Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,780 26 apr 2024 17:35
  • +0,205 (+3,68%) Dagrange 5,600 - 5,820
  • 475.734 Gem. (3M) 327,6K

TomTom september 2018

4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 153 154 155 156 157 ... 208 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. duprogres 26 september 2018 09:46

    quote:

    duprogres schreef op 26 september 2018 09:38:

    [...]
    De visjes willen niet meer bijten.
    Zonder special nieuws denk ik dat men terug maar +/-40 % van het dag volume haalt.
    De dag is te mooi om niet te genieten van fietsen of een gezonde wandeling aan zee te doen,laat de handelaars het maar onder elkaar regelen we zien wel vanavond.


  2. [verwijderd] 26 september 2018 10:15
    quote:

    tatje schreef op 26 september 2018 09:26:

    2030

    1) china
    2) VS
    3) india
    4) Duitsland
    5) japan

    www.telegraaf.nl/financieel/2601625/c...

    Klein of groot google oorlogje :-)

    www.telegraaf.nl/financieel/2601784/k...
    In China wonen 1,4 miljard mensen
    In de VS 330 miljoen.

    Het is dus normaal dat China op een bepaald moment een groter BBP heeft dan de VS, want op het moment dat de BBP’s elkaar kruisen, is het BBP per hoofd van de bevolking nog steeds 4,5 keer zo groot.
  3. Levy 26 september 2018 10:25
    quote:

    Levy schreef op 26 september 2018 08:11:

    [...]

    Dat het aandeel op fundamentele gronden binnenkort weer 8,5 noteert lijkt me sterk. Dat noteerde het aandeel toen de communis opinio uitging van een duopolie voor de automotive markt, maar sinds de RNM deal met Google weten we dat er een witte haai de markt komt betreden. Het fundamentele plaatje cq het doormodderscenario is er anders uit gaan zien.

    Koers kan wel stijgen wegens (toenemende fantasie in) structuurwijziging.
    Onderstaande is update van W, sluit redelijk aan op wat hierboven geschreven is.

    TOMTOM update

    - Google will provide Android to the Renault-Nissan-Mtsubishi Alliance

    conclusion: negative

    - the RNM alliance announced that from 2021 onwards it will use the Androis system for ts customer infotainment interface, this includes Google maps and assistance

    - first time that a big OEM integrates Android deep into the infotainment system ( others made the proprietary system compatible with Android and IOS)
    OEMs were hesitant earlier to use Android as they feared the use cud result in commoditization of the car interface ( as happened in the smart phone mkt)
    the usuability of Google maps is much better than the average inbuilt system and hence for customers of the RNM alliance it makes sense

    - Renault is a key client of TT, next to FIAT and PSA, we estilate RNM at 20% max of TT's auto revenue this being 2.5% of group sales
    key risk is that others cud also move to Google in the future
    the replacement to Gogle will be phased by model from 2021 onwards

    - using Android does not exclude TT as a client
    TT's most recent contract win with Volvo ( active from 2019 onwards) also uses Android as the basis of its infotainment an still uses TT as the standard map provider

    - Key value driver for te future value of the maps for TT : is the HD-MAP

    this is the map to be integrated in the driving system of the car and will be crucial for ADAS and increasing levels of autonomous driving
    Contrary to the consumer interface with Google

    The RNM alliance is working together with MSFT Azure to ntegrate the location based services in the driving system of the car
    Since 2017 MSFT Azure is a partner of TT

    ^^

    this stock is for the long haul

    lange adem moet je zeker hebben.
  4. harrysnel 26 september 2018 10:53
    Ik heb verschillende artikelen over Derk Haank gelezen. Wat punten:

    - opleiding: Economie Amsterdam, lid geweest van ASC (het studentencorps).
    - staat in de quote 500.
    - heeft zich ingekocht in bedrijf waar hij vervolgens CEO werd.
    - financiële drijfveer ligt ten grondslag aan stappen die hij zet in carrière.
    - heeft zijn vermogen grotendeels opgebouwd via Private Equity en niet zozeer als CEO beursgenoteerd bedrijf.
    - ziet nadelen beursnotering vanwege verplichtingen bv vwb transparantie (maakt transitie bedrijf moeilijker).
    - werd gezien vwb functioneren als behartiger van belangen grote PE partijen.

    Als je boven deze opsomming de naam Harold Goddijn zet........dan klopt het ook.

    Waar bij TomTom als beursgenoteerd bedrijf behoefte aan is: een RvC die de belangen van alle aandeelhouders behartigt. Een RvC die erop toeziet dat er een level playing field ontstaat vwb communicatie/transparantie. Een RvC die er aan hecht dat er een juist beeld van het bedrijf wordt neergezet in de publiciteit. Dan neem je dus geen nieuwe voorzitter die afkomstig is uit de eigen “Quote 500 kring” waartoe ook Goddijntjes, John de Mol, familie de Pont, de Blokkertjes etc. behoren en waar investeringsvehikels omheen hangen (Rinkelberg, Cyrte, Janivo, Breedinvest) die vooral met transacties buiten de beurs om hun fortuin vergaren. Af en toe plukken deze partijen een bedrijf van de beurs en dat doen ze niet voor de zittende “gewone aandeelhouders”. Je hebt een voorzitter van de RvC nodig die begaan is met corporate governance en zich wil inzetten om de beursnotering op juiste wijze in te vullen. Een m/v die bewezen heeft goed de belangen van alle partijen te kunnen behartigen en zijn/haar uiterste best doet om aan de eisen die een beursnotering met zich meebrengt te voldoen vanuit het vertrouwen dat alle aandeelhouders in hem/haar uitspreken

