Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Liveblog: Tesla en Fed

Liveblog: Tesla en Fed

Update 22:10 uur: Tesla

Hier zijn de Q2's van de meest fantasierijke, soms geniale, dan weer knotsgekke, maar altijd voor reuring zorgende autofabrikant ter wereld. En verreweg het duurste aandeel ook: Tesla. Meer verlies dan verwacht, wel meer omzet, minder cashflow en weer een ambitieuze outlook zal ik maar zeggen. 

Doet het er bij Tesla toe of de cijfers en outlook goed of slecht zijn? Zolang CEO Elon Musk vrijwel dagelijks voor reuring zorgt niet, denk ik. Er zijn niet veel aandelen waar meer fantasie in zit. Winst is een ander ding.  

De koers nabeurs doet +1,5% even na publicatie:

CNBC kakelt u ook gezellig bij:

Als u liever leest:

Oh ja, het concern zoekt ook nog $5 miljard voor de bouw van een fabriek in China. Fantasie zat dus. Als u klaar bent met de cijfers, er is vanavond nog meer Tesla nieuws van Bloomberg, maar dan heel anders. Wat een bedrijf, wat een wereld. 

 


Update 20:00 uur: Fed niet

De Fed laat zoals verwacht de rente onveranderd op 1,75-2%. Kijk de headlines, alleen maar groene vinkjes (en dan mag u zich afvagen waarom de rente dan niet op 4% ofzo staat). Even kijken of het persbericht nog nieuwtjes kent en hoe de koersen reageren. De dollar daalt een fractie en de rente zakt één basispunt. 

Wel zo prettig dat de tijden van de wildwest taferelen op de beurs rond de rentebesluiten van Ben Bernanke (twee voorzitters geleden) voorbij zijn. Toen ik op de beurs kwam werken bijna twintig jaar geleden waren het hamerstukken met een kort verslagje op pagina 16 in de krant. Laat die tijden maar weer keren.

Volgende verhogingen in september en december als het goed is. 

Voor de liefhebbers:

 


Update 17:00 uur: Grafiekenpotpourri

Nog een half uurtje handel en nog even een paar dingen die me opvallen. Dikke order ineens in ASMI, dat met nu -1,9% echt helemaal uit de toon valt vandaag.


Morgen heeft ING Q2-cijfers. Zoek de verschillen met ABN Amro... Tien jaar na de kredietcrisis zijn onze banken in ieder geval weer degelijk, saai en eenheidsworsterig. Dat wilden we toch ook zo graag eind 2008?


Lucas Bols stijgt lekker vandaag, maar ik schrik een beetje van de jaargrafiek. Dit heet een bearmarket.


Dat was dus €600 en tot ziens. Adyen kan dus ook dalen:


Verder wens ik u veel plezier met een avondje koers Apple F5'en. Doet ie 't, of doet ie 't niet?

 


Update 15:40 uur: Binck?!

Eigenlijk waren er alleen die paar prijsverhogingen van erfvijand DeGiro, maar bij zo'n rally is dat héél vergezocht. Bijna +6% op flinke omzet vandaag. Sinds de cijfers vorige maand is de koers van Binck niet meer te houden. Waarom? Geen idee. Nergens is iets te vinden, of weet iemand iets. 

Ik heb het net nagevraagd bij de technisch analisten van Tostrams, er is weerstand uit 2016 in zicht op €5,64.

Achtergebleven aandeel dat wordt opgepikt, ofwel stockpicken? Binck doet 12 keer de huidige winst - da's eerder duur dan goedkoop voor een bank - en bijna 7% dividendrendement. Dat duidt echter eerder op wantrouwen dan vertrouwen, heb ik altijd gekeerd. Wie het weet mag het dus zeggen, of er over speculeren. 

Meer dan de aandeelhouders feliciteren met de koerswinst zit er helaas niet in. Welgemeende felicitaties, dat wel, want genoeg die lang droog brood hebben moeten eten bij Binck. Dit jaar staat er evenwel al +25% op het bord.

 


Update 15:00 uur: Auld enemies TomTom en Garmin

Dit is inderdaad wel eens anders geweest. Maar dat was vroegâh. 

