Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

  • 13,020 23 mei 2024 17:35
  • -0,265 (-1,99%) Dagrange 12,940 - 13,350
  • 1.665.966 Gem. (3M) 2,4M

Just Eat Takeaway 2024

16.824 Posts
Pagina: «« 1 ... 765 766 767 768 769 ... 842 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Gotcha70 12 mei 2024 12:50
    quote:

    Ruval schreef op 12 mei 2024 12:48:

    Vooruitblik op komende week door IEX:

    “ Een inhaalslag van smallcaps is gezien de huidige, erg lage waardering onvermijdelijk. En dan kan het hard gaan: de mindere liquiditeit werkt in een fase waarin smallcaps in trek zijn, juist als een voordeel. Een beetje vraag leidt al snel tot forse koerssprongen”

    JET wordt prominent genoemd ….
    daarom dat die andere ex-IEX-medewerker er recent is uitgestapt.
  2. forum rang 6 Fender bass 12 mei 2024 13:08
    quote:

    aextracker schreef op 12 mei 2024 12:22:

    [...]

    ik zie in meerdere steden steeds meer JET fietsers steeds langer en vaker dodelijk verveeld naar hun mobieltjes staren.

    Zittend ergens op de stoep, in een portiek of dichtbij een doner zaak wachtend op de gemaksgrazer die zijn broodjes halfzacht wil laten thuis bezorgen i.p.v. hem zelf te maken en zich uit te leven in ingredient creativiteit.

    Zie ook steeds meer flitsbezorgers van de markt verdwijnen die i.m.o. aantonen dat "de prijs van gemak in thuisbezorgd eten, te hoog is geworden" en niet langer opweegt tegen minder (vaak buitens huis) eten en een beetje beter zelf de bereiding van maaltijden thuis plannen. Veel leuker om met wat mensen samen thuis te eten, dan alleen grazend achter een beeldscherm (mobiel of vast).

    De JET en deliveroo, etc bezorg-fietsers doen er beter aan door in de zomer lekker ergens a euro 14,-\uur in de bediening te gaan werken op een terras. De gesprekjes en contacten met je klanten zijn daar ook langer in interessanter, dan alleen razend op je fiets een weg zweten door het stadsverkeer.
    Precies dat, ik kom niet zo heel veel op de harde weg maar dat zie ik dus ook altijd.
    Verveling, geen werkplezier, lamlendigheid uitstralend. En dat gecombineerd met geen zekerheid van inkomen, ik verbaas me erover dat het nog steeds bestaat.
    Nu zal ik ook nooit bestellen, ik eet van voorverwarmde borden waar mijn eten rechtstreeks uit de oven of pan op komt.

    Natuurlijk is dat geen voorwaarde om er in te beleggen. Ik heb bijvoorbeeld ook nog nooit EUV machine gekocht of een geautomatiseerd magazijnsysteem maar beleg toch in Asml of Kion.
  3. Up&Down 12 mei 2024 13:54
    quote:

    Fender bass schreef op 12 mei 2024 13:08:

    [...]

    Precies dat, ik kom niet zo heel veel op de harde weg maar dat zie ik dus ook altijd.
    Verveling, geen werkplezier, lamlendigheid uitstralend. En dat gecombineerd met geen zekerheid van inkomen, ik verbaas me erover dat het nog steeds bestaat.
    Nu zal ik ook nooit bestellen, ik eet van voorverwarmde borden waar mijn eten rechtstreeks uit de oven of pan op komt.

    Natuurlijk is dat geen voorwaarde om er in te beleggen. Ik heb bijvoorbeeld ook nog nooit EUV machine gekocht of een geautomatiseerd magazijnsysteem maar beleg toch in Asml of Kion.
    Moet je eens het gemiddelde stadhuis inlopen..
  4. forum rang 6 keffertje 12 mei 2024 14:23
    quote:

    Eagle1959 schreef op 12 mei 2024 11:41:

    [...]
    Ik kan er niet de vinger opleggen hoe dat komt... Ik denk omdat iedereen inziet dat JET onlogisch laag gewaardeerd wordt en kunstmatig door hele grote jongens daar wordt gehouden. Het waarom begrijp ik niet. En bij de argumenten die ik daarbij kan bedenken wordt ik niet blij van de wereld waarin we leven. In ieder geval moet je als beursgenoteerd bedrijf niet willen concureren tegen bedrijven in een nieuwe markt uit de VS. Zij worden een factor 5 hoger gewaardeerd en hebben daardoor een enorm concurrentie voordeel. Maar als je dat weet, weet je ook dat een overname of verkoop van JET een zekerheidje is. En dan zal JET toch minstens een 25 tot 30 euro moeten kosten.
    Ik ben nog steeds (positief) op zoek naar de rechtvaardiging van de stelling dat jet (stand alone) is ondergewaardeerd. Dus niet:
    1. De koers is 110 geweest
    2. Het aandeel is voor ca 22 naar de beurs gebracht
    3. De peers zijn veel hoger gewaardeerd

