft Here niet operatief.360.here.com/2014/05/15/mercedes-show... @ oudgediende: Dank je voor je informatieve antwoord. Uit het linkje zou je bijna opmaken dat Here zijn zaakjes al voor elkaar heeft. Niet dus.
Grappig maar ook weer niet grappig artikel.www.mycarconnector.com/the-cars-of-th... Belangrijkste wat ik eruit opmaak is dat de auto van de toekomst anoniem moet zijn en blijven. Welk bedrijf heeft privacy hoog in het vaandel staan.. ?
Pacman RTT schreef op 11 juni 2015 06:46 :
Grappig maar ook weer niet grappig artikel.
www.mycarconnector.com/the-cars-of-th... Belangrijkste wat ik eruit opmaak is dat de auto van de toekomst anoniem moet zijn en blijven.
Welk bedrijf heeft privacy hoog in het vaandel staan.. ?
numrush.nl/2015/06/10/audi-baas-googl... Dit artikel erbij gezet om een beter contrast te geven tussen Appel en Google.
Dit draadje krijgt een hoog graphene/3Dprinting/bitcoin/Googleglass/Klöpping-gehalte. Fantasieën te over, verdienmodellen: ho maar. Precies waar TT al jaren mank aan lijkt te gaan. Wees blij dat TT's reële vooruitzichten nu beter zijn, maar ga niet direct in de overdrive. En geloof me: van graphene begrijp ik meer dan de meesten van jullie. Groet van een ouwe brompot.
Als Google niet nogmaals met z'n auto's rond gaat rijden om de kaarten geschikt te maken voor HAD dan gaan ze het volgens mij op de volgende manier doen: - Elke auto met camera's uitrusten - Software in de auto gaat de beelden uitlezen en verwerken - Herkenning van verkeersborden: Google is een meester in foto herkenningssoftware, met hun zelflerende systemen en de mogelijkheid dit in de auto te verwerken zal de auto slimmer worden dan nu wordt gedacht. - Belangrijke beelden naar de cloud sturen (ze zijn inmiddels zelf ook internetprovider, dus hiervoor zullen ze uiteindelijk ook wel iets met GSM masten gaan doen), denk aan: beelden van af- en opritten, bochten. - De cloud deze beelden laten analyseren. - De kaarten bijwerken. Met de opgehaalde informatie zoals scherpte van een bocht en analyse van verkeersborden weten ze hoe hard ze op bepaalde stukken van de weg moeten rijden. De sensoren doen de rest.
@famel Sprookje. Je moet die auto's dan wel hebben. Er is geen autofabrikant die Google in het hart van de auto wil. En ook de automobilist vertrouwt Google voor geen meter. Overigens zijn die sensoren in de auto voor een groot deel van Bosch. En laat Bosch nu net samen met TomTom haar plannen aan het realiseren zijn voor ADAS en HAD.
groeibriljant schreef op 12 juni 2015 10:37 :
@famel
Sprookje. Je moet die auto's dan wel hebben. Er is geen autofabrikant die Google in het hart van de auto wil. En ook de automobilist vertrouwt Google voor geen meter.
Overigens zijn die sensoren in de auto voor een groot deel van Bosch. En laat Bosch nu net samen met TomTom haar plannen aan het realiseren zijn voor ADAS en HAD.
Knap hoor....!!! Dat jij weet wat De Automobilist en De Autofabrikant wil....
groeibriljant schreef op 12 juni 2015 10:37 :
@famel
Sprookje. Je moet die auto's dan wel hebben. Er is geen autofabrikant die Google in het hart van de auto wil. En ook de automobilist vertrouwt Google voor geen meter.
Overigens zijn die sensoren in de auto voor een groot deel van Bosch. En laat Bosch nu net samen met TomTom haar plannen aan het realiseren zijn voor ADAS en HAD.
Dat is toch mijn punt helemaal niet? Ik geef aan wat Google zal mijn inziens zal doen om HAD aan te kunnen bieden. Daarvoor hebben ze dan geen HAD maps nodig. Daarnaast heb ik het over de auto's die Google zal leveren aan bedrijven/personen, waar waarschijnlijk toch wel interesse in is omdat ze veel goedkoper zullen zijn dan andere zelfrijdende auto's. Je moet dan wel tijdens het genieten van je rit naar reclame kijken, of onderweg even stoppen bij de winkel waar je het product kunt kopen dat je laatst nog wilde hebben.
Baidu and BMW goal to produce a self driving vehicle this season – SlashGear Posted by admin on June 12, 2015 Lindsey Caldwell Chinese tech giant, Baidu, started dealing with BMW in April 2014 on the project focused on self-driving automobiles. Several year later, their bond is approaching taking pleasure in the fruits of their labor. Based on Baidu’s senior v . p ., Wang Jin, the brand new self-driving vehicle ought to be striking the roads in China through the finish of the season. Once the arrive, the cars will not be remaining around the test track. The aim is to buy them around the stuffed up freeways in towns like Shanghai and Beijing this season. This differs from Google and perhaps Uber’s vision of completely getting rid of a persons component from driving. It seems sensible for Uber–compensated motorists from the majority of their labor force. Getting rid of motorists who have to be compensated would shave company costs significantly hence, Uber is racing to build up the tech at its new Uber Advanced Technologies Focus on the campus of Carnegie Mellon College. Baidu and BMW’s prototype vehicle is a proof-of-concept for that Chinese company’s autonomous technologies, while still permitting humans to part of and go ahead and take wheel. This past year, Kai Yu, mind of deep learning development at Baidu, stated the work concentrates its energy on helping motorists rather than which makes them static people. Source: The Protector If Baidu and BMW’s forecasts are correct, Google may have newer and more effective competition in the Eastern hemisphere. It will likely be hard to tell how good Baidu’s self-driving cars really manuever. Possibly we’ll see their report cards, like Google’s self-driving cars. We’ll have to hang about until the coming year to discover Linkje: news.list-online.com/baidu-and-bmw-ai...