Vroegâh, zeg voor de kredietcrisis, toen de losse navigatie-apparaatjes voor auto's nog een echte groeimarkt was en derhalve die dingen niet waren aan te slepen, vergeleken we op de beurs altijd TomTom en Garmin met elkaar. Uiteraard was er steeds de vraag wie van de twee u beter kon hebben.

Laat ik voor de gein eens kijken een kredietcrisis, beurskrach en op een na grootste bullmarket ooit verder. Wie heeft het beste gepresteerd? Oef... Dit is inclusief herbelegd dividend (dat betaalt TomTom niet) en in euro's, probeer ik nu zo neutraal mogelijk op te schrijven.

Kijk ik onderliggend, dan wordt veel duidelijk. U ziet weer:

  • Oranje: koers
  • Blauw: 12 maands verwachte winst per aandeel
  • Groen: 12 maands verwachte omzet
  • Paars: 12 maands verwacht dividend per aandeel
  • Rood: 12 maands verwachte koerswinstverhouding

Daar waar TomTom nog altijd als een Italiaanse mama on-steroids pasta staat te draaien...

... zou u Garmin voorzichtig een defensief aandeel kunnen gaan noemen? Omzet en winst ploeteren ook wat af, maar stijgen wel per saldo. Voor de goede orde, Garmin is er wel in geslaagd consumentenbusiness op te bouwen met een (duur tot peperduur) apparaatje voor zo ongeveer iedere bezigheid.

Helaas, ze maakt geen apparaatjes voor beleggers die van het padje zijn. Die maakt tegenwoordig Philips, maar dat is weer een heel ander beursverhaal.   


Update 14:00 uur: David niet vies van Altice

Mooi, hoef ik het niet te doen. Citaat uit ons fondsenrondje, waarin Nico het al van de daken schreeuwt :-) Onze vriend de beroepspokeraar is naar eigen zeggen op €1,59 ingestapt en kijkt nu tegen een leuke winst aan in hele korte tijd. 

Altice Europe krijgt er een leuke aandeelhouder bij: Greenlight Capital van beroepspokeraar David Einhorn. Hij heeft zijn belang verder uitgebreid, volgens persbureau Bloomberg.

Einhorn is nooit te beroerd om zijn posities van de daken te schreeuwen teneinde meer volgelingen te krijgen: hij vindt de zorgen rond de schuldpositie van Altice overdreven. Hij lijkt nu te gokken op verdere consolidatie in de Franse telecommarkt.

Bloomberg heeft de positie van Einhorn uit zijn eigen nieuwsbrief gevist en die heeft Jauke van AFS weer voor ons opgedoken. U hoeft niet op de link te klikken, dit is de complete tekst in de nieuwsbrief over Altice.  En ja, lees die woorden eens, het heeft veel weg van een gokje wagen: 

Komt niet zo vaak voor dat een mediagenieke Amerikaanse glamour hedge fund manager annex miljardair positie in neemt in een Nederlands fonds. Een paar jaar geleden kwam Daniel Loeb met gevel en al bij DSM binnen, maar vertrok daar niet eens via de achterdeur, maar via een oude mijnuitgang.

De koers reageert echter lauw. Misschien heeft dat te maken met de rest van Einhorns nieuwsbrief. Daarin legt hij zijn klanten vooral uit hoe en wat er mis is gegaan met zijn short Netflix. Weet u meteen wat voor belegger hij is. Wie riep daar net beroepspokeraar? Hij trekt wel netjes het boetekleed aan. 

Over the past three years, our results have been far worse than we could have imagined, and it’s been a bull market to boot. 

Niet fijn als je je eigen nieuwsbrief zo moet beginnen. Niet fijn voor zijn klanten ook die - naar ik aan neem - de bekende zeg 3% kosten en 20% fee betalen. Dat is alleen hun eigen keuze.  

 


Update 12:15 uur: Air France-KLM verrassend en voorspelbaar

Het lijstje begint steeds langer te worden. Vergeet ik niemand?

  • ABN Amro
  • Aegon
  • ING
  • KPN
  • NN
  • Air France-KLM
  • ASR
  • PostNL
  • (Ordina?)

AkzoNobel was (hopelijk) een eenmalige actie. Bij Royal Dutch Shell en Unilever is het misschien eerder andersom. Hoewel? Heel duurzaam Nederland weet het veel en veel beter dan CEO Ben van Beurden en die 100.000 knappe koppen bij De Koninklijke. Ja, Het Damrak kent kent veel politieke aandelen.

