Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Bod op Nokia HERE vloek of zegen voor TomTom?

Lees over dit aandeel ook

  1. 22 apr Beursblik: ING verlaagt koersdoel TomTom
  2. 17 apr TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

28 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 marique 13 april 2015 18:25
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 13 april 2015 16:26:

    [...]

    Dat was of leek in 2011 inderdaad zo, de verdiensten namen af. Al zijn sommige afschrijvingen sindsdien slim weggeboekt in de zogenaamde 'verplichtingen' die deferred revenues heten. (1)

    Inmiddels gaat het er wat anders uitzien met hun maps. Die zijn echt meer waard dan in hun boeken staat. (2)

    (1) Dwaze redenering, bdb. Je weet vast wel beter.
    (2) Zie later geplaatst antwoord op @groeibriljant.

  2. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 13 april 2015 18:34
    quote:

    marique schreef op 13 april 2015 18:25:

    [...]
    (1) Dwaze redenering, bdb. Je weet vast wel beter.
    (2) Zie later geplaatst antwoord op @groeibriljant.

    Over (1) heb ik in het TT-forum (in de draad over JV 2014) uitgegebreid gepost. De defrev is weggeboekt via (overdreven) afschrijvingen.

    En al staan ze rechts op de balans, het zijn geen echte verplichtingen.
    Doe ermee wat je wilt, ik hou toch van je. Virtueel wel te verstaan.
  3. forum rang 6 marique 13 april 2015 18:38
    quote:

    groeibriljant schreef op 13 april 2015 16:21:

    [...]

    De onderwaardering van TomTom wordt steeds duidelijker en nu zelfs een voorzichtige bank als SNS uitgaat van ruim 14 euro per aandeel wordt een smerige delisting gelukkig steeds moeilijker.
    Ja, @Justin kwam ook al op de proppen met die 14 euro.

    Vraag me af welke SNS-malloot zulke onzin mag verkopen. Niet vwb die 14 euro. Wie 100 euro roept krijgt ook mijn zegen. Maar dan wel graag een acceptabele onderbouwing.

    @Justin heeft in de hectiek van vandaag mijn reactie over het hoofd gezien.
    Komt wel vaker voor als ik niet mee hobbel in het spoor van profeten.

    marique 13 apr 2015 om 12:46

    "Die 25x ebitda multiple is je reinste luchtfietserij."

  4. forum rang 6 marique 13 april 2015 18:44
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 13 april 2015 18:34:

    [...]
    Over (1) heb ik in het TT-forum (in de draad over JV 2014) uitgegebreid gepost. De defrev is weggeboekt via (overdreven) afschrijvingen.

    En al staan ze rechts op de balans, het zijn geen echte verplichtingen.
    Doe ermee wat je wilt, ik hou toch van je. Virtueel wel te verstaan.

    Ergens schreef je dat devref eigenlijk een soort uitgesteld eigen vermogen is. Ben ik met je eens.
    Maar defrev wegboeken als afschrijvingen is kul.

    Ben het wél weer met je eens dat je met afschrijvingen de winst kan manipuleren. Binnen bepaalde grenzen dan. Want belastingdienst is minder gek dan menig ondernemer denkt.
  5. [verwijderd] 13 april 2015 20:53
    quote:

    marique schreef op 13 april 2015 18:38:

    [...]
    Ja, @Justin kwam ook al op de proppen met die 14 euro.

    Vraag me af welke SNS-malloot zulke onzin mag verkopen. Niet vwb die 14 euro. Wie 100 euro roept krijgt ook mijn zegen. Maar dan wel graag een acceptabele onderbouwing.

    @Justin heeft in de hectiek van vandaag mijn reactie over het hoofd gezien.
    Komt wel vaker voor als ik niet mee hobbel in het spoor van profeten.

    marique 13 apr 2015 om 12:46

    "Die 25x ebitda multiple is je reinste luchtfietserij."

    SNS is nog zeer voorzichtig met de 14 euro aan waarde. Als de HERE kaarten meer opleveren dan een karige 2-3 miljard, dan zal dat eerder het dubbele blijken te zijn.

    100 euro op de koersborden is over 3-5 jaar eenvoudig haalbaar als TomTom succesvol is in ADAS/HAD en het marktaandeel in Automotive gpoeit van nu 20% naar straks 80% (ASML-scenario). Deze markt van inbouw van de kaarten in de auto groeit de komende jaren explosief (take-rate van nu 25% naar op termijn richting de 100%; betrouwbare en nauwkeurige real-time kaarten in de auto zijn noodzakelijk voor ADAS/HAD). En dat in de vorm van een jaarabonnement op de real-time services. Jaar in jaar uit stapelen van miljoenen naar straks tientallen miljoenen nieuwe abonnementen per jaar.
    De megadeals met Volkswagen Audi en Bosch voor HAD geven TomTom een bijna niet meer in te halen voorsprong op de concurrentie.
  6. durobinet 13 april 2015 22:24
    Nokia werkt aan de overname van de draadloze activiteiten van de Franse producent van netwerkapparatuur Alcatel-Lucent. Dat meldde persbureau Bloomberg maandag op basis van ingewijden.

    Het Finse Nokia verkocht zijn tak die mobiele telefoons maakte in 2013 aan Microsoft en richt zich sindsdien vooral op netwerkapparatuur. Eind vorige week meldden ingewijden al dat het bedrijf ook werkt aan de verkoop van zijn onderdeel dat navigatiekaarten maakt, om de aandacht nog meer op netwerken te kunnen richten en de financiële positie te versterken.

    Nokia heeft volgens de bronnen overwogen heel Alcatel-Lucent over te nemen, maar houdt het waarschijnlijk op de draadloze apparatuur. Dat onderdeel was vorig jaar goed voor een omzet van 4,7 miljard euro. Er zou nog geen definitief akkoord zijn gesloten en de deal kan volgens de ingewijden nog worden afgeblazen.

    Nokia zou onder meer nog werken aan een akkoord met de Franse overheid. Die zou onder meer eisen dat onderzoeksbanen in Frankrijk behouden blijven.
28 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

TomTom

5,605 17:35
-0,015 -0,27%
Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links