Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015000CZ2

  • 2,818 30 apr 2024 17:35
  • -0,164 (-5,50%) Dagrange 2,800 - 3,056
  • 301.781 Gem. (3M) 338K

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 122 123 124 125 126 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Ruval 18 mei 2023 15:52
    quote:

    Anoniempje schreef op 18 mei 2023 15:49:

    Beste Drs. P,

    Mag ik je vragen om niet op ieder bericht te reageren wat hier geplaatst wordt?
    Je antwoorden zijn in 95% van de gevallen repetitief. Ik krijg onderhand een muisarm van het scrollen door jouw antwoorden om daar een keer wat nieuws van anderen tussen te vinden.

    Als jij iets nieuws hebt dan ben je uiteraard van harte welkom om dit te posten, maar niet antwoorden om maar te antwoorden.

    Bij voorbaat dank
    Dan verlaat je toch lekker dit forum? We leven in een democratisch land…. Ik lees zijn berichten met veel plezier. Beetje inhoudelijk tegenwicht tegen de vele inhoudsloze bearish bijdragen
  2. forum rang 5 Drs P. 18 mei 2023 18:33
    quote:

    Ruval schreef op 18 mei 2023 15:52:

    [...]
    Dan verlaat je toch lekker dit forum? We leven in een democratisch land…. Ik lees zijn berichten met veel plezier. Beetje inhoudelijk tegenwicht tegen de vele inhoudsloze bearish bijdragen
    Bedankt Ruval, ik lees jouw bijdrage ook graag; laten we idd. proberen het forum met feiten te vullen ipv. teksten als "het wordt niks, het is niks" of te wel negatieve BS gebaseerd op niks :).
  3. Waardezoeker 1<>3 jaar 18 mei 2023 20:30
    quote:

    Drs P. schreef op 18 mei 2023 18:33:

    [...]
    Bedankt Ruval, ik lees jouw bijdrage ook graag; laten we idd. proberen het forum met feiten te vullen ipv. teksten als "het wordt niks, het is niks" of te wel negatieve BS gebaseerd op niks :).
    Hier ben ik het helemaal mee eens!
  4. Jan Willem 19 mei 2023 08:50
    quote:

    Ruval schreef op 18 mei 2023 15:52:

    [...]
    Dan verlaat je toch lekker dit forum? We leven in een democratisch land…. Ik lees zijn berichten met veel plezier. Beetje inhoudelijk tegenwicht tegen de vele inhoudsloze bearish bijdragen
    Ik voel mij bij deze vele berichten net een Greyhound die als een gek achter een bontje aan loopt. Het is heel normaal dat grootaandeelhouders in rustige perioden de rust bewaren en de share prijzen eigenlijk bepalen door er wel dan niet mee te handelen, en dat ze deze ook best wel eens laten vallen om pas later hun positie weer uit te breiden voor meer als ooit daarvoor, daar zie ik ze ook echt wel voor aan. Voor ons is dit een rottijd maar het heeft geen zin om maar te blijven piepen en anderen iets voor te houden, want de lezer kan er ook van begrijpen dat het share al veel te veel omhoog gepraat word door dit forum.
  5. forum rang 6 Ruval 19 mei 2023 10:31
    Ok Guys, ik realiseer me dat dit een opportunistische opmerking is, maar het zou me niet verbazen als we het dieptepunt qua koers hebben bereikt. Voorafgaand aan de AVA veel terechte onzekerheid en verkoopdruk in afwachting van eventueel meer slecht nieuws.

    Tijdens de AVA is tussen de regels door best wat positief bevestigend nieuws gekomen die hogere koersen rechtvaardigen:

    - logistiek gezien duidelijk vooruitgang
    - concrete samenwerking 3rd party rond de zomer met 1 casco bus per dag
    - verkoop 3.0 extreem goed
    - productie 2 casco 3.0 bussen eind Q2

    Uiteraard moeten deze uitspraken bevestigd worden door concrete resultaten maar ik zie verbetering conform eerder gedane Outlook.

    Mijn zorg is hiermee ietwat weggenomen. Hoe kijken jullie hiernaar?
  6. Spoorman 19 mei 2023 10:34
    quote:

    Ruval schreef op 19 mei 2023 10:31:

    Ok Guys, ik realiseer me dat dit een opportunistische opmerking is, maar het zou me niet verbazen als we het dieptepunt qua koers hebben bereikt. Voorafgaand aan de AVA veel terechte onzekerheid en verkoopdruk in afwachting van eventueel meer slecht nieuws.

    Tijdens de AVA is tussen de regels door best wat positief bevestigend nieuws gekomen die hogere koersen rechtvaardigen:

    - logistiek gezien duidelijk vooruitgang
    - concrete samenwerking 3rd party rond de zomer met 1 casco bus per dag
    - verkoop 3.0 extreem goed
    - productie 2 casco 3.0 bussen eind Q2

    Uiteraard moeten deze uitspraken bevestigd worden door concrete resultaten maar ik zie verbetering conform eerder gedane Outlook.

    Mijn zorg is hiermee ietwat weggenomen. Hoe kijken jullie hiernaar?
    Ik ben vooral benieuwd naar de kostenontwikkeling dit kwartaal en tot die bekend zijn brand ik mijn vingers niet aan dit aandeel.
  7. forum rang 5 Instapmoment 19 mei 2023 10:36
    Het is vooral bevestiging van wat we al eerder hadden gehoord, maar het is mooi dat ze niet weer aan de outlook hoeven te sleutelen. Dat de koers nu twee dagen stijgt betekent wat mij betreft niet per se dat we het dieptepunt hebben gezien.

