Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Ysfogel schreef op 25 december 2023 14:13 :
[...]
Waar wij bijvoorbeeld het voordeel hebben dat als het erg rustig is de bezorgers meehelpen met de verschillende werkzaamheden in de keuken of dat ze eerder naar huis gaan. Bij Jet hangen ze een beetje doelloos rond en moeten ze doorbetaald worden.
idd Mijn zoon is ook 2 maanden medewerker/bezorger geweest. In loondienst vh restaurant maar als ie moest bezorgen wel in de oranje JET kleding. Toch had ie het ook regelmatig erg rustig. Hij had vrij snel door dat je beter werk kan doen waar je constant actief bent en dus ook een veel hoger loon.
kassa! schreef op 25 december 2023 14:37 :
[...]
idd Mijn zoon is ook 2 maanden medewerker/bezorger geweest. In loondienst vh restaurant maar als ie moest bezorgen wel in de oranje JET kleding. Toch had ie het ook regelmatig erg rustig. Hij had vrij snel door dat je beter werk kan doen waar je constant actief bent en dus ook een veel hoger loon.
Bezorgers voor JET krijgen een bonus bij een bepaald aantal bestellingen per shift. Door het vaak vele wachten leidt het tot frustratie (en verveling)doordat ze hun bonus niet halen.
Het verschil is dat in drukke steden, de JET bezorger niet gekoppeld is aan één restaursnt, dus zij bezorgen vsnuit verschillende restaurants waarbij het JET platform de restaurants en routes koppelt, Dus ja in rustige tijden kunnen ze hangen maar in drukke tijden en/ steden hebben ze het synergievoordeel. Dit maakt het winstgevend, zoals in NL, Duitsland en straks UK. .
Ysfogel schreef op 25 december 2023 12:31 :
[...]
De enige landen waar "winst" gemaakt wordt met bezorgers in loondienst bij JET zijn de landen waar het percentage niet meer met logistieke-orders is dan rond de 10%. Een logistiek-order kost geld. Bij percentages zoals in het VK (dat hebben ze teruggedraaid naar free lance en niet geheel verassend de opbrengsten gaan snel omhoog) en Zuid-Europa van 40% is het niet meer rendabel. Gaat geen (Europese) wet verandering in brengen.
Of logistieke orders nu winstgevend zijn is niet de vraag. Dat zijn ze, uitgezonderd enkele grote steden, bijna nooit. Waar het om gaat is hoe je concurrentie laat plaatsvinden. Als je een gelijk speelveld creëert door bezorgers verplicht in loondienst te moeten nemen (welke vorm je ook kiest) accepteer je ook bepaalde kosten (waaronder bijvoorbeeld verlette tijd, pensioen en ziekte). De markt zal zich aanpassen en bijvoorbeeld pas gaan bezorgen vanaf een bepaald bedrag en uitsluitend in (zeer ?) grote steden. Nu is het zo dat het prijsverschil tussen ZZP-bezorger en loondienst-bezorger te groot is en JET niet goed kan concurreren met Uber. Het door jou aangehaalde voorbeeld GB is terecht maar indien de Engelse rechter destijds - WEL- in het voordeel van JET besloten had, hadden Deliveroo en Uber hun bedrijfsvoering moeten aanpassen. Zie hier het effect van wetgeving/rechterlijke beslissingen. Ik ben het dus niet met jou oneens wat betreft de kosten van loondienst-bezorging maar (Europese ?) wetgeving kan een enorme impact op de bedrijfsvoering (en dus verdienmodel) hebben.
Goed bezig schreef op 25 december 2023 14:50 :
Het verschil is dat in drukke steden, de JET bezorger niet gekoppeld is aan één restaursnt, dus zij bezorgen vsnuit verschillende restaurants waarbij het JET platform de restaurants en routes koppelt, Dus ja in rustige tijden kunnen ze hangen maar in drukke tijden en/ steden hebben ze het synergievoordeel. Dit maakt het winstgevend, zoals in NL, Duitsland en straks UK. .
JET zit met zijn eigen bezorgers voornamelijk in drukke steden en dus geldt wat ik hiervoor geschreven heb ook voor " deze drukke" steden. JET is " winstgevend" in NL/Duitsland door het geringe aantal eigen bezorgers 10% tegen verlieslatende landen met 40%.
