Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,570 7 mei 2024 17:35
  • -0,010 (-0,18%) Dagrange 5,530 - 5,630
  • 239.559 Gem. (3M) 285,6K

TomTom juli 2019. Mooi weer of weer mooi.

1.536 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 77 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 ketchup 4 juli 2019 10:53
    quote:

    Nait Soesen schreef op 4 juli 2019 10:36:

    Zou mij niet verbazen, als de shorts vandaag uitbreiden!
    denk dat er nu wat winstnemingen zitten , zoals bij bvb een Kepler
    TT heeft een run na de kapitaaluitkering laten zien van 2.50 euro ( 7.50 -10.00)

    maar als dit aandeel niet serieus terugzakt zijn die verkopers eruit en komen er niet meer in of moeten op betalen

    denk dat TT qua aandeel om is en het heeft er nogmaals sinds eind 2015 niet meer zo goed uitgezien, het is nu 1 stap terug en 2 vooruit

    benieuwd of HG nu eens echt wat te melden heeft, maar ben voorbereid, cijferpresentatie en CC bij TT geeft zelden aanleiding tot feest.

    ps: op 9.80 koop ik er nog eens 10k bij
    heb nog wel wat ruimte.

    succes

  2. Ellyot 4 juli 2019 10:58
    Downgrade Kepler Vigreux.
    Het was wel weer mooi geweest, die stijging in juni. Het was te ver doorgeschoten en dat was nou niet helemaal de bedoeling. Waarom niet? Het wantrouwen zit inmiddels diep geworteld. Het eindspel is in volle gang. Wie blijft zitten kan machteloos toekijken en spannend is het stiekem ook wel.
  3. nonserver 4 juli 2019 11:09
    quote:

    Erik9400 schreef op 4 juli 2019 11:01:

    Afgelopen jaren blind geloofd in TT en bleef zitten bij elke daling .... vandaag helft verkocht op 10 euro

    Koers gaat vast weer richting de 7,50 en dan koop ik wel weer bij

    Mocht er exit/bod komen dan maar minder winst
    Wat elke keer voor het dividend gebeurde zou ik nu maar niet meer verwachten, er zijn gewoon minder aandelen . Ik wacht t nog even af.
  4. [verwijderd] 4 juli 2019 11:24
    quote:

    Benjamin G. schreef op 4 juli 2019 09:39:

    [...]

    Het blijft een speculatief aandeel. Wat voor mij in ieder geval een rare gewaarwording is. Ik verwacht overigens dat de koers van het aandeel ondersteund wordt met dividenduitkering tussen nu en 18 maanden.

    Als de koers van het bestuur verkoop is dan zie ik geen reden om cash in het bedrijf te blijven opbouwen. Een hogere koers lijkt mij wenselijker om een zo hoog mogelijke verkoopprijs te bedingen.

    Dividend van 0,25 euro zou mogelijk moeten zijn (ca. 34 miljoen cash uitkering). Ik heb alleen geen idee in welke mate dat een impuls geeft aan het aandeel. En of die impuls gebaseerd wordt op dividendrendement of het signaal wat het bestuur hier mee afgeeft.
    Ben het met jou (en Graham) eens dat er langzaam iets gedaan moet worden met de cash. Ze zijn uiteindelijk verplicht om het geld uit te keren of de aandeelhouder mee te nemen in het traject waarom het voor de aandeelhouder beter is om het geld op een andere manier te laten renderen (dmv overname of iets dergelijks). Als de cash voorraad straks richting de 400/500 miljoen gaat, is het excuus van een goede buffer niet meer houdbaar.

    De cash-uitkering naar aanleiding van de verkoop van Telematics heeft in ieder geval goed uitgepakt. Dat uiteindelijk de share consolidation op +/-7,40 heeft plaatsgevonden maakt mij tevreden, maar ook weer erg sceptisch. Enerzijds had ik er natuurlijk belang bij dat er zoveel mogelijk aandelen uit de markt gehaald zouden worden, maar anderzijds kan je EMH wel de prullenbak in gooien. Wat heeft het met marktwerking te maken?

    Enfin, vandaag even wat lucht uit het aandeel. Ik zie dat een paar particulieren (teveel) aan het handelen (verkopen) zijn. Wat zou Graham daar van vinden? De 10 lijkt op dit moment veel, maar is met 130 miljoen aandelen nog altijd maar 1,3 miljard. Terwijl er 400 miljoen aan cash in het bedrijf aanwezig is. Vergelijk dat met de 10 van 2017: 2,35 miljard marketcap, 120 miljoen cash en Telematics voor 500 miljoen aan waardering (inschatting?!). Genoeg potentieel omhoog.

