Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,695 27 mei 2024 17:35
  • +0,115 (+2,06%) Dagrange 5,555 - 5,695
  • 99.684 Gem. (3M) 277,9K

TomTom 20-27 april “ Ze krijgen T2 er niet onder “ (?)

2.954 Posts
Pagina: «« 1 ... 82 83 84 85 86 ... 148 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 22 april 2015 17:40
    Ik denk ook dat op het moment dat HERE voor veel (4 tot 6 mjd) verkocht is, er veel druk op HG zal worden uitgeoefend om zijn toko op te splitsen en te verkopen. De onderliggende waarde van Tom2 is dan duidelijk en zal ver van de marktwaarde zitten. Hou dan de activistische aandeelhouders en investeerders maar eens van het lijf.
  2. forum rang 6 Tom3 22 april 2015 17:47
    quote:

    *Justin* schreef op 22 april 2015 17:12:

    [...]

    Dan moeten ze lekker overstappen naar TomTom.

    Er is voor 220 miljoen aan voor ons nog onbekende orders gesloten in 2014. Heel goede kans dat minimaal een van de drie bovengenoemde merken al lang in de portefeuille van TomTom zit. Mercedes en Audi gebruiken al TomTom traffic.
    Ja dat is weer een argument tegen zo`n consortium. BMW + Mercedes, zou kunnen. BMW+ Merceds + Audi= groot vraagteken. Het is verder de vraag of men echt bang is voor de plannen van Apple en Google.
  3. [verwijderd] 22 april 2015 17:48
    quote:

    Wervel Wind schreef op 22 april 2015 17:40:

    Ik denk ook dat op het moment dat HERE voor veel (4 tot 6 mjd) verkocht is, er veel druk op HG zal worden uitgeoefend om zijn toko op te splitsen en te verkopen. De onderliggende waarde van Tom2 is dan duidelijk en zal ver van de marktwaarde zitten. Hou dan de activistische aandeelhouders en investeerders maar eens van het lijf.
    Als HERE 4 miljard zou opbrengen (20 euro per aandeel TT) dan zal die druk heel groot worden ja. De oprichters hebben 48% van de aandelen, dus niet makkelijk om hen te bewegen. Maar Flevo heeft 10%, en een handjevol partijen tussen de 3% en 5% die ze nog kunnen uitbreiden. En Flevo zit in de RvC en heeft via die weg invloed op de beschermingsconstructie. Die kunnen ze dus wellicht ook omlaag houden ipv optrekken. En ik weet niet of alle vier de founders hun poot stijf houden, of dat er daar ook nog mogelijkheden zijn.

  4. yinx 22 april 2015 17:59
    quote:

    *Justin* schreef op 22 april 2015 17:48:

    [...]

    Als HERE 4 miljard zou opbrengen (20 euro per aandeel TT) dan zal die druk heel groot worden ja. De oprichters hebben 48% van de aandelen, dus niet makkelijk om hen te bewegen. Maar Flevo heeft 10%, en een handjevol partijen tussen de 3% en 5% die ze nog kunnen uitbreiden. En Flevo zit in de RvC en heeft via die weg invloed op de beschermingsconstructie. Die kunnen ze dus wellicht ook omlaag houden ipv optrekken. En ik weet niet of alle vier de founders hun poot stijf houden, of dat er daar ook nog mogelijkheden zijn.

    De RvC is er voor alle stakeholders en vooral voor de continuiteit van het bedrijf. Komt de continuiteit in het geding bij de verkoop van HERE? Laten we ervanuitgaan van niet. Flevo kan via 1 commissaris net zo min invloed uitoefenen als via 10% stemrecht op de AVA. Niet meer en niet minder. Flevo, ook met andere mindereidsaandeelhouders, kan niets forceren als de dga's de gelederen gesloten houden.

  5. [verwijderd] 22 april 2015 18:05
    quote:

    Leeuw 007 schreef op 22 april 2015 12:35:

    [Modbreak IEX: Gelieve niet voortdurend dezelfde inhoudsloze berichten op het forum te plaatsen, bericht is verwijderd.]
    Niet elke keer een modbreak plaatsen, zonder verdere actie te ondernemen tegen die inhoudsloze berichten!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  6. [verwijderd] 22 april 2015 18:06
    quote:

    *Justin* schreef op 22 april 2015 17:48:

    [...]

    Als HERE 4 miljard zou opbrengen (20 euro per aandeel TT) dan zal die druk heel groot worden ja. De oprichters hebben 48% van de aandelen, dus niet makkelijk om hen te bewegen. Maar Flevo heeft 10%, en een handjevol partijen tussen de 3% en 5% die ze nog kunnen uitbreiden. En Flevo zit in de RvC en heeft via die weg invloed op de beschermingsconstructie. Die kunnen ze dus wellicht ook omlaag houden ipv optrekken. En ik weet niet of alle vier de founders hun poot stijf houden, of dat er daar ook nog mogelijkheden zijn.

