Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,675 26 apr 2024 09:26
  • +0,100 (+1,79%) Dagrange 5,600 - 5,695
  • 66.820 Gem. (3M) 324,5K

TomTom juli 2017. Scharrelmaand?

4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 144 145 146 147 148 ... 213 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 20 juli 2017 19:11
    quote:

    Tom3 schreef op 20 juli 2017 18:56:

    [...]

    Zozo, Continental een 8-10% belang in Here en Ford op het vinkentouw. Allemaal om de hoge kosten te kunnen dragen. Nog even en de Duitsers hebben de minderheid. je gaat bijna denken dat de inkoop van de eigen aandelen en het stroomlijnen van de business door Tom2 ook ingegeven is om particpaties mogelijk te maken.
    Ja, over dat laatste is natuurlijk al gesproken op de AVA, dus het lijkt me niet de vraag óf, maar wanneer dat bekend wordt gemaakt.
  2. [verwijderd] 20 juli 2017 19:26
    quote:

    holenbeer schreef op 20 juli 2017 16:27:

    [...]
    Wies, ik denk namens velen hartelijk dank voor jouw bespiegelingen en observaties afgelopen jaar. Het perspectief van iemand uit de inner circle heeft mij erg geholpen rustig te blijven, op de dips flink bij te kopen en schrijven.
    Zoals je zelf al meldde zal de druk van een stichting PAT en anderen meegeholpen hebben, Jelle bij deze ook hartelijk dank voor de inspanningen.
    Hopelijk inderdaad een definitieve turnaround en binnenkort dubbele cijfers.
    dank je,

    we kunnen met elkaar trachten zoveel mogelijk info te delen en onze mening te geven, de uiteindelijk beslissing om een aandeel te nemen of niet ligt immer bij de persoon zelf.

    dit forum werkt prima wat dat betreft en het moment voor timing is altijd zo moeilijk, daarom moet je jezelf wel wat ruimte geven om in ieder geval tijd te kopen en niet onder druk te staan als je er te zwaar inzit en alle alarmbellen rinkelen als het eerst even tegen je ingaat

    we hopen allen graag op het laagste punt te kopen, maar dat is niet altijd het beste moment, soms is het beter wat meer te betalen met de zekerheid dat het echt draait

    gisteren en vandaag zijn daar een mooi voorbeeld van, groot volume op opdagen, dat zijn heus niet allemaal idioten die het nu inslaan, zo van je had het 4 dagen geleden 1 euro goedkoper kunnen nemen, Neen dit zijn mensen die ook een stukje zekerheid willen kopen en HG heeft bij deze CC zekerheid gegeven en dat is mooi en de waardering zien we terug in deze oplopende koers.

    het zal niet blijven door galopperen , er komt dadelijk wel weer wat afkoeling, maar de toon is gezet en die is voor beter en dat gaan we straks ook in de cijfers zien, ze gaan vuren uit al die groeidivisies.

    succes
  3. [verwijderd] 20 juli 2017 19:49
    quote:

    Tom3 schreef op 20 juli 2017 18:56:

    [...]

    je gaat bijna denken dat de inkoop van de eigen aandelen en het stroomlijnen van de business door Tom2 ook ingegeven is om particpaties mogelijk te maken.

    denk dat TT zich positioneert en het stappenplan naar een volledige exit ingang zet, vandaar de enorme afschrijving op goodwill consumer

    geloof niet dat TT partners op equity basis erin gaat laten, de Founders gaan de toko preparen om te cashen en ze gaan geen verantwoording afleggen aan een Apple of een Bosch, of wie dan ook

    over 3 jaar ziet het landschap er compleet anders uit, dat weten de Founders ook wel, het grote Tech Geld is niet tegen op te boksen, ook HG die nog zeker de indruk geeft honger voor geld te hebben ziet wat een MBLY bij Intel heeft kunnen vangen, die ziet aan welke waardering nieuw geld binnenkomt bij HERE en die ziet wat Fleetmatics heeft opgebracht, hij zegt we gaan geen acquisities doen dat silly Geld gaat kosten, maar iets verkopen wat silly Geld kan opbrengen is een ander verhaal.

