Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
De Tesla S is wel een prima auto, maar heeft wat beginnersklachten gehad. In ieder geval bovengemiddeld bij de garage. Wel goede service van Tesla. Alleen hebben ze in de usa de financiën totaal niet op orde. Dat hebben ze zelf eindelijk ook door, er moet sneller en meer (3) geproduceerd worden wat leidt tot echt teveel productieproblemen. Ik vrees het ergste voor het bedrijf, wellicht klapt de boel. Toch blijft Tesla wel bestaan, zij het bij een andere eigenaar verwacht ik.seekingalpha.com/amp/article/4203477-...
RaWi schreef op 31 augustus 2018 22:36 :
De Tesla S is wel een prima auto, maar heeft wat beginnersklachten gehad. In ieder geval bovengemiddeld bij de garage. Wel goede service van Tesla. Alleen hebben ze in de usa de financiën totaal niet op orde. Dat hebben ze zelf eindelijk ook door, er moet sneller en meer (3) geproduceerd worden wat leidt tot echt teveel productieproblemen. Ik vrees het ergste voor het bedrijf, wellicht klapt de boel. Toch blijft Tesla wel bestaan, zij het bij een andere eigenaar verwacht ik.
seekingalpha.com/amp/article/4203477-... @RaWi, inderdaad, Tesla S is een prima auto www.autozine.nl/tesla/model-s/100d/au... Als de boel klapt - wat jij en ik niet voor onmogelijk houden - lijkt het me ook dat de boedel wordt opgekocht. Maybe Volkswagen AG will be the buyer when Tesla stock is collapsing. Wait (for the Endgame) and see ...
Tesla is een beetje als Apple. Als die in vergelijkbaar stadium was geklapt, zou dan niet iemand het merk op willen pikken? Zelfs Opels worden nog gemaakt. Zeg nou zelf, wil je een €40K Opel of Tesla? En al je vrienden? 2 maanden into Q3, volgens Bloomberg (die iets achter loopt) zo'n 40.000 Model 3 bijgebouwd. Beginstand was 41.000 (Tesla cijfers), dus in 2 maanden werd de vloot verdubbeld. Met enige vorm van groei door September komen ze dan toch nog op 60.000 voor een kwartaal. Bovenop 23-27.000 Model S+X. 85.000 gemaakt versus 53.000 verkocht (iets van 60.000 gemaakt) in Q2. Wie wil er 1 oktober short zitten als Tesla de aantallen bekend maakt? Of erna, als de financials uitgelegd worden en verdere achtergrond geboden voor het beursgenoteerd blijven? Het is allemaal diep teleurstellend natuurlijk. Maar wie kent er een autofabrikant (ooit) die zo de yardstick van de markt was, en zó snel wist te groeien, met zó'n vol orderboek? Tesla's groeipijntjes zijn problemen die andere merken graag zouden hebben.
Ik zit als particuliere belegger voor het eerst in twintig jaar short. Ook op 1 oktober nog. Heb goed gespreid dus risico is gering. De financiën van Tesla zijn bizar slecht. Tesla maakt per auto toch verlies? Wellicht dat grotere productie het verlies per auto verminderd, maar financieel is het een bodemloze put geworden. Ik ken iemand die net een nieuwe opel heeft gekocht, zakelijk nog wel. Mensen willen zekerheid, willen niet eeuwig wachten op een auto, maar binnen een paar maanden rijden. Met de S ging dat nog wel, maar de 3 is een wassen neus. Ander zakelijk voorbeeld, Aanbetalen en al anderhalf jaar wachten op je tesla. Investeringsaftrek beperkt op 50k binnenkort. Nee dat wordt een annulering, en keuze voor een ander merk. Zelf kies ik voor betrouwbaarheid, je wilt niet met je gezin langs de weg komen te staan, of langs de route de soleil, dus voor mij een Honda accord. Wellicht uiterlijk wat minder, maar zeer degelijk in elkaar gezet en reuze betrouwbaar. Tot shorts...;)
Ja inderdaad, dat zijn zeker overwegingen die wellicht ook voor anderen gelden. Suk6 met keuze!
@RaWi, ik sta ook op die manier in. Mijn volgende auto wordt waarschijnlijk een MB EQ.www.youtube.com/watch?v=mWwzhkYoxHU
Vrijdag ingestapt voor weer een ritje richting minimaal $350. Je kan er dit jaar bijna de klok op gelijk zetten, sub 300=long en rond de 350 weer short. Short gaan lijkt me vanaf nu (komen goeie cijfers aan) wat riskanter, laat ik graag over aan de faillissement profeten hier op dit draadje : )
Wired schreef op 1 september 2018 18:52 :
Vrijdag ingestapt voor weer een ritje richting minimaal $350.
