Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015000CZ2

  • 2,876 2 mei 2024 17:35
  • +0,058 (+2,06%) Dagrange 2,814 - 2,980
  • 414.332 Gem. (3M) 349K

Ebusco 2024

4.218 Posts
Pagina: «« 1 ... 19 20 21 22 23 ... 211 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. The truth 12 januari 2024 14:33
    Update over de leveringen. Zie onderaan

    The truth schreef op 8 december 2023 12:53:

    Nog even de doelstellingen van 2023 opfrissen:
    29 maart:
    “ Sterke omzetstijging met 550-600 bussen die bijdragen aan de omzet”

    11 oktober:
    “In heel 2023 denkt Ebusco dat 250 tot 300 bussen zullen bijdragen aan de omzet, die zal uitkomen op 145 tot 165 miljoen euro. Verder mikt de fabrikant op een "aanzienlijke" verbetering van de EBITDA in de tweede helft van dit jaar vergeleken met de eerste zes maanden en herhaalde Ebusco woensdag de doelstelling voor 2024 van een positieve EBITDA.”

    Nu de feiten (bron W. Chatrou stats):

    Per eind oktober werden in totaal 115 bussen afgeleverd waarvan 13 stuks 3.0 in Denemarken, 81 stuks 2.2 in Duitsland en 21 stuks 3.0 in Nederland.
    Dit komt overeen met een marktaandeel van 2,8% waardoor ze helemaal onderaan de lijst bengelen. Bovendien is het gros reeds in H1 geleverd. Akkoord, november en december niet in de cijfers opgenomen. Maar dat dit er nog extra 185 zullen worden, valt sterk te betwijfelen. We zien wel

    Update 12 januari

    Per eind december werden in totaal 135 bussen ingeschreven waarvan 21 stuks 3.0 in Denemarken, 84 stuks 2.2 in Duitsland, 29 stuks 3.0 in Nederland en 1 in Spanje.
    Inschrijven betekent dat de bussen geleverd, aanvaard en betaald zijn. Mogelijks zijn er nog een 30 tal extra geleverd, aanvaard, betaald maar nog niet ingeschreven.
    Dit maakt dat de omzet van pakweg 92 miljoen euro ipv 145 tot 165 miljoen euro die verkondigd werd op 11 oktober.
  2. forum rang 8 HenkdeV 12 januari 2024 14:36
    quote:

    Diegy schreef op 12 januari 2024 13:45:

    [...]
    Dat was inderdaad een behoorlijke bied van 250 duizend stukken op 4,30. We hebben wel vaker gezien dat de koers van ebusco ineens heel hard en snel kan oplopen in de middag. Zou mooi zijn vanmiddag.
    Om daarna weer verder weg te zakken;-).

    Ondanks jouw pushwerk stond de koers gisteren op 4,19 euro Diegy. Dus stop daar maar mee, want het is zinloos. Zie je niet meer bij Kendrion, hoe kan dat?
  3. forum rang 4 StoplossBurner 12 januari 2024 14:50
    quote:

    The truth schreef op 12 januari 2024 14:33:

    Update over de leveringen. Zie onderaan

    The truth schreef op 8 december 2023 12:53:

    Nog even de doelstellingen van 2023 opfrissen:
    29 maart:
    “ Sterke omzetstijging met 550-600 bussen die bijdragen aan de omzet”

    11 oktober:
    “In heel 2023 denkt Ebusco dat 250 tot 300 bussen zullen bijdragen aan de omzet, die zal uitkomen op 145 tot 165 miljoen euro. Verder mikt de fabrikant op een "aanzienlijke" verbetering van de EBITDA in de tweede helft van dit jaar vergeleken met de eerste zes maanden en herhaalde Ebusco woensdag de doelstelling voor 2024 van een positieve EBITDA.”

    Nu de feiten (bron W. Chatrou stats):

    Per eind oktober werden in totaal 115 bussen afgeleverd waarvan 13 stuks 3.0 in Denemarken, 81 stuks 2.2 in Duitsland en 21 stuks 3.0 in Nederland.
    Dit komt overeen met een marktaandeel van 2,8% waardoor ze helemaal onderaan de lijst bengelen. Bovendien is het gros reeds in H1 geleverd. Akkoord, november en december niet in de cijfers opgenomen. Maar dat dit er nog extra 185 zullen worden, valt sterk te betwijfelen. We zien wel

    Update 12 januari

    Per eind december werden in totaal 135 bussen ingeschreven waarvan 21 stuks 3.0 in Denemarken, 84 stuks 2.2 in Duitsland, 29 stuks 3.0 in Nederland en 1 in Spanje.
    Inschrijven betekent dat de bussen geleverd, aanvaard en betaald zijn. Mogelijks zijn er nog een 30 tal extra geleverd, aanvaard, betaald maar nog niet ingeschreven.
    Dit maakt dat de omzet van pakweg 92 miljoen euro ipv 145 tot 165 miljoen euro die verkondigd werd op 11 oktober.
    Exact wat ik ook al dag dat die outlook voor q4 totaal niet te vertrouwen en onhaalbaar was op basis van ratio en de feiten die er lagen.

    Wellicht nog wat schuiven met transacties waardoor je de omzet naar 2023 kan trekken op papier dat de omzet nog wat opgestuwd wordt. Zoals facturen van bussen versturen net voor 31 december. Of zou dat boekhoudkundig niet door de beugel kunnen.