Beperktedijkbewaking schreef op 12 juni 2015 07:32 :
Dit draadje krijgt een hoog graphene/3Dprinting/bitcoin/Googleglass/Klöpping-gehalte.
Fantasieën te over, verdienmodellen: ho maar.
Precies waar TT al jaren mank aan lijkt te gaan. Wees blij dat TT's reële vooruitzichten nu beter zijn, maar ga niet direct in de overdrive.
En geloof me: van graphene begrijp ik meer dan de meesten van jullie.
Groet van een ouwe brompot.
Sorry BDB Voor TT moet je naar de Bigger picture kijken om wat verder in de toekomst te kunnen loeren. Daar is deze draad voor bedoelt. Lees dit artikel eens, en je ziet dat Apple heel verstrekkende plannen heeft achter Apple Maps. Apple: One Has To Think The Bigger Pictureseekingalpha.com/article/3252745-appl... Hier word ik nou vrolijk van !! Goed weekend allemaal.
Toch even voor ieders gemak het belangrijkste Apple Map verhaal er uit gelicht. Lees even mee... In my view, the update to the Apple Map is further evidence that AAPL is laying the groundwork for map-oriented businesses. According AAPL, Apple Map has 3.5x higher usage than the next leading map app and gets 5bn maps per week. The updated map has better accuracy on public transit info such as optimal access to the train and departure time in each station. Over time, we could see additional features from the Coherent acquisition by improving the map's accuracy and venture into self-driving cars that requires high precision GPS to navigate the roads. The notion of AAPL introducing a car is controversial but AAPL is no stranger when it comes to disrupting the conventional industry. As for the timing of an Apple Car, it is contingent upon how much faith AAPL has in its own map software. In the long-term, AAPL could move into mobile advertising as the location-based ad and O2O trend catches on in North America. The map usage disclosed by AAPL implies high engagement levels of its own map and it is a logical step for AAPL to allow small business owners to advertise via search results, push notification, location-based advertising and/or location-based promotion. As part of the transaction loop, local merchants would advertise on Apple Maps regarding a promotion, the user pays via Apple Pay, and close the transaction with either a pickup or shipment to home. AAPL at the end can generate both payment and ad revenue as a result.
Terugkomend op, kijken in de toekomst,is zoiets als, Predicting a road accident before it happens Lisa Tobin is preparing Transurban for a future of driverless cars, road signs that talk and congestion that can no longer be solved by laying down new bitumen. ...... In March the company announced it had set up a partnership with Optus, TomTom, and analytics specialists Quantum IT to nut out the ways that Australian transportation is likely to be disrupted by this technology - and how Transurban needs to prepare.www.itnews.com.au/CXOChallenge/404235 ,how-transurban-can-predict-a-road-accident-before-it-happens.aspx - - - - www.transurban.com/ vandaar ook natuurlijk die overname in Australie laatst...
groeibriljant schreef op 12 juni 2015 10:37 :
@famel
Sprookje. Je moet die auto's dan wel hebben. Er is geen autofabrikant die Google in het hart van de auto wil. En ook de automobilist vertrouwt Google voor geen meter.
Vindt het vreemd, dat een groot deel van de wereldbevolking Google gebruikt op internet en dat autofabrikanten en automobilisten niet zouden willen profiteren van uitvindingen van Google op het gebied van de self driving car. p.s Google loop mijlen ver vooruit op de ontwikkeling van de self driving car.
Chiddix schreef op 13 juni 2015 20:26 :
[...]
Vindt het vreemd, dat een groot deel van de wereldbevolking Google gebruikt op internet en dat autofabrikanten en automobilisten niet zouden willen profiteren van uitvindingen van Google op het gebied van de self driving car.
Als zoekmachine zijn ze goed maar wie wil er rijden met een zoekmachine.
Chiddix schreef op 13 juni 2015 20:26 :
[...]
Vindt het vreemd, dat een groot deel van de wereldbevolking Google gebruikt op internet en dat autofabrikanten en automobilisten niet zouden willen profiteren van uitvindingen van Google op het gebied van de self driving car.
Het idee dat automobilisten of autofabrikanten geen (gratis) Google-maps zouden willen gebruiken wegens privacy-problemen is inderdaad grote onzin. Immers bijna iedereen gebruikt al een Android-smartphone.
Google heeft niet de intentie zelf auto s te produceren. Maar autofabrikanten verwachten wel serieuze concurrentie van de technologiebedrijven Google en Apple op het gebied van de self driving car. Autofabrikanten zien de self driving car als een goudmijn op de termijn. Wie als eerste de technologie ontwikkelt voor een zelfrijdende car op snelwegen en in de stad en operationeel heeft , is het bingo?
BMW Partners With Baidu To Launch A Self-Driving Car In Chinawtvox.com/2015/06/bmw-partners-with-b...
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)