Je kan er dit jaar bijna de klok op gelijk zetten, sub 300=long en rond de 350 weer short.
Short gaan lijkt me vanaf nu (komen goeie cijfers aan) wat riskanter, laat ik graag over aan de faillissement profeten hier op dit draadje : )
Hou er wel rekening mee dat zowel de koers als het bedrijf van de ene op de andere dag in elkaar kunnen storten.
DeZwarteRidder schreef op 1 september 2018 19:25 :
[...]
Hou er wel rekening mee dat zowel de koers als het bedrijf van de ene op de andere dag in elkaar kunnen storten.
Proest. Ja hoor. De mediamachine heeft de pappegaaien weer aan het raaskallen gekregen.
RaWi schreef op 1 september 2018 14:29 :
Ik zit als particuliere belegger voor het eerst in twintig jaar short. Ook op 1 oktober nog. Heb goed gespreid dus risico is gering. De financiën van Tesla zijn bizar slecht. Tesla maakt per auto toch verlies? Wellicht dat grotere productie het verlies per auto verminderd, maar financieel is het een bodemloze put geworden.
Ik ken iemand die net een nieuwe opel heeft gekocht, zakelijk nog wel. Mensen willen zekerheid, willen niet eeuwig wachten op een auto, maar binnen een paar maanden rijden. Met de S ging dat nog wel, maar de 3 is een wassen neus. Ander zakelijk voorbeeld, Aanbetalen en al anderhalf jaar wachten op je tesla. Investeringsaftrek beperkt op 50k binnenkort. Nee dat wordt een annulering, en keuze voor een ander merk. Zelf kies ik voor betrouwbaarheid, je wilt niet met je gezin langs de weg komen te staan, of langs de route de soleil, dus voor mij een Honda accord. Wellicht uiterlijk wat minder, maar zeer degelijk in elkaar gezet en reuze betrouwbaar. Tot shorts...;)
Als er verlies is en je kijkt alleen naar auto's, maken ze verlies op auto's. Maar wat nu als de vaste kosten vrij stabiel zijn (R&D, service centers, super chargers, fabrieken), en de output (in auto's) in 1 kwartaal zo'm 70% stijgt? Daar hebben we het hier over. In Q2 werden 53.000 auto's verkocht en iets van 10.000 achter gehouden om wat rijke Yanks te matsen met 3 maanden langer subsidie op hun nieuwe luxewagen. Q3 loopt de productie beter en zijn er heel wat mensen die niet nodig waren (vooral non-productie) de laan uitgestuurd. Het kan niet lang duren voor er winst "per auto" geboekt wordt. De marginale kosten per auto zijn al lager dan de opbrengst. Nu nog genoeg maken om de overhead te overstijgen.
Dit is een leuke video. Met een fangirl die iets over the top reageert op argumenten van een extreem eenzijdige mega shorter. De waarheid zal ergens er tussenin liggen.www.youtube.com/watch?v=JQGhHAr3oqQ
Leuk maar oud. Deze is actueler: www.youtube.com/watch?v=w-Uz5gPQ6Bs Galiano (fangirl?) vind ik geniaal, heeft destijds overname Wholefoods door Amazon voorspeld.
RaWi schreef op 1 september 2018 14:29 :
Ik zit als particuliere belegger voor het eerst in twintig jaar short. Ook op 1 oktober nog. Heb goed gespreid dus risico is gering. De financiën van Tesla zijn bizar slecht. Tesla maakt per auto toch verlies? Wellicht dat grotere productie het verlies per auto verminderd, maar financieel is het een bodemloze put geworden.
