Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015000CZ2

  • 3,000 7 mei 2024 13:48
  • +0,030 (+1,01%) Dagrange 2,948 - 3,050
  • 126.722 Gem. (3M) 354,1K

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 128 129 130 131 132 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. PaxRomana 24 mei 2023 11:41
    quote:

    Fred107 schreef op 24 mei 2023 10:24:

    Ze zijn echt niet gek bij Ebusco.
    Ebusco zal helemaal geen last hebben van concurrentie straks. Zo gauw zij op voldoende aflevercapacitieit zitten zullen ze als warme broodjes verkocht worden. Waar baseer ik dat op?
    Ik heel Europa en daarbuiten rijdt het merendeel van de huidige bussen in stadsvervoer nog op diesel. Dat moet allemaal vervangen gaan worden in de komende 5 a 10 jaar. De gezamenlijke E bus bouwers zijn daar hard voor nodig om dat überhaupt te realiseren.
    Kost tijd en dit aandeel lekker op de plank laten liggen.
    waarom kan ebusco dan niet alle kosten doorberekenen aan de klanten en waarom is er sprake van een daling van hun marge en krimp
    van hun marktaandeel?

    je moet gewoon hopen dat de prijzen zich gaan stabiliseren en dat ebusco hun voorsprong kan behouden want de rest zullen heus
    niet op hun handen zitten.

    geloof wel dat ebusco een rol zal spelen maar weet echt niet hoe groot hun rol zal zijn.
  2. forum rang 5 Drs P. 24 mei 2023 12:01
    quote:

    PaxRomana schreef op 24 mei 2023 11:41:

    [...]

    waarom kan ebusco dan niet alle kosten doorberekenen aan de klanten en waarom is er sprake van een daling van hun marge en krimp
    van hun marktaandeel?

    je moet gewoon hopen dat de prijzen zich gaan stabiliseren en dat ebusco hun voorsprong kan behouden want de rest zullen heus
    niet op hun handen zitten.

    geloof wel dat ebusco een rol zal spelen maar weet echt niet hoe groot hun rol zal zijn.
    we weten de 2022 cijfers, maar we weten nog niet hoe 1H 2023 gaat, ik verwacht (dus dit is geen feit, maar mijn verwachting:) ) dat de cijfers een stuk beter zullen zijn kijkende naar hoe supply chain enorm is verbeterd, kosten transport etc wereldwijd significant zijn gedaald, plus progressie in opbouw productie en levering pending Q4 2022 bussen als extra omzet in 2023 plus reguliere verkoop/levering 2023. Het zou mooi zijn wanneer Ebusco nu communiceert hoe bijv. het eerste kwartaal is verlopen ipv. wachten tot 1H cijfers in augustus.
  3. pipsi 24 mei 2023 12:20
    24.05.2023
    MVG: Informatie voor de media
    MVG en partners in het MINGA-project ontwikkelen geautomatiseerde voertuigen voor lokaal openbaar vervoer
    Samen hebben de partners van het MINGA-financieringsproject zich ten doel gesteld om het lokale openbaar vervoer verder te ontwikkelen (zie afzonderlijke aankondiging van de dienst Mobiliteit van 24.05.2023). Tijdens de projectperiode van 34 maanden tot eind 2025 ligt de focus op de automatisering van on-demand voertuigen en bussen. Het onderzoeksproject wordt gefinancierd door het federale ministerie van Digitale Zaken en Transport (BMDV) met ongeveer 13 miljoen euro als onderdeel van de financieringsrichtlijn "Autonoom en genetwerkt rijden in het openbaar vervoer".