  • Onze financials kunnen geen boeh of bah doen of zeggen, of Den Haag vindt er wel iets van en anders dicteert DNB wel
  • Bij voormalige PTT-bedrijven KPN en PostNL kijkt de overheid ook nadrukkelijk over de schouder mee, grijpt soms zelfs in en bepaalt de postzegelprijs
  • Bij AkzoNobel speelde de minister een actieve rol om te voorkomen dat PPG de onderneming kocht
  • Shell en Unilever dicteren zelf Den Haag de wet? Wellicht overdreven, maar ze kennen er zeker de weg en juiste personen
  • Ordina was ooit hofleverancier van de overheid, maar sinds De Affaire wringt daar nog altijd de schoen. Twijfelgevalletje, daarom tussen haakjes

En zo komen we bij Air France-KLM uit. Wie bemoeit zich er niet mee en dan vooral met KLM? Daar gaan we:

Eigenlijk zijn de Q2's vandaag het oudje liedje: prima KLM dankzij de conjunctuur dit keer en een minder Air France, ook gefilterd voor die kostbare stakingen à €260 miljoen in Q2. Deze mooie cijfers zijn, als u het zo wilt bekijken, misschien  vorig jaar al ingeprijsd. En dit jaar kijkt het aandeel tegen bijna -40% aan.

Na de hoogconjunctuur komen er mindere tijden, misschien wel een recessie en misschien dat de beurs dit al inprijst. Niet onbegrijpelijk wellicht en dat zet Martin in welgeteld twee zinnen uiteen.

Bedacht moet echter worden dat de luchtvaart sterk-cyclisch is, naast kapitaal-intensief, en dat AF-KLM nog altijd een flinke schuld met zich meetorst. Een NetDebt/Ebitda ratio van 1,4 oogt laag, maar de Ebitda kan in rap tempo verslechteren. 

Verder vertelt deze grafiek met de verwachtingen van de analisten het verhaal. Ik neem sinds 30 september 2003, toen officieel de fusie tussen de twee bedrijven een feit was. Air France-KLM laat al tien jaar de omzet niet structureel groeien en ziet wel wat voor winst er uit rolt. Of een verlies.

Over waardering en dividend hoeven we het verder ook niet te hebben. Ik besluit daarom ook na de goede cijfers van vandaag met mijn gebruikelijke conclusie: Air France-KLM is een heerlijk aandeel om in te handelen, maar als belegger hebt u er niks te zoeken, omdat het bedrijf geen waarde schept.

  • Oranje; koers
  • Blauw: 12 maands verwachte winst per aandeel
  • Groen: 12 maands verwachte omzet
  • Paars: 12 maands verwacht dividend per aandeel
  • Rood: 12 maands verwachte koerswinstverhouding     

 


Update 09:20 uur: Opgelucht, maar nog geen opluchting Fugro

Eigenlijk is het hier allemaal we mee gezegd? Trigger voor de koersexplosie nu lijkt me vooral de meevallende omzet. Dat belooft wellicht goeds voor de nabije toekomst. Dat is ook verreweg het belangrijkste. Fugro heeft haar huiswerk gedaan en dat is op orde gelet op de omstandigheden. 

Het bedrijf is zo mean & lean als wat, maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om werk en opdrachten. Als dat uitblijft, houdt alles natuurlijk op. In ieder geval is er vandaag opluchting dat het woord emissie even achter het behang kan worden geplakt en dat niet alle verloven bij de banken zijn ingetrokken.

Ho, ga nou ook niet meteen shortssqueeze gillen, zoals vaak gebruikelijk bij grote koersstijgingen. Vooral die hedge fund jongens hebben vaak ingewikkelde posities - denk bij Fugro aan die twee convertibles - raken niet direct in paniek als een koers even tegen hen in loopt en hebben beter huiswerk gemaakt dan u en ik.

Maar goed, laten we er nu van genieten dat we Fugro sowieso nog hebben en dat we weer kunnen hopen (en bidden) tot in in ieder geval die strategie-update in november. Meestal is dat niet meer dan het aankondigen van extra dividend, buybacks en aangescherpte marges, maar bij Fugro ligt dat nu even anders.

