Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,605 3 mei 2024 17:35
  • -0,015 (-0,27%) Dagrange 5,580 - 5,740
  • 375.660 Gem. (3M) 302,1K

Week 25 mei-01 juni :varen op het TomTom kompas.

1.383 Posts
Pagina: «« 1 ... 53 54 55 56 57 ... 70 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 28 mei 2015 22:34
    quote:

    *Justin* schreef op 28 mei 2015 22:29:

    Asked whether Opel was interested in high definition maps, Neumann said "Yes" but added: "It's not like there is only one source for these maps."

    Opel weet dus dat ze bij TomTom terecht kunnen en zijn niet voornemens BMW en Merc te helpen.
    Ziet er steeds beter uit voor TT ;-)
  2. [verwijderd] 28 mei 2015 23:50
    quote:

    Chineesintimboektoe schreef op 28 mei 2015 17:52:

    Xynix je posts klinken als muziek in de oren, ik ben nu begonnen me te verdiepen in de wereld van opties.
    Naast iex volgen ben ik ook begonnen met het boek 'beleggen in opties & futures' van Marcel Rila.

    Heb jij nog meer aanbevelingen qua leeswerk, bedankt!
    Wat ik weet van opties is gewoon gezond verstand werk en vooral praktijk ervaring opdoen. Het rekenen met opties is in essentie vrij simpel, waarbij je de transactiekosten niet mag vergeten en waarbij je je moet realiseren dat als je geen tijd hebt om te gaan zitten wachten tot iemand "hapt" op een voor jou gunstige koers dat je dan altijd wat handelsmarge kwijtraakt omdat je handelt met de marketmaker. Bij grote koersbewegingen zijn opties veel minder liquide dan de aandelen en kan die handelsmarge flink oplopen in jouw nadeel.

    Maar verreweg het belangrijkste is dat je ervaring moet hebben gehad met de emoties die kunnen optreden als iets niet volgens verloopt. Keihard ingrijpen bij gevaar is essentieel. Als je niet ijskoud verlies kunt nemen moet je nooit iets met opties gaan doen. Gelijk willen hebben met opties is het stomste wat je kunt doen.

    Als je begint met opties moet je het echt super voorzichtig gaan doen. Houd continue de onderliggende waarde van je transacties in de gaten. Pas als je zeer ervaren bent (en dus een paar keer gigantisch op je bek bent gegaan, bijvoorbeeld omdat Poetin opeens de Krim inpikt of omdat er opeens vliegtuigen een flatgebouw invliegen) ben je rijp voor het ruigere werk.

    En houd er dan nog steeds rekening mee dat je voortdurend met vuur speelt. Daar heeft de Zwarte Ridder dan weer gelijk in. Voor de rest laat ik die lekker neuzelen op zoek naar zijn gelijk.

    Ik ben er vast van overtuigd dat TomTom op dit moment nog steeds belachelijk ondergewaardeerd is en dat die onderwaardering binnen enkele weken zeer zichtbaar zal worden. Vanuit die rotsvaste overtuiging (en het vertrouwen dat grootschalige dumps momenteel te link zijn) is het gebruik van opties een manier om de koersstijging maximaal benutten.

    Maar ik kan niet vaak genoeg herhalen dat dit geen werk voor beginners is. Het is niet een beetje link wat ik doe, het is super-mega-extreem link. Maar vanuit mijn overtuiging durf ik het aan en ik heb mij zeer grondig voorbereid met "what-if" scenario's en de daarbij benodigde acties, die ik indien nodig kil en klinisch zal uitvoeren. En snel!
  3. [verwijderd] 28 mei 2015 23:59
    quote:

    Tom3 schreef op 28 mei 2015 19:38:

    [...]

    Wellicht wachten ze op de dip als het circus Here voorbij getrokken is en er geen bod op Tom2 blijkt te zijn uitgebracht. Als belegger moet je dan weer naar de fundamentals kijken. Die zijn voor 2015 uiteraard nog niet florisant. Ik hoop eigenlijk dat de koers nu niet te snel doorschiet naar die 29,20. Shorters zijn natuurlijk bedreven in het benutten van een dip. Voorlopig is het koersdoel van Morgan Stanley wel prima zo. Kunnen we dan met de turbo erop naar de 29,20 als de fundamentals echt verbeteren en de shorters moeten toegeven dat ze op het verkeerde paard hebben gewed.

