Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,550 8 mei 2024 17:11
  • -0,020 (-0,36%) Dagrange 5,480 - 5,590
  • 161.563 Gem. (3M) 285,6K

TOMTOM SEPTEMBER 2017 HOPELIJK TOPMAN NAAR 10/12 EURO SUCCES

3.109 Posts
Pagina: «« 1 ... 85 86 87 88 89 ... 156 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Tordan 18 september 2017 18:54
    quote:

    NewKidInTown schreef op 18 september 2017 18:43:

    [...]

    Beter na jullie vakantie dan, 10 euro feestje ?

    Bovendien moet ik de reis nog plannen en inchecken, Nieuw Vennep altijd lastig ;-)
    We zullen zien de komende weken. Ik hoop nog steeds op korte termijn een PB vwb sports en daarna mag de fantasie er wel weer eens in komen. De 12-15 einde jaar kan nog steeds naar mijn bescheiden mening. Maar wie weet, toch nog een overname o.i.d., je weet maar nooit. Bij een erg goed bod zullen ze dit toch moeten communiceren lijkt me.
  2. [verwijderd] 18 september 2017 20:27
    quote:

    Crash Bandicoot schreef op 18 september 2017 20:22:

    Intel werkt mee aan zelfrijdende auto Waymo

    www.nu.nl/gadgets/4927877/intel-werkt...

    Bombshell inderdaad.

    www.zdnet.com/article/intel-waymo-par...
    newsroom.intel.com/editorials/waymo-i...

    Het gaat er nu echt om spannen!

    Edit: vreemd genoeg gaat de koers van Intel na een korte spike nu weer omlaag.
  3. [verwijderd] 18 september 2017 20:39
    quote:

    Hik schreef op 18 september 2017 20:27:

    [...]
    Bombshell inderdaad.

    www.zdnet.com/article/intel-waymo-par...
    newsroom.intel.com/editorials/waymo-i...

    Het gaat er nu echt om spannen!
    Hoe meer tempo, hoe liever het mij is. Ik wil onderhand wel eens duidelijkheid. En hoe sneller het moet gaan, hoe meer de huidige voorsprong van TomTom op dit moment waard is. Gezien het trackrecord boezemt het management van TT mij onvoldoende vertrouwen in dat zij hun troeven goed zullen uitspelen als ze meer tijd krijgen.

    Ik wil in de loop van 2018 wel eens klaar zijn met TomTom.
  4. [verwijderd] 18 september 2017 20:42
    quote:

    xynix schreef op 18 september 2017 20:39:

    [...]
    Hoe meer tempo, hoe liever het mij is. Ik wil onderhand wel eens duidelijkheid. En hoe sneller het moet gaan, hoe meer de huidige voorsprong van TomTom op dit moment waard is. Gezien het trackrecord boezemt het management van TT mij onvoldoende vertrouwen in dat zij hun troeven goed zullen uitspelen als ze meer tijd krijgen.

    Ik wil in de loop van 2018 wel eens klaar zijn met TomTom.
    Hoe noemde je het ook alweer?
    'Een beeldschermvrije dag'?
    Das war damals.... Mooie tijden, toen we nog vrijuit en onbeschaamd konden dromen ;-)
  5. [verwijderd] 18 september 2017 20:57
    quote:

    xynix schreef op 18 september 2017 20:39:

    [...]
    Hoe meer tempo, hoe liever het mij is. Ik wil onderhand wel eens duidelijkheid. En hoe sneller het moet gaan, hoe meer de huidige voorsprong van TomTom op dit moment waard is. Gezien het trackrecord boezemt het management van TT mij onvoldoende vertrouwen in dat zij hun troeven goed zullen uitspelen als ze meer tijd krijgen.

    Ik wil in de loop van 2018 wel eens klaar zijn met TomTom.
    Waymo werkt al sinds 2009 met Intel. Het is dan ook vooral een Intel-promotieverhaaltje dat nu naar buiten wordt gebracht. Wij van Intel laten ons het kaas niet van het brood eten door Nvidia, Qualcomm, NXP, Bosch, Baidu etc.etc..


    Meanwhile, in its own blog post, Waymo noted that it worked with Intel from the design stage of its latest vehicle to integrate Intel technology into its platform. The compute platform on the Chrysler Pacifica minivan is designed entirely in-house, the company said, as are its LiDAR, radar and vision systems.