    Maar: op basis van cashflowprojecties, is de waarde € x
    (Let op: omdat niemand in de toekomst kan kijken, staat het iedereen dan nog vrij om dan de projecties te geloven of niet. Zoals het er nu voorstaat met de koers 'halveren' beleggers dus de door analisten verwachte cashflows, maar ik zou die bedragen graag eens zien)
  5. forum rang 4 Kwiirk 12 mei 2024 15:00
    quote:

    Eagle1959 schreef op 12 mei 2024 11:41:

    [...]
    Ik kan er niet de vinger opleggen hoe dat komt... Ik denk omdat iedereen inziet dat JET onlogisch laag gewaardeerd wordt en kunstmatig door hele grote jongens daar wordt gehouden. Het waarom begrijp ik niet. En bij de argumenten die ik daarbij kan bedenken wordt ik niet blij van de wereld waarin we leven. In ieder geval moet je als beursgenoteerd bedrijf niet willen concureren tegen bedrijven in een nieuwe markt uit de VS. Zij worden een factor 5 hoger gewaardeerd en hebben daardoor een enorm concurrentie voordeel. Maar als je dat weet, weet je ook dat een overname of verkoop van JET een zekerheidje is. En dan zal JET toch minstens een 25 tot 30 euro moeten kosten.
    M.i. zijn de grote jongens ingestapt bij stijgende rentes en dus de toekomstige cashflows steeds lager weren. Toen bleek ook dat de marktmacht van de grote jongens bij Jet groot was. Bovendien lossen de problemen zich bij JET langzamer op dan de verwachtingen. Free caps, Grubhub oplossen, het schiet maar niet op, waardoor de grote jongens kunnen blijven verdienen bij lagere koersen. Overigens meen ik dat door de verbeterde resultaten het dieptepunt wel voorbij is.
  6. forum rang 6 Hernia 12 mei 2024 16:28
    quote:

    Kwiirk schreef op 12 mei 2024 15:00:

    [...]
    M.i. zijn de grote jongens ingestapt bij stijgende rentes en dus de toekomstige cashflows steeds lager weren. Toen bleek ook dat de marktmacht van de grote jongens bij Jet groot was. Bovendien lossen de problemen zich bij JET langzamer op dan de verwachtingen. Free caps, Grubhub oplossen, het schiet maar niet op, waardoor de grote jongens kunnen blijven verdienen bij lagere koersen. Overigens meen ik dat door de verbeterde resultaten het dieptepunt wel voorbij is.
    Geduld wordt op de proef gesteld bij Jet. Ik wacht af en wacht op het goede nieuws. Het goede nieuws is afschaffing van de freecaps en dan Grubhub verkopen. Dat wordt het winstgevend en een gezond bedrijf. Ik hoop dat ik dan alsnog winst ga maken met Jet. Het is een moeilijk aandeel en dit is alleen voor de geduldige aandeelhouders!
  7. forum rang 4 Kwiirk 12 mei 2024 17:59
    quote:

    Hernia schreef op 12 mei 2024 16:28:

    [...] Geduld wordt op de proef gesteld bij Jet. Ik wacht af en wacht op het goede nieuws. Het goede nieuws is afschaffing van de freecaps en dan Grubhub verkopen. Dat wordt het winstgevend en een gezond bedrijf. Ik hoop dat ik dan alsnog winst ga maken met Jet. Het is een moeilijk aandeel en dit is alleen voor de geduldige aandeelhouders!
    Wat ook zeker zal helpen is een lagere rente.
  8. forum rang 6 Fender bass 12 mei 2024 19:39
    quote:

    Up&Down schreef op 12 mei 2024 13:54:

    [...]

