Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,986 2 mei 2024 17:35
  • +0,348 (+3,61%) Dagrange 9,650 - 10,070
  • 2.236.203 Gem. (3M) 1,9M

Air France-KLM 2021

3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 129 130 131 132 133 ... 159 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 gbakl 13 oktober 2021 13:08
    www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...

    vliegtaks van 1 a 2 euro

    In Nederland geldt sinds 1 januari 2021 een heffing van 7,45 op vliegtickets (transferpassagiers op Schiphol zijn daarbij uitgezonderd).

    inhaligheid vd overheid in Brussel is wat minder hevig.
    wie denkt dat deze heffing ten goede komt aan het milieu of klimaat zou met enig historisch of hysterisch besef
    eens moeten terugkijken.

    onze overheid belast benzine hoger dan welk ander Europees land dan ook, de tankstations aan de grens weten
    er alles van.
    nu ook de import van gas met de dag duurder wordt en het gegraai rond het Groningse gas ophoudt kent de
    inhaligheid van de overheid hier geen grenzen meer.

    of toch? nationale onrust tot en met een houding van we pikken het niet langer.
    dan vallen de politici over elkaar heen met een reeks aan vage beloftes, wie kent ze niet ?

    tot voor kort was het een optelsom van accijnzen en energieheffingen en daarbovenop een dikke 21% btw
    zodat de enige grootverdiener aan energie toch wel de belasting was.
    elke dag stroomt er meer in de staatskas.

    en nu moet er een moeilijke keus komen:

    de mensen die financieel het slechtst ervoor staan ontzien kan niet want het het belastingstelsel bulkt al van
    de toeslagaffaires en subsidies en terugbetalingen omdat ze (van die kansloze belastingdienst) het systeem totaal niet aankunnen.

    dat wordt dus simpelweg de energieheffing inperken oftewel de inhaligheid wat terugschroeven.
    daar hebben de buurlanden wat minder moeite mee, doen ze gewoon even.

    wat heeft dit met "onze airline" te maken...

    alle politieke beslissingen barsten van de visieloze willekeur (Lelystad?) en het enige wat terecht elke dag stijgt is
    het wantrouwen t.o.v. de overheid.

    verkiezingen helpen niet want er zijn al zoveel landen (Italie b.v.) waar bij elke verkiezing weer een andere partij wint
    omdat ze keer op keer teveel beloven en dat nooit kunnen waarmaken.

    we worden hier ook gewoon zo'n land.
  2. Bosuilius 13 oktober 2021 20:52
    Morgen mooie duikvlucht van AIR FRANCE / KLM verwacht als je kijkt naar de koersen van de andere airlines in de US

    Op dit moment:

    - UAL -3,87%
    - DAL -5.70%
    - AAL -3,10%

    Ondanks de positieve resultaten/winst zakt Delta toch een 5% door de oplopende jet fuel kosten. Persoonlijk geloof ik ook niet dat bedrijven ooit nog zoveel budget gaan spenderen vliegtuigreizen, die zien ondertussen wel de voordelen van een Teams/Zoom.

    Je moet toch gek zijn om nog in te stappen in het KLM aandeel.

    finance.yahoo.com/news/delta-returns-...
  3. forum rang 6 gbakl 13 oktober 2021 21:55
    quote:

    @iPlof schreef op 13 oktober 2021 17:07:

    Bemoedigend dat Delta Airlines en enu flink in de min.
    Beter AF-KLM rommel ruilen voor een concurrent als Delta etc. met perspectief.
    .
    Delta Air Lines, Inc. (DAL)
    40.99-2.55 (-5.85%)

    de beurs is vaak een meltingpot van emoties en verwachtingen en teleurstellingen
    AF/KLM kan de slechtste cijfers publiceren met kansloze verwachtingen en de koers stijgt
    en Delta geeft hoop op echt betere tijden en wordt onmiddellijk afgestraft.
  4. forum rang 6 gbakl 14 oktober 2021 14:57
    kiloknaller dan maar vandaag :-)

    Hoog 4,104 / Laag 3,977...ik ben blij met elke volatiele dag met een poging goedkope shorts in te kopen
    en duurder weer te dumpen, liefst binnen dezelfde dag

    kan alleen door veel en vaak te checken / vinger aan de pols en soms ruime limieten te zetten plus stoplosses
    maar een paar procent heb je zo binnen en bij de bank krijg je niks ;O)
  5. @iPlof 14 oktober 2021 18:07
    Nipt boven de 4 euro geëindigd en dat op gifgroen damrak..
    Ondertussen stijgt de olieprijs gestaag verder, net als het aantal besmettingen en zakelijke reiziger laat het voorlopig geheel afweten, de budgetvakantie reiziger maakt dit geenszins goed.
    AF-KLM heeft GIGA problemen en ze worden met de dag groter en niet kleiner.
    Eens met gbaki, de koers kan alle kanten uit, maar op termijn ligt richting 1 euro en/of nationalisatie het meest voor de hand. Strong SELL.
3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 129 130 131 132 133 ... 159 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links