Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Skater schreef op 27 juni 2018 22:09 :
. Productiesnelheid is het probleem, niet de variabele kosten per unit.
Als we geloven dat er nu echt 5000 Model 3's per week gemaakt worden, is dat 260.000 per jaar. Bovenop de ruim 100.000 S&X die ze al bewezen hebben te kunnen maken. 360.000 auto's, vandaag.
Is 600.000 over 2019 zo gek dan? Zelfs bij vlakke S&X. Dat vergt bij geleidelijke groei van 3 productie (conservatiever dan de S curve) een Model 3 productie groei van 260.000 tempo nu tot 500.000 tempo over het komende jaar tot einde 19Q2. Bij een constante groei maken ze dan 3's aan 620.000 tempo eind 2019, met een S-curve bijvoorbeeld 530.000.
Nee de productie methode is het probleem. Musk had gedroomd dat hij de auto’s grotendeels in elkaar kan zetten met robots die bij wijze van spreken sneller zouden werken dan het licht. Want de andere autofabrikanten hadden er helemaal geen verstand van volgens Musk het kan allemaal veel sneller/efficiënter (nou dat is gebleken). Nu is ondertussen een groot deel van die robots weer afgevoerd/afgeschreven. En is men noodgedwongen opgeschaald naar het 7 dagen per week werken en dan met 3 ploegen (dus 24/7). Er zijn echt duizenden extra mensen aangenomen en nu na een jaar zitten ze nog niet op 50% van de beloofde capaciteit. Kan je nagaan hoeveel geld dat extra kost! (wat dat doet met de kostprijs per auto…) En wel erg toevallig dat je ook zegt “Als we geloven dat er nu echt 5000 Model 3's per week gemaakt worden” nou daar gaat het dus in 99% verkeerd. Kijk eens naar de feiten! Ik “geloof” helemaal niets meer van wat Musk zegt. En ik geloof al helemaal niet dat hij de productie kan opschroeven naar de beloofde 10.000 per week. Normaal gesproken is de kostprijs berekening (en de marge van 25%) gemaakt op basis van de max output en daar gaan ze echt niet in de buurt komen volgend jaar. Ik ben dan ook erg benieuwd wat voor productie cijfers er volgende week worden gepresenteerd van geheel Q2? Waarschijnlijk hebben ze in de laatste dagen van het kwartaal op een snelheid gedraaid die overeenkomt met 5.000 per week. Maar dat is dan weer niet een capaciteit die ze langer dan een week vol kunnen houden. Dan sparen ze weer 2.000 auto’s op die in de betreffende week alleen nog maar moeten worden afgewerkt. Dat deden ze zo in Q4-17 en Q1-18 ook. Het verbaasd mij echt dat er niet meer rechtzaken zijn in Amerika. Stel dat je een van de eerste Model S of Model X heb gekocht met de extra optie voor “Full Self-Driving Capability” iedere keer komt wordt er gezegd “over een paar maanden” en dat roept hij nu al 3 jaar… De eerste leaserijder hebben er dus wel voor betaald maar nooit gebruik van kunnen maken. En zo zijn er tal van voorbeelden. Ach ja, zo lang de fans blijven geloven kan hij geld blijven ophalen. Al heeft hij wel steeds meer gelovigen nodig en dat begint nu een probleem te worden.
fausto1 schreef op 28 juni 2018 09:26 :
Je voorspellingen zijn allemaal op drijfzand gebaseerd. Die 5000 maken ze nu niet. Dat zullen we volgende week horen, maar de schattingen nu zeggen eerder 2500 per week. (30000 in 3 maanden). ze moeten eerst maar eens bewijzen er continu 5000 per week te kunnne maken. En dan 10000 per week Dat is 4 maal zoveel als wat ze nu doen. Verder moeten ze ze ook nog zien te verkopen. Met een prijs van 35000 zou dat miscchien lukken maar de aouto voor die prijs is nog steeds niet te koop.
30.000 in 3 maanden, dan heb je het over een gemiddelde over een verlopen periode, dat zegt in een production ramp niets over deze week, laat staan een week in de toekomst. Men heeft het steeds over prestatie geteld over een week (start en eind bepaling ken ik niet). Ik ben het ermee eens dat de automatisering overschat is, en dat dat de kostprijs gaat beinvloeden, zeker aangezien de pogingen om het all-robots te maken reeds betaald zijn. Misschien klussen ze nog door om dat laten alsnog te implementeren? Voor nu zijn er inderdaad meerdere lijnen nodig om te doen doen wat eentje had moeten doen. Alles duur bij Tesla langer dan gepland, dat weten we nu wel. De vraag is of deze automatische productie alsnog gaat lukken ooit (bij 10.000 ooit per maand redelijk de moeite). En zoiets als full self driving waar ik persoonlijk nogal scpetisch over ben vanwege extreem trage verbetering in lane holding, emergency avoidance, etc. Maarja, ook die kosten zijn al voor een flink deel gemaakt.