Hm, ik zie de koers nu ook al een paar procent terugkomen van de enthousiaste opening van zelfs even dik +10%. Ook na vandaag wordt het rendement bij Fugro voorlopig nog met bloed, zweet en tranen en nog niet fluitend behaald? 

 



Arend Jan Kamp is senior content manager van IEX. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Arend Jan Kamp

Arend Jan Kamp is 24/7 van de vroege uurtjes voorbeurs tot de late uurtjes after hours uw gastheer op IEX, als hij in geheel eigen stijl (bondig, maar toch uitbundig) de beursdag met u doorneemt. Van aandelen en indices, via commodities, langs de rentemarkten, naar haute finance tot politiek en centrale banken. Arend Jan is ...

Meer over Arend Jan Kamp

Recente artikelen van Arend Jan Kamp

  1. 19 dec Het is een beetje anders dan anders voorbeurs 48
  2. 18 dec Voorbeurs houdt het niet over, maar er is nog genoeg te doen 2
  3. 15 dec Het ziet er aardig uit voorbeurs en wie weet wordt het heksenketel 3

Gerelateerd

Reacties

21 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 1 augustus 2018 16:26
    quote:

    Accuboor schreef op 1 augustus 2018 15:46:

    Garmin doet 14x ebitda, TomTom 9x
    Terwijl TomTom jaarlijks ook nog eens een dikke 100 miljoen aan extra ontwikkelingskosten maakt voor de nieuwe real-time maps van de zelfrijdende auto. Wordt direct in de OPEX weggeboekt. Al jaren en jaren.

    Desondanks winstgevend, nul schuld, eind dit jaar 200 miljoen in kas en stijgende B2B omzet in software & services.

    TomTom is een SaaS-bedrijf geworden. Zou zeker 20x ebitda kunnen doen.
    Grote onzin om dat te vergelijken met consumentenelectronicafabrikant Garmin. Die hebben niet eens eigen maps.

    Ook op basis van assetwaarde kom je al snel op 30 euro per aandeel. Maps + Traffic + Telematics + Consumer.
    Dan moet je natuurlijk wel de nieuwe real-time technologie waarin inmiddels wel een slordig miljardje is weggeboekt willen waarderen. Verborgen waarde die Baidu nu in China gaat gebruiken en onderdeel is van het leidende Apollo-platform voor de zelfrijdende auto.

    Nu nog NUL omzet in HD-maps maar volgens Goldman is die nieuwe HD-markt in 2020 al 2 miljard. Groeit dan door naar 20 miljard in 2050.
    Goddijn verwacht 50% marktaandeel vanaf 2020/2021.
    Voor TomTom zou dat in 2020 een +400 miljoen aan nieuwe SaaS-omzet moeten betekenen in Amerika en Europa. Zelf denk ik dat Goldman iets te snel is.
  2. [verwijderd] 1 augustus 2018 16:46
    Binck?.., da's een financial geworden.., en iedereen wil tegenwoordig een financial in z'n portefeuille!..
    Maargoed financials kun je maar beter niet toevoegen, en al helemaal niet als Binck de broker is, beiden krijgen het zwaar, te zwaar, voor de kiezen… Ze overleefden 2008/2009 maar net aan, daar wil je nu niet inzitten, of mee te maken hebben...
  3. [verwijderd] 1 augustus 2018 16:51
    Je kunt de verborgen waarde van TomTom ook anders bekijken. Mobileye ging voor 40x omzet de deur uit. Hebben SLAM laag en wat software op een chip.
    TomTom heeft dezelfde goedkope SLAM cameralaag al jaren en jaren geleden ontwikkkeld maar nooit gebruikt. Hebben met RoadDNA veel betere technologie voor radar en laser/lidar. Die is nodig voor levels 4 en 5.
    Nu is men in Berlijn de afgelopen jaren bezig om die SLAM laag alsnog toe te voegen voor de goedkopere modellen level 3. Lijkt zo goed als klaar.
    Baidu is trouwens in zee gegaan met TomTom voor roadDNA en HD-maps. Met name voor level 4 en 5.

    Je zou TomTom omzet maps dus hoger kunnen waarderen dan 40 x maps-omzet. Die is trouwens in 2018 een slordige 350 miljoen x 50 = 17,5 miljard.

