Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015000CZ2

  • 2,982 29 apr 2024 17:35
  • +0,192 (+6,88%) Dagrange 2,754 - 3,024
  • 271.316 Gem. (3M) 336,8K

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 85 86 87 88 89 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Marcel H. 6 april 2023 12:18
    quote:

    Drs P. schreef op 6 april 2023 10:05:

    [...]
    je vergeet de 2.2 aantallen geassembleerd in China, is voor 2023 nog de meerderheid van de bestellingen
    Het is een mooi bedrijf daar in Deurne, ook een mooi product. Het aandeel leg ik op de plank. Vergelijk het maar met Avantium.
    Een echte winner voor mij is ASML sinds 2010.
  2. forum rang 6 Marcel H. 6 april 2023 16:00
    quote:

    maarten030 schreef op 6 april 2023 15:13:

    [...]

    Ik leg het aandeel ook tussen 6 planken momenteel :)
    Ik hoop op de komst van iemand met heel veel geld. Als dat niet gebeurt gaan mijn aandelen, verpakt in 6 planken, ook naar het crematorium in Helmond-Brouwhuis. Die kans is levensgroot.
  3. forum rang 5 maarten030 6 april 2023 16:06
    quote:

    Marcel H. schreef op 6 april 2023 16:00:

    [...]

    Ik hoop op de komst van iemand met heel veel geld. Als dat niet gebeurt gaan mijn aandelen, verpakt in 6 planken, ook naar het crematorium in Helmond-Brouwhuis. Die kans is levensgroot.
    Haha ik ga voor alles of niks met Ebusco de komende 5 jaren. Q1 2028 weten we of de 3000 bussen is gelukt tijdens de jaarcijfers 2027. Tot die tijd HODL of HOBBEL.

    29 maart 2028 is mijn verwachting dat de cijfers komen en dat duurt nog 1819 dagen. Countdown!
  4. forum rang 6 Marcel H. 6 april 2023 18:54
    quote:

    maarten030 schreef op 6 april 2023 16:06:

    [...]

    Haha ik ga voor alles of niks met Ebusco de komende 5 jaren. Q1 2028 weten we of de 3000 bussen is gelukt tijdens de jaarcijfers 2027. Tot die tijd HODL of HOBBEL.

    29 maart 2028 is mijn verwachting dat de cijfers komen en dat duurt nog 1819 dagen. Countdown!
    Elon Musk stapt in het Starship-raket project.
    Haakt dus af als investeerder.
    VDL en van HOOL zijn autobussenfabrikanten.
    De markt is snel verzadigd.
    Voor elke passagier wereldwijd 1 autobus beschikbaar.
    Dat gaat het niet worden.
  5. forum rang 5 Drs P. 6 april 2023 18:55
    quote:

    maarten030 schreef op 6 april 2023 16:06:

    [...]

    Haha ik ga voor alles of niks met Ebusco de komende 5 jaren. Q1 2028 weten we of de 3000 bussen is gelukt tijdens de jaarcijfers 2027. Tot die tijd HODL of HOBBEL.

    29 maart 2028 is mijn verwachting dat de cijfers komen en dat duurt nog 1819 dagen. Countdown!
    dan staan we range 60-100, dus het wachten waard.
  6. forum rang 6 Ruval 6 april 2023 19:28
    quote:

    Drs P. schreef op 6 april 2023 18:55:

    [...]
    dan staan we range 60-100, dus het wachten waard.
    Verwacht dit jaar al mooie spurt. Centrale banken zullen dit jaar naar verwachting rente met 100bp verlagen hetgeen positief is voor groei bedrijven. Daarnaast zal recessie vrees geen impact hebben op Ebusco. Het enige dat we nodig hebben is goede inflow orders…
  7. forum rang 5 maarten030 6 april 2023 19:52
    quote:

    Marcel H. schreef op 6 april 2023 18:54:

    [...]

    Elon Musk stapt in het Starship-raket project.
    Haakt dus af als investeerder.
    VDL en van HOOL zijn autobussenfabrikanten.
    De markt is snel verzadigd.
    Voor elke passagier wereldwijd 1 autobus beschikbaar.
    Dat gaat het niet worden.
    Zelfs ChatGPT snapt niet wat je bedoeld.
  8. pipsi 7 april 2023 15:34
    Elektrische bussen overtreffen diesel in EU: Nederland effent weg
    MOBILITEIT - Als de huidige trend zich doorzet, wordt voorspeld dat dieselbussen in 2027 niet meer in de EU worden verkocht.

