Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

  • 13,320 8 mei 2024 17:37
  • -0,175 (-1,30%) Dagrange 13,190 - 13,435
  • 1.705.845 Gem. (3M) 2,4M

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 2023 2024 2025 2026 2027 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. dinkyron 21 augustus 2023 21:09
    quote:

    BRESL01 schreef op 21 augustus 2023 17:53:

    Na de j.l cijfers sloegen de geautomatiseerde programma's op hol eveneens onafhankelijke speculanten en beleggers en werd meer dan 17 euro op het bord gekalkt.
    Trek ik afgerond 13 af van 17 staat er 4.
    4 gedeeld door 0,17 is 23,53 % (afgerond).
    Een ongelooflijke daling voor de zittende aandeelhouders van 23,53% in een relatief korte tijd.
    Begrijpelijk dat er enkelen kotsmisselijk worden van het verloop van het JET aandeel .
    klopt laatste 16 beursdagen enkel dalingen ,op 2 winstdagen na. en wel (niet schrikken) 1 van 0,20cent en een van 28.6 cent.

    Wie het nog weet mag t zeggen, zouden ze falliet gaan dan is het misschien nog te verklaren,of er zit ergens al een tijdlang een giga lijk in de kast waar buiten de leiding nog niemand van weet.
  2. forum rang 6 mercurius-adept 21 augustus 2023 21:49
    quote:

    Rasta schreef op 21 augustus 2023 18:45:

    [...]

    Just eat maakt al sinds de beursgang en wellicht sinds de oprichting verlies.
    Jitse blijft ieder jaar maar weer redenen verzinnen waarom er weer verlies is geleden.
    Voor een groeiaandeel op zich een kul-argument...en waarom zo op de man spelen: omdat de rest het hier ook doet??

    (Die persoonlijkheidscultus slaat in mijn ogen flink door hier)
  3. forum rang 7 wiegveld 21 augustus 2023 22:06
    s3.eu-central-1.amazonaws.com/takeawa...

    Vorige week bijna 940.000 aandelen ingekocht tegen €13,57
    mooi deze week kans op meer dan 1 miljoen met deze afbraakkoersen

    Gemiddeld zijn de aandelen tegen €14,31 ingekocht.
    Totaal zijn er nu 8.246.952 aandelen ingekocht. Veel meer dan begin dit jaar mogelijk leek.
  4. forum rang 6 Hendrik Roo 21 augustus 2023 22:58
    quote:

    wiegveld schreef op 21 augustus 2023 22:06:

    s3.eu-central-1.amazonaws.com/takeawa...

    Vorige week bijna 940.000 aandelen ingekocht tegen €13,57
    mooi deze week kans op meer dan 1 miljoen met deze afbraakkoersen

    Gemiddeld zijn de aandelen tegen €14,31 ingekocht.
    Totaal zijn er nu 8.246.952 aandelen ingekocht. Veel meer dan begin dit jaar mogelijk leek.
    Als JET voor een habbekrats zo'n 40 miljoen aandelen uit de markt wil halen, is dat doel straks al voor 25% ingevuld. Zodra het JET lukt om duurzaam een bescheiden winst te behalen, is dat op basis van het beperkte aantal uitstaande aandelen al snel een aantrekkelijke winst per aandeel. De wereld ziet er voor JET dan anders uit. Of JET de kans krijgt om daadwerkelijk zoveel aandelen uit de markt te halen, is afhankelijk van de vraag hoelang Short met haar spel wil doorgaan. Het zou best kunnen dat ze het straks voor gezien houden. De aandelenprijs zal dan omhoog vliegen. Dat is ook de reden dat JET met relatief kleine cohorten van 150 miljoen per keer werkt. Als de koers omhoog vliegt, stoppen ze ermee. Ze willen hun schaarse middelen wel gebruiken om de aandelen in te kopen maar dan wel tegen dumpprijzen.
  5. forum rang 6 Eagle1959 22 augustus 2023 06:51
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 21 augustus 2023 22:58:

    [...]

    Als JET voor een habbekrats zo'n 40 miljoen aandelen uit de markt wil halen, is dat doel straks al voor 25% ingevuld. Zodra het JET lukt om duurzaam een bescheiden winst te behalen, is dat op basis van het beperkte aantal uitstaande aandelen al snel een aantrekkelijke winst per aandeel. De wereld ziet er voor JET dan anders uit. Of JET de kans krijgt om daadwerkelijk zoveel aandelen uit de markt te halen, is afhankelijk van de vraag hoelang Short met haar spel wil doorgaan. Het zou best kunnen dat ze het straks voor gezien houden. De aandelenprijs zal dan omhoog vliegen. Dat is ook de reden dat JET met relatief kleine cohorten van 150 miljoen per keer werkt. Als de koers omhoog vliegt, stoppen ze ermee. Ze willen hun schaarse middelen wel gebruiken om de aandelen in te kopen maar dan wel tegen dumpprijzen.
  6. forum rang 7 wiegveld 22 augustus 2023 07:28
    quote:

    wadj schreef op 21 augustus 2023 22:57:

    seekingalpha.com/article/4629895-just...

