Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Uitstappen? Is het echt never sell Shell?
Volgen
StefinStocks schreef op 15 januari 2021 13:34 :
[...]
Professor Barabas:-)
Haha beetje zure reactie. Maar je hoeft echt niet slim te zijn om te kunnen lezen.
Cornel1959 schreef op 15 januari 2021 13:50 :
[...]
Alleen duurt dat jaren voordat dat klaar is. En dan nog jaren voor er veel vrachtwagens zijn die daar op kunnen rijden. En dan nog jaren voordat er eventueel personenauto’s van de band rollen die daarop kunnen rijden. En dan nog jaren voordat dat aantallen zijn waar je commercieel iets aan hebt.
zijn er al :)
altijd bullish schreef op 15 januari 2021 11:05 :
met een gemiddelden olie koers van 60 kan shell nog naar de 19,10 gaan (vanuitgaand van een pe van 10).
Vooralsnog gaat het prima de afgelopen weken. Heeft even geduurd, maar prima zo.
Cornel1959 schreef op 15 januari 2021 13:52 :
[...]
Haha beetje zure reactie. Maar je hoeft echt niet slim te zijn om te kunnen lezen.
Was hint, lees de Suske & Wiske, professor Barabas heeft goeie ideeën
boldie schreef op 15 januari 2021 13:53 :
[...]zijn er al :)
Weet ik. Heel beperkt aantal. Dat het technisch kan betekent niet dat er aantallen snel gaan rijden die het ook commercieel aantrekkelijk maken. Een paar duizend vrachtwagens die nu rijden kunnen een fabriek die een paar miljard kost niet rendabel maken hoor.
Cornel1959 schreef op 15 januari 2021 13:15 :
[...]
Kom onder je steen vandaan. Ook voor jou dit linkje. Er zijn al accu’s gemaakt ter grootte van een speelkaart waar je een auto op kunt laten rijden. Nog veel meer info over te vinden hoor.
www.trouw.nl/nieuws/de-veel-betere-ba... Informeer je toch maar wat beter en op meer betrouwbare websites. Weet u uberhaup hoe een reactiemotor van een vliegtuig werkt en wat voor een vermogen die levert om een passagierstoestel de lucht in te krijgen? En weet u dat elektrisch vliegen tot nog toe enkel kan met propellers? En beseft u dat het met propellers vliegen onmogelijk is om snelheden te halen die vliegtuigen halen met reactiemotors, en dat in een tijd van "time is money"? (zonder dan nog maar te spreken over militiare straaljagers). Nee nee, elektrisch vliegen op grote schaal is niet voor de komende decennia. Waar wel toekomst in zit volgens mij is in supersnelle treinen. Die gaan ooit de vliegtuigen vervangen. Maar beeld je eens in hoe lang dit nog zal duren vooraleer de wereld uitgerust zal zijn met een spoorwegnet om deze treinen (eventueel ondergronds in een buis) te laten rijden. De komende 10 - 20 jaar zitten we goed bij Shell, geloof me maar.
StefinStocks schreef op 15 januari 2021 13:54 :
[...]
Was hint, lees de Suske & Wiske, professor Barabas heeft goeie ideeën
Ben al een tijdje de leeftijd van suske en wiske voorbij. Maar komt me wel bekend voor. Alleen ben ik maar een simpele ondernemer. Maar kan wel googelen en lezen. Maar 1 ding weet ik zeker. De energiebehoefte zal alleen maar groeien. Dus verwacht dat shell in het juiste langzame tempo zal transformeren.
DHP65 schreef op 15 januari 2021 13:57 :
[...]
Informeer je toch maar wat beter en op meer betrouwbare websites.
Weet u uberhaup hoe een reactiemotor van een vliegtuig werkt en wat voor een vermogen die levert om een passagierstoestel de lucht in te krijgen? En weet u dat elektrisch vliegen tot nog toe enkel kan met propellers? En beseft u dat het met propellers vliegen onmogelijk is om snelheden te halen die vliegtuigen halen met reactiemotors, en dat in een tijd van "time is money"? (zonder dan nog maar te spreken over militiare straaljagers). Nee nee, elektrisch vliegen op grote schaal is niet voor de komende decennia. Waar wel toekomst in zit volgens mij is in supersnelle treinen. Die gaan ooit de vliegtuigen vervangen. Maar beeld je eens in hoe lang dit nog zal duren vooraleer de wereld uitgerust zal zijn met een spoorwegnet om deze treinen (eventueel ondergronds in een buis) te laten rijden.
De komende 10 - 20 jaar zitten we goed bij Shell, geloof me maar.