    de Toko gaat in de uitverkoop over tijd en dat gaat de aandeelhouders veel Geld opleveren en daar doen wij aan mee, want ik denk dat het stadium van jatten voorbij is, dan hadden ze dat NU gedaan.

    ziet er allemaal prima uit.
    gd wknd.
  4. [verwijderd] 20 juli 2017 20:10
    quote:

    W schreef op 20 juli 2017 19:49:

    [...]

    denk dat TT zich positioneert en het stappenplan naar een volledige exit ingang zet, vandaar de enorme afschrijving op goodwill consumer

    geloof niet dat TT partners op equity basis erin gaat laten, de Founders gaan de toko preparen om te cashen en ze gaan geen verantwoording afleggen aan een Apple of een Bosch, of wie dan ook

    over 3 jaar ziet het landschap er compleet anders uit, dat weten de Founders ook wel, het grote Tech Geld is niet tegen op te boksen, ook HG die nog zeker de indruk geeft honger voor geld te hebben ziet wat een MBLY bij Intel heeft kunnen vangen, die ziet aan welke waardering nieuw geld binnenkomt bij HERE en die ziet wat Fleetmatics heeft opgebracht, hij zegt we gaan geen acquisities doen dat silly Geld gaat kosten, maar iets verkopen wat silly Geld kan opbrengen is een ander verhaal.

    de Toko gaat in de uitverkoop over tijd en dat gaat de aandeelhouders veel Geld opleveren en daar doen wij aan mee, want ik denk dat het stadium van jatten voorbij is, dan hadden ze dat NU gedaan.

    ziet er allemaal prima uit.
    gd wknd.
    Dit past niet in het beeld van groeibriljant.
    Aan welke prijs p/a denkt u bij een exit?
  5. [verwijderd] 20 juli 2017 20:31
    quote:

    W schreef op 20 juli 2017 19:49:

    [...]

    denk dat TT zich positioneert en het stappenplan naar een volledige exit ingang zet, vandaar de enorme afschrijving op goodwill consumer

    geloof niet dat TT partners op equity basis erin gaat laten, de Founders gaan de toko preparen om te cashen en ze gaan geen verantwoording afleggen aan een Apple of een Bosch, of wie dan ook

    over 3 jaar ziet het landschap er compleet anders uit, dat weten de Founders ook wel, het grote Tech Geld is niet tegen op te boksen, ook HG die nog zeker de indruk geeft honger voor geld te hebben ziet wat een MBLY bij Intel heeft kunnen vangen, die ziet aan welke waardering nieuw geld binnenkomt bij HERE en die ziet wat Fleetmatics heeft opgebracht, hij zegt we gaan geen acquisities doen dat silly Geld gaat kosten, maar iets verkopen wat silly Geld kan opbrengen is een ander verhaal.

    de Toko gaat in de uitverkoop over tijd en dat gaat de aandeelhouders veel Geld opleveren en daar doen wij aan mee, want ik denk dat het stadium van jatten voorbij is, dan hadden ze dat NU gedaan.

    ziet er allemaal prima uit.
    gd wknd.
    geldt dat ook voor instappers @30 nov 2007? lachuhhhh
  6. [verwijderd] 20 juli 2017 20:32
    quote:

    VOORTS schreef op 20 juli 2017 20:10:

    [...]