    Ik heb nog steeds wat geld klaarstaan om mijn positie uit te breiden bij een een verdere daling naar de lage 7's.
  8. Jokeltje 19 mei 2023 12:34
    quote:

    Ruval schreef op 19 mei 2023 10:31:

    Ok Guys, ik realiseer me dat dit een opportunistische opmerking is, maar het zou me niet verbazen als we het dieptepunt qua koers hebben bereikt. Voorafgaand aan de AVA veel terechte onzekerheid en verkoopdruk in afwachting van eventueel meer slecht nieuws.

    Tijdens de AVA is tussen de regels door best wat positief bevestigend nieuws gekomen die hogere koersen rechtvaardigen:

    - logistiek gezien duidelijk vooruitgang
    - concrete samenwerking 3rd party rond de zomer met 1 casco bus per dag
    - verkoop 3.0 extreem goed
    - productie 2 casco 3.0 bussen eind Q2

    Uiteraard moeten deze uitspraken bevestigd worden door concrete resultaten maar ik zie verbetering conform eerder gedane Outlook.

    Mijn zorg is hiermee ietwat weggenomen. Hoe kijken jullie hiernaar?
    Dat is inderdaad vooral wishful thinking. Nieuwe feiten of cijfers werden na eind maart niet meer meegedeeld. Zolang dat niet gebeurt, zie ik niet in waarom de dalende trend fundamenteel zou wijzigen, in het beste geval komt er wat stabiliteit. Een ommekeer zal nog niet voor onmiddellijk zijn vrees ik.
  9. forum rang 5 Drs P. 19 mei 2023 13:48
    quote:

    Ruval schreef op 19 mei 2023 10:31:

    Ok Guys, ik realiseer me dat dit een opportunistische opmerking is, maar het zou me niet verbazen als we het dieptepunt qua koers hebben bereikt. Voorafgaand aan de AVA veel terechte onzekerheid en verkoopdruk in afwachting van eventueel meer slecht nieuws.

    Tijdens de AVA is tussen de regels door best wat positief bevestigend nieuws gekomen die hogere koersen rechtvaardigen:

    - logistiek gezien duidelijk vooruitgang
    - concrete samenwerking 3rd party rond de zomer met 1 casco bus per dag
    - verkoop 3.0 extreem goed
    - productie 2 casco 3.0 bussen eind Q2

    Uiteraard moeten deze uitspraken bevestigd worden door concrete resultaten maar ik zie verbetering conform eerder gedane Outlook.

    Mijn zorg is hiermee ietwat weggenomen. Hoe kijken jullie hiernaar?
    ja eens, daarnaast significant betere supply chain situatie wat mi. de marge ten goede zal komen en opstart Rouen in Q3. Jammer dat de ZES participatie/ de energy storage container business nog steeds onderbelicht blijft, dit wordt een grotere markt dan ik in eerste instantie dacht. Ook verneem ik graag meer van Ebusco tav. "hier worden wonderen verricht" als aangegeven door Vz RvC, men moet dus blijven communiceren met de markt, een mooie taak voor Björn als interim CFO en hoofd IR, met zijn achtergrond als ING analist weet hij hoe belangrijk dit is.
  10. forum rang 5 Instapmoment 19 mei 2023 16:49
    Openbaarvervoerbedrijf EBS heeft bijna 200 elektrische bussen aangeschaft bij VDL. Voor de financiering van deze omvangrijke order heeft het ov-bedrijf een leenovereenkomst kunnen afsluiten met Vervoerregio Amsterdam.

    fd.nl/bedrijfsleven/1476723/vervoerbe...

    "Voor VDL Bus & Coach is de order van EBS de grootste opdracht voor elektrische bussen ooit. De voertuigen zullen vanaf september worden geleverd door VDL en worden eind dit jaar ingezet in de dienstregeling van EBS."

    Zie hier helaas het nadeel van de grote backlog van Ebusco: zij kunnen niet eind dit jaar 200 bussen leveren.
  11. Anoniempje 19 mei 2023 17:06
    Ja en in dit soort gevallen gaat de achterstand van Ebusco op langere termijn pijn doen.

    Tenders die ze nu moeten laten schieten gaat ze kansen in de toekomst kosten. Gemeentes zitten straks gebonden aan een fabrikant. Leggen hiervoor een infrastructuur aan en sluiten onderhoudscontracten af. Toekomstige bussen zullen daardoor naar grote waarschijnlijkheid bij dezelfde fabrikant afgenomen worden.

    Heel fijn dat Ebusco aangeeft dat het met de verkoop van de 3.0 goed gaat. Maar tenders winnen die na een jaar pas geleverd hoeven worden is niet een hele grote kunst. De kunst is om je concurrenten de troef af te steken en op dit moment is dat door op korte termijn te kunnen leveren.

    Het nieuws dat Rouen niet meer dit jaar operationeel zal zijn draagt daar al niet aan bij. Volgens de laatste informatie wordt dit zomer volgend jaar. Geen goed nieuws dus om de backlog weg te werken.

    Een derde partij die de assemblage gaat doen kan een stukje van dit gat opvullen. Maar dat moet wel een partij zijn met flinke capaciteit en voldoende personeel. Anders krijgen we weer het excuus dat men een goede partner heeft maar geen mensen om de assemblagelijn operationeel te houden.

    Genoeg mooie woorden gisteren, maar allemaal bekeken vanuit best case scenario. En daar hebben we de afgelopen maanden van gezien dat dat niet het geval is.
8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 122 123 124 125 126 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Opnieuw een lelijke misser van Ebusco

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links