    En welke autofabrikanten zullen straks met Google in zee willen gaan? De grote autofabrikanten zullen zeer terughoudend zijn. Zelfs Chrysler gaat niet veel verder dan het leveren van wat busjes die Google vervolgens voor miljoenen verbouwt voor testwerk. Hun eigen testautootjes voldeden kennelijk niet voldoende voor op de openbare weg.
  6. forum rang 6 Tom3 18 september 2017 21:40
    quote:

    xynix schreef op 18 september 2017 20:39:

    [...]
    Hoe meer tempo, hoe liever het mij is. Ik wil onderhand wel eens duidelijkheid. En hoe sneller het moet gaan, hoe meer de huidige voorsprong van TomTom op dit moment waard is. Gezien het trackrecord boezemt het management van TT mij onvoldoende vertrouwen in dat zij hun troeven goed zullen uitspelen als ze meer tijd krijgen.

    Ik wil in de loop van 2018 wel eens klaar zijn met TomTom.
    Dat vertrouwen is bij mij reeds danig gesleten. Het sports debacle, het steeds maar uitstellen van de verantwoording over de automotive orderportefeuille en de nul groei van TTT zijn geen brevet van aanbeveling. Heb mijn belang dat in feite onverantwoord hoog was inmiddels naar acceptabeler proporties terug gebracht. Timing zal wel verkeerd zijn. Ben er de 28ste helaas niet bij. Weten we zeker dat het positief nieuws zal zijn?
  7. [verwijderd] 18 september 2017 22:11
    quote:

    Tom3 schreef op 18 september 2017 21:40:

    [...]

    Dat vertrouwen is bij mij reeds danig gesleten. Het sports debacle, het steeds maar uitstellen van de verantwoording over de automotive orderportefeuille en de nul groei van TTT zijn geen brevet van aanbeveling. Heb mijn belang dat in feite onverantwoord hoog was inmiddels naar acceptabeler proporties terug gebracht. Timing zal wel verkeerd zijn. Ben er de 28ste helaas niet bij. Weten we zeker dat het positief nieuws zal zijn?
    Zonder vertrouwen is elk belang te groot!

    Wb de aandeelhoudersvergadering:
    - de agenda staat vast
    - de mogelijkheden om vragen te stellen zullen zeer beperkt zijn; mocht je al het schuim in de mondhoeken hebben staan zul je wel helemaal weinig spreektijd krijgen (en het antwoord staat al vast; 'Cannot comment on that'
    - het is de ultieme mogelijkheid om terloops de start van de inkoop aandelen te melden (en dan is de inkoop toch in het laatste kwartaal, wat ik eerder al meldde, maar nooit bevestigd kon krijgen'
  8. [verwijderd] 18 september 2017 22:43
    quote:

    groeibriljant schreef op 18 september 2017 20:57:

    [...]

    Waymo werkt al sinds 2009 met Intel. Het is dan ook vooral een Intel-promotieverhaaltje dat nu naar buiten wordt gebracht. Wij van Intel laten ons het kaas niet van het brood eten door Nvidia, Qualcomm, NXP, Bosch, Baidu etc.etc..


    Meanwhile, in its own blog post, Waymo noted that it worked with Intel from the design stage of its latest vehicle to integrate Intel technology into its platform. The compute platform on the Chrysler Pacifica minivan is designed entirely in-house, the company said, as are its LiDAR, radar and vision systems.


    En welke autofabrikanten zullen straks met Google in zee willen gaan? De grote autofabrikanten zullen zeer terughoudend zijn. Zelfs Chrysler gaat niet veel verder dan het leveren van wat busjes die Google vervolgens voor miljoenen verbouwt voor testwerk. Hun eigen testautootjes voldeden kennelijk niet voldoende voor op de openbare weg.

    Aan de andere kant zou het ook best kunnen dat Intel nu met het door jou zo bewonderde Mobileye, en als mede eigenaar van HERE sterkere troeven in handen heeft dan in 2009 en dat ze Waymo L4/L5 ontwikkelingen kunnen versnellen.
  9. [verwijderd] 18 september 2017 23:35
    quote:

    Hik schreef op 18 september 2017 22:43:

    [...]
    Aan de andere kant zou het ook best kunnen dat Intel nu met het door jou zo bewonderde Mobileye, en als mede eigenaar van HERE sterkere troeven in handen heeft dan in 2009 en dat ze Waymo L4/L5 ontwikkelingen kunnen versnellen.
    Hoewel het ook een vervolg op een "vlucht naar voren" van Intel zou kunnen zijn nu ook Daimler en VW lijken te switchen naar de "mainstream" van NVidia/Bosch/TomTom(/Baidu?). Dat is eerlijk gezegd mijn associatie. Ze zijn bij Intel volgens mij doodsbenauwd voor een herhaling van het ARM-drama. En dan in een markt die nog vele malen belangrijker wordt.
  10. [verwijderd] 18 september 2017 23:49
    quote:

    xynix schreef op 18 september 2017 23:35:

    [...]
    Hoewel het ook een vervolg op een "vlucht naar voren" van Intel zou kunnen zijn nu ook Daimler en VW lijken te switchen naar de "mainstream" van NVidia/Bosch/TomTom(/Baidu?). Dat is eerlijk gezegd mijn associatie. Ze zijn bij Intel volgens mij doodsbenauwd voor een herhaling van het ARM-drama. En dan in een markt die nog vele malen belangrijker wordt.
    Tja, ik heb er eerder niet op gereageerd, maar ik zie die switch van VW eigenlijk niet. Op de CES kondigden ze nog met veel bombarie de samenwerking met Mobileye (REM) aan. Dit zou pas in 2018 zijn daadwerkelijke beslag krijgen. Kan me dus voorstellen dat op dit moment de voorbereidingen getroffen worden om camera's in de nieuwe VW modellen te plaatsen. Hiermee zou dan de REM datalayer crowdsourced opgebouwd gaan worden. Jij denkt dat er iets anders gaande is en dat dit initiatief dus niet doorgaat?
  11. [verwijderd] 19 september 2017 07:00
    quote:

    Hik schreef op 18 september 2017 23:49:

    [...]
    Tja, ik heb er eerder niet op gereageerd, maar ik zie die switch van VW eigenlijk niet. Op de CES kondigden ze nog met veel bombarie de samenwerking met Mobileye (REM) aan. Dit zou pas in 2018 zijn daadwerkelijke beslag krijgen. Kan me dus voorstellen dat op dit moment de voorbereidingen getroffen worden om camera's in de nieuwe VW modellen te plaatsen. Hiermee zou dan de REM datalayer crowdsourced opgebouwd gaan worden. Jij denkt dat er iets anders gaande is en dat dit initiatief dus niet doorgaat?
    Ze kondigen NU aan dat ze in 2021 met level 5 modellen komen. Dat was eerder veel behoudender geformuleerd. Dan kunnen ze m.i. bijna niet anders dan dat ze voor "proven technology" gaan. Dat, samen met de sterk afgezwakte claims van HERE t.a.v. waar ze op dit moment staan, vormt de reden waarom ik denk dat VW een koerswijziging heeft doorgevoerd.

    Ze kunnen zich niet permitteren om de boot te gaan missen t.o.v. het Apollo project. Het Apollo-project gaat DE eerste en tevens aller-allergrootste markt voor EV/SDC aanboren. En dat is echt gebaseerd op het veel verder door geëvalueerde NVidia/Bosch/TomTom-concept. Daarvan zijn alle signalen dat het NU klaar is.

    Wel prima dat jij mijn gedachtegang ter discussie stelt. Want, inderdaad, het is puur speculatie mijnerzijds. En in essentie puur gebaseerd op "beslistheorie" en interpretatie van signalen. Laat anderen maar nadenken of ze mijn "theorie" geloofwaardig vinden. De tijd dat iemand kon denken de wijsheid in pacht te hebben heeft al te veel mensen te veel geld gekost. Ik ben zelf al jaren veeeeeeel te optimistisch over wat TomTom zou kunnen presteren. Tot dusver ogen ze als een zeer, zeer middelmatig clubje met dito koers. Niet in de verste verten een 2e ASML.
  12. forum rang 6 NewKidInTown 19 september 2017 07:07
    Zoals het er nu naar uitziet, blijven de brede markten dicht bij huis vandaag.

    Saai denk ik, maar wel blijven opletten, voor je het weet ...........

    Saai Kid ? Nou, heel misschien wordt deze week het 9,50 - 9,60 gebied geraakt, daar waar we een kleine twee maaanden geleden op afketsten, dus in dier voege kan het deze week ook nog wel weer spannend worden.
3.109 Posts
Pagina: «« 1 ... 85 86 87 88 89 ... 156 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links