Gaston Lagaffe schreef op 25 december 2023 15:11 :
[...]Of logistieke orders nu winstgevend zijn is niet de vraag. Dat zijn ze, uitgezonderd enkele grote steden, bijna nooit. Waar het om gaat is hoe je concurrentie laat plaatsvinden. Als je een gelijk speelveld creëert door bezorgers verplicht in loondienst te moeten nemen (welke vorm je ook kiest) accepteer je ook bepaalde kosten (waaronder bijvoorbeeld verlette tijd, pensioen en ziekte). De markt zal zich aanpassen en bijvoorbeeld pas gaan bezorgen vanaf een bepaald bedrag en uitsluitend in (zeer ?) grote steden. Nu is het zo dat het prijsverschil tussen ZZP-bezorger en loondienst-bezorger te groot is en JET niet goed kan concurreren met Uber. Het door jou aangehaalde voorbeeld GB is terecht maar indien de Engelse rechter destijds - WEL- in het voordeel van JET besloten had, hadden Deliveroo en Uber hun bedrijfsvoering moeten aanpassen. Zie hier het effect van wetgeving/rechterlijke beslissingen. Ik ben het dus niet met jou oneens wat betreft de kosten van loondienst-bezorging maar (Europese ?) wetgeving kan een enorme impact op de bedrijfsvoering (en dus verdienmodel) hebben.
Als de rechter in UK anders had besloten dan haden Uber en Deliveroo hun model moeten aanpassen en had je 3 verlieslatende bedrijven. Als je concurrenten van de markt verdwijnen door gelijk speelveld, dan krijg je extra kanten(synergie voordeel), maar dat wil nog niet zeggen dat je winst maakt. Als het synergievoordeel niet opweegt tegen de hoge loonkosten dan maak je nog steeds geen winst.
Hendrik Roo schreef op 25 december 2023 10:34 :
[...]
De uithaal van Jitse op Twitter richting Frankrijk (Macron) doet denken aan de reactie richting Dara destijds. Veel frustratie.
Ik begrijp hem wel, dit is "in het zicht van de haven vergaan". De Directive is begraven en de kans dat dit ooit nog iets wordt is nagenoeg nihil (of het wordt een extreem zwak aftreksel). Interessant zal zijn of België hier überhaupt nog energie in wil steken. Je kan zeggen Europa heeft definitief de afslag gekozen om Uber en Doordash te faciliteiten (Deliveroo wordt binnenkort overgenomen en Delivery Hero is voornamelijk buiten de EU aktief). Op zich gek want je zet de deur wagenwijd open voor niet Europese bedrijven welke overduidelijk een Angelsaksische cultuur aanhangen. Het is niet anders. Voor wat betreft Macron, die vent is compleet gek. Hij promoot een Franse ZZP vorm die niet operationeel en in de rest van de EU totaal onbekend is. Niemand heeft enig idee hoe dat er dan precies gaat uitzien. De CEO van Deliveroo, onze William (Will voor vrienden) is er al geruime tijd "fox wild" over (luister maar eens naar de CC waarin hij aangeeft dat zijn eeuwige vriend Macron geen probleem met Deliveroo heeft). Dus met zulke types moet je de kleine ZZP-er gaan beschermen tegen zeer grote Amerikaanse bedrijven met een keihard Angelsaksisch bedrijfsmodel. Ik zou in dit soort landen maar geen bezorger worden want je wordt eerst compleet uitgekleed en daarna afgedankt. Opmerkelijk ook, ik zie in Frankrijk weinig (hoe zal ik het netjes formuleren) autochtone Fransen dit werk doen. Het is de onderkant van de samenleving die daar voor dit soort "banen" geworven wordt en ik weet niet of je daar blij van moet worden. In Nederland ziet het er gelukkig (iets ?) beter uit maar dit had ook anders kunnen zijn. Kijk maar eens naar Belgie.