    6 van de 9 analisten hebben nog geen aanpassing gedaan naar aanleiding van de share consolidation. Waar zijn zij mee bezig? Zelden zo'n incompetente beroepsgroep gezien.

  5. Benjamin G. 4 juli 2019 11:51
    quote:

    vCalker schreef op 4 juli 2019 11:24:

    [...]

    Ben het met jou (en Graham) eens dat er langzaam iets gedaan moet worden met de cash. Ze zijn uiteindelijk verplicht om het geld uit te keren of de aandeelhouder mee te nemen in het traject waarom het voor de aandeelhouder beter is om het geld op een andere manier te laten renderen (dmv overname of iets dergelijks). Als de cash voorraad straks richting de 400/500 miljoen gaat, is het excuus van een goede buffer niet meer houdbaar.

    De cash-uitkering naar aanleiding van de verkoop van Telematics heeft in ieder geval goed uitgepakt. Dat uiteindelijk de share consolidation op +/-7,40 heeft plaatsgevonden maakt mij tevreden, maar ook weer erg sceptisch. Enerzijds had ik er natuurlijk belang bij dat er zoveel mogelijk aandelen uit de markt gehaald zouden worden, maar anderzijds kan je EMH wel de prullenbak in gooien. Wat heeft het met marktwerking te maken?

    Enfin, vandaag even wat lucht uit het aandeel. Ik zie dat een paar particulieren (teveel) aan het handelen (verkopen) zijn. Wat zou Graham daar van vinden? De 10 lijkt op dit moment veel, maar is met 130 miljoen aandelen nog altijd maar 1,3 miljard. Terwijl er 400 miljoen aan cash in het bedrijf aanwezig is. Vergelijk dat met de 10 van 2017: 2,35 miljard marketcap, 120 miljoen cash en Telematics voor 500 miljoen aan waardering (inschatting?!). Genoeg potentieel omhoog.

    6 van de 9 analisten hebben nog geen aanpassing gedaan naar aanleiding van de share consolidation. Waar zijn zij mee bezig? Zelden zo'n incompetente beroepsgroep gezien.

    Tsja als ik de cash aanwas zo lees en de verwachte marktpotentie. Dan kan er een aardig dividend uitgekeerd worden. 25 eurocent is dan conservatief. Ik vraag me af wat mij let om bij te kopen. Niet uitgekomen voorspellingen uit het verleden spelen daar een rol in. Om die reden blijf ik conservatief als het gaat om de hoogte van de aandelenkoers.

    De handel in het aandeel op dit niveau (lucht eruit) is volgens mij zoals Wies het aangeeft: legt een bodem onder verdere stijging.

    Ik wacht confirmatie bij Q2 cijfers af. Die confirmatie zoek ik met name in groei van HD maps en aangroei van kapitaal. Ik hoop dat het bestuur daar iets meer over kan en wil zeggen.

    Dan de huidige waarde van TomTom versus toekomstige waarde. Ook daar in heb ik geen opportunistische gedachten. Ik verwacht dat de werkelijke waarde pas eind 2020, begin 2021 zichtbaar gaat worden. Op eigen kracht zou dit in mijn ogen conservatief ingeschat rond de 15 euro per aandeel kunnen zijn. Ik verwacht dat 2020 nog niet een hele sterke verbetering laat zien met aan begin van het jaar een conservatieve outlook en richting einde van het jaar bijgesteld.

    Dat betekent dat we het moeten gaan hebben van een outlook over 2021.

  6. forum rang 6 NewKidInTown 4 juli 2019 12:56
    quote:

    NewKidInTown schreef op 4 juli 2019 08:00:

    Verwacht weinig uitschieters vandaag, niet plus, niet min.
    Overigens verwacht ik binnenkort beursbreed een hoog van aex rond de 575 - 576 waarna een correctie zal gaan optreden. Dan gaan in principe zowel de sterke als ook de zwakke fondsen mee terug.

    Ben nog bezig met analyse/berekening tot hoever we terug kunnen.
  7. apollo 4 juli 2019 13:09
    quote:

    NewKidInTown schreef op 4 juli 2019 12:56:

    [...]

    Overigens verwacht ik binnenkort beursbreed een hoog van aex rond de 575 - 576 waarna een correctie zal gaan optreden. Dan gaan in principe zowel de sterke als ook de zwakke fondsen mee terug.

    Ben nog bezig met analyse/berekening tot hoever we terug kunnen.
    Alle rekenwonders rekenen zich hier suf.{:-)
1.536 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 77 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links