    Dit past niet in het beeld van groeibriljant.
    Aan welke prijs p/a denkt u bij een exit?
    in een stappenplan over een 3 jaar periode

    als men Sports 2e helft dit jaar laat gaan

    dan kan je daarna Telematics verkopen zeg dat dit 1 @ 1,5 miljard oplevert

    dan kan je vol gaan voor de kaarten en stel dat TT dan qua marktaandeel naar 40% zou kunnen gaan en HERE zakt van 70 ook naar 40% en derden aan 20%
    dan mag je de kaarten van TT ergens aan 3 @ 3,5 miljard waarderen
    ( MS had het ooit over 5 miljard in hun blue sky scenario, maar de veranderingen gaan razendsnel en er komen gewoon nieuwe spelers, succesvol of niet , ze komen er wel eerst aan en die gaan toch proberen marktaandeel te pakken, dat verziekt altijd de prijzen , verder zal HERE ook niet zonder slag of stoot op de rug gaan liggen en 30% zien verdampen voor marktaandeel )

    dus dan heb je het over 4 @ 5 miljard voor TT, zeg dat er uit meerdere hoeken belangstelling zou zijn kan je daar nog 15 @ 20% biedgeld bij optellen, kom je aan 4 - 5 tot 6 miljard ... 18 > 20 wellicht 25 euro als eind pakket.

    maar 100 of 200 of 500 da's pie in the sky ... dat laat Big Tech nooit een TT verdienen om dat soort koersen te verantwoorden.

    TT is een onderdeel van een ketting, het is niet de bron en ook niet de eind gebruiker, het is wel een super belangrijk onderdeel in de ketting

    zelfs Barclays noemde kaarten het bindmiddel.

    goed is mijn mening, anderen zien het wellicht helemaal anders en denken echt dat TT naar 100 of 500 kan, ik hoop het.
  7. forum rang 6 Tom3 20 juli 2017 20:45
    quote:

    W schreef op 20 juli 2017 19:49:

    [...]

    denk dat TT zich positioneert en het stappenplan naar een volledige exit ingang zet, vandaar de enorme afschrijving op goodwill consumer

    geloof niet dat TT partners op equity basis erin gaat laten, de Founders gaan de toko preparen om te cashen en ze gaan geen verantwoording afleggen aan een Apple of een Bosch, of wie dan ook

    over 3 jaar ziet het landschap er compleet anders uit, dat weten de Founders ook wel, het grote Tech Geld is niet tegen op te boksen, ook HG die nog zeker de indruk geeft honger voor geld te hebben ziet wat een MBLY bij Intel heeft kunnen vangen, die ziet aan welke waardering nieuw geld binnenkomt bij HERE en die ziet wat Fleetmatics heeft opgebracht, hij zegt we gaan geen acquisities doen dat silly Geld gaat kosten, maar iets verkopen wat silly Geld kan opbrengen is een ander verhaal.

    de Toko gaat in de uitverkoop over tijd en dat gaat de aandeelhouders veel Geld opleveren en daar doen wij aan mee, want ik denk dat het stadium van jatten voorbij is, dan hadden ze dat NU gedaan.

    ziet er allemaal prima uit.
    gd wknd.
    Bedankt voor je visie, zit nog steeds (voor mijn doen) erg diep in dit fonds. Heb altijd de visie gehad dat de founders niet de geschiedenis in willen gaan als loosers. Er is geen beter belang dan eigen belang. Het zal wel even slikken geweest zijn voor de echtgenote van HG, toch goed dat ze de zaken niet al te emotioneel benaderen.
  8. [verwijderd] 20 juli 2017 20:52
    quote:

    Tom3 schreef op 20 juli 2017 18:56:

    [...]

    Zozo, Continental een 8-10% belang in Here en Ford op het vinkentouw. Allemaal om de hoge kosten te kunnen dragen. Nog even en de Duitsers hebben de minderheid. je gaat bijna denken dat de inkoop van de eigen aandelen en het stroomlijnen van de business door Tom2 ook ingegeven is om particpaties mogelijk te maken.
    Het tegenstrijdige in de berichtgeving is dat Harold Goddijn gisteren in de conference call vertelde dat de grootschalige ontwikkeling van HD maps voor autonoom rijden niet zozeer een muscle game is waarbij degene met het meeste geld wint, maar vooral een technologische puzzel is: hoe je zorgt voor geautomatiseerd kaarten onderhoud en verrijking op basis van sensor-data. In de berichtgeving van vandaag over HERE gaat het over toetreding van Continental die bedoeld zou zijn om de grote investeringen voor HD maps te kunnen doen.