    @The Truth: waar kan die statistieken raadplegen? Of heb je daar een abo voor nodig? Met die info van Chatrou hoef ik zelf niet te grasduinen om de 3.0 productie aantallen te updaten in het productietopic.
  4. forum rang 8 lucas D 12 januari 2024 17:22
    quote:

    Sir Cryptalot schreef op 12 januari 2024 16:43:

    Is toch jammer dat 'wij' niet voor Ebusco kiezen.

    www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/01/12/busbo...
    Vind het ook jammer maar ook wel logisch, Ebusco kan nu nog niet binnen een jaar beginnen met leveren, nog niet.
    Zodra dat wel kan zullen de orders rap toenemen.
    Dit jaar zitten ze al vol met orders van voor 2024, zie update.
    Ze zullen ook wel meedingen voor opdrachten, maar de prijs zal voor korte termijn leveringen te hoog zijn, juist omdat ze al vol zitten.
    Er komt ruimte met Rouen, maar dan nog zal de oplevering van nieuwe orders in 2025 en 2026 plaat vinden. Schat dat in Rouen de tweede helft van het jaar volop in productie is.
    Op zich geweldig dat de voorraad zo hoog is, nadelig is dat door stagnatie in uitbreiding capaciteit er nu wat stagnatie optreed van orders als anderen wel eerder kunnen leveren. Bovendien zal Ebusco wat ruimte houden voor vaste klanten die al aangegeven hebben over mogelijke nieuwe orders. Dan heb ik het over Duitsland, Noorwegen en Sweden.
    Dat plus de deel order uit Italië kan het wel eens een beter jaar worden dan nu als doelstelling gepresenteerd is.
  5. forum rang 6 Marcel H. 12 januari 2024 18:33
    quote:

    Sir Cryptalot schreef op 12 januari 2024 16:43:

    Is toch jammer dat 'wij' niet voor Ebusco kiezen.

    www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/01/12/busbo...
    Ebusco zou niet tijdig kunnen leveren?

    Ebusco heeft vorig jaar productie/assemblage aangekondigd voor Rouen, China en
    Portugal.
    En wat gebeurt er in Deurne.

    Misschien heeft Ebusco wel ingeschreven en zijn
    opdrachten aan andere aanbieders gegund?

    De bussenfabrikant is weinig communicatief.
    Zeker in de richting van kleinere aandeelhouders.
  6. forum rang 7 MOEdig Voorwaarts 12 januari 2024 23:51
    quote:

    lucas D schreef op 12 januari 2024 12:15:

    [...]
    De heer Bijleveld heeft geen verlies, en de andere grootaandeelhouders ook niet, en ook ik niet.

    Denk daar maar eens over na.
    De meeste grootaandeelhouders (VDVI, PB) zijn omgerekend waarschijnlijk voor een paar duppies per aandeel ingeschat. De schoonfamilie (VDVI) heeft o.a. door een gedeelte te verkopen (en wat "related party" transacties) de inleg er al ruimschoots uit. De (reeds ex?)COO is binnengelopen door de geweldige (maar in de praktijk kennelijk moeilijk uitvoerbare) technologie te ontwikkelen en aan Ebusco te verkopen (Pondus). Resteren de sukkeltjes van ING die bij de IPO stevig hebben bijgelapt, Teslin dat de ene na de andere miskleun opzichtig probeert te repareren met mijns inziens niet geheel objectieve TV- en media-optredens (Accsys, Kendrion -check trouwens de recente performance van Teslin (1,7% pj over de afgelopen drie jaar staat op hun eigen website)-en dat weet je eigenlijk al genoeg) en jij dus.

    Maar goed jij hebt geen verlies, maar bent wel uitermate obsessief met dit draadje bezig met tientallen postings per dag, als een soort brandweer reagerend op alle jou niet welgelegen posts. Iets vertelt me dus dat jouw avontuur in Ebusco ook nog niet echt de goede kant op tendeert ;-)

    PS

    De redenering dat je geen verlies hebt zolang je het niet realiseert vind ik trouwens een sterk staaltje van jezelf voor de gek houden.
  7. forum rang 6 keffertje 13 januari 2024 09:15
    quote:

    Galajurk schreef op 13 januari 2024 04:10:

    Een cashflow probleem dus een emmissie.
    Knappe koppen gaan dan bepalen welke waarde ?..
    5 euro… Normaal komt daar een korting bij , stel 10 %
    Dus 5,5…30 % onder de huidige waarde

    DZR zal me wel weer met een onzinnige oneliner voor gek verklaren maar ik heb vandaag gekocht.
    Ik verklaar je niet voor gek (zeker niet), maar breng de volgende nuances aan:

    1. Het zijn geen knappe koppen die de waarde bepalen, maar ze trekken eenvoudig een DCF-model uit de kast waarmee ze via de toekomstige (verwachte) kasstroomontwikkelingen, de waarde proberen in te schatten.
    2. Knappe koppen of niet, niemand kan in de toekomst kijken (althans niet met zekerheid), dus als ze - achteraf - de toekomst niet juist hebben ingeschat, dan is de waarde (5 euro of 5,50) dus ook incorrect.
4.218 Posts
Pagina: «« 1 ... 19 20 21 22 23 ... 211 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Opnieuw een lelijke misser van Ebusco

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links