Precies, AB
Ik begrijp werkelijk niet dat niemand ziet dat als we op veel grotere schaal windmolen parken en zonnepanelen parken gaan bouwen we straks wellicht minder directe CO2 uitstoot hebben, maar ook het milieu op zee en op het land vernield hebben. Hoezo groene gekkies? Kortzichtige milieuverontreinigers zijn het. Bij de biocentrales kwamen ze er ook vrij laat achter wat dit voor het milieu betekent En windmolenparken op zee hebben een capex van heb ik jou daar. Die dingen roesten al al ze gebouwd worden en zullen mega onderhoudskosten hebben. Vaar een naar de zuidkust van Engeland vanuit Scheveningen. Om te huilen wat voor een rommel je dan aantreft. Windmolenparken. Hoe durf je ze te bouwen
DHP65 schreef op 15 januari 2021 13:57 :
[...]
Informeer je toch maar wat beter en op meer betrouwbare websites.
Weet u uberhaup hoe een reactiemotor van een vliegtuig werkt en wat voor een vermogen die levert om een passagierstoestel de lucht in te krijgen? En weet u dat elektrisch vliegen tot nog toe enkel kan met propellers? En beseft u dat het met propellers vliegen onmogelijk is om snelheden te halen die vliegtuigen halen met reactiemotors, en dat in een tijd van "time is money"? (zonder dan nog maar te spreken over militiare straaljagers). Nee nee, elektrisch vliegen op grote schaal is niet voor de komende decennia. Waar wel toekomst in zit volgens mij is in supersnelle treinen. Die gaan ooit de vliegtuigen vervangen. Maar beeld je eens in hoe lang dit nog zal duren vooraleer de wereld uitgerust zal zijn met een spoorwegnet om deze treinen (eventueel ondergronds in een buis) te laten rijden.
De komende 10 - 20 jaar zitten we goed bij Shell, geloof me maar.
Dat we goed zitten de komende 10 jaar denk ik ook hoor. Maar wat ik al schreef als de vraag langzaam minder word zal echt ook het aanbod uit al die onstabiele landen onder controle moeten blijven. Dus ik zie echt enige onzekerheid. Zijn heel veel betrouwbare websites te vinden hierover hoor. Hier nog eentje.asia.nikkei.com/Spotlight/Most-read-i...
StefinStocks schreef op 15 januari 2021 14:01 :
[...]
Precies, AB
Voor de ontwikkeling van kernenergie dacht ook niemand dat je energie kon opwekken door zo ongeveer het kleinste wat wij kennen nl een kern van uranium splitsen. En ook heel veel energie. Genoeg om tientallen vliegtuigen op te blazen als je er een bom van maakt. Laat staan op laten vliegen. Wil maar zeggen dat als je in oude mogelijkheden en patronen blijft denken alles bij het oude blijft. Maar de nieuwe techniek is er al en gaat heel snel nu.
Hoppschwiiz schreef op 15 januari 2021 14:01 :
Ik begrijp werkelijk niet dat niemand ziet dat als we op veel grotere schaal windmolen parken en zonnepanelen parken gaan bouwen we straks wellicht minder directe CO2 uitstoot hebben, maar ook het milieu op zee en op het land vernield hebben.
Hoezo groene gekkies? Kortzichtige milieuverontreinigers zijn het. Bij de biocentrales kwamen ze er ook vrij laat achter wat dit voor het milieu betekent
En windmolenparken op zee hebben een capex van heb ik jou daar. Die dingen roesten al al ze gebouwd worden en zullen mega onderhoudskosten hebben. Vaar een naar de zuidkust van Engeland vanuit Scheveningen. Om te huilen wat voor een rommel je dan aantreft. Windmolenparken. Hoe durf je ze te bouwen
Ben ik met je eens hoor.
Hoppschwiiz schreef op 15 januari 2021 14:01 :
Ik begrijp werkelijk niet dat niemand ziet dat als we op veel grotere schaal windmolen parken en zonnepanelen parken gaan bouwen we straks wellicht minder directe CO2 uitstoot hebben, maar ook het milieu op zee en op het land vernield hebben.