    Mogelijk komt dit doordat HERE nog een achterstand heeft op tomtom doordat ze die 'fabriek' voor real-time updates nog moet bouwen, die TomTom al sinds 2011 heeft opgebouwd. Maar dan nog... zijn Audi, Daimler en BMW dan zo cheap ass dat ze niet met z'n drieen de kosten kunnen dragen voor HD mapping. En Intel en Navinfo dragen nu ook al bij, dus er zijn al vijf owners.

    Ik geloof gewoon bijna niet in dat kosten argument, of het moet zo zijn dat die Duitsers vanaf nu bijna geen euro meer in HERE willen investeren, maar dan zou je je afvragen waarom? Volgens Taco Titulaer tijdens de investor day hadden ze HERE gekocht om te voorkomen dat private equity de eigenaar van HERE zou worden en HERE zou strippen en uitmelken, met als gevolg dat HERE nooit HD maps zou kunnen leveren en alleen TomTom en Google zouden overblijven. Het Google waar ze sowieso niet mee willen en TomTom dat ooit een bod van BMW heeft afgewezen. Als je HERE koopt om autonomous driving mogelijk te maken en HD maps, dan moet je daar ook de fondsen voor vrijmaken, lijkt me. Intussen is er ook heel flink gereorganiseerd bij HERE.
  9. [verwijderd] 20 juli 2017 21:05
    quote:

    *Justin* schreef op 20 juli 2017 20:52:

    [...]

    Het tegenstrijdige in de berichtgeving is dat Harold Goddijn gisteren in de conference call vertelde dat de grootschalige ontwikkeling van HD maps voor autonoom rijden niet zozeer een muscle game is waarbij degene met het meeste geld wint, maar vooral een technologische puzzel is: hoe je zorgt voor geautomatiseerd kaarten onderhoud en verrijking op basis van sensor-data. In de berichtgeving van vandaag over HERE gaat het over toetreding van Continental die bedoeld zou zijn om de grote investeringen voor HD maps te kunnen doen.

    Mogelijk komt dit doordat HERE nog een achterstand heeft op tomtom doordat ze die 'fabriek' voor real-time updates nog moet bouwen, die TomTom al sinds 2011 heeft opgebouwd. Maar dan nog... zijn Audi, Daimler en BMW dan zo cheap ass dat ze niet met z'n drieen de kosten kunnen dragen voor HD mapping. En Intel en Navinfo dragen nu ook al bij, dus er zijn al vijf owners.

    Ik geloof gewoon bijna niet in dat kosten argument, of het moet zo zijn dat die Duitsers vanaf nu bijna geen euro meer in HERE willen investeren, maar dan zou je je afvragen waarom? Volgens Taco Titulaer tijdens de investor day hadden ze HERE gekocht om te voorkomen dat private equity de eigenaar van HERE zou worden en HERE zou strippen en uitmelken, met als gevolg dat HERE nooit HD maps zou kunnen leveren en alleen TomTom en Google zouden overblijven. Het Google waar ze sowieso niet mee willen en TomTom dat ooit een bod van BMW heeft afgewezen. Als je HERE koopt om autonomous driving mogelijk te maken en HD maps, dan moet je daar ook de fondsen voor vrijmaken, lijkt me. Intussen is er ook heel flink gereorganiseerd bij HERE.
    Als je niet gelooft in het kosten argument, wat kan dan wel de reden hiervan zijn? Wat is je best guess hieromtrent?
  10. forum rang 6 Tom3 20 juli 2017 21:54
    quote:

    *Justin* schreef op 20 juli 2017 20:52:

    [...]

    Het tegenstrijdige in de berichtgeving is dat Harold Goddijn gisteren in de conference call vertelde dat de grootschalige ontwikkeling van HD maps voor autonoom rijden niet zozeer een muscle game is waarbij degene met het meeste geld wint, maar vooral een technologische puzzel is: hoe je zorgt voor geautomatiseerd kaarten onderhoud en verrijking op basis van sensor-data. In de berichtgeving van vandaag over HERE gaat het over toetreding van Continental die bedoeld zou zijn om de grote investeringen voor HD maps te kunnen doen.

