Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,605 3 mei 2024 17:35
  • -0,015 (-0,27%) Dagrange 5,580 - 5,740
  • 375.660 Gem. (3M) 296,4K

oktober Wordt Tomtom beloond naar harde werken??

2.107 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 106 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. RESEARCH 3 oktober 2019 14:08
    Inderdaad de worst wordt weer een aantal jaren verhangen. In elk interview geeft Goddijn aan dat hij onzeker is over de toekomst. Loop dan liever zelf het risico en haal TT van de beurs. Ondertussen blijven we al dagen dalen. Aandeel is de komende tijd weer geschikt voor shorters, in korte tijd gewoon 1,80 eraf. Waar ligt de bodem?
  2. Benjamin G. 3 oktober 2019 14:21
    quote:

    Crash Bandicoot schreef op 3 oktober 2019 13:28:

    Met dank aan Eddysoft via twitter

    managementscope.nl/magazine/artikel/1...
    @Crash Bandicoot een AB voor het delen. Wat een artikel! Aanrader om te lezen.

    Bovenstaand bronvermelding. Onderstaand een paar highlights:
    "Ik denk dat we nog zeker tien jaar moeten wachten op de doorbraak van de zelfrijdende auto."

    "De toetredingsdrempel voor elektrische auto’s is lager." "In de ontwikkeling van consumentenelektronica zien we al jaren een enorme versnelling in productiecycli, dat is voor traditionele autofabrikanten ook enorm wennen."

    "We zijn goed uit de startblokken gekomen en lopen inmiddels voorop met de HD-kaarten. Het mooie daarvan is dat we dan al snel meer volume kunnen draaien, wat de kans vergroot dat je als winnaar deze markt gaat leiden. Dat hebben we eerder meegemaakt met verkeerstechnologie, waar we een jaar of 12 geleden mee zijn begonnen. Dat kostte ons destijds veel tijd en energie, maar daar hebben we in Europa een marktaandeel in veroverd van uiteindelijk 80 procent. Dus dat loont wel."

    "Het is nu nog erg moeilijk om ons marktpotentieel concreet te vertalen naar cashflow en marktaandeel, maar dat is wel wat analisten en aandeelhouders willen horen. Afijn, dat hoort er nou eenmaal bij als je beursgenoteerd bent, voor dat leven hebben we zelf gekozen."

    "Maar er zijn ook andere redenen denkbaar om een alliantie aan te gaan. Zo kun je er makkelijker je schaalbaarheid mee vergroten."

    "Er zijn inmiddels voldoende technieken om software beter, sneller en goedkoper te maken, maar die worden binnen de auto-industrie nog nauwelijks toegepast. Hoe dat komt? Cultuur speelt een belangrijke rol. De organisatie- en productiestructuur die autofabrikanten zo succesvol heeft gemaakt, werkt in softwareontwikkeling averechts. Ook in deze sector is veranderen niet makkelijk."

    "Nou, onze omzet zal redelijk stabiel blijven. Daarbinnen zien we wel een duidelijke verschuiving: de omzet in consumentenproducten – de bekende navigatiekastjes – neemt sterk af, terwijl de verkoop van onze producten op het gebied van locatietechnologie sterk toeneemt."

    Bron: Management Scope 08-2019, managementscope.nl/magazine/artikel/1...
  3. Eva1960 3 oktober 2019 14:21
    Wat ik al 2 weken zeg. We gaan tenzij er een overname komt terug naar range 7-9.

    Bij geen overname pas weer naar 12 bij aandeleninkoop. Volgend voorjaar verwacht ik.

    quote:

    RESEARCH schreef op 3 oktober 2019 14:08:

    Inderdaad de worst wordt weer een aantal jaren verhangen. In elk interview geeft Goddijn aan dat hij onzeker is over de toekomst. Loop dan liever zelf het risico en haal TT van de beurs. Ondertussen blijven we al dagen dalen. Aandeel is de komende tijd weer geschikt voor shorters, in korte tijd gewoon 1,80 eraf. Waar ligt de bodem?
  4. forum rang 6 tatje 3 oktober 2019 14:29
    quote:

    Crash Bandicoot schreef op 3 oktober 2019 13:28:

    Met dank aan Eddysoft via twitter

    managementscope.nl/magazine/artikel/1...
    U kunt technologische concepten alleen ontwikkelen, maar ook in partnerships. Zo is Microsoft zowel klant als partner – denk aan uw levering van locatiedata aan Microsofts Azure-cloudplatform. Hoe bepaal je wanneer het verstandiger is te partneren?
    ‘Dat is erg afhankelijk van de casus, daar kun je geen algemene regels voor geven. Het kan slim zijn om technologie niet zelf te ontwikkelen, maar in te kopen of te partneren met iemand die die technologie al heeft. Auto’s zullen steeds meer verbonden worden met de cloud, maar het zou onzin zijn als wij zelf cloudtechnologie zouden gaan bouwen. Dus daarvoor gaan we dan op zoek naar een partner. Maar er zijn ook andere redenen denkbaar om een alliantie aan te gaan. Zo kun je er makkelijker je schaalbaarheid mee vergroten.’