Gaston Lagaffe schreef op 25 december 2023 15:33 :
[...]Ik begrijp hem wel, dit is "in het zicht van de haven vergaan". De Directive is begraven en de kans dat dit ooit nog iets wordt is nagenoeg nihil (of het wordt een extreem zwak aftreksel). Interessant zal zijn of België hier überhaupt nog energie in wil steken. Je kan zeggen Europa heeft definitief de afslag gekozen om Uber en Doordash te faciliteiten (Deliveroo wordt binnenkort overgenomen en Delivery Hero is voornamelijk buiten de EU aktief). Op zich gek want je zet de deur wagenwijd open voor niet Europese bedrijven welke overduidelijk een Angelsaksische cultuur aanhangen. Het is niet anders. Voor wat betreft Macron, die vent is compleet gek. Hij promoot een Franse ZZP vorm die niet operationeel en in de rest van de EU totaal onbekend is. Niemand heeft enig idee hoe dat er dan precies gaat uitzien. De CEO van Deliveroo, onze William (Will voor vrienden) is er al geruime tijd "fox wild" over (luister maar eens naar de CC waarin hij aangeeft dat zijn eeuwige vriend Macron geen probleem met Deliveroo heeft). Dus met zulke types moet je de kleine ZZP-er gaan beschermen tegen zeer grote Amerikaanse bedrijven met een keihard Angelsaksisch bedrijfsmodel
. Ik zou in dit soort landen maar geen bezorger worden want je wordt eerst compleet uitgekleed en daarna afgedankt. Opmerkelijk ook, ik zie in Frankrijk weinig (hoe zal ik het netjes formuleren) autochtone Fransen dit werk doen. Het is de onderkant van de samenleving die daar voor dit soort "banen" geworven wordt en ik weet niet of je daar blij van moet worden . In Nederland ziet het er gelukkig (iets ?) beter uit maar dit had ook anders kunnen zijn. Kijk maar eens naar Belgie.
En dat in het land waar de vakbond machtig is. Zoals je aangeeft :" ik zou ik dit soort landen maar geen bezorger worden". Het is een gemiste kans om juist die onderkant te helpen tegen uitbuiting. Uiteindelijk zullen ze gaan morren als ze zien dat collega's bij de concurrent het beter hebben. Hoop ik dan maar.
Ysfogel schreef op 25 december 2023 15:30 :
[...]
Als de rechter in UK anders had besloten dan haden Uber en Deliveroo hun model moeten aanpassen en had je 3 verlieslatende bedrijven. Als je concurrenten van de markt verdwijnen door gelijk speelveld, dan krijg je extra kanten(synergie voordeel), maar dat wil nog niet zeggen dat je winst maakt. Als het synergievoordeel niet opweegt tegen de hoge loonkosten dan maak je nog steeds geen winst.
Daar verschillen wij dus van mening. De markt zal zich aanpassen (en bv orders met een te laag bedrag laten verdwijnen). De vraag is er en bezorgkosten (inclusief marge) zijn prima door te rekenen als het bedrag hoog en bevolking "dicht" genoeg is. Prima dat je er anders over denkt :) maar ik geloof er niet in. Laat ik afsluiten met een voorbeeld. Gisteravond bestelden we op het werk voor bijna € 100,- Chinees (inderdaad wat een feest), bezorgkosten € 6,- hoorde ik (bezorgafstand 2 km). Niemand die er wakker van ligt en JET is de enige partij die in mijn woonplaats bezorgt. Hadden ze € 12,- gevraagd hadden we het ook gedaan. Overstappen naar de concurrent kan niet (want die is er niet). Op die € 100,- maakt het eigenlijk niets uit.
T. Edison schreef op 25 december 2023 15:46 :
[...] En dat in het land waar de vakbond machtig is.
Zoals je aangeeft :" ik zou ik dit soort landen maar geen bezorger worden". Het is een gemiste kans om juist die onderkant te helpen tegen uitbuiting. Uiteindelijk zullen ze gaan morren als ze zien dat collega's bij de concurrent het beter hebben. Hoop ik dan maar.
Inderdaad, in het betreffende artikel werd ook verwezen naar de almachtige Franse vakbonden. Het lijkt er op dat Macron op deze manier de invloed van deze Franse vakbonden wil inperken. De vraag is natuurlijk of dat in dit geval wenselijk is (niet dus). Voor wat betreft de concurrentie : het is in Frankrijk (uitgezonderd kleine deel regio Parijs waar JET nog een minime dekking heeft) een wedstrijd Uber tegen Deliveroo dus waar je als bezorger ook voor kiest, het is een pot nat.