    Mogelijk komt dit doordat HERE nog een achterstand heeft op tomtom doordat ze die 'fabriek' voor real-time updates nog moet bouwen, die TomTom al sinds 2011 heeft opgebouwd. Maar dan nog... zijn Audi, Daimler en BMW dan zo cheap ass dat ze niet met z'n drieen de kosten kunnen dragen voor HD mapping. En Intel en Navinfo dragen nu ook al bij, dus er zijn al vijf owners.

    Ik geloof gewoon bijna niet in dat kosten argument, of het moet zo zijn dat die Duitsers vanaf nu bijna geen euro meer in HERE willen investeren, maar dan zou je je afvragen waarom? Volgens Taco Titulaer tijdens de investor day hadden ze HERE gekocht om te voorkomen dat private equity de eigenaar van HERE zou worden en HERE zou strippen en uitmelken, met als gevolg dat HERE nooit HD maps zou kunnen leveren en alleen TomTom en Google zouden overblijven. Het Google waar ze sowieso niet mee willen en TomTom dat ooit een bod van BMW heeft afgewezen. Als je HERE koopt om autonomous driving mogelijk te maken en HD maps, dan moet je daar ook de fondsen voor vrijmaken, lijkt me. Intussen is er ook heel flink gereorganiseerd bij HERE.
    Stel dat Continental 10% van Euro 3 miljard is Euro 300 miljoen betaalt. Dat is toch serieus geld voor een minderheidsbelang zonder al te veel zeggenschap. Is Continental net als BMW cs voor haar omzet voor een deel afhankelijk van Here.? Here moet trouwens toch nog een inhaalslag voor die real time kaart-update fabriek maken? Bij de verkoop is toch gefluisterd dat het om veel geld zou gaan. Wellicht zoekt men daar geld voor?
  11. [verwijderd] 20 juli 2017 22:02
    quote:

    Mr. President schreef op 20 juli 2017 21:05:

    [...]
    Als je niet gelooft in het kosten argument, wat kan dan wel de reden hiervan zijn? Wat is je best guess hieromtrent?
    Neutraler image nodig om klanten buiten Duitsland te behouden. De CEO van HERE gaf zelf aan dat de overname nogal wat kwaad bloed had gezet bij klanten.

    Eine seiner wichtigsten Aufgaben: das Vertrauen seiner globalen Autokunden zurückgewinnen. Viele waren irritiert, dass ein potenziell systemrelevanter Karten- und Datenlieferant auf einmal der deutschen Konkurrenz gehört ? und dass Audi-Chef Rupert Stadler (53) sowie die Entwicklungsvorstände Klaus Fröhlich (56; BMW) und Thomas Weber (62; Daimler) im Aufsichtsrat sitzen.

    www.manager-magazin.de/magazin/artike...
  12. [verwijderd] 20 juli 2017 22:29
    quote:

    Tom3 schreef op 20 juli 2017 21:54:

    [...]

    Is Continental net als BMW cs voor haar omzet voor een deel afhankelijk van Here.?

    Continental wil met zo'n deelname de relatie met BMW, Audi, Daimler versterken en hoopt daar dan weer opdrachten uit te halen bij die drie Duitsers, die ook met o.a. Harman en Delphi werken. Ook Intel heeft zich op die manier ingekocht.
  13. visje 20 juli 2017 22:36
    @justin, ja zoiets ja alhoewel garmin zelf ook een ijzersterke sport divisie heeft. er zal de komende jaren (binnenkort) wel het een het ander gaan gebeuren.
    HG heeft gezegt dat hij zij pnd divisie niet kwijt wil en dat is ook wijs want de tomtom pnd's zijn de beste in de markt (motor/auto/truck) time will tell...
4.246 Posts
Pagina: «« 1 ... 144 145 146 147 148 ... 213 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links