Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,242 3 mei 2024 17:35
  • +0,023 (+1,89%) Dagrange 1,222 - 1,246
  • 2.044.944 Gem. (3M) 2,1M

PostNL maart 2018

3.841 Posts
Pagina: «« 1 ... 178 179 180 181 182 ... 193 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 aandeelofoptie 28 maart 2018 17:40
    quote:

    Martijn van M schreef op 28 maart 2018 16:21:

    [...]

    Het verhaal licht iets genuanceerder dan op het eerste gezicht het geval lijkt, want PostNL heeft vanmiddag juist bekend gemaakt dat ze het anders gaan aanpakken bij het pakjesdepot in Kolham:

    "PostNL stopt met 'schijnconstructie' personeel in Kolham"

    www.rtvnoord.nl/nieuws/192106/PostNL-...

    PS. De claim van FNV is geenszins nieuw, eind vorig jaar dreigde FNV immers ook al met dezelfde claim van enkele tonnen voor het personeel in Kolheim.
    Bijna een half jaar verder en nog niet opgelost - valt kennelijk ook niet mee voor dit bestuur om problemen snel(ler) op te lossen
  2. Geefgas 28 maart 2018 17:44
    quote:

    Geefgas schreef op 28 maart 2018 11:30:

    Toen we vorige week ook zo hard daalden op de 3,00 uitkwamen (ik geloof dat we toen -2% op dagbasis stonden), was er een opvallende rebound. Een rebound die ruim voor de rebound van de AEX plaatsvond. Uiteindelijk sloten we zelfs groen, terwijl de beurs rood bleef.

    Ik ben heel benieuwd of dat rond deze regionen weer gaat gebeuren, want dat sterkt mijn gedachte dat op dit niveau een aantal long partijen de boel gaan stutten.
    Wederom de koers gestut bij de 3 euro. Op zich minder opzienbarend als vorige week omdat de gehele beurs vandaag een bijzondere recovery liet zien (behalve IT, auw), maar toch wederom een bevestiging dat bij drie euro een aantal partijen het genoeg vinden en inslaan. Bodem gezet?
  3. sowieso 28 maart 2018 17:49
    quote:

    Go Go Go ! schreef op 28 maart 2018 12:12:

    Onze grootaandeelhouder John de Mol heeft persbureau ANP gekocht.
    JDM zit ook in TomTom
    en TT staat te koop
    www.iex.nl/Column/276802/Liveblog-Tom...

    Dutch navigation firm TomTom looks for potential buyer
    www.reuters.com/article/tomtom-ma/dut...
  4. [verwijderd] 28 maart 2018 17:52
    quote:

    aandeelofoptie schreef op 28 maart 2018 17:40:

    [...]

    Bijna een half jaar verder en nog niet opgelost - valt kennelijk ook niet mee voor dit bestuur om problemen snel(ler) op te lossen
    Vergeet niet dat bij de constructie in Kolham ook de lokale overheid betrokken is... en de FNV zelf lijkt de ontwikkeling ook te hebben vertraagd.

    Goed dat de FNV "blij" is met de nieuwe situatie waarmee PostNL op dit locatie vanaf april zal gaan werken, denk dat dit het elementje in de nieuwsberichten vanmiddag uit Kolham is geweest waardoor we na dat nieuws uiteindelijk de middag prima zijn doorgekomen.
  5. forum rang 6 pietje-2005 28 maart 2018 17:52
    Die BPost maakt me niets uit, eigenlijk.
    Die zijn hun eigen graf aan het graven met "niet zo slimme" ja, "investeringen" in het land van rechtzaken en claims.
    PostNL moet zijn eigen zaken goed regelen, en komt het allemaal goed, zonder die figuren met een te korte polsstok bij BPost.
    Gewoon geld verdienen, en goed uit het komend overleg komen.
    Succes
  6. forum rang 6 Tordan 28 maart 2018 18:44
    Zo kan het dus ook:

    ’Mijn pensioen kan nu echt beginnen!’
    Alsnog bloemetje voor trouwe postman Bertus

    Door Onze verslaggever
    Updated 6 min geleden
    29 min geleden in BINNENLAND

    Oud-postman Bertus, die na bijna vijftig jaar zonder bloemetje afscheid nam bij PostNL, heeft een goed gevoel overgehouden aan het gesprek met een directeur van het bedrijf. Die kwam vanmiddag op bezoek.
  7. sowieso 28 maart 2018 18:50
    Stopzetting reïntegratietrajecten bij PostNL gevolg groei pakketpostmarkt

    Gepubliceerd op: 28 maart 2018

    De afspraken tussen BWRI (het reïntegratiebedrijf van de gemeente Midden-Groningen) en PostNL in Kolham om per 1 mei te stoppen met de reïntegratietrajecten zijn medio 2017 gemaakt. Het was oorspronkelijk de bedoeling om al in het najaar van 2017 te stoppen.

    Omdat er geen marktpartij voorhanden was om PostNL verder te ondersteunen is deze stopzetting op verzoek van PostNL enkele maanden uitgesteld tot 1 mei 2018. De stopzetting is het gevolg van de stormachtige groei die de pakketpostmarkt doormaakt en die PostNL noodzaakt het proces anders in te richten. De samenwerking tussen BWRI en PostNL blijft van kracht voor de plaatsing van SW-medewerkers.

