Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel SHELL PLC AEX:SHELL.NL, GB00BP6MXD84

  • 34,335 13 mei 2024 17:35
  • -0,070 (-0,20%) Dagrange 34,280 - 34,515
  • 4.670.218 Gem. (3M) 7,1M

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 4979 4980 4981 4982 4983 ... 10002 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 16 april 2021 18:11
    quote:

    ToTheTop schreef op 16 april 2021 18:06:

    Downstream geneuzel.... "ESG: Shell says electric vehicles are crucial in carbon emission efforts" www.cnbc.com/amp/2021/04/16/esg-shell...
    op de aandeelhoudersvergadering gaan we een spreekverbod voor Ben afdwingen.
    Het enige wat hij nog mag zeggen is met hoeveel hij het dividend per kwartaal gaat verhogen.
  2. forum rang 5 ToTheTop 16 april 2021 18:19
    quote:

    De moeder van Juul schreef op 16 april 2021 18:11:

    [...]

    op de aandeelhoudersvergadering gaan we een spreekverbod voor Ben afdwingen.
    Het enige wat hij nog mag zeggen is met hoeveel hij het dividend per kwartaal gaat verhogen.
    Hahaha. Ach... Kijk eens hoe serieus men de (denkbeeldige) democratie neemt bij Shell. Zo iets als dat de politiek het raadgevend geneuzel (serieus) neemt bij het volk... "Shell legt strategie energietransitie voor aan aandeelhouders | Trouw" www.trouw.nl/economie/shell-legt-stra...
  3. forum rang 5 ToTheTop 16 april 2021 18:52
    quote:

    boldie schreef op 16 april 2021 18:36:

    Alle fabrieken even weekje platgooien kan je zien nood zaak gas en olie.
    Daar gaat het niet om. De groei zal sterk verminderen in het westen en Shell zal nu veel meer zijn eigen markt moeten gaan bevorderen. Niet alleen waterstof produceren maar ook waterstof taxi's, vrachtwagens enz aanslepen.
  4. forum rang 5 ToTheTop 16 april 2021 19:07
    Schepen gaan nu meer over naar gasmotoren, maar ook verder naar de toekomst toe, moet men daar ook weer iets mee, want ook gas is niet on uitputtelijk. Een optie voor de waterstof productie zijn breukzones in de aardkorst voor extra schone energie zoals dat op Ijsland mogelijk is bv. En uit veiligheid is de productie en het vervoer van waterstof op zee ook de meest logische. Een combinatie van gas en biobrandstof op zee om waterstof te produceren is ook een extra goede oplossing om gas verbranding te verminderen, bij de productie van waterstof.
  5. [verwijderd] 16 april 2021 20:07
    quote:

    ToTheTop schreef op 16 april 2021 19:07:

    Schepen gaan nu meer over naar gasmotoren, maar ook verder naar de toekomst toe, moet men daar ook weer iets mee, want ook gas is niet on uitputtelijk. Een optie voor de waterstof productie zijn breukzones in de aardkorst voor extra schone energie zoals dat op Ijsland mogelijk is bv. En uit veiligheid is de productie en het vervoer van waterstof op zee ook de meest logische. Een combinatie van gas en biobrandstof op zee om waterstof te produceren is ook een extra goede oplossing om gas verbranding te verminderen, bij de productie van waterstof.
    De binnenvaart is men in ieder geval aan het kapotmaken onder het motto "alles voor het Miljeu" Komen ze van een koude kermis thuis, in bijv. Frankrijk kunnen milieuvriendelijke schepen niet komen vanwege hun afmetingen.En de schepen die er wel kunnen komen kunnen de aanpassingen domweg niet betalen.Dus gaat straks het vervoer over de weg....en de zelfstandige schippers in de bijstand.Alles moet kaput blijkbaar....
  6. forum rang 6 Daan 008 16 april 2021 20:39
    quote:

    ToTheTop schreef op 16 april 2021 18:52:

    [...] Daar gaat het niet om. De groei zal sterk verminderen in het westen en Shell zal nu veel meer zijn eigen markt moeten gaan bevorderen. Niet alleen waterstof produceren maar ook waterstof taxi's, vrachtwagens enz aanslepen.
    We zijn met 20% gestegen in vergroening
    In werkelijkheid zijn we dan van 5 naar 6% gestegen en hoeveel miljarden eurokes heeft dit al gekost

    Ik vind dat mensen soms toch even moet nadenken over bepaalde dingen alvorens veel te snel conclusies te trekken uit datgene wat sommige roepetoeteren.

    Kijk naar Corona
    Het Astrazenica vaccin zorgt voor bijna 1 dode per 1 miljoen mensen.
    Het Coronavirus zelf, zorgt voor ongeveer 1dode per 40 besmette mensen en sterft deze hier niet aan dan zal afhankelijk van de ouderdom deze 10 à 60% kans hebben om hier blijvende letsels aan over te houden gaande van schade aan de hersenen, de longen, het hart of organen.

    En toch zijn er mensen die dit Corona vaccin benutten om naambekendheid te verwerven en om alzo persoonlijke voordelen hieruit te verkrijgen.
  7. forum rang 6 Daan 008 16 april 2021 20:42
    quote:

    ToTheTop schreef op 16 april 2021 18:52:

    [...] Daar gaat het niet om. De groei zal sterk verminderen in het westen en Shell zal nu veel meer zijn eigen markt moeten gaan bevorderen. Niet alleen waterstof produceren maar ook waterstof taxi's, vrachtwagens enz aanslepen.
    En hoe ga je die nodige massa waterstof maken?
  8. meneer Euro 16 april 2021 20:43
    Het kromme is dat als er minder vraag is naar olie, de olieprijs daalt (ik heb het niet over de KT maar over 10 jaar ofzo) en dan wordt plastic recyclen ineens niet meer interessant (dus opfikken) mais en rietsuiker wordt dan niet meer ingezet, maar liever olie. Windmolens maar uit, want olie is goedkoper etc. etc. Jij kiest toch ook niet voor een elektrische auto omdat hij duurder is? De grote meute kiest er pas voor als het goedkoper is dan een gewone auto. Ook alle zonneboilertjes aardwarmte enzo komt er alleen maar door subsidie. Maar goed het boeit mij niet zoveel als Shell maar op 25 staat over een jaar.
  9. forum rang 6 Daan 008 16 april 2021 20:59
    quote:

    meneer Euro schreef op 16 april 2021 20:43:

    Het kromme is dat als er minder vraag is naar olie, de olieprijs daalt (ik heb het niet over de KT maar over 10 jaar ofzo) en dan wordt plastic recyclen ineens niet meer interessant (dus opfikken) mais en rietsuiker wordt dan niet meer ingezet, maar liever olie. Windmolens maar uit, want olie is goedkoper etc. etc. Jij kiest toch ook niet voor een elektrische auto omdat hij duurder is? De grote meute kiest er pas voor als het goedkoper is dan een gewone auto. Ook alle zonneboilertjes aardwarmte enzo komt er alleen maar door subsidie. Maar goed het boeit mij niet zoveel als Shell maar op 25 staat over een jaar.
    Heb je groot gelijk in.
    Kijk naar steenkool het meest vervuilende van alles zelfs nog met de meest moderne uitbatingstechnieken er bovenop.
    Wat doet China nog steeds nieuwe kolencentrales bouwen.
    Zowel in de VS als in Europa draaien ook nog steeds kolencentrales.

    Gewoon omdat kolen nog steeds de goedkoopste brandstof is.
200.031 Posts
Pagina: «« 1 ... 4979 4980 4981 4982 4983 ... 10002 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Premium

Hoe houdbaar is het hoge dividend van Shell als de olieprijs gaat dalen?

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links