Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Air France Klem

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Nick Bakker

Van je hobby je werk maken, is dat slim? Nick Bakker doet dat als Market Watcher bij IEX. Hij verzorgt dagelijks het Fondsenrondje, de Slotcall en het IEXNieuws. Daarin houdt Nick u op de hoogte van al het beursnieuws, de AEX en alles wat er maar speelt bij Nederlandse aandelen. Beleggen, stockpicken, maar ook speculeren. ...

Meer over Nick Bakker

Recente artikelen van Nick Bakker

  1. jul '18 Liveblog: Trump en BAM 3
  2. jul '18 Liveblog: Microsoft 7
  3. jul '18 Slotcall: Shell en Unies 3

Reacties

6 Posts
| Omlaag ↓
  1. fritscrach 29 oktober 2015 19:07
    ABN waren banken.

    En Klemmen moeten uitgekocht worden door de overheid.
    Het parasiteren door die kale Fransen is nou mooi geweest.
    Straks trekken ze Schiphol mee en ben je verder van huis.
    Vergeleken met een Italiaanse ramptrein wordt dit een koopje.
    Dus hoeft de aanstaande staatssec. zich geen zorgen te maken.
    Wordt juist een enquete als KLM failliet (Frans woord) zou gaan.
  2. forum rang 9 josti5 29 oktober 2015 20:27
    Van Wijk is de grote boosdoener in deze: hij had KLM nooit en te nimmer mogen verkopen aan de Fransen. Ajax straks filiaal van Paris SG?
    De KLM-cultuur was bovendien arrogant, en dat is onder de Fransen bepaald niet minder geworden, integendeel.
    Een Midden-Oosterse geldschieter was indertijd veel beter geweest, en had de deur naar de Golfstaten, die de luchtvaart aan het overnemen zijn, wijd geopend.
    Air France-KLM, Alitalia, Lufthansa: allemaal achterhoedegevechten, tekenen aan de wand van een wegkwijnend Europa.
    Schiphol gaat op termijn, met of zonder KLM, sowieso ten onder aan megalomanie en wereldwijde concurrentie: de gevechten om de banen zullen harder en harder worden, en de lonen liggen door o.a. de torenhoge belastingen en woonlasten veel te hoog, om wereldwijd concurrerend te zijn.
    Hetzelfde is aan de gang met de zuivelindustrie, de bloemen en de groenten: allemaal, net als de luchtvaart, oude economie, waar geen droog brood meer in te verdienen valt.

  3. [verwijderd] 29 oktober 2015 21:51
    De cijfers tov Ryanair; tsja..
    Allereerst knap van AF/KLM dat ze met 2 maal zoveel vliegtuigen 5 maal zoveel omzet kunnen genereren !.
    Maar voor deze 2 maal zoveel vliegtuigen hebben ze 10 maal zoveel personeel nodig. Die overigens per hoofd nog eens 7/5 keer duurder zijn. Kortom, niet alleen te duur personeel, maar vooral TEVEEL.
    Maar er zijn natuurlijk ook andere grote VERDWIJNGATEN. Ryanair houdt van de omzet van 5 (na aftrek loonkosten) nog ca 1 over. Bij AF/KLM gaat dit van 17,5 naar 0. Explain that !.
    Met enkel hameren op personeel & personeelskosten zijn ze er nog lang niet. Bovendien zal de vloot toch ook eens vernieuwd moeten gaan worden. Ik vrees ook voor een lange slopende lijdensweg.
6 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links