    PS als ze het geld hadden belegd in Fleetcor hadden ze maar 10% rendement gemaakt.
    Als de Duitsers dan switchen voor kaarten naar TomTom zijn ook die fundamentals ijzersterk en rechtvaardigen die een koers van 30 Euro. Daarbij kan het dan toch niet boeien of de cash al direct in 2015 volle bak begint binnen te stromen of dat dat pas begin 2016 gebeurt.
  4. forum rang 6 Tom3 29 mei 2015 00:46
    quote:

    xynix schreef op 28 mei 2015 23:59:

    [...]
    Als de Duitsers dan switchen voor kaarten naar TomTom zijn ook die fundamentals ijzersterk en rechtvaardigen die een koers van 30 Euro. Daarbij kan het dan toch niet boeien of de cash al direct in 2015 volle bak begint binnen te stromen of dat dat pas begin 2016 gebeurt.
    Was pure bluf. Denk dat BMW cs die keutel weer gaan intrekken als puntje bij paaltje komt. Heb je ooit een automaker halverwege een contract zien veranderen van leverancier puur omdat de bestaande leverancier van eigenaar is veranderd? Betwijfel of er een change of ownership clause in die contracten zit. De bestaande en toekomstige pijplijn bij Tom2 wordt helaas pas onthuld als de auto voor het eerst aan het publiek wordt getoond. Dat laatste zou dan wel eens mogen veranderen als het menens wordt bij diezelfde automakers.
  5. [verwijderd] 29 mei 2015 01:01
    quote:

    Tom3 schreef op 29 mei 2015 00:46:

    [...]

    Was pure bluf. Denk dat BMW cs die keutel weer gaan intrekken als puntje bij paaltje komt. Heb je ooit een automaker halverwege een contract zien veranderen van leverancier puur omdat de bestaande leverancier van eigenaar is veranderd? Betwijfel of er een change of ownership clause in die contracten zit. De bestaande en toekomstige pijplijn bij Tom2 wordt helaas pas onthuld als de auto voor het eerst aan het publiek wordt getoond. Dat laatste zou dan wel eens mogen veranderen als het menens wordt bij diezelfde automakers.
    Niet halverwege nee, maar volgens Harold Goddijn spelen er momenteel heel veel offertetrajecten en dan kan het zo maar zijn dat er ook vanuit BMW en Mercedes aanvragen liggen bij zowel nokia en tomtom. Voor modellen in komende jaren. En die gaan ze niet aan Nokia gunnen zo lang hun toekomst ongewis is.
  6. Chineesintimboektoe 29 mei 2015 04:33
    quote:

    xynix schreef op 28 mei 2015 23:50:

    [...]
    Wat ik weet van opties is gewoon gezond verstand werk en vooral praktijk ervaring opdoen. Het rekenen met opties is in essentie vrij simpel, waarbij je de transactiekosten niet mag vergeten en waarbij je je moet realiseren dat als je geen tijd hebt om te gaan zitten wachten tot iemand "hapt" op een voor jou gunstige koers dat je dan altijd wat handelsmarge kwijtraakt omdat je handelt met de marketmaker. Bij grote koersbewegingen zijn opties veel minder liquide dan de aandelen en kan die handelsmarge flink oplopen in jouw nadeel.

    Maar verreweg het belangrijkste is dat je ervaring moet hebben gehad met de emoties die kunnen optreden als iets niet volgens verloopt. Keihard ingrijpen bij gevaar is essentieel. Als je niet ijskoud verlies kunt nemen moet je nooit iets met opties gaan doen. Gelijk willen hebben met opties is het stomste wat je kunt doen.

    Als je begint met opties moet je het echt super voorzichtig gaan doen. Houd continue de onderliggende waarde van je transacties in de gaten. Pas als je zeer ervaren bent (en dus een paar keer gigantisch op je bek bent gegaan, bijvoorbeeld omdat Poetin opeens de Krim inpikt of omdat er opeens vliegtuigen een flatgebouw invliegen) ben je rijp voor het ruigere werk.

    En houd er dan nog steeds rekening mee dat je voortdurend met vuur speelt. Daar heeft de Zwarte Ridder dan weer gelijk in. Voor de rest laat ik die lekker neuzelen op zoek naar zijn gelijk.

    Ik ben er vast van overtuigd dat TomTom op dit moment nog steeds belachelijk ondergewaardeerd is en dat die onderwaardering binnen enkele weken zeer zichtbaar zal worden. Vanuit die rotsvaste overtuiging (en het vertrouwen dat grootschalige dumps momenteel te link zijn) is het gebruik van opties een manier om de koersstijging maximaal benutten.

    Maar ik kan niet vaak genoeg herhalen dat dit geen werk voor beginners is. Het is niet een beetje link wat ik doe, het is super-mega-extreem link. Maar vanuit mijn overtuiging durf ik het aan en ik heb mij zeer grondig voorbereid met "what-if" scenario's en de daarbij benodigde acties, die ik indien nodig kil en klinisch zal uitvoeren. En snel!
    Bedankt voor je reactie, zal via schaduw portefeuille voorlopig blijven oefenen(zit alsnog een groot verschil daar je niet voor keiharde euro's bezig bent).

    En je ingewikkelde Posts/strategieën ontcijferen via het leeswerk wat ik heb, het klinkt zeer interessant :)!
  7. [verwijderd] 29 mei 2015 06:05
    Waarom gaat niemand hier ervan uit dat Google gratis (en nu ook offline tweakers.net/nieuws/103349/offline-zo... dezelfde service kan aanbieden als TomTom?