Hoezo groene gekkies? Kortzichtige milieuverontreinigers zijn het. Bij de biocentrales kwamen ze er ook vrij laat achter wat dit voor het milieu betekent
En windmolenparken op zee hebben een capex van heb ik jou daar. Die dingen roesten al al ze gebouwd worden en zullen mega onderhoudskosten hebben. Vaar een naar de zuidkust van Engeland vanuit Scheveningen. Om te huilen wat voor een rommel je dan aantreft. Windmolenparken. Hoe durf je ze te bouwen
Idd schandalig die windmolen troep, De helft van die verroeste onafbreekbare troep staat buiten bedrijf. Visueel is milieu door die bende naar de klote. Kraan / onderhoudschepen (diesel geen zeilboten) liggen continue onderhoud uit te voeren. Nee die bende is niet groen
Hoppschwiiz schreef op 15 januari 2021 14:01 :
Ik begrijp werkelijk niet dat niemand ziet dat als we op veel grotere schaal windmolen parken en zonnepanelen parken gaan bouwen we straks wellicht minder directe CO2 uitstoot hebben, maar ook het milieu op zee en op het land vernield hebben.
Hoezo groene gekkies? Kortzichtige milieuverontreinigers zijn het. Bij de biocentrales kwamen ze er ook vrij laat achter wat dit voor het milieu betekent
En windmolenparken op zee hebben een capex van heb ik jou daar. Die dingen roesten al al ze gebouwd worden en zullen mega onderhoudskosten hebben. Vaar een naar de zuidkust van Engeland vanuit Scheveningen. Om te huilen wat voor een rommel je dan aantreft. Windmolenparken. Hoe durf je ze te bouwen
dit vind ik wel iets "wind molen parken hoe durf je ze te bouwen" dit zijn enkele gevallen en olie platforms roesten ook naar mate van tijd net zo snel als wind molens. we kunnen wel doen alsof windmolens zo slecht zijn, maar in Nigeria zit nu een kind olie uit zijn water put te halen omdat hij niks anders kan drinken, maar voor de meeste mensen maakt het niet uit. zolang zij geen last er van hebben is alles goed. we moeten nou eenmaal vergroenen en als windmolens 1000x zo groen zijn als olie of gas, dan zouden we als maatschappij daar na toe moeten gaan.
Koers schommelt vandaag een beetje, ben benieuwd of er nog bewegingen gaan komen ivm de expiratiedag van de maandopties.
altijd bullish schreef op 15 januari 2021 14:30 :
[...]
dit vind ik wel iets "wind molen parken hoe durf je ze te bouwen" dit zijn enkele gevallen en olie platforms roesten ook naar mate van tijd net zo snel als wind molens.
we kunnen wel doen alsof windmolens zo slecht zijn, maar in Nigeria zit nu een kind olie uit zijn water put te halen omdat hij niks anders kan drinken, maar voor de meeste mensen maakt het niet uit. zolang zij geen last er van hebben is alles goed.
we moeten nou eenmaal vergroenen en als windmolens 1000x zo groen zijn als olie of gas, dan zouden we als maatschappij daar na toe moeten gaan.
Als de Nigeriaanse overheid haar deel van de gigantische olieopbrengsten ten goede zou laten komen aan haar inwoners en als de leidingen ook niet bewust gesaboteerd werden als verdienmodel, dan zou dat kind hoogstwaarschijnlijk niet water uit een met olie besmette put drinken.
Dus waar neem je nu precies stelling tegen?
je geeft mensen die in Nigeria wonen de schuld ,omdat hun regering corrupt is? shell heeft vroeger duidelijk wel schuld gemaakt en wilde graag dat hun pijpleidingen gesaboteerd werden. daarom werden ze ook boven de grond gebouwd (tegen internationale standaard), daarnaast is shell hiervoor gewoon verantwoordelijk voor.
Ik verafschuw die windmolenparken. Rij je zo'n prachtig oud frans dorpje binnen om een carré boerderij uit 1700 te bezichtigen, kijk je omhoog en torent er een windmolen bovenuit. En verderop nog één en nog één. Die waren niet te zien op de verkoopsite vd makelaar. Wat is het landschap verpest in grote delen van Frankrijk. En wat bleek later? Ze waren niet eens aangesloten op het elektriciteitsnet. Had te maken met emissierechten op papier. Franse bevolking is razend.
Mousepoes schreef op 15 januari 2021 14:46 :
Ik verafschuw die windmolenparken. Rij je zo'n prachtig oud frans dorpje binnen om een carré boerderij uit 1700 te bezichtigen, kijk je omhoog en torent er een windmolen bovenuit. En verderop nog één en nog één. Die waren niet te zien op de verkoopsite vd makelaar. Wat is het landschap verpest in grote delen van Frankrijk. En wat bleek later? Ze waren niet eens aangesloten op het elektriciteitsnet. Had te maken met emissierechten op papier. Franse bevolking is razend.
Ja, dat Fransen rare vogels waren wordt maar weer eens bevestigd. "LANG LEVE KLM"
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)