    Ingo Wortmann, SWM Managing Director Mobility en MVG CEO: "We zijn er trots op dat we als partner in het MINGA-project de automatisering van het openbaar vervoer kunnen stimuleren en normen kunnen stellen voor de industrie. Zo maken we het openbaar vervoer aantrekkelijker voor onze reizigers en leggen we de basis voor verdere automatisering en flexibele nieuwe dienstverlening. Onze activiteiten voor MINGA zijn daarom ook een essentiële bouwsteen voor onze bedrijfsstrategie, waarmee we het openbaar vervoer in München klaar maken voor de toekomst. Op deze manier kunnen we een on-demand service opzetten die de metro, bus en tram op de best mogelijke manier aanvult. MVG is hierop voorbereid – we hebben hiervoor al geschikte werkplekken geïntegreerd in ons nieuwe controlecentrum. Een ander belangrijk aspect is een vervanging op middellange termijn van onze dieseltreinen met hoge capaciteit, die in deze vorm moeilijk te elektrificeren zijn om onze busvloot tegen 2035 volledig elektrisch te kunnen exploiteren. Dat kan met twee virtueel verbonden solobussen, de zogenaamde buspelotons. Een derde belangrijk deelproject betreft een geautomatiseerde solobus die in de toekomst zonder bestuurder kan rijden. Voor ons als geheel is MINGA weer een belangrijke stap in het openbaar vervoer van de toekomst."

    Stadtwerke München (SWM) en Münchner Verkehrsgesellschaft (MVG) zijn een sterke partner in het project en lopen voorop bij het opzetten van een autonome on-demand ridepooling-service en de regelmatige exploitatie van twee geautomatiseerde bussystemen. Voor een holistisch onderzoek van planning tot goedkeuring en bouw tot uitvoering werken teams van onderzoek en ontwikkeling, gemeenten en werkmaatschappijen samen. Het werkgebied waarin de voertuigen worden getest, biedt verschillende verkeersuitdagingen en is goed verbonden met een depot. Tegen 2024 is de voorbereiding met de technische structuur en verduidelijking van de regelgevingsaspecten voor de exploitatie van deze autonome diensten gepland. De proefexploitatie start in de loop van 2025. Het doel is om tegen het einde van het project goedkeuring te verkrijgen voor gebruik door passagiers.

    Geautomatiseerd on-demand verkeer Samen met de afdeling Mobiliteit van de stad München en de DB-dochter ioki, die softwareoplossingen voor het openbaar vervoer aanbiedt, zetten SWM en MVG een ridepooling-systeem op met drie tot vijf geautomatiseerde voertuigen in on-demand
    gebruik. De aanbesteding van de voertuigen voor geautomatiseerde on-demand exploitatie in gemengd verkeer wordt in het project openbaar aanbesteed.

    Dr. Michael Barillère-Scholz, mede-oprichter en managing director van het DB-technologiebedrijf ioki: "Autonomous ridepooling is een van de sleutelbegrippen op weg naar vraaggericht en dus aantrekkelijk openbaar vervoer. In het MINGA-project zullen we onze ervaring in routing en pooling in lokaal transport en ons ioki-platform inbrengen en verder uitbreiden in nauwe samenwerking met onze partners. De bevindingen uit het project kunnen een beslissende bijdrage leveren aan het beïnvloeden van het openbaar vervoer in Duitsland op de lange termijn."

    De voorbereiding op het rijden is gepland in verschillende fasen. In eerste instantie zal een proefoperatie zonder passagiers met veiligheidsbestuurders plaatsvinden en in de laatste fase worden testritten met passagiers onder technisch toezicht gepland in coördinatie met de goedkeuringsinstanties.

    Naast de technische implementatie is het onderzoek ook bedoeld om gegevens te leveren over rijprestaties en onderhoud om processen te kunnen optimaliseren. Daarnaast komen er concrete voorstellen voor de vormgeving van de technische begeleiding van autonome voertuigen in het lokale openbaar vervoer. In dit kader moet ook een richtlijn voor de industrie worden ontwikkeld.

    Daarnaast test SWM, samen met onderzoekers van de Universiteit van Stuttgart, het Karlsruhe Institute of Technology (KIT) en het FZI Research Center for Information Technology, evenals de afdeling Mobiliteit van de stad München, verschillende systemen voor regelmatige diensten met geautomatiseerde bussen. Er wordt ook een drempelloos aanbod ontwikkeld met het oog op mensen met beperkte mobiliteit.

    Voor de automatisering van een solobus wordt samen met de fabrikant MAN Truck & Bus een 12 meter lange elektrische bus uitgerust met een zelfrijdend systeem (SDS) (zie man-aankondiging van 17.05.2023). De focus ligt op het waarborgen van goede en veilige geplande operaties in coördinatie met de vergunningverlenende autoriteiten.