Ik ken iemand die net een nieuwe opel heeft gekocht, zakelijk nog wel. Mensen willen zekerheid, willen niet eeuwig wachten op een auto, maar binnen een paar maanden rijden. Met de S ging dat nog wel, maar de 3 is een wassen neus. Ander zakelijk voorbeeld, Aanbetalen en al anderhalf jaar wachten op je tesla. Investeringsaftrek beperkt op 50k binnenkort. Nee dat wordt een annulering, en keuze voor een ander merk. Zelf kies ik voor betrouwbaarheid, je wilt niet met je gezin langs de weg komen te staan, of langs de route de soleil, dus voor mij een Honda accord. Wellicht uiterlijk wat minder, maar zeer degelijk in elkaar gezet en reuze betrouwbaar. Tot shorts...;)
Succes met je short, als het een beetje meezit pak ik op 280-290 weer een long, en doe ritje 4 mee omhoog tot 350. Ik vind het prachtig. Iedereen die de Model3 besteld heeft wist waar die aan begon, zo niet heb je zitten slapen! Verder heeft Tesla prima service en kom je heus niet zomaar te staan. Jij short in je Accord, ik Long in mijn Landrover RR. Hij is dan bijna 15 jaar oud, doet het prima en laat me nooit in de steek. Wacht maar weer op de cijfers van Q3, Tesla is de enige speler die op deze schaal electrische auto's bouwt!
Dutcheon schreef op 4 september 2018 09:19 :
[...]
Iedereen die de Model3 besteld heeft wist waar die aan begon, zo niet heb je zitten slapen!
[/quote]
Onzin, Musk beloofde de auto's snel te leveren (100000 a 200000 in 2017) en een prijs van 35000 dollar. Hier is niets van terecht gekomen.
[/quote]
Wacht maar weer op de cijfers van Q3, Tesla is de enige speler die op deze schaal electrische auto's bouwt!
En de enige die op deze schaal verliezen maakt.
Dat is het frappante inderdaad. Zonder de kracht van een legacy car maker. Ondanks de hysterische climate change retoriek over heel de wereld en ermee gepaard gaande regelgeving. Nog steeds de marktleider. En dat met een premium product. Niet bepaald de equivalent van de VW Kever of Citroën 2CV. Tesla is een alternatief voor misschien de meest competitieve auto's op aarde, de BMW's en Audi's van deze wereld. En ze zijn niet snel genoeg te maken nog steeds. De fail van de legacy brands is de win voor Tesla. Zo veel vertragingen, en toch nog niet ingehaald. Wil je daar tegen gokken? Je kunt het aandeel inflated noemen, maar kijk waar ze als bedrijf waren toen de koers bijvoorbeeld $30 ipv $300 was. Is het niet in fundamentals netjes meegegroeid? Ik roep die 1/10 koers maar random. Toch, zie eens. Dat is net rond de eerste Model S die met heel veel handwerk van de band moest gaan komen. Ze maakten op dat moment NUL auto's, hadden alleen in 4 jaar tijd 2.450 Roadsters afgeleverd en al uitgefaseerd. Deze Q3 maken ze zeker 80.000 auto's, zeg 250.000 op jaarbasis. En 500.000 auto's per jaar is niet echt ver weg meer. Onontkoombaar zelfs. Enige was zeker is, is dat ze er later zullen zijn dan verwacht en de rest er alsnog achteraan zal hobbelen, technisch en kwantitatief.
Ik ben heel blij me zoveel negativisme, alleen door die tweedeling kan ik elke keer opnieuw het ritje naar boven maken ;)
Die mythische $35K wagen is nooit voor 2017 beloofd volgens mij. En wat boeit dat investeerders nu, ze gaan heel 2018 nog alleen de $49K+ versies maken. Nu al bijna 100.000 van gedaan en nog geen teken dat ze over moeten op het instapmodel om de productie op de vraag te laten aansluiten. De eerste 19 ofzo waarschijnlijk EU auto's staan nu gepland voor productie. Het duurt waarschijnlijk nog wel even voor de eerste 1.000 op een boot naar Europa staan. En daar gaan ze er wellicht ook eerste véél met grote accu leveren. Tegelijk mondjesmaat de iets goedkopere in de VS? Heel gezonde bizz. Zoveel vraag, en met alle toeters en bellen blijft er maar meer vraag dan productie.
Dutcheon schreef op 4 september 2018 13:02 :
Ik ben heel blij me zoveel negativisme, alleen door die tweedeling kan ik elke keer opnieuw het ritje naar boven maken ;)
idem, maar dan short en allebei happy :) wordt weer volatiel dagje na een lang weekend... Tesla Inc NASDAQ: TSLA 301,66 USD 0,00 (0,00%) Gesloten: 4 sep. 09:20 GMT-4 · Disclaimer Voorbeurs 295,32 -6,34 (2,10%)
BTW, dit koersniveau is gebaseerd op een alsmaar rooskleuriger toekomst en niet op de huidige matige productie met niet of nauwelijks winst. kan nog alle kanten op...
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)