    NIEUWS
    DONDERDAG 6 APRIL 2023

    In 2023 zal de verkoop van elektrische stadsbussen naar verwachting de verkoop van dieselbussen in de EU overtreffen, waarbij Nederland leidt met een elektrische busvloot van 27%. De Rabobank schrijft in een rapport. De Europese Green Deal heeft de decarbonisatie van de transportsector sinds 2019 versneld, met Luxemburg in de voorhoede in de elektrificatie van bussen, gevolgd door Nederland en Scandinavische landen. Elektrische bussen (BEV's en PHEV's) waren in 20 goed voor 8,2022% van de nieuwe bussen op de Europese wegen. Rijkere steden met een hoger BBP per hoofd van de bevolking hebben een hogere acceptatiegraad van elektrische voertuigen.

    Uitdagingen en obstakels bij de overgang van diesel- naar elektrische bussen
    Een van de belangrijkste uitdagingen voor Europese steden bij de overgang van diesel- naar elektrische bussen is de behoefte aan adequate infrastructuur. Langs de busroutes moeten laadfaciliteiten worden geïnstalleerd om efficiënt en tijdig opladen mogelijk te maken. Hoewel bussen geplande routes volgen waardoor opladen gemakkelijker te plannen is, moeten steden ervoor zorgen dat er voldoende stroomvoorziening is om de groeiende elektrische busvloten op te laden.

    Een andere uitdaging zijn de kosten die gepaard gaan met het implementeren van elektrische bussen. Hoewel elektrische voertuigen over het algemeen lagere totale eigendomskosten hebben, vereisen ze hogere initiële investeringen in vergelijking met voertuigen op fossiele brandstoffen. Naarmate het bbp per hoofd van de bevolking toeneemt, wordt het voor steden aantrekkelijker om de initiële investering in elektrische bussen te doen, waardoor het verband tussen rijkere steden en hogere adoptiepercentages voor elektrische voertuigen verder wordt benadrukt.

    Bijdragen en strategieën van Europese fabrikanten van elektrische bussen
    Traditionele busfabrikanten zoals VDL, EvoBus en Iveco Bus hebben hun aanbod uitgebreid met elektrische busmodellen om tegemoet te komen aan de groeiende vraag in de EU. Nieuwkomers zoals Ebusco en de Chinese fabrikant BYD spelen ook een belangrijke rol in de markt. Deze fabrikanten dragen bij aan de groei van elektrische bussen in de EU door voortdurend te innoveren en strategieën aan te nemen om concurrerend te blijven op de markt

    Fabrikanten richten zich bijvoorbeeld op het vergroten van de actieradius van hun elektrische bussen, het verbeteren van de batterijtechnologie en het verkorten van de laadtijden. Deze verbeteringen zijn bedoeld om elektrische bussen aantrekkelijker en praktischer te maken voor steden die overwegen om over te stappen van dieselbussen. Samenwerking tussen fabrikanten, stadsbesturen en vervoerders is ook essentieel om een soepele overgang en de efficiënte implementatie van elektrische busvloten te garanderen.

    De toekomst van elektrische bussen in de EU
    Naarmate de verkoop van elektrische bussen blijft groeien, gedreven door ambitieuze Europese Green Deal-doelstellingen en lokale stadsdoelen, zal de dieselbusmarkt naar verwachting verder dalen. Door de huidige gegevens te extrapoleren, wordt voorspeld dat dieselbussen tegen 2027 niet meer in de EU worden verkocht, mits de huidige trend zich voortzet. Een volledige ineenstorting van de dieselbusmarkt is echter onwaarschijnlijk, omdat er nog steeds vraag zal zijn naar dieselbussen in landelijke gebieden en regio's met minder geavanceerde infrastructuur, of waar lokale overheden niet de ambitie hebben om de overgang naar elektrificatie af te dwingen.

    Met de snelle groei van elektrische bussen in de EU is het van cruciaal belang dat fabrikanten, stadsbesturen en vervoersbedrijven samenwerken om de uitdagingen en obstakels die de overgang met zich meebrengt, aan te pakken. Door zich te concentreren op innovaties en strategieën die de efficiëntie en bruikbaarheid van elektrische bussen verbeteren, is de EU goed op weg om een duurzamer en milieuvriendelijker openbaarvervoerssysteem tot stand te brengen.
  9. forum rang 5 Drs P. 8 april 2023 20:00
    quote:

    Hit the bottom schreef op 8 april 2023 08:59:

    De naam Ebusco wordt geeneens genoemd. Dit aandeel heeft voor mij de kwalificatie hoop = verkoop.
    het is niet hopen, maar kopen beste "hit the bottom", ook dit artikel geeft nogmaals aan dat Ebusco een vd belangrijke innovators is in de alsmaar groeiende markt van E-bussen en E-infrastructuur:
    "Nieuwkomers zoals Ebusco en de Chinese fabrikant BYD spelen ook een belangrijke rol in de markt. Deze fabrikanten dragen bij aan de groei van elektrische bussen in de EU door voortdurend te innoveren en strategieën aan te nemen om concurrerend te blijven op de markt"
8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 85 86 87 88 89 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Opnieuw een lelijke misser van Ebusco

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links