    Barbaros Oktay, Head of Bus bij MAN Truck & Bus: "Duurzaamheid is een centraal onderdeel van de bedrijfsstrategie van MAN. Daarom zetten we onze producten enerzijds consequent om naar elektrische aandrijvingen. Aan de andere kant stimuleren we automatisering en digitalisering. Voor ons is het MINGA-project een belangrijke stap op weg naar de mobiliteitsrevolutie."

    Voor de ontwikkeling van twee buspelotons is de fabrikant Ebusco partner in het project. Dit omvat de vorming van twee bussen verbonden door een virtuele dissel. De achterste bus volgt automatisch het eerste voertuig. Dit maakt het mogelijk om in het busvervoer eenheden met een hoge capaciteit aan te bieden, die dan ook dieselaangedreven bustreinen kunnen vervangen.

    Wolfgang Hackauf, Sales Director Duitsland bij Ebusco: "Tien jaar geleden opgericht met de vaste overtuiging dat de toekomst bij elektrisch vervoer hoort, zit innovatie in ons DNA. Jaren geleden leverden we onze eerste elektrische bussen aan SWM, die vandaag de dag nog steeds op de weg zijn in de stad München. We zijn er trots op om samen de volgende sprong in de toekomst van elektrisch rijden te maken als onderdeel van het MINGA-project. Wij geloven dat platooning een nieuwe stap zal zijn in de richting van flexibiliteit, efficiëntie en kostenminimalisatie, en we kijken ernaar uit om deze 'bustreinen' verder te testen met onze innovatieve en lichtgewicht Ebusco 3.0 op de Duitse wegen."

    Partnership in de andere werkpakketten SWM en MVG zijn in alle zes de werkpakketten
    actief betrokken bij het project. Als onderdeel van de vier werkpakketten waarin zij niet de leiding hebben, zijn SWM en MVG ook betrokken bij onder meer de integratie van de on-demand service voor weergave in de informatiemedia van MVG, de voorkeursbehandeling van geautomatiseerde bussen in het wegverkeer, de evaluatie van de acceptatie van autonome rijdiensten en de schaalvergroting van geautomatiseerde ov-systemen.

    Meer informatie over MINGA Meer informatie over de werkpakketten van SWM en MVG en over het algemene MINGA-project
    is te vinden op de speciale pagina's
    mvg.de/minga
    respectievelijk
    muenchenunterwegs.de/minga

    .https://www.swm.de/presse/pressemitteilungen/2023/05-2023/mvg-projekt-minga
  4. forum rang 4 Leon57 24 mei 2023 12:58
    Als ik alles wat Brussel wil moet geloven zullen de kostprijzen voor vrachtwagens / bussen die op benzine rijden per 2025 met euro 11000 omhoog gaan ivm strengere emissie eisen. Lijkt mij alleen maar positief voor Ebusco. En als ze ook met positieve berichten komen eind deze maand dan kan het zomaar een beweging krijgen als een die nu door Azerion op de borden wordt gezet
  5. forum rang 4 K. Wiebes 24 mei 2023 14:22
    Ik denk dat van der Valk en Teslin niet moeilijk gaan doen wanneer de prijs klopt: wat mij betreft
    zijn ze zo'n beetje rijp voor 'n bodje. Een groter marktaandeel biedt voordelen voor de grotere
    spelers, en die zullen m.i. wegens schaalgrootte ook minder moeite hebben om problemen in
    de aanvoerketen en qua beschikbaarheid van voldoende personeel het hoofd te kunnen bieden.
    Ik heb vandaag dus maar weer eens 'n blauw oog geriskeerd ;)

    www.teslin.nl/nieuws-documentatie/nie...
  6. meedoen-of-winnen 24 mei 2023 15:49
    quote:

    Garmin schreef op 24 mei 2023 15:42:

    [...]