    Voorbeelden van schaalbaarheid.

    -recente ontwikkelingen zijn cloudcomputingoplossingen: als gebruiker maakt men verbinding met server(s) ergens in de wolk: de servers staan niet meer opgesteld op een vaste, bekende locatie maar staan op vele plaatsen overal in de wereld zodat je als gebruiker altijd verbinding maakt die het snelst te bereiken is. Het onderliggende besturingssysteem zorgt ervoor dat de diverse servers die samen een dienst vormen met elkaar communiceren en correct samenwerken. Een voorbeeld hiervan is Windows Azure
    -Application as a Service: een leverancier biedt hierbij niet een (managed) server aan waarop de klant zijn applicatie(s) heeft draaien, maar de leverancier biedt de applicatie zelf als dienst aan en zorgt ervoor dat deze goed werkt. De klant geeft gewoon aan hoeveel gebruikers toegang moeten hebben tot deze dienst. Voor de gebruiker is dit een schaalbaar systeem: hij meldt dat er morgen 100 extra gebruikers bij komen en de provider moet er zorg voor dragen dat deze gebruikers toegang krijgen. AAS wordt vaak in een cloudcomputingomgeving opgezet. Voorbeeld is Microsoft Online Services of Microsoft BPOS

    En dan die woorden van Harold in het interview.

    Maar er zijn ook andere redenen denkbaar om een alliantie aan te gaan. Zo kun je er makkelijker je schaalbaarheid mee vergroten.

    Ik lees het woord alliantie, heb het er enkele uren geleden nog over gehad :-)
  5. RESEARCH 3 oktober 2019 14:31
    quote:

    Eva1960 schreef op 3 oktober 2019 14:21:

    Wat ik al 2 weken zeg. We gaan tenzij er een overname komt terug naar range 7-9.

    Bij geen overname pas weer naar 12 bij aandeleninkoop. Volgend voorjaar verwacht ik.

    [...]
    Klopt helemaal Eva. Mijn stoploss is zojuist geraakt dus voorlopig ben ik er nu even uit.
  6. [verwijderd] 3 oktober 2019 14:33
    Goddijn zijn beleid slechte communicatie vage defensieve vooruitzichten geheimzinningheid weifelend gedrag ja al deze aspecten helpen duizenden piet particuliere aandeelhouders mee de afgrond in
    Ik vind dat de aandeelhouders wel eens in opstand mogen komen want werkelijk hij voert richting zijn aandeelhouders Wanbeleid
  7. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 3 oktober 2019 14:36
    quote:

    RESEARCH schreef op 3 oktober 2019 14:31:

    [...]

    Klopt helemaal Eva. Mijn stoploss is zojuist geraakt dus voorlopig ben ik er nu even uit.
    Die stoploss orders helpen de boys om de daling met weinig volume te versnellen!!
    Ik hoop dat er nu een grote koper opstaat en de koers omhoog last knallen, huidige koersverloop is absurd na zoveel goed nieuws,

    Zijn we bericht Microsoft alweer vergeten waarop we 3 weken geleden de €11,88 mochten aantikken?!
  8. forum rang 6 boem! 3 oktober 2019 14:43
    quote:

    Eva1960 schreef op 3 oktober 2019 14:21:

    Wat ik al 2 weken zeg. We gaan n tenzij er een overname komt terug naar range 7-9.

    Bij geen overname pas weer naar 12 bij aandeleninkoop. Volgend voorjaar verwacht ik.

    [...]
    Wat ik al een week zeg.

    De schatting van het backlog Automtive en die van Enterprise zijn nog steeds aan afwijkingen onderhevig.

    Tomtom zal als kampioen underpromise and overdeliver niet 180 graden gedraaid zijn.

    De koersval is veroorzaakt omdat men deze schattingen voor waar heeft aangenomen.
    Na publicatie van 3q zal koers herstellen tot 12 euro.
2.107 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 ... 106 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links