Gaston Lagaffe schreef op 25 december 2023 15:33 :
[...]Ik begrijp hem wel, dit is "in het zicht van de haven vergaan". De Directive is begraven en de kans dat dit ooit nog iets wordt is nagenoeg nihil (of het wordt een extreem zwak aftreksel). Interessant zal zijn of België hier überhaupt nog energie in wil steken. Je kan zeggen Europa heeft definitief de afslag gekozen om Uber en Doordash te faciliteiten (Deliveroo wordt binnenkort overgenomen en Delivery Hero is voornamelijk buiten de EU aktief). Op zich gek want je zet de deur wagenwijd open voor niet Europese bedrijven welke overduidelijk een Angelsaksische cultuur aanhangen. Het is niet anders. Voor wat betreft Macron, die vent is compleet gek. Hij promoot een Franse ZZP vorm die niet operationeel en in de rest van de EU totaal onbekend is. Niemand heeft enig idee hoe dat er dan precies gaat uitzien. De CEO van Deliveroo, onze William (Will voor vrienden) is er al geruime tijd "fox wild" over (luister maar eens naar de CC waarin hij aangeeft dat zijn eeuwige vriend Macron geen probleem met Deliveroo heeft). Dus met zulke types moet je de kleine ZZP-er gaan beschermen tegen zeer grote Amerikaanse bedrijven met een keihard Angelsaksisch bedrijfsmodel. Ik zou in dit soort landen maar geen bezorger worden want je wordt eerst compleet uitgekleed en daarna afgedankt. Opmerkelijk ook, ik zie in Frankrijk weinig (hoe zal ik het netjes formuleren) autochtone Fransen dit werk doen. Het is de onderkant van de samenleving die daar voor dit soort "banen" geworven wordt en ik weet niet of je daar blij van moet worden. In Nederland ziet het er gelukkig (iets ?) beter uit maar dit had ook anders kunnen zijn. Kijk maar eens naar Belgie.
Begrijp hem volledig. Jitse heeft zijn model jarenlang afgestemd op de veronderstelling dat Europa zou kiezen voor rechtvaardigheid. Een logische gedachte. Über heeft gerekend op haar Lobby kracht. Beide hebben gegokt. Über heeft gewonnen en JET verloren. Naar mijn mening laat Jitse met zijn reactie weten dat hij dat ook vindt. Dat vind ik persoonlijk niet zo handig. Tegelijkertijd gaat er een bepaalde eerlijkheid vanuit waarvan ik van houd. Maar in de landen waar JET dominant is, maakt deze ontwikkeling toch niet zoveel uit ? Op basis van nationale wetgeving moest Deliveroo zich uit Nederland terugtrekken. Waarom zou dat door deze ontwikkeling anders worden ?
Gaston Lagaffe schreef op 25 december 2023 15:47 :
[...]Daar verschillen wij dus van mening. De markt zal zich aanpassen (en bv orders met een te laag bedrag laten verdwijnen). De vraag is er en bezorgkosten (inclusief marge) zijn prima door te rekenen als het bedrag hoog en bevolking "dicht" genoeg is. Prima dat je er anders over denkt :) maar ik geloof er niet in. Laat ik afsluiten met een voorbeeld. Gisteravond bestelden we op het werk voor bijna € 100,- Chinees (inderdaad wat een feest), bezorgkosten € 6,- hoorde ik (bezorgafstand 2 km). Niemand die er wakker van ligt en JET is de enige partij die in mijn woonplaats bezorgt. Hadden ze € 12,- gevraagd hadden we het ook gedaan. Overstappen naar de concurrent kan niet (want die is er niet). Op die € 100,- maakt het eigenlijk niets uit.
Ben het wel met je eens dat de bezorgkosten voor de klant omhoog moeten. Nadeel is dan dat toch een groot aantal klanten gaat afhaken en de aangesloten restaurants die van de JET bezorger gebruikmaken gaan klagen. Ook zou het minimum bestelbedrag omhoog moeten. 6 euro uit jouw voorbeeld zal ongetwijfeld een bestelling zijn via Thuisbezorgd, maar bezorgd door het restaurant zelf. Thuisbezorgd hanteert zulke (hoge) tarieven niet.
Ysfogel schreef op 25 december 2023 16:17 :
[...]
Ben het wel met je eens dat de bezorgkosten voor de klant omhoog moeten. Nadeel is dan dat toch een groot aantal klanten gaat afhaken en de aangesloten restaurants die van de JET bezorger gebruikmaken gaan klagen. Ook zou het minimum bestelbedrag omhoog moeten.
6 euro uit jouw voorbeeld zal ongetwijfeld een bestelling zijn via Thuisbezorgd, maar bezorgd door het restaurant zelf. Thuisbezorgd hanteert zulke (hoge) tarieven niet.