    Begrijp mij niet verkeerd, ik ben al een aantal jaren aan boord van het zeilschip TomTom. Deze markt zal na mijn idee aankomende jaren erg veranderen. Maar Google maps is geintegreerd op elk Android device en vormt een grote bedreiging voor TomTom.
  8. [verwijderd] 29 mei 2015 07:54
    quote:

    notebookje schreef op 29 mei 2015 06:05:

    Waarom gaat niemand hier ervan uit dat Google gratis (en nu ook offline tweakers.net/nieuws/103349/offline-zo... dezelfde service kan aanbieden als TomTom?

    Begrijp mij niet verkeerd, ik ben al een aantal jaren aan boord van het zeilschip TomTom. Deze markt zal na mijn idee aankomende jaren erg veranderen. Maar Google maps is geïntegreerd op elk Android device en vormt een grote bedreiging voor TomTom.
    Ja gelezen. Heel bedreigend voor TomTom? Voor de TT Go mobile app, ja. Echter ook daar bieden ze voordelen namelijk hun heel erg goede trafic. Dat kost dan 20 Euro per jaar en in mijn ogen is dat het geld meer dan waard en ik rij bijna geen auto.
    Verder las ik ook wat nadelen aan het Google lokaal systeem. Je moest voor turn by turn navigatie toch af en toe online zijn???

    Volgens Google kunnen gebruikers zonder internetverbinding zoeken naar plaatsen, bedrijven en points of interest op de kaart. Daarbij kan informatie zoals openingstijden en reviews eveneens worden opgevraagd. Ook is het mogelijk om offline navigatie met turn-by-turn-instructies te krijgen. Daarvoor moet overigens wel eerst het bewuste stuk kaart offline beschikbaar zijn gemaakt, waardoor indirect vaak toch een internetverbinding nodig is.

    Dus niet zo handig als de Go Mobile app van TT
  9. [verwijderd] 29 mei 2015 08:06
    quote:

    notebookje schreef op 29 mei 2015 06:05:

    Waarom gaat niemand hier ervan uit dat Google gratis (en nu ook offline tweakers.net/nieuws/103349/offline-zo... dezelfde service kan aanbieden als TomTom?....
    Dit kan ook betekenen dat Apple extra gas moet geven. In absolute aantallen is Android marktleider (zie: www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=pr... Dus binnenkort Google maps offline navigeren.

    Apple is het aan haar userbase verplicht en kan dus niet achterblijven. Wat zullen zij dan met Tom2 (gezamenlijk?) in de pijplijn hebben?
  10. harryhol 29 mei 2015 08:12
    quote:

    notebookje schreef op 29 mei 2015 06:05:

    Waarom gaat niemand hier ervan uit dat Google gratis (en nu ook offline tweakers.net/nieuws/103349/offline-zo... dezelfde service kan aanbieden als TomTom?

    Begrijp mij niet verkeerd, ik ben al een aantal jaren aan boord van het zeilschip TomTom. Deze markt zal na mijn idee aankomende jaren erg veranderen. Maar Google maps is geintegreerd op elk Android device en vormt een grote bedreiging voor TomTom.
    Het kan in ieder geval betekenen dat Google niet in de markt is voor Here. Dat is toch minder voor de koers van TT
  11. GENNIX 29 mei 2015 08:27
    quote:

    beurs_noob schreef op 29 mei 2015 08:06:

    [...]

    Dit kan ook betekenen dat Apple extra gas moet geven. In absolute aantallen is Android marktleider (zie: www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=pr... Dus binnenkort Google maps offline navigeren.

    Apple is het aan haar userbase verplicht en kan dus niet achterblijven. Wat zullen zij dan met Tom2 (gezamenlijk?) in de pijplijn hebben?
    Nog een stap verder is dat Microsoft nu wel verplicht is om Here te kopen.
    Google Maps
    Microsoft Here
    Apple TomTom

    De autobouwers kunnen dan kiezen voor een ios, Android of Windows systeem in de auto.
  12. [verwijderd] 29 mei 2015 08:28
    Ik krijg de indruk dat de markt toch rekening houdt met het idee dat tomtom te koop kan komen. Op een koers van 5 euro niet, want dan is ieder bod te laag. Maar op de huidige koers zijn biedingen tussen 15-20 euro wel mogelijk. En Amerikanen krijgen dankzij de zwakke euro nog eens 30% meer euros voor hun dollars dan een jaar geleden. Rabobank stelde dat TomTom er dan nu wel voor in zou kunnen zijn. Dat zij en/of Janivo het een goed rendement vinden, waarvan je niet zeker weet of je die autonoom ook haalt. (ik denk van wel trouwens).
1.383 Posts
Pagina: «« 1 ... 53 54 55 56 57 ... 70 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links