    Geen achterstallig loon

    De FNV claimt in een persbericht dat er sprake is van achterstallig loon. Daarvan is volgens PostNL, BWRI en 365 Werk geen sprake. Er is nog geen inhoudelijke reactie binnen van de Inspectie SZW op de bezwaren tegen haar rapport waarop de FNV haar claims lijkt te baseren. De gemeente Midden-Groningen wacht die reactie eerst af voor er verdere stappen worden ondernomen.

    Er is bij PostNL sprake van een regulier re-integratietraject voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, gevolgd door een uitzendcontract met minimumloon. Hierdoor zijn veel mensen succesvol uitgestroomd naar regulier werk. Zij hebben zich binnen een veilige werkomgeving kunnen ontwikkelen en er was en is sprake van maatwerk. In de hele periode waarin het traject speelde heeft niemand een korting op de uitkering gekregen vanwege weigering van deelname eraan.

    De gemeente Midden-Groningen waardeert de inzet en inspanning van de sorteerders om weer in het arbeidsproces te komen. De FNV schetst volgens de gemeente een beeld van de situatie dat niet overeenstemt met de werkelijkheid en dat de sorteerders bovendien niet ten goede komt.

    www.midden-groningen.nl/actueel/nieuw...
  8. forum rang 6 Lector 28 maart 2018 18:54
    quote:

    pietje-2005 schreef op 28 maart 2018 17:52:

    Die BPost maakt me niets uit, eigenlijk.
    Die zijn hun eigen graf aan het graven met "niet zo slimme" ja, "investeringen" in het land van rechtzaken en claims.
    PostNL moet zijn eigen zaken goed regelen, en komt het allemaal goed, zonder die figuren met een te korte polsstok bij BPost.
    Gewoon geld verdienen, en goed uit het komend overleg komen.
    Succes
    PostNL is tot nu toe niet in staat gebleken om zijn eigen zaken goed te regelen. Dus een bericht als bij TomTom vandaag zou wat mij betreft meer dan welkom zijn.
  9. forum rang 4 BW2017 28 maart 2018 20:44
    quote:

    Lector schreef op 28 maart 2018 18:54:

    [...]

    PostNL is tot nu toe niet in staat gebleken om zijn eigen zaken goed te regelen. Dus een bericht als bij TomTom vandaag zou wat mij betreft meer dan welkom zijn.
    Leuk dat je het zegt Lector , hoop ik ook inderdaad.

    Ik zat vol in Postnl op die vrijdagmiddag , heel het weekend vol spanning tot zondagavond toen het kei hard afgeketst werd.

    Om terug op Tomtom te komen die had ik dus tot vorige week Woensdag ,en ja nu snap je misschien wel hoe ik me een beetje voel.

  10. forum rang 5 Cerburus 28 maart 2018 22:56
    @geefgas, sorry voor mijn trage reactie. Ik lees het hier nog wel maar er wordt zoweinig 'nieuws' gepost dat ik mijn interesse een beetje begin te verliezen. Nog afgezien van de fijne sfeer hier :)

    Ik weet inderdaad, beroepshalve veel van de PostNl processen en ik zie hier steeds meer integratie tussen de mail en pakketten divisies. Dit gaat van vrij complexe producten die beide procesketens raken als ook redelijk eenvoudige. Om een voorbeeld te geven van een eenvoudige; het aantal brievensorteercenta wordt/is redelijk gedaald, terwijl parcelcentra (ook dit jaar) weer nieuw worden gebouwd. Voor landelijke dekking/service voor alle producten (denk aan bijvoorbeeld rouwpost) worden nu ook de parcelketens gebruikt waar dit vroeger (paar jaar geleden) puur door de brievencentra werd afgehandeld. Dit is maar 1 klein voorbeeldje van wel 50 die ik kan geven. Maar vondt dit wel een simpel voorbeeld, puur en alleen door de regionale aanwezigheid van de centra.

    Dit alleen om aan te geven, want daar ging mijn verhaal over dat het wel een lastig verhaal is om parcels en mail te ontvlechten. Iets wat een 6tal jaar geleden een peuleschii was. Let wel ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar wel erg lastig (niets in onmogelijk). Commericeel gezien is het hebben van zowel een brieven als pakketdivisie 'zeer prettig' voor de grote klanten. Groot pakketje in de bus, kleine pakketje mee met de postbode (brievenbuspakket) zo heb je 1 speler voor de totale fullfilement. Enfin is eigenlijk al argument 2 :P ik stop voor dat ik hier 2 pagina's verder ben.

    Fijne avond! Over het koersverloop 1 opmerking. Verbazingdwekkend. Ruim 3% short maar niemand die doorduwt. Terwijl volume wise je met 1 dump van 500k echt wel ruim onder de 3 beland. Ben benieuwd wat er speelt, want dat er iets speelt is mijn inziens wel zeker. (en nee das niet automatisch een overname).
  11. forum rang 5 Cerburus 28 maart 2018 23:01
    tjonge postNL doet op verzoek van overheid mee met re integratie traject en krijgt nu PR wise weer een prachtige deksel op z'n neus. gemeente kwaad op FNV, PostNL houdt zich op de vlakte. Doe je een keer met de maatschappelijke 'plicht' is het weer niet goed. Basta laat dat een lering zijn. schandalig (en ditmaal niet van PostNL, dit in tegenstelling tot die postbezorger van gister..errug slordig put if mildly maar de aandacht vanuit de media/telegraaf is echt onevenredig. Ik durf de stelling aan dat je bij 99% van de bedrijven de 49 jaar nieteens haalt maar er daarvoor allang bent uitgekieperd.
3.841 Posts
Pagina: «« 1 ... 178 179 180 181 182 ... 193 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links