Volkomen met je eens a) - Je moet als klant redelijke bezorgkosten accepteren. Wil je dit niet dat ga je het maar zelf halen. b) - Ik verwacht ook dat bepaalde klanten zullen afhaken. Met name bij lage bestelbedragen zal er enige spanning ontstaan (gerecht € 10,- bezorgkosten € 6,- is voor velen waarschijnlijk niet haalbaar). Het gekke is dat iedereen begrijpt dat je voor deze service moet betalen maar het schijnbaar niet wil doen. Dit zal zich op termijn wel oplossen want uiteindelijke zal je voor een correcte service moeten betalen anders krijg je niks (of een slechte service en dat moet je bij eten zeker niet willen). Zorg voor een mooie tip en wees blij dat iemand je eten wil komen bezorgen. De maaltijd smaakt mij een stuk beter als ik weet dat ik iedereen wat verdiend heeft !
Hendrik Roo schreef op 25 december 2023 16:14 :
[...]
Begrijp hem volledig.
Jitse heeft zijn model jarenlang afgestemd op de veronderstelling dat Europa zou kiezen voor rechtvaardigheid. Een logische gedachte. Über heeft gerekend op haar Lobby kracht. Beide hebben gegokt. Über heeft gewonnen en JET verloren. Naar mijn mening laat Jitse met zijn reactie weten dat hij dat ook vindt. Dat vind ik persoonlijk niet zo handig. Tegelijkertijd gaat er een bepaalde eerlijkheid vanuit waarvan ik van houd.
Maar in de landen waar JET dominant is, maakt deze ontwikkeling toch niet zoveel uit ? Op basis van nationale wetgeving moest Deliveroo zich uit Nederland terugtrekken. Waarom zou dat door deze ontwikkeling anders worden ?
Correct, ik denk er hetzelfde over. Afgezien van Italie zou JET prima kunnen draaien maar expansie buiten deze landen is niet mogelijk want dan kom je in "Uber-Doordash-gebied" (Oost Europa maar opvallend ook Scandinavie en natuurlijk Macron-County). Een risico is wel dan (nieuwe) regeringen wetgeving kan gaan wijzigen -> denk aan PP/VOX in Spanje die dit van plan waren. Het zou mooi zijn indien Jitse ruckzichtslos het model in Italie, Ierland e.d. zou omgooien maar ik zie het hem (nog) niet doen. Ik verwacht dat hij eerst afwacht wat Belgie vanaf 1-1-2024 op dit punt wil gaan doen (en ik vrees helemaal niets). Alleen Ierland (onderdeel GBI) zou echter een prima en bescheiden eerste stap zijn.
Eens ... in frankrijk en italie nu het model omgooien. In italie is het marktaandeel nog wel genoeg om dit te doen. In frankrijk zou ik alleen de grote steden doen. Ik zou het jammer vinden als ik in Frankrijk op vakantie ben en dan uber moet downloaden. Risico is dat mensen uber dan meenemen naar het thuisland. En door zzpers in te zetten dalen de kosten ook in Frankrijk. Maar ze kunnen ook besluiten om te stoppen in Frankrijk. Genoeg geld verloren .. maar deliveroo lijkt zelfstandig geen bestaansrecht te hebben geloof ik nog steeds en met uber kun je Frankrijk wel verdelen / nog een aardig marktaandeel krijgen.
Doe wat goed is voor het bedrijf. Integreer in Über Jitse.
Hendrik Roo schreef op 25 december 2023 17:47 :
Doe wat goed is voor het bedrijf. Integreer in Über Jitse.
Ruim 90% van de aandeelhouders zien een overname door Uber wel zitten behalve Jitse. Dus alleen bij een vijandige bod gaat dit gebeuren.
KCNIB schreef op 25 december 2023 18:10 :
[...]
Ruim 90% van de aandeelhouders zien een overname door Uber wel zitten behalve Jitse. Dus alleen bij een vijandige bod gaat dit gebeuren.
Voortschrijdend inzicht bij Jitse ?
Gewoon lekker doorgaan zo, niets verkopen tenzij een niet te weerstaan bod. De afwijzing van de regelgeving komt later heus nog wel op de agenda en anders idd per land. JET komt er ook zonder wel, dat hebben ze al bewezen in NL, GER en nu UK.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)