    En die 20 euro is dus voor een gedeelte. Komt de waarde van de andere onderdelen nog bij. De druk gaat zo groot worden. Tom2 vertegenwoordigt dan een acute waarde die het zelf maar moeilijk kan realiseren, zeker indien HERE in de handen van een sterke speler is gevallen.
  7. [verwijderd] 22 april 2015 18:07
    Ja Yinx point taken, mits jouw laatste zin geldt. Als 1 van de 4 founders een prijs heeft of een bepaalde overnemer als goede uitvalsbasis ziet, dan ziet het er anders uit. TomTom management heeft regelmatig gezegd een culturele match te ervaren met Apple. Beiden niet gericht op korte termijn en in zekere zin ook perfectionistisch / intrinsiek gemotiveerd en sterk consument gedreven. Ik vind ze ook erg goed bij Harman passen. Harman hanteert diverse merken zoals JBL en houdt die in tact na overname, zoals de verlichting van Martin ( www.martin.dk ) Ook is het heel simpel om de synergie voordelen te zien tussen Harman's infotainment business, hun nieuwe overnames in over the air updates en de realtime maps en traffic van tomtom.
  8. [verwijderd] 22 april 2015 18:23
    quote:

    *Justin* schreef op 22 april 2015 18:07:

    Ja Yinx point taken, mits jouw laatste zin geldt. Als 1 van de 4 founders een prijs heeft of een bepaalde overnemer als goede uitvalsbasis ziet, dan ziet het er anders uit. TomTom management heeft regelmatig gezegd een culturele match te ervaren met Apple. Beiden niet gericht op korte termijn en in zekere zin ook perfectionistisch / intrinsiek gemotiveerd en sterk consument gedreven. Ik vind ze ook erg goed bij Harman passen. Harman hanteert diverse merken zoals JBL en houdt die in tact na overname, zoals de verlichting van Martin ( www.martin.dk ) Ook is het heel simpel om de synergie voordelen te zien tussen Harman's infotainment business, hun nieuwe overnames in over the air updates en de realtime maps en traffic van tomtom.
    Bedankt weer Justin. Ik mag van de baas blijkbaar niet op harman.com, haha. Is dat bedrijf groot genoeg om mee te dingen voor Tom2, in relatie tot de bedragen die wij schetsen?
  9. yinx 22 april 2015 18:31
    quote:

    *Justin* schreef op 22 april 2015 18:07:

    Ja Yinx point taken, mits jouw laatste zin geldt. Als 1 van de 4 founders een prijs heeft of een bepaalde overnemer als goede uitvalsbasis ziet, dan ziet het er anders uit. TomTom management heeft regelmatig gezegd een culturele match te ervaren met Apple. Beiden niet gericht op korte termijn en in zekere zin ook perfectionistisch / intrinsiek gemotiveerd en sterk consument gedreven. Ik vind ze ook erg goed bij Harman passen. Harman hanteert diverse merken zoals JBL en houdt die in tact na overname, zoals de verlichting van Martin ( www.martin.dk ) Ook is het heel simpel om de synergie voordelen te zien tussen Harman's infotainment business, hun nieuwe overnames in over the air updates en de realtime maps en traffic van tomtom.
    Wat jij zegt klopt. Maar mijn reaktie was op degenen, die het hebben over aktivistische aandeelhouders.

    T2 wordt alleen verkocht op een tijdstip dat het de dga's past, niet onder druk van een aktivistische aandeelhouder. De RvB heeft al heel wat stormen doorstaan en ik kan me voorstellen dat ze zich niet laten uitspelen door Flevo of wie dan ook.

    Op zich is het nu niet zo heel erg interessant wie een potentiele kandidaat zou kunnen zijn, alleen wellicht voor dit forum. Want zover ik weet is het (nog) niet van toepassing.

    En dan geldt alleen de continuiteit van het bedrijf. De dga's zullen direct of binnen een jaar zijn vertrokken, na een eventuele verkoop. Maar dat is een andere diskussie.

    We gaan het tussen nu en ooit beleven.
  10. mjmj 22 april 2015 18:58
    quote:

    *Justin* schreef op 22 april 2015 18:07:

    Ja Yinx point taken, mits jouw laatste zin geldt. Als 1 van de 4 founders een prijs heeft of een bepaalde overnemer als goede uitvalsbasis ziet, dan ziet het er anders uit. TomTom management heeft regelmatig gezegd een culturele match te ervaren met Apple. Beiden niet gericht op korte termijn en in zekere zin ook perfectionistisch / intrinsiek gemotiveerd en sterk consument gedreven. Ik vind ze ook erg goed bij Harman passen. Harman hanteert diverse merken zoals JBL en houdt die in tact na overname, zoals de verlichting van Martin ( www.martin.dk ) Ook is het heel simpel om de synergie voordelen te zien tussen Harman's infotainment business, hun nieuwe overnames in over the air updates en de realtime maps en traffic van tomtom.
    Om de oprichters tevreden te houden zou Tomtom ook kunnen aansturen op een stijging van de koers van het aandeel van zo'n 25% of meer per jaar.
  11. mjmj 22 april 2015 19:01
    Als het voorkomen van een stijging van de koers van TT in het voordeel is van de kopers van HERE (i.c. opdracht geven om TT te shorten) dan is het bevorderen van een stijging van de koers van TT in het voordeel van de verkoper van HERE (i.c. Nokia). Het is dus voor Nokia en de begeleidende banken interessant om de koers van TT in positieve zin te beïnvloeden. Dat lijkt me eigenlijk niet zo moeilijk en ook niet zo risicovol als shorten .....
2.954 Posts
Pagina: «« 1 ... 82 83 84 85 86 ... 148 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links