    Tel daar een 1,5-2 miljard bij op voor Telematics en 1 miljard voor Traffic. Krijg je er Consumer gratis bij.
    Dan kom je al op een Intel-achtige waardering van dik 80 euro.

  4. forum rang 4 holenbeer 1 augustus 2018 17:00
    quote:

    Helvan '18 schreef op 1 augustus 2018 16:46:

    Binck?.., da's een financial geworden.., en iedereen wil tegenwoordig een financial in z'n portefeuille!..
    Maargoed financials kun je maar beter niet toevoegen, en al helemaal niet als Binck de broker is, beiden krijgen het zwaar, te zwaar, voor de kiezen… Ze overleefden 2008/2009 maar net aan, daar wil je nu niet inzitten, of mee te maken hebben...
    Ja, het was een hel, die hel van 2008. En die van 1963 dan. En dit jaar hebben we weer een helse zomer. Het is ook nooit goed ...
  5. TA=verlies 1 augustus 2018 17:48
    @ groeibriljant: met al uw wetenschap die u gratis deelt met de wereld zal u binnenkort multi miljonair zijn. Echter, tijdje geleden een persoon overleden in californie door een zelfrijdende auto, gevolg: project stopgezet. Weg centjes. Tomtom mag dan schulden vrij zijn, en winstgevend, als aandeelhouder nog nooit divident gekregen. Lijkt me dus geen asnrader om in te beleggen. Ik heb prive 2 tot tom's en gebruik alleen nog mijn telefoon voor navigatie.
    Maar hoop voor u dat uw investering er eindelijk dubbel en dwars uit gaat komen...
  6. [verwijderd] 1 augustus 2018 18:27
    quote:

    groeibriljant schreef op 1 augustus 2018 16:26:

    [...]
    Nu nog NUL omzet in HD-maps maar volgens Goldman is die nieuwe HD-markt in 2020 al 2 miljard. Groeit dan door naar 20 miljard in 2050.
    U heeft een èrg vooruitziende blik. Misschien bent U regent? ("Regeren is vooruitzien", vooruitzien is ...)

    Maar eh... bij 3% inflatie is 20 miljard naar heden teruggerekend nog geen 8 miljard. En de meest hypes zijn binnen 5 a 10 jaar wel weer compleet verdwenen. Ach en ook die inflatie kan later best 6% worden, zeker als de huidige salarisstijgingen van de topmannen door het voetvolk gevolgd worden.
    Dan blijkt die markt naar huidige waarde nog maar 3 miljard te zijn (en zou liefst 30 jaar nodig hebben om 50% te groeien).
  7. [verwijderd] 1 augustus 2018 19:23
    quote:

    TA=verlies schreef op 1 augustus 2018 17:48:

    @ groeibriljant: met al uw wetenschap die u gratis deelt met de wereld zal u binnenkort multi miljonair zijn. Echter, tijdje geleden een persoon overleden in californie door een zelfrijdende auto, gevolg: project stopgezet. Weg centjes. Tomtom mag dan schulden vrij zijn, en winstgevend, als aandeelhouder nog nooit divident gekregen. Lijkt me dus geen asnrader om in te beleggen. Ik heb prive 2 tot tom's en gebruik alleen nog mijn telefoon voor navigatie.
    Maar hoop voor u dat uw investering er eindelijk dubbel en dwars uit gaat komen...
    Het gaat over de veiligheidssystemen in de auto. ADAS en HAD (levels 1 tm 5).
    Dat is straks net zo gewoon als nu ABS en Airbag.
    Start vanaf 2019.

    Ook op de smartphone kun je de perfecte software van TomTom gebruiken. Heb je ook gelijk de beste real-time Traffic ter wereld.
    Die oude PND's zijn trouwens nog steeds een stuk nauwkeuriger dan de GPS van je smartphone. De nieuwste PND's bieden verder een groot scherm en automatische updates.
    Ik gebruikte trouwens ook een tijdje de smartphone (S8+). Grootste scherm en toch te klein voor prettig gebruik in de auto. Nog even los van het feit dat als je in de stad rijdt je smartphone GPS regelmatig te langzaam reageert en je dus fout rijdt. Zeker in drukke steden als Amsterdam, Antwerpen, Brussel, Parijs etc.etc..
    Toch maar weer een nieuwe TomTom gekocht en bovenop het inbouwscherm in mijn Audi geplakt. Superieure kwaliteit. Je smartphone blijft altijd beperkt.
    Mijn nieuwe auto wordt een Volvo met TomTom HD-maps inside.
  8. Marco1337 1 augustus 2018 23:07
    quote:

    wiegveld schreef op 1 augustus 2018 22:52:

    Musk cs praten en cijferen de `tesla koers weer mooi omhoog ruim + 5% nu!
    Kassa voor al degenen die zagen dat er allen nog negatief gedacht werd..... Morgen een hoop
    turbo shorts de bietenbrug op.
    Wat een onzin kraam jij uit, de Q&A begint pas over een half uur.
    En de cijfers zijn slecht... echt bizar slecht. Al meer dan 1,1 miljard aan cash weg in een half jaar. In dit tempo heeft tesla halverwege 2019 geen geld meer.

    Musk gebruikt het geld van de Shanghai fabriek zometeen enkel om zijn bedrijfsvoering te kunnen financieren en de schulden blijven maar oplopen...
    Bovendien zal die 5 miljard tegen meer dan 6% moeten worden geleend als je de huidige koers van de obligaties bekijkt. Lijkt me niet dat de chinezen het voor minder doen. markets.businessinsider.com/bonds/tes...
    Alleen een gek zal 5 miljard in die fabriek willen investeren.

    Dit kaartenhuis ontploft binnenkort en ik ga zo nog even genieten van de Q&A. Genoeg ''boring and bonehead'' vragen vermoed ik zo.
  9. Bonost 1 augustus 2018 23:09
    quote:

    TA=verlies schreef op 1 augustus 2018 17:48:

    @ groeibriljant: met al uw wetenschap die u gratis deelt met de wereld zal u binnenkort multi miljonair zijn. Echter, tijdje geleden een persoon overleden in californie door een zelfrijdende auto, gevolg: project stopgezet. Weg centjes. Tomtom mag dan schulden vrij zijn, en winstgevend, als aandeelhouder nog nooit divident gekregen. Lijkt me dus geen asnrader om in te beleggen. Ik heb prive 2 tot tom's en gebruik alleen nog mijn telefoon voor navigatie.
    Maar hoop voor u dat uw investering er eindelijk dubbel en dwars uit gaat komen...
    Hoeveel dodelijke ongelukken vinden er dagelijks plaats in de wereld met een door een mens bestuurde (=niet zelfrijdende) auto?
  10. forum rang 7 wiegveld 1 augustus 2018 23:16
    Ach Marko,

    In Q3 wordt Tesla winstgevend. Ja het kost veel om van scratch af aan een fabriek te beginnen, maar Tesla doet wel iets.
    Kijk bij ons eens naar bedrijven als Thuisbezorgd, Fastned etc. Het hoort er wel bij om veel cash te verbranden voor je geld gaat binnenhalen met innovatieve dingen.
    We zullen zien.....
  11. [verwijderd] 1 augustus 2018 23:42
    whahaha, over twee weken komt mijn Tesla model X en erg blij mee inclusief nieuwe versie 9.0. En als je goed oplet dan zie je vandaag de dag toch aardig veel Tesla's rondrijden. Het worden er alleen maar meer, dus vraag geen gebrek. Enorme wachtlijst voor Model 3. Wat ons betreft wordt dat ook straks onze tweede auto voor de vrouw ;-).

    En het mooie van Tesla rijders het zijn echte fans en snappen ook dat visionairs als Musk uiteindelijk de wereld ten goede gaan veranderen. Join the movement ;-). Ennuh, 5 miljard voor een bedrijf met heel veel klanten, potentie en winstverwachting is een schijntje. Hoeveel hebben we ook alweer aan die Grieken geleend?

  12. [verwijderd] 1 augustus 2018 23:53
    Enneh, ik kan me nog herinneren hoe we uitgejouwd en belachelijk gemaakt werden toen we de eerste iPhones kochten ;-). Gelukkig dat we mensen als Ford, Jobs en Musk hebben anders reden we nu rond in hele snelle paarden en schreeuwden we heel hard om elkaar te kunnen spreken op afstand ;-).
21 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links