Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

  • 14,120 3 mei 2024 14:53
  • +0,440 (+3,22%) Dagrange 13,715 - 14,245
  • 852.543 Gem. (3M) 2,4M

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 550 551 552 553 554 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Big dogs gotta eat - John 1 maart 2023 16:53
    quote:

    Littletycoon schreef op 1 maart 2023 16:40:

    Blij dat ik niet in JET zit, het is een pure emotionele uitputtingsslag als je in dit aandeel belegt (let wel, beleggen betekent dat je de aandeeltjes wat langere tijd aanhoudt, dat is niet hetzelfde als traden). Dat trek je gewoon mentaal niet (ik tenminste niet).
    Al doe ik persoonlijk niet aan opties is het wel ideaal om opties op te schrijven. Het gaat niet zo snel onder de 15 en ook niet boven de 25, maar wel volatiel in die range.
  2. forum rang 4 Anna91 1 maart 2023 17:01
    quote:

    Littletycoon schreef op 1 maart 2023 16:40:

    Blij dat ik niet in JET zit, het is een pure emotionele uitputtingsslag als je in dit aandeel belegt (let wel, beleggen betekent dat je de aandeeltjes wat langere tijd aanhoudt, dat is niet hetzelfde als traden). Dat trek je gewoon mentaal niet (ik tenminste niet).
    Dat heb je goed begrepen. Is het echt.
  3. rolo84 1 maart 2023 17:06
    Al doe ik persoonlijk niet aan opties is het wel ideaal om opties op te schrijven. Het gaat niet zo snel onder de 15 en ook niet boven de 25, maar wel volatiel in die range.

    Precies dat.
    Vandaag de P19,00 TKW MAR geschreven en na een aantal uur voor bijna 1 euro minder terug kunnen kopen
    vervolgens de C20,00 TKW MAR geschreven en die staat nu ook op winst.

    Hoewel in de aandelenportefeuille mijn aandelen TKW licht in het rood staan, staat deze positie in mijn optieportefeuille met stip op 1.

    Laat er maar genoeg volatiliteit blijven.
    Zolang er maar wind staat. Zeilen kun je ook met wind tegen
  4. forum rang 7 DeWalt 1 maart 2023 17:23
    www.lynx.nl/beurs/beurs-koersen/aande...

    Waardering aandeel Just Eat Takeaway
    Just Eat Takeaway is niet winstgevend dus moeten we kijken naar andere criteria om het aandeel Just Eat Takeaways te waarderen. Met een beurswaarde van ongeveer € 4,3 miljard en omzet van € 5,6 miljard in 2022 wordt het aandeel verhandeld op slechts 0,76x de omzet. Daarmee is het aandeel Just Eat Takeaway momenteel goedkoper dan het eveneens verlieslatende Delivery Hero, dat momenteel op 1,1x de omzet wordt verhandeld. Doordash (DASH) is duurder op 2,7x de omzet, maar dat bedrijf lijkt dichterbij winstgevendheid, boekte een positieve vrije kasstroom en heeft een grotere netto kaspositie.

    In 2023 mikt Just Eat Takeaway op een aangepaste winst van €225 miljoen. Daarmee wordt het aandeel Just Eat Takeaway momenteel verhandeld op bijna 18x de aangepaste winst. Doordash wordt momenteel verhandeld op 26,5x de verwachte adjusted ebitda voor 2023. Als u dus wilt beleggen in een maaltijdbezorger dan lijkt Just Eat Takeaway optisch de goedkoopste.
  5. forum rang 7 DeWalt 1 maart 2023 17:29
    Dus fee caps relief is de sleutel voor Grubhub, gelukkig is daar voortgang. Vorig jaar dus afgeketst op feecaps en rente.

    -----------------------------

    www.ft.com/content/bdba16f1-f7a0-4ea4...

    Just Eat Takeaway hit by €5bn impairment charge over pandemic-era deals

    Just Eat Takeaway has taken a near €5bn writedown on the multibillion euro mergers that created Europe’s biggest food delivery group, revealing the cost of buying rivals at the top of the sector’s lockdown-driven boom.

    The online food delivery company on Wednesday reported a €5.7bn loss in its full-year earnings for 2022, up from €1bn a year ago, largely due to a €4.6bn impairment charge on past equity-funded acquisitions.

    This included writedowns for the $7.3bn acquisition of US subsidiary Grubhub and Just Eat’s merger with Takeaway in 2020, which the company said were driven by increasing interest rates and other macroeconomic factors.

    It also recorded a €275mn loss from the sale of its stake in Brazilian food delivery app business iFood in August 2022.

    JET’s shares slipped as much as 10 per cent on Wednesday morning after the group made no change to its guidance for 2023, before recovering to trade up 2 per cent.

    The food delivery business recorded adjusted earnings of €19mn in 2022, compared with minus €350mn in 2021, in line with a trading update in January. It expects adjusted earnings to rise to €225mn in 2023.

    The impairment losses come as JET is struggling to find a buyer for Grubhub, which it bought in June 2020 as part of a push into the US amid a lockdown-driven food delivery boom.

    JET bowed to pressure from activist investors to explore a sale in April 2022, after the Amsterdam-listed business’ valuation fell below the total it paid for Grubhub. The entire group is now valued at €4.2bn.

    “We have been very close to a sale and the problem was the changing financial environment at the beginning of last year,” chief executive Jitse Groen told the Financial Times.

    “If you’re in a process with a buyer and the buyer loses the financial strength to be able to complete the transaction, then you’re kind of stuck,” he added.

    Groen said that buyers were waiting for fee caps on delivery companies to be lifted in US cities including New York, San Francisco and Seattle to ascertain the future profitability of the company.

    These were imposed during the pandemic to limit the amount companies could charge restaurants for deliveries, hitting companies like Grubhub, UberEats and DoorDash.

    “There’s very little M&A and there’s uncertainty about the future profitability of Grubhub because of fee caps. If they are lifted, there’s a new situation to look at,” he added.


    Gross transaction value, a measure of how much customers spend on JET’s platform, was flat compared with 2021 at €28.2bn. Order numbers fell by 9 per cent from 1.1bn to 984mn in 2022, but customers spent 3 per cent more on average per order.

    Groen said customers were weathering cost of living pressures and the business was benefiting from rising restaurant prices, but that it would not raise delivery fees this year.

    “Restaurants are increasing their prices because costs are going up,” Groen added. “[Customer] prices will go up but I don’t think it will be caused by us [raising fees]”.
  6. forum rang 5 Jimnotaris 1 maart 2023 17:29
    Die status lijkt nu nog ver weg, met een nettoverlies over 2022 van €5,7 miljard. Volgens JET is €4,6 miljard daarvan afschrijvingen op de fusie met het Britse Just Eat in 2020, en op de overname van Grubhub in 2021. „Dat waren aandelentransacties”, zegt Groen. „Dat is een papieren oefening die onze cashpositie niet raakt. Die waardedaling heeft de hele maaltijdbezorgsector geraakt.”

    Waarom steeds dat gehamer op de afschrijving op Grubhub? De hele sector is (meer dan) 75% gedaald en dus Grubhub als onderdeel van JET ook. Net als Just Eat en Lieferando. Zijn de aankopen van de collegas zoals Postmates, Glovo en Wolt de daling bespaard gebleven?
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 550 551 552 553 554 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Herhaling van zetten bij Just Eat Takeaway

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links