    Interessante analyse over JET
    Ben niet onder de indruk.
    Deze man levert elke dag een dergelijk verhaal af over een aandeel. Is, excusez te mot, een samengeraapte verzameling van teksten en plaatjes uit de verschillende verslagen van JET. met wat kreten als JET zal stoppen in Z- Europa.
    Daar vragen we hier al een jaar om….
  7. forum rang 6 Hendrik Roo 22 augustus 2023 09:17
    quote:

    Eagle1959 schreef op 22 augustus 2023 06:55:

    Op zich een mooie bijkomstigheid de goedkope aandelen inkoop. Maar ondanks de inkoop van bijna 200.000 aandele zoals hier genoemd wordt daalt de koers. De 5% inkoop vd Marktwaarde zet nog geen zoden aan de dijk.
    5% wordt 10%, 15% etc.
    JET weet dat zij haar ambitie om 's werelds grootste voedselplatform te worden, moet laten varen. Dat betekent dat de doelstelling van 60 mld GTV overboord moet. Hieruit volgt dat het huidige aantal uitstaande aandelen in een heel andere verhouding moet komen. Ben ervan overtuigd dat JET momenteel bezig is om het aantal uitstaande aandelen in een gezonde verhouding tot haar bijgestelde ambities te brengen. Zodra dat doel bereikt is, kan worden begonnen met het afstoten van onderdelen. De eventuele opbrengsten daarvan kunnen dan in het bedrijf blijven. Dit lijkt me de juiste volgorde.
  8. Darth Trader 22 augustus 2023 09:23
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 22 augustus 2023 09:17:

    [...]

    5% wordt 10%, 15% etc.
    JET weet dat zij haar ambitie om 's werelds grootste voedselplatform te worden, moet laten varen. Dat betekent dat de doelstelling van 60 mld GTV overboord moet. Het betekent ook dat het huidige aantal uitstaande aandelen in een heel andere verhouding moet komen. Ben ervan overtuigd dat JET momenteel bezig is om het aantal uitstaande aandelen in een gezonde verhouding tot haar nieuwe naar beneden bijgestelde ambities wil brengen. Zodra dat doel bereikt is, kan worden begonnen met het afstoten van onderdelen. De eventuele opbrengsten daarvan kunnen dan in het bedrijf blijven. Dat lijkt me de juiste volgorde.
    De vraag is echter wel, kun je het in een markt als deze veroorloven om niet meer te groeien terwijl je concurrentie dit wel blijft doen of is het dan slechts een kwestie van tijd voordat je van het bord geveegd wordt?

    Dit is een oprechte vraag hoor. Zou het mogelijk zijn voor JET om genoegen te nemen met NE en zou het ze kunnen lukken hier de nummer 1 positie te behouden op de plekken waar ze die nu veroverd hebben?
  9. forum rang 5 Arthur Hastings 22 augustus 2023 09:26
    quote:

    Dart Trader schreef op 22 augustus 2023 09:23:

    [...]

    De vraag is echter wel, kun je het in een markt als deze veroorloven om niet meer te groeien terwijl je concurrentie dit wel blijft doen of is het dan slechts een kwestie van tijd voordat je van het bord geveegd wordt?

    Dit is een oprechte vraag hoor. Zou het mogelijk zijn voor JET om genoegen te nemen met NE en zou het ze kunnen lukken hier de nummer 1 positie te behouden op de plekken waar ze die nu veroverd hebben?
    Als JET SEANZ en Grubhub van de hand kan doen dan blijft er een winstgevende club landen over. Daar groeit de omzet en zijn ze op diverse plekken de nummer 1 of 2. Investeren in landen om je koppositie te behouden is beter dan geld te besteden op plekken waar je geen leider bent en niet zeker bent of je dat kunt bereiken. Plus, zodra je echt winst gaat draaien kun je dat weer verdelen over minder uitstaande aandelen. Win win.
  10. forum rang 4 Moriarty 22 augustus 2023 09:28
    quote:

    Dart Trader schreef op 22 augustus 2023 09:23:

    [...]

    De vraag is echter wel, kun je het in een markt als deze veroorloven om niet meer te groeien terwijl je concurrentie dit wel blijft doen of is het dan slechts een kwestie van tijd voordat je van het bord geveegd wordt?

    Dit is een oprechte vraag hoor. Zou het mogelijk zijn voor JET om genoegen te nemen met NE en zou het ze kunnen lukken hier de nummer 1 positie te behouden op de plekken waar ze die nu veroverd hebben?
    Is groeien = meer orders, maar ook orders waar je verlies op maakt?
    Want deze laat Just Eat nu vallen en de focus komt op de 'goede deals'. En gezien de markt, kan ik daar wel mee leven.
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 2023 2024 2025 2026 2027 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Herhaling van zetten bij Just Eat Takeaway

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links