    Moet je eens het gemiddelde stadhuis inlopen..
    Ik denk dat je stadscentrum bedoelt (maar dat autocorrect het heeft aangepast) en daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Vanmiddag was ik in Nijmegen en daar was het druk met zwoegende fietsers (wegens de hoogteverschillen) van Thuisbezorgd en ook Flink.
    Het gaat ook niet verdwijnen, maar ik twijfel eraan of het groeit en of er op een fatsoenlijke manier aan te verdienen valt.
    Dat denk ik ook van die bakfietsen van Coolblue, dat lijkt me gewoon greenwashing want daar moet geld bij. Lage marge producten bezorgen in zo'n sloom tempo, dat kan niet.
  9. forum rang 6 Fender bass 12 mei 2024 20:16
    quote:

    SEVA_ schreef op 12 mei 2024 20:04:

    Blijf het een vreemd fenomeen vinden. Uitstappers die met man en macht naar argumenten zoeken waarom ze een juiste beslissing hebben gemaakt. De twijfel druipt er vanaf. Je zal de boot maar missen.
    Je kunt het ook precies omdraaien. Zittenblijvers die met man en macht.. etc.

    Ik heb nog een klein stukje, trouwens. Voor een discussieplatform een prima onderwerp, toch?
  10. forum rang 6 Gotcha70 12 mei 2024 20:19
    quote:

    SEVA_ schreef op 12 mei 2024 20:04:

    Blijf het een vreemd fenomeen vinden. Uitstappers die met man en macht naar argumenten zoeken waarom ze een juiste beslissing hebben gemaakt. De twijfel druipt er vanaf. Je zal de boot maar missen.
    terwijl je zit te wachten op de vertrekkende JET-boot mis je vele andere boten die al wel vertrokken zijn.
  11. forum rang 6 Gotcha70 12 mei 2024 20:21
    quote:

    Henkie 1960 schreef op 12 mei 2024 18:33:

    Ga er de eerste tijd maar van uit zonder nieuws over feecaps en Grubhub.Jet reageert de laatste tijd niet meer op een positieve markt.Misschien gebeurt er iets op de Ava wat iets aan de koers doet,anders blijft het gewoon aanrommelen.
    de nieuwe CFO?
  12. Up&Down 12 mei 2024 21:09
    quote:

    Fender bass schreef op 12 mei 2024 19:39:

    [...]

    Ik denk dat je stadscentrum bedoelt (maar dat autocorrect het heeft aangepast) en daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Vanmiddag was ik in Nijmegen en daar was het druk met zwoegende fietsers (wegens de hoogteverschillen) van Thuisbezorgd en ook Flink.
    Het gaat ook niet verdwijnen, maar ik twijfel eraan of het groeit en of er op een fatsoenlijke manier aan te verdienen valt.
    Dat denk ik ook van die bakfietsen van Coolblue, dat lijkt me gewoon greenwashing want daar moet geld bij. Lage marge producten bezorgen in zo'n sloom tempo, dat kan niet.
    Nee hoor, stadhuis. De houding van de gemiddelde ambtenaar bij het loket kan ook getypeerd worden als: Verveeld, geen werkplezier, lamlendigheid uitstralend. (Net als groot gedeelte van de gehele bevolking, is dus niet voorbehouden aan JET bezorgers)
  13. forum rang 5 Jimnotaris 12 mei 2024 21:14
    quote:

    Fender bass schreef op 12 mei 2024 19:39:

    [...]

    Ik denk dat je stadscentrum bedoelt (maar dat autocorrect het heeft aangepast) en daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Vanmiddag was ik in Nijmegen en daar was het druk met zwoegende fietsers (wegens de hoogteverschillen) van Thuisbezorgd en ook Flink.
    Het gaat ook niet verdwijnen, maar ik twijfel eraan of het groeit en of er op een fatsoenlijke manier aan te verdienen valt.
    Dat denk ik ook van die bakfietsen van Coolblue, dat lijkt me gewoon greenwashing want daar moet geld bij. Lage marge producten bezorgen in zo'n sloom tempo, dat kan niet.
    Het kan ook niet. Mensen zien ze fietsen en denken "het kan, want het gebeurt", maar er moet in bijna alle gevallen geld bij. JET moet zich zoveel mogelijk beperken tot het leveren van de orders.
  14. Kabbelende Fredt 12 mei 2024 22:16
    quote:

    Fender bass schreef op 12 mei 2024 22:10:

    [...]

    Zeker weten, maar hier in het forum zijn er die beweren 100% in jet zitten. Dan heb je wel heel veel geloof in de goede afloop.
    Wat is de slechte afloop volgens jou?

    Met geduld en kopen op deze koers loop je weinig risico volgens mij. Tenzij de toko failliet gaat.
16.824 Posts
Pagina: «« 1 ... 765 766 767 768 769 ... 842 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Herhaling van zetten bij Just Eat Takeaway

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links