    Maart 2023? oud nieuws. Koers gaat naar €5,00!
    Dank voor deze richtingaanduiding Garmin. Ik denk en hoop dat je ongelijk hebt, en pak af en toe nog een paar stukjes op. De daling gaat in elk geval op laag volume, dat is positief. Maar van enige kracht is ook geen sprake, want niemand durft zich blijkbaar te branden voordat er cijfers of berichten zijn die evt aangeven dat ze weer vooruit koersen.
  7. Garmin 24 mei 2023 15:56
    quote:

    meedoen-of-winnen schreef op 24 mei 2023 15:49:

    [...]
    Dank voor deze richtingaanduiding Garmin. Ik denk en hoop dat je ongelijk hebt, en pak af en toe nog een paar stukjes op. De daling gaat in elk geval op laag volume, dat is positief. Maar van enige kracht is ook geen sprake, want niemand durft zich blijkbaar te branden voordat er cijfers of berichten zijn die evt aangeven dat ze weer vooruit koersen.
    Ik bezit slechts 500 aandelen van deze toko maar ik probeer zeker niet tot tegenstelling van een andere persoon mensen in dit zinkend schip te trekken. Ik hoop dat ik ongelijk heb en dat Ebusco ons een keer positief gaat verrassen.
  8. forum rang 9 objectief 24 mei 2023 16:45
    quote:

    Garmin schreef op 24 mei 2023 15:56:

    [...]

    Ik bezit slechts 500 aandelen van deze toko maar ik probeer zeker niet tot tegenstelling van een andere persoon mensen in dit zinkend schip te trekken. Ik hoop dat ik ongelijk heb en dat Ebusco ons een keer positief gaat verrassen.
    Die positieve verrassing verwacht ik ook en hoop op een samenwerking met een grote partner.
    Als Ebusco het zelf moet doen dan gaat het nog jaren duren voordat ze winst maken.
  9. Jokeltje 24 mei 2023 18:09
    quote:

    Drs P. schreef op 24 mei 2023 12:01:

    [...]
    we weten de 2022 cijfers, maar we weten nog niet hoe 1H 2023 gaat, ik verwacht (dus dit is geen feit, maar mijn verwachting:) ) dat de cijfers een stuk beter zullen zijn kijkende naar hoe supply chain enorm is verbeterd, kosten transport etc wereldwijd significant zijn gedaald, plus progressie in opbouw productie en levering pending Q4 2022 bussen als extra omzet in 2023 plus reguliere verkoop/levering 2023. Het zou mooi zijn wanneer Ebusco nu communiceert hoe bijv. het eerste kwartaal is verlopen ipv. wachten tot 1H cijfers in augustus.
    Blijkbaar verwacht de markt iets anders.
  10. forum rang 5 Drs P. 24 mei 2023 18:28
    quote:

    Jokeltje schreef op 24 mei 2023 18:09:

    [...]

    Blijkbaar verwacht de markt iets anders.
    ja de dagkoers is nog steeds geen feestje, dus nog even wachten met hoera roepen beste joker, maar dat doe je toch al niet:). Peter gaf recent aan "I will prove them wrong", en vorige week op de aandeelhoudersvergadering was hij en de Voorzitter RVC (hier worden wonderen verricht) vol vertrouwen; als het allemaal doom & gloom zou zijn had men hun toon toch wel gematigd, zeker met de huidige dagkoersen en ontevreden (groot)aandeelhouders in de zaal. Het zou idd. mooi zijn wanneer Peter/Ebusco nu een korte market update gaat geven hoe Q1 is verlopen/ outlook verdere verloop 1H/ productie opschalen etc. en niet wachten tot de 1H cijfers in augustus.
  11. forum rang 6 Ruval 24 mei 2023 19:06
    quote:

    Drs P. schreef op 24 mei 2023 18:28:

    [...]
    ja de dagkoers is nog steeds geen feestje, dus nog even wachten met hoera roepen beste joker, maar dat doe je toch al niet:). Peter gaf recent aan "I will prove them wrong", en vorige week op de aandeelhoudersvergadering was hij en de Voorzitter RVC (hier worden wonderen verricht) vol vertrouwen; als het allemaal doom & gloom zou zijn had men hun toon toch wel gematigd, zeker met de huidige dagkoersen en ontevreden (groot)aandeelhouders in de zaal. Het zou idd. mooi zijn wanneer Peter/Ebusco nu een korte market update gaat geven hoe Q1 is verlopen/ outlook verdere verloop 1H/ productie opschalen etc. en niet wachten tot de 1H cijfers in augustus.
    Zou idd mooi zijn maar ik verwacht eigenlijk geen Q1 update meer. Is hopelijk wachten op persbericht zsm over 3rd party assemblage, nieuwe tenders etc
8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 128 129 130 131 132 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Opnieuw een lelijke misser van Ebusco

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links