"30.000 in 3 maanden, dan heb je het over een gemiddelde over een verlopen periode, dat zegt in een production ramp niets over deze week, laat staan een week in de toekomst. Men heeft het steeds over prestatie geteld over een week (start en eind bepaling ken ik niet)." Het is beter om uit te gaan van een gehaald gemiddelde over een langere periode dan een explosie die misschien in 1 week gehaald wordt. En ik geloof er niet in dat ze binnen 1 jaar van 2500 per week naar 10000 per week gaan. Dan zijn weer van die bizarre optimistische voorspellingne van Tesla die nooit uitkomen
352.98+8.48 (+2.46%) At close: June 28 9:40AM EDT 349.00 +4.50 (1.31%) Pre-Market: 9:29AM EDT vele procenten in de plus in korte tijd het is dan ook typisch Amerikaans dat veel believers nu denken....zal hij 't dan toch flikken ? de uitlatingen van Musk zijn er dan ook naar:finance.yahoo.com/video/musk-says-rud... je moet maar durven, deze blufkikker deinst nergens voor terug, alles of niks.
fausto1 schreef op 28 juni 2018 15:20 :
Het is beter om uit te gaan van een gehaald gemiddelde over een langere periode dan een explosie die misschien in 1 week gehaald wordt. En ik geloof er niet in dat ze binnen 1 jaar van 2500 per week naar 10000 per week gaan. Dan zijn weer van die bizarre optimistische voorspellingne van Tesla die nooit uitkomen
Maar ze gingen al in 1 jaar van 0 naar 5000! :-D Het kan zijn dat de bittere pil is dat er minder winst uit komt en er meer lijnen nodig gaan zijn voor 10.000, maar een extra lijn bouwen is ook makkelijker dan je bestaande lijn 2x zo snel laten lopen. Echter misschien niet goedkoper. En nu ze weten dat ze gewoon ergens een hangar kunnen neerzetten en standaard productiespul neerzetten...kan het misschien wel ineens snel gaan. Minder moeilijk gedoe, gewoon lekker produceren. De leveranciers moesten en zouden er klaar voor zijn, nu kan Tesla het zelf niet? Kwestie van fout erkennen, trots opzij schuiven en snel in de breedte ipv de diepte uitbreiden.
www.autoblog.com/2018/06/28/tesla-mod... Musk haalt alles uit de kast om deze week (en alleen deze week) een maximale productie te halen, ten koste van alle andere types. ZO werkt zijn propaganda en bovendien zullen er zoals altijd veel beloftes en plannen zijn, veel utopia en weinig realisme voor wie een beetje kritisch is. nek-aan-nek race tussen die critici en de believers, dat alleen wordt al spannend....as usual.
www.autoblog.com/2018/06/22/tesla-sol... er zijn ZOveel signalen dat Tesla en Musk niet lekker in hun vel zitten. en maar schuiven met cijfers en productieplafonds. Musk: Houdini, acrobaat, jongleur en blufpokeraar inEEN.
Grappig hoe een merk zoveel consumentenprijzen en kwalificaties krijgt, en door de "vakjournaille" (editorialists) uitgekotst wordt. Ook een bijwerking van nooit een cent aan advertenties plaatsen. Enige Tesla coverage in "de bladen" en in shows, is louter vanuit journalistieke plicht, het merk is niet meer te negeren, consumenten willen erover horen. Nu er blijkbaar meerdere sub-lijnen zijn, vraag ik me af of die gerapporteerde per-shift aantallen wel echt de totale output betreffen. Juli gaan we heel veel leveringen van ze zien op de thuismarkt, er is flink opgespaard om Uncle Sam te foppen. Uitfasering van de plaatselijke yuppentoeslag wordt zo blijkbaar 3 maanden uitgesteld wat de klanten $400 miljoen aan schulden bespaart. Hiermee wordt juli per definitie de grootste levermaand ooit, ook voor S&X wellicht. Als ze hierop zouden besluiten te gaan rapporteren (zeg, "eerste week augustus hoor je hoeveel wagens we gebouwd hebben"), is dat zeker iets waar je als shorter rekening mee moet houden.
Tesla vraagt kopers Model 3 nog eens 2500 dollar aanbetaling RTL Z 3 uur geleden Amerikaanse Tesla-klanten die zitten te wachten op de levering van Model 3 is gevraagd een nieuwe aanbetaling te doen van maar liefst 2500 dollar. Dat kan flink wat cash opleveren, maar gaat het helpen en weet Tesla de productie wel op orde te krijgen? Automobilisten die een Tesla Model 3 vooruit hebben besteld, hebben destijds al 1000 dollar aanbetaald. Nu vraagt het bedrijf van oprichter en ceo Elon Musk om de reservering te herbevestigen en nog eens 2500 dollar aan te betalen. Volgens Tesla kan de auto nu binnen twee tot vier maanden geleverd worden. Maar een precieze datum is er nog niet. 'Erg hard geld nodig' Beurscommentator Durk Veenstra spreekt van een noodsprong van Tesla: "Ze hebben erg hard cash nodig". Hij vraagt zich wel af de oproep voldoende oplevert. Als klanten inderdaad geld storten voordat hun auto in productie is genomen, dan levert dat Tesla flink wat geld op. Het is niet bekendgemaakt hoeveel orders er voor een Model 3 in de VS en Canada zijn gedaan, maar wereldwijd zijn er zo'n 455.000 besteld, zei Musk vorig jaar augustus. Daarbij is rekening gehouden met klanten die orders introkken. Als alle klanten wereldwijd een extra aanbetaling zouden doen van 2500 dollar, dan zou dit Tesla ruim 1,1 miljard opleveren. Lijdt nog steeds verlies Tesla heeft de komende twee jaar 10 miljard dollar extra nodig, zei zakenbank Goldman Sachs onlangs. Tesla had eind maart 2,7 miljard dollar in kas, tegen 3,4 miljard dollar eind december. Tesla 'verbrandt' nog steeds geld: het heeft in bijna vijftien jaar nog nooit een jaar met winst afgesloten. Wordt productiedoel gehaald? Nog een probleem waar de autobouwer mee kampt is de productie. Die krijgt het maar niet onder controle. Eind juni zou Tesla 5000 auto's van het Model 3 per week moeten maken, zei Musk eerder. Maar volgens werknemers van Tesla haalt het bedrijf dat niet, schrijft Reuters. Afgelopen woensdag zou de eerste van de twee ploegen 210 auto's Model 3 hebben gebouwd en de tweede ploeg zou er 305 hebben weten te maken. Maar dat zou dus niet genoeg zijn om de doelstelling te halen. 'Sabotage' Elon Musk zei afgelopen week nog dat een werknemer zich schuldig gemaakt aan 'uitgebreide en schadelijke' sabotage. Koen Bender van Mercurius Vermogensbeheer en beurscommentator Hans de Geus waren sceptisch over de beweringen van Musk. "Het lijkt de perfecte complottheorie voor Musk, op een cruciaal moment voor Tesla, het is bijna hilarisch", zegt Bender. De Geus noemde de uitspraken van Musk zelfs 'bijna psychopatisch'. Hij vond het verbazingwekkend dat de koers van het aandeel niet daalt. "Het lijkt niet goed te gaan, bij een productie van 5000 auto's per week lijden ze nog steeds verlies."www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nieuws/te...
Los van welke productie aantallen worden gehaald, verdienen ze er GENOEG geld aan ? En wat wordt de perceptie als er ook hele mooie BMW's , Porsche's , Volkswagens, Peugeots etc.etc. met stekker te koop zijn . Geloof zelf trouwens veel meer in waterstof combi auto's. En wat een lelijk ding is die model 3.
Fat Clemenza schreef op 30 juni 2018 16:33 :
En wat wordt de perceptie als er ook hele mooie BMW's , Porsche's , Volkswagens, Peugeots etc.etc. met stekker te koop zijn
En wat een lelijk ding is die model 3.
Als als.. Voorlopig is de enige full ev van bmw de i3. Dat afzichtelijke canta model voor 50k.. Dan is die tesla 3 toch wel iets knapper, beter en meer waar voor geld.
Fat Clemenza schreef op 30 juni 2018 16:33 :
Los van welke productie aantallen worden gehaald, verdienen ze er
GENOEG geld aan ?
En wat wordt de perceptie als er ook hele mooie BMW's , Porsche's , Volkswagens, Peugeots etc.etc. met stekker te koop zijn .
Geloof zelf trouwens veel meer in waterstof combi auto's.
En wat een lelijk ding is die model 3.
Wat is het reële voordeel van een waterstofbon boven een opgevoerde oplaadbare Duracel? Er is ZO VEEL energie voor nodig (vooralsnog NIET schoon) voor er eindelijk wat waterdamp uit de uitlaat komt... Gruwelijke energieverliezen. Kun je net zo goed op koolzaadolie gaan rijden. Brood uit hongerige mondjes, iets van 75-80% van de energie gaat als 100% onversneden hitte richting het broeikasdak dat we blijkbaar hebben. Heb je een Tesla dak en auto (of alternatieve compleetoplossing), dan rijdt je auto echt schoon en met maar een laag percentage aan warmteverliezen.
7 dagen productie: 1000x model S 1000x model X 5000x Model 3twitter.com/elonmusk/status/101351924... Mooie prestatie
Voorbeurs koers op 365 ! Zou nou eindelijk de finale shortsqueeze gaan plaatsvinden, die alle shorts eruit pusht, koers dik boven de 400, richting 450-500. Daar wordt het wellicht interssant om nieuwe short positie in te nemen. Leuk die productie, maar uiteindelijk moet er geld verdiend worden, om de waarde van 60 miljard te rechtvaardigen, dat moment gaat een keer komen dat de believers er ook niet meer in geloven. Ik wacht rustig af.
BackFire4 schreef op 18 juni 2018 09:47 :
[...]
Op basis van genoemde cijfers zou je op zijn minst 39K geproduceerde M3's verwachten. Ik denk dat het echter al heel wat is als het er meer dan 25K blijken te zijn. Een doorzichtig lulverhaaltje over dat het er in de laatste week 5232 waren en wellicht een hint naar (dankzij vele boekhoudtrucs eenmalige) winstgevend in Q3 en/of Q4 maken de show waarschijnijk compleet.
Het werden er respectievelijk 5031 over de laatste alles-uit-de-kast week en 28578 in totaal voor het gehele kwartaal. Dat laatste betekent dat er in de twaalf weken voorafgaand aan de laatste week gemiddeld nog geen 2K/week zijn geproduceerd. Desondanks beloofd Musk 6K/week aan het einde van deze maand (10K totaal dus waarschijnlijk voor juli;)), met dank aan de extra productie in de "circustent" op het parkeerterrein. Verder mogen mensen alleen de duurste varianten bestellen, zodat wellicht ook de andere belofte van (tijdelijke boekhoudkundige) winstgevendheid kan worden ingelost. Wel snel nog even flink wat afschrijven op de "machine-that-makes-the-machine" in Q2... Beleggers zijn uiteraard uitzinnig van vreugde en zetten het aandeel 5% hoger. En dan moet de fanmail van het euforische gedeelte van de analisten nog binnen stromen...
binnenkort komt het recordverlies over het 2e kwartaal. Maar dat interesseert de bulls niet. Die kijken alleen naar productie.
Het mooie van dit productie nieuwtje is er ook snel uitgelopen.
Min 2,8% koers nu 333 dollar.
Je moet wel je vinger bij de knoppen houden als je die aandeel met hefboom wilt handelen zeker? Die extra productielijn in de tijdelijke hangar bouwde dus al 1000 auto's van schijnbaar gelijke kwaliteit. Dat was keihard nodig om de 5000 te halen, en zal helpen vanaf hier door te groeien. Extra kosten, dat valt niet te ontkennen. Maar hoeveel? Met zeker 2x een week outage om de lijnen (om) te bouwen is het gemiddelde dit kwartaal nog bepaald niet wat er gehoopt werd. Toch, op de wereldmarkt is dit al een flink bouwtempo. Zeker zijnde een heel nieuw segment. Door die trage productiegroei wordt de juppensubsidie in de VS (teveel besproken $7500 belastingvoordeel bij aankoop BEV) natuurlijk nog erger dan die al was. Meest kopers van >$50K auto's zullen daarvan profiteren. S en X houden een groter aandeel en die zijn gemiddeld het dubbele. Nog steeds 420.000 wachtenden voor een Model 3. Aangezien je een grote accu versie nu vrij snel krijgt als nieuwe reservant, zullen ze niet heel veel van die dingen kunnen douwen voor ze echt de kleinere accu (-$9K) moeten gaan uitleveren. Misschien mede daarom de voormotor iets goedkoper gemaakt. Zal misschien $1K extra kosten te bouwen, is nu een $4K optie.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)