    En nu wordt Haank aangesteld. Een voordracht die vanwege aandeelhoudersstructuur niet tegen te houden is. Een man uit eigen gelederen die PE verkiest boven beursnotering. Er is toch niemand die verwacht dat deze man er straks zit voor de particuliere aandeelhouder? Mijn mening: dit is gewoon Wakkie 2.0 en ook Haank zal straks in de RvC zitten om het bestuur de hand boven het hoofd te houden. We hebben bij TomTom nu een CFO die afkomstig is vanuit Investor Relations en daarvoor slechts bij KPN een onbeduidende rol heeft vervult. We hebben als hoofd Investor Relations een controller van TT die deze taak “erbij doet”.

    Er is bij TT behoefte aan iemand van die tegengas kan geven aan ZKH Goddijn. Iemand die hem een spiegel voorhoudt. Iemand die begaan is met de “gewone aandeelhouder”. Iemand die het verschrikkelijk vindt hoe TomTom neergezet wordt in de pers. Iemand die de onderwaardering van de assets niet acceptabel vindt.

    ZKH Goddijn blijft zich echter omringen met lakeien die hem zijn goddelijke gang laten gaan bij het vernietigen van aandeelhouderswaarde. De man is m.i. volkomen van het padje en niemand vanuit TT legt hem een strobreed in de weg.

    Jmho
  5. Brouwer285 26 september 2018 11:03
    Google en Apple hebben allemaal hun projecten X, hieruit putten zij hun succes. Het nadeel van TT aandeelhouders is dat ze graag van TT zien dat TT de concurrentie informeert over hun ontwikkelingen middels informatie naar de aandeelhouders, een exit vanuit TT zelf of een HERE scenario (HERE hoeft de markt niet te informeren) zou inderdaad misschien beter zijn voor TT.
    Bezit van aandelen is over het algemeen gebaseerd op vertrouwen, indien dit vertrouwen niet bestaat, raad ik aan om de TT portefeuille te verkopen.
  6. PWaWa 26 september 2018 11:03
    www.businessinsider.com/amazon-echo-a...

    “One of its most interesting announcements at last week's massive Amazon hardware event was the Echo Auto, a small dongle that brings Amazon's Alexa into your car. The Echo Auto connects to your car's stereo over Bluetooth or with an auxiliary cable, and is powered by a car charger. Once it's set up, you have the full power of an Amazon Echo in your car.

    That means you can ask Alexa for directions from apps like Apple Maps or Google Maps, to play your favorite music from streaming services like Spotify, Prime Music, or Audible, and to control your smart-home accessories while you're on the road, so your home is ready right when you walk in.”
  7. forum rang 7 ketchup 26 september 2018 11:05

    @ Harry, ook mijn gedacht, maar dat wist je al

    verder begrijp ik niet dat Intel bereid is 15 miljard $ neer te tellen voor MBLY en een 15% belang neemt in HERE en we weten dat de CEO van MBLY gecharmeerd is wat TT heeft aan knowhow en TT staat nu onder de 1.5 miljard aan de beurs als je de cash eruit haalt ???

    er klopt iets niet en er moet iets spelen, waarom geen vijandige aanval ? dat kan mi enkel maar omdat HG verzocht heeft tijd te krijgen om het eerst zelf te plukken en daarna gaan we wel om de tafel zitten ?

    misschien is het mijn achtergrond en achterdocht, maar hier is een bedrijf geschoond, schuldenvrij en totaal in elkaar geramd voor koers en niemand maalt erom, noch intern, noch extern ?

    geloof er geen moer van
    OK ik blijf zitten en zie wel of het kan opveren of dat ze het nog dieper de grond induwen.

    bedankt voor je ( amusante) visie , blijf vooral doen.
  8. forum rang 6 NewKidInTown 26 september 2018 11:06
    quote:

    harrysnel schreef op 26 september 2018 10:53:

    ZKH Goddijn blijft zich echter omringen met lakeien die hem zijn goddelijke gang laten gaan bij het vernietigen van aandeelhouderswaarde.

    Haank lijkt me niet een nederige lakei die HG volgt "omdat het moet", meer iemand die intrinsiek dezelfde instelling heeft.

    Mijn interpretatie is verder dat een "dirty of sneaky" overname dichterbij komt dan een "normale" overname.
    Herinneringen aan de Versatel-tijd doemen op. Talpa, JdM.......
  9. PGV 26 september 2018 11:15
    quote:

    NewKidInTown schreef op 26 september 2018 11:06:

    [...]

    Haank lijkt me niet een nederige lakei die HG volgt "omdat het moet", meer iemand die intrinsiek dezelfde instelling heeft.

    Mijn interpretatie is verder dat een "dirty of sneaky" overname dichterbij komt dan een "normale" overname.
    Herinneringen aan de Versatel-tijd doemen op. Talpa, JdM.......
    Snelle overname is wat mij betreft ok. Voor 8/9 mogen ze heel mijn pakket aandelen hebben.
4